*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
Heey, ben ik de eerste ??

Pepijntje spant de kroon. Hij is ziek en werd wakker met ruim 39. Heb hem om 10 uur op bed gelegd en P heeft hem om 17 uur wakker gemaakt !!!! Hij had gelijk een graad minder koorts . Het is echt even uitzingen tot 4 mei.......
Een nieuw topic! We 'kletsen' ook wat af:-)

Ach, dat arme jochie. Weer zo ziek. Dan is het inderdaad uitzingen tot 4 mei. Wat zal hij daar veel profijt van gaan ondervinden. Wel lekker dat hij dan veel slaapt ipv huilt...

Sterkte, want 4 mei is nog wel even weg.

Hier alles ok. Druk weekend met veel visite enzo.Gisteren op bzoek geweest bij familie. Daar blijven slapen met zijn allen. Vervelend vind ik dat eigenlijk. Maargoed; was ook weer gezellig.

Trouwenns; mijn diva-dochter was van de week boos op me en beet zo heel hard in mijn schouder!!! Ik schreeuwde AU!!!! en toen begon ze heel hard te huilen (en terecht ook).

Verder ben ik onwijs aan het shoppen voor het voorjaar en de zomer. Ik koop veel 2-hands via marktplaats. Echt super. Goedkoop en het wordt nog thuisgestuurd ook!

Vrijdag is Sofia jarig. Ik hoop dat ze een beetje leuk speelgoed gaat krijgen. Op het speelgoed wat ze heeft is ze echt een beetje uitgekeken. Waar zijn jullie kleintjes op dit moment echt gek van qua speelgoed?
Ha, een nieuw topic. Het werd ook eens tijd.

Elma: is het misschien mogelijk om een link naar het vorige topic erin te plakken. Zou jammer zijn als we alles zouden kwijtraken.

Hier gaat het gelukkig nu echt stukken beter met mij. Ik merk dat ik een stuk rustiger ben geworden nu ik afstand heb genomen van de "vaste" dingen die moesten (zoals om de dag dweilen , en ik heb er zo'n hekel aan, strakke maaltijdindeling en vasthouden aan oude gewoontes die helaas niet meer zo makkelijk gaan). Man en kinderen varen er ook wel bij en op het werk ben ik ook wat relaxter geworden. Het komt zoals het komt.

@Noerie: Binnenkort al de eerste verjaardag van Sofia. De eerste van het forum. Dan is ze officieel baby-af.! Tja, Anne "speelt" met een hoop dingen van de jongens (lees: en breekt de Legokunstwerken van haar broers met een brede lach af! Ze walst er gewoon overheen, haha. Soms zijn ze een beetje boos, maar over het algemeen mag "hun" prinsesje alles). Wat ze erg leuk vindt zijn de dingen van Little People van FP waar een muziekje uitkomt. Hoe is het met solliciteren? En met je zoontje?

@Floddertje: Ach, wat zielig voor Pepijn. Nog even aanpoten en ook voor hem zal het een wereld van verschil zijn als het 4 mei is geweest!

Anne is en blijft een vrolijke pop, ze lacht heel erg veel, ook naar vreemden toe (zolang ik in de buurt ben). Ze loopt kleine stukjes rondom de salontafel. Over 3 weken is ze al jarig en daarmee is dan de babytijd in Casa Ruma definitief afgelopen. Toch wel een raar idee. Mijn schoonzusje is vorige week bevallen van een dochter en dan bekruipt me toch weer zo'n gevoel van ..... Maar goed dat Ruman zich heeft laten steriliseren, haha.

Zo, fijne zondag nog!

Liefs, Ruma
Elma: ik lees trouwens ook heel graag de serie van Patricia Cornwell over Kay Scarpetta. Zijn intussen al geloof ik 19 delen van. Ook over een patholoog-anatoom met connecties naar FBI, e.d. Ik was helemaal in shock over het einde van de voorlaatste Sara Linton! Vond het echt niet leuk. Ook de boeken van Elizabeth George zijn geweldig (inspector Lynley).

Hier moet ik nog met deel 2 van Stieg beginnen.
Ben net in het tweede deel begonnen en zit er al sneller in dan ik bij deel 1 had.

Pepijn heeft echt van 19 uur tot 7 uur geslapen, lag er 9 uur weer in en was er om 16 uur weer uit. Met moeite wakker gehouden tot 19 uur. Arm ding. Ik ga morgen bellen om te kijken of hij naar voren gezet kan worden. Dan een andere arts wel maar goed, als dat scheelt dan doe ik dat wel !!

