Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Marnie hieperdepieperdepiep en nog vele geurige jaren.

Dat we nog maar veel gaan snuiven en kopen en opdoen !!!!

Hele fijne dag en ik hoop dat je nog mooie geuren kado krijgt.
Smelly: dankjewel! Ik had mezelf natuurlijk al hele mooie geuren cadeau gedaan vorige week..

5 juni zie ik helemaal zitten!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Gefeliciteerd Marni en een hele fijne dag
Dank je Elenah

Toch nog een geurig cadeautje: Climat van Lancôme...ook zo'n mooie klassieker vind ik!
marnie van harte!

Hoop dat je n fijne verjaardag hebt gehad

inkie ow ik hoop wel dat je kan hoor de 5e juni, zou zo jammer zijn als je dr niet bij bent, ik bedoel, dan IS er n keer n forumuitje enigszins bij jou in de buurt dan zou het zonde zijn als je dan niet kunt!

Ik kom net tonnetje rond uit Utrecht, algemene forummeet, das wel n aparte ervaring, maar beetje te grote groep om echt te kunnen kennismaken, dan is n bomvol Celeste een stuk beter te doen haha!

Wel heel leuk om mensen in het echt te zien, dat zegt toch zoveel meer dan alleen n nick, avatar en text.

Hoewel n 1e indruk IRL eigenlijk ook maar weinig zegt, naja dat vind ik dan, tis de buitenkant die je ziet maar de binnenkant waar het om gaat en dat heeft tijd nodig. Ben erg slecht in small talk, dat heb ik wel gemerkt vanavond! Das het voordeel van n zootje parfumfreaks bijmekaar, altijd gespreksstof met iedereen haha!

Ben blij met t parfumtopic *is even in semi-hippie-love-peace-and-happiness-bui*
Morgen allen.

Tijger stoer dat je bent geweest, niks voor mij zoveel mensen bij elkaar hoor. Maar de geurentripjes die vind ik dan weer wel leuk al sta ik dan al stijf van de spanning om wat er komen gaat....

Vandaag in En Passant hmmmmm lekker.
Marnie en Tijgermeisje, die geuren van CSP klinken heel apart zeg, bij CSP dacht ik toch snel aan zoete vanille achtige combinaties, maar ik heb met even op de site zitten koekeloeren en toen kwam ik ook nog Hemisphere Sud tegen:

'Fresh and sparkling essence of Orange associated with vibrant spicy notes, floral accord exalted by a sea note, the voyage comes to an end with the sensuality of the Patchouly and the warmth of the Vanilla.'

Lijkt me ook wel wat. Je kunt rechtstreeks bij hen bestellen en tot en met 31 maart geen verzendkosten.....oeioei, verleidelijk....
DS,bij parfumcenter of parfumconcurrent zijn de geuren van CSP met 30 proc afgeprijsd