Ohhhhhhh Ruma ik herken dat helemaal !!!! Ik zou tzt ook wel een 4e willen !!!! Man (nog) niet. Maar laat zich ook niet helpen omdat ik mezelf te jong vind dussssss, wie weet, ooit......

Nou Noerie, mocht je geen speelgoed krijgen.....kan zo een hele doos opsturen naar je !!

Goh wat een pit hebben die meiden hè ?!
Heee een nieuw deel! Leuk toch dat we nog steeds bestaan.

Noerie, vrijdag bij jullie feest dus. Wat is het bijzonder he. Ik vind het zo snel gaan. Ik heb vanmorgen mijn jongste dochter (die is vrijdag vier geworden) voor het eerst naar school gebracht. Zo gek, ook bij haar lijkt de geboorte nog niet zo lang geleden. Laat staan bij Beertje. Volgens mij is Beertje (van degenen die hier nog meeschrijven) de 2e die 1 jaar wordt.

Beetje speelt trouwens ook het liefst met speelgoed van de andere kids, en zijn aller-aller-aller favoriet de afstandsbediening. Volgens mij hadden ze dat trouwens allemaal als baby. Ik weet niet waarom dat ding zo interessant is.

Ik heb het ook druk met inslaan van kleding, voor vier kids best een werk moet ik zeggen. Maar ook wel leuk. Marktplaats heb ik ook een tijdje gedaan, nu niet zo vaak meer, toch wat mindere ervaringen gehad.

Flodder hij kwakkelt maar door he, sneu hoor. Beertje is ook heel erg veel ziek geweest, Onlangs nog weer een week lang buikgriep. Even denken, gingen bij Pepijn nu de amandelen eruit? En heo weet je of dat nodig is, want Beertje is ook altijd verkouden en rochelt als een oude vent, ook nu weer.

Ruma, ik had in het oude deel nog van je 'dip' gelezen, en wilde toen nog reageren, maar is er niet van gekomen. In ieder geval wilde ik zeggen dat ik het erg herkenbaar vind. Heb de afgelopen weken ook vaak het gevoel gehad dat het me allemaal te veel werd. Het is gewoon best heftig, vier kids, en dan alles erbij. Ik lees nu dat je een paar goede dingen hebt besloten (om de dag dweilen hoeft echt niet nee, doe ik tenminste niet...).

Moet zeggen dat ik de babykriebels wel beetje kwijt ben, komt ook omdat ik echt weet dat het niet meer gaat gebeuren (ik ben nu 39, vind mezelf te oud voor nog een zwschap en bovendien 4 kinderen genoeg. Het kan bij ons nog steeds want sterilisatie van man is helaas niet gelukt. Moeten we nog steeds iets op gaan bedenken. Maar nee, het is hier echt helemaal goed zo, met die vier!

Ik heb de Stiegs vorige zomer alle drie gelezen, best wel leuk vond ik ze.
Ruma: Ik heb de link erin gezet, hij staat in de OP! Speciaal voor jou . Van Kay Scarpetta serie heb ik er ook een aantal gelezen ja. Ook erg leuk! En wat een eind zeg ik was ook in shock! Hopelijk komt er toch nog wat "leuks"uit naar voren zeg maar.... En dweilen om de dag gebeurt hier ook niet hoor, ach ja soms zijn ze een beetje zwart dan soppen we ze even af in de badkuip, nobody's perfect toch?

Flodder: arme Pepijn alweer ziek, ik hoop zo dat hij goed opknapt van die operatie want zo doorkwakkelen is natuurlijk ook niks.

Beer: weten ze ook wat er nu precies fout gegaan is? En kan het niet nog een keer opnieuw gedaan worden dan? En je jongste dame alweer naar school de tijd gaat snel!

Noerie: ja jouw Sophia gaat de spits afbijten vrijdag. En hier is ook nog wel speelgoed over hoor dus mocht niemand wat voor haar komen brengen dan roep je maar .

Vanmorgen is mijn contract officieel opgesteld en goedgekeurd dus eindelijk is dat allemaal geregeld. Volgende week donderdag mijn 1e dag werken ik heb er zin in!. Ga er nu vandoor, mijn oma is jarig en ik had mijn moeder beloofd dat ik zou proberen langs te gaan (ff snel overal tussendoor haha).

tot later!
Pepijn is heel zielig hoorde ik van P. Ik heb gewerkt en ben in N bij zus blijven eten, had vanavond tennisles. Maar hij schijnt echt met 2 handjes over zijn hoofdje te wrijven als hij wakker is. Heeft weer heel veel geslapen verder. Ik ga echt de kno morgen bellen, kijken of we de operatie kunnen vervroegen ofzo....
Ach, die arme Pepijn. Dit kan zo gewoon niet langer. Hij moet nu al gewoon geholpen worden. Dit kan toch niet goed voor hem zijn! Dikke voor hem!
@Beer: Dus nu heb je echt nog maar eentje thuis, ook lekker of niet? Hoe vindt de jongste dochter het op school? Hier duurt het nog even want Simon gaat pas volgend jaar na de grote vakantie! Enne, ik vind het zelf ook prima met de 4 kinderen. Het is net goed zo. Maar kleine baby's vertederen altijd zo, vandaar. Ik moet nu niet aan hun gebroken nachten denken.....

Zelf merk ik dat ik me met de dag beter in mijn vel voel. Misschien ook nog door het lekkere weer? Wie weet het, maar ik heb nu veel meer energie!

Ik ga a.s. donderdag kleren kopen. Zag vandaag ook nog toevallig dat V&D dan met het prijzencircus begint. Hopelijk hebben ze leuke dingen voor de jongens!

@Elma: Geweldig, dus volgende week donderdag eindelijk in je nieuwe baan! Stoer, en dan ook meteen de goeie uren maken!
Dag allemaal,

Top dat die link erin zit Elma. Terugkijken is af en toe wel eens leuk. Heb ik laatst nog gedaan. Ergens rond pagina 100 begint de een na de ander te bevallen. Ik ben er toch wel erg mee bezig merk ik hoor. Echt zo van’ vorig jaar op deze dag…’.

@Ruma: Echt erg fijn dat het zo een stuk beter met je gaat. En knap ook dat je je oude gewoontes los kunt laten. En helemaal fijn als het daardoor op het werk ook allemaal wat relaxter werkt en dat je man en kinderen het fijner vinden. Wat kun je jezelf in de weg zitten af en toe he?

Haha, Anne is dus dol op LEGO afbreken… Sofia zit haar broertje ook steeds ‘dwars’. Ook hij kan het meestal wel hebben. Little People dus...ik heb gisteren gekeken en er wat ‘kleins’ van gekocht. Erg leuk speelgoed inderdaad.

Solliciteren….spannende tijden. Zodra er wat meer zekerheid is dan laat ik het zeker weten. Zoontje gaat soms goed, soms minder goed. Beetje week op, week af zeg maar. Op school doet hij het wel goed, daar ben ik erg blij om. En hij speelt ook wel goed met andere kinderen. Wel een toestand is dat hij enorm veel liegt en ook wel dingetjes begint te stelen. Zware gesprekken gevoerd, straf gegeven, maar dat lijkt allemaal niet te werken. Met hem moet je gewoon geduld hebben en over een paar weken zal het wel een keertje doordringen en dan pas zal het veranderen. Blijft dus af en toe lastig. Want in principe ben ik niet zo’n heel geduldig type… maargoed; we blijven ook onze ‘zegeningen’ tellen en hij doet het op andere fronten goed, en we hebben alweer best veel bereikt.

@ Flodder: Haha, zoveel speelgoed bij jou in huis? Ik verwacht hier na Sofia haar verjaardag ook wel heel veel, dus nee. Maar toch bedankt voorje aanbod, hihi.A

Maar wat naar van Pepijn. En inderdaad bellen met de KNO. Dit kan zo niet langer; het amre jochie. Dan duurt wachten tot 4 mei nog wel erg lang.

@ Beer: Dat is natuurlijk helemaal zo’n moment; als ze naar school gaan. Dan krijgen ze ineens een eigen leven. Inderdaad; is Beertje de 2e van nog meeschrijvers. 31 maart. Volgende week alweer. Grappig; de afstandbediening is hier ook favoriet. En mijn mobiele telefoon. Voor 4 kinderen kleding inslaan lijkt me inderdaad een bere-klus. Bestel je dan ook veel via internet; of ga je dan echt uit shoppen?

@ Elma: Lekker hoor; nu alles echt geregeld! Heb je nog een beetje vrij tussen tussen de banen in? Of ga je meteen door?
Is inderdaad een goed idee van Ruma geweest wat betreft de link (had ik weer eens niet aan gedacht haha).

Flodder: ik hoop dat de arts gaat meewerken want dit kan natuurlijk niet langer zo. Dat arme kind stikt van de pijn in z'n oren en hoort waarschijnlijk ook bijna niks meer. Ik duim mee voor een flinke vervroeging!

Noerie: raar idee he dat we vorig jaar allemaal op klappen stonden. Ik zit nu wel eens even te spieken bij de april 2010 dames en dan kan je je weer helemaal inleven in dat je daar zat met die dikke buik en het zo ongelooflijk zat was haha. Little people is inderdaad erg leuk, Fynn heeft er een boerderijtje van wat geluid maakt als je de staldeur opendoet. Dus Gwen zit uren achter elkaar dat deurtje open en dicht te doen zo grappig om te zien........ Wat jammer dat het nog steeds wat minder gaat met je zoon. Is wel lastig als je altijd veel geduld moet hebben (heb het zelf ook niet echt in overvloed dus ik kan je wel begrijpen). Hopelijk valt het kwartje snel! Ik ben in principe nog druk bezig met het schrijven van m'n boekje maar ik neem ook af en toe een dagje vrij hoor anders ben ik al moe voordat ik begonnen ben volgende week. En zeker met dit weer is "spijbelen" erg verleidelijk

Ruma: in de folder stonden zeker leuke dingen voor de jongens en ook voor Anne denk ik (ik kan niet wachten tot Gwen maat 92 heeft want dan kan je pas echt leuke dingen kopen vind ik, tenminste dan heb je meer keuze).
P gaat morgen ochtend met Pepijn naar de kno. Pepijn trekt zijn haartjes zowat uit zijn hoofdje van de pijn. Zooooo zielig !!!! Jullie horen het morgen wel !!
succes vandaag Flodder! Hopelijk zien ze nu zelf ook dat dit gewoon niet kan. Ik vind het nog een bikkel hoor die knul van jullie, niet eens de hele dag strontvervelend zijn als je zo'n pijn hebt, petje af!
Succes vandaag Floddertje. Arm jochie. Wel fijn dat je zo snel kon komen. En ik hoop echt dat ze hem zsm gaan helpen, want dit is natuurlijk geen doen.

Er is iets van LP ingeslagen. En de duplo heb ik weer van zolder gehaald. Ze gooit er vooral mee, maar het houdt haar even bezig.

Grappig Elma; ik spiek ook wel eens bij het april 2010 topic. Erg leuk inderdaad.

Wat eten jullie kleintjes nu zoal? Sofia begint de dag met melk met brinta, dan nog een fruithapje en slapen. ALs ze wakker wordt weer melk (of water) en dan probeer ik een broodje. Ze is niet oz gek op brood. Soms eet ze er wel een, vaak neem ze 2 kleine stukjes en speelt ze met de rest. Ik geef dan maar een cracker. Ze krijgt sowieso wel 3 crackers op een dag. 2 eet ze dan ookwel bijan op. Nog een fruithap in de middag en s'avonds eten en een goede bak yoghurt. Voor het slapen gaan dan nog een fles melk.
Ahhh ja, het is zo,n lieffie. Maar idd, links is weer flink ontstoken en neusamandelen zijn vergroot. Dus ook zonder ab. Maar ze kunnen hem nu niet helpen omdat hij koorts heeft en zijn oor ontstoken is. dus nu weer een flinke ab kuur en de zsm opereren. Is in elk geval naar 19 april verzet maar als er eerder iemand af valt worden we gebeld. Gelukkig. Maar als die kuur maar aanslaat en hij weer lekker in zijn vel komt te zitten !!
Ach gossie. flink ontstoken weer en vergrote neusamandelen. Hij krijgt het wle voor zijn kiezen zeg. Wel fijn dat ze zo meewerken in het ziekenhuis. 19 april is al een stuk vroeger, maar nog vroeger zou helemaal beter zijn natuurlijk. Ik help het jullie hopen dat de AB-kuur heel snel aanslaat. Sterkte en een dikkek zoen voor de kleine man!
Hier alles klaar voor de verjaardag van Sofia en manlief morgen. Wordt een heksendag. Heel veel mensen. 2 jarigen natuurlijk en meteen een verkapte house-warming voor ons huis. Nouja, hebben we alles straks wel gehad. Vanaf 2 uur stroomt de visite binnen. Ik had bedacht dat iedereen zo rond uiterlijk half 6 wel weg zou gaan en dan vanaf half 9 zouden er dan weer mensen komen voor manlief zijn verjaardag. Maar veel mensen willen Sofia zien, en eigenlijk ook s'avonds wel van de partij zijn. Ik heb dus een hele grote pan soep gemaakt, broodjes ingeslagen en een pasta-salade gemaakt. Laat maar komen allemaal:-)!
hahaha Noerie jij hebt morgen dus een soort van catering bedrijf . Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben morgen met veel zon!

Flodder: gelukkig is de datum naar voren gehaald maarja het duurt natuurlijk nog steeds lang! Hopelijk knapt ie weer op van de kuur.

Ik kreeg net een uitnodiging van mijn a.s baas voor een diner met wat mensen waar ik mee samen moet gaan werken (na de pasen). Echt leuk! Nou maar hopen dat ik alle namen kan onthouden straks haha
Flodder: ik zal voor je stoere bikkel duimen dat de operatie nog eerder is. Wat is het toch verschrikkelijk als je ziet dat je kindje zo'n pijn heeft.

@Noerie: Zo, vanaf morgen ben jij de eerste die baby-af is! Leuk, zo'n groot feest. Wij vieren eigenlijk alle kinderverjaardagen groot, maar dat komt ook omdat manlief 4 broers en zussen heeft en 7 neefjes/nichtjes. En ik heb een aantal hele goede vriendinnen met een sleep kinderen. Bij ons is een verjaardagsfeestje met ongeveer 30 man een "klein" feest. Maar wel altijd reuze gezellig.

Wat heb je allemaal gekocht?

@Elma: leuk, zo'n kennismakingsdiner, merk je meteen of het ook "privé " klikt. Volgende week donderdag begin je toch?

Vandaag flink wezen shoppen voor de kinderen. Alle 4 een nieuwe jas en nieuwe kleren (broeken, t-shirts, sokken). Was 500 Euro kwijt en ik heb nog geen schoenen voor ze . Verder moest ik vanochtend bij M. (de tweede zoon) in de klas helpen met knutselen voor Pasen. Aan het einde vroeg de juf of ik volgende week even 10 min. tijd had voor een oudergesprekje tussendoor. Nu moet ik dus volgende week woe bij haar zijn en ik was op slag bloedzenuwachtig. Bij het vorige gesprek in november had ze aangegeven dat als M. de toetsen slecht zou maken of er zouden andere problemen zijn, dat ze me dan nog voor de officiële 10-min gesprekken zou informeren. Dus jullie raden het al dat ik me nu het hoofd breek of M. wellicht groep 2 moet dubbelen, ongewenst gedrag vertoont of zelfs beide opties mogelijk zijn....
Noerie, in een van je laatste berichtjes op het oude topic gaf je aan hoe je zoon zich op het moment gedraagt. Helaas voor mij moet ik zeggen dat het gedrag wat jij noemde, mij niet onbekend is. M. kan bv. liegen alsof het gedrukt staat. Kon hij al toen hij 2 was!!! Ook zijn het altijd anderen die het schuld zijn (bv. broek vol modder: een grote jongen heeft mij geduwd, jas kapot: een grote jongen heeft aan mijn jas getrokken). Nooit is hij het zelf. Nu heb ik hem al een aantal keren uitgelegd, dat ik soms wel behoorlijk boos zal zijn als alweer een broek, schoen, jas kapot is, maar dat ik nog bozer word als ik merk dat hij gejokt heeft en niet eerlijk heeft gezegd dat hij het was. tja, even afwachten.
Noerie, van harte gefeliciteerd met Sophia! Ik hoop dat jullie een hele leuke dag hebben vandaag!

Flodder, hoe is het nu met Pepijn? Wat ontzettend naar voor jullie zeg!

Elma, wat leuk van dat eten, wel ook beetje spannend om te gaan, of niet (zou ik vinden).

Ruma, kun je niet vragen of het wat eerder kan het gesprekje, omdat je je nu wel een beetje zorgen maakt? Ik zou hier ook heel nerveus van worden, je wilt toch weten wat er speelt met je kind.

Iedereen fijne dag, ik moet een spelletje gaan doen, had ik beloofs...
Sofia gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!

Ruma: zo dat is nog eens flink shoppen! Ik heb ook weer wat dingen ingeslagen de laatste dagen, Hopelijk nu even klaar! Ik ga idd donderdag beginnen, heb er zin in! En ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Misschien inderdaad vragen of het wat eerder kan?

Beer: ik was wel verbaasd dat ik zo snel al mee mag naar een onderzoekscentrum voor zo'n diner maar wel leuk. En inderdaad wel spannend ik heb geen idee wat ik moet verwachten maar dat zullen ze me wel uitleggen denk ik..
Sofia gefeliciteerd met je eerste verjaardag

En Noerieman ook! En Noerie sterkte met de drukke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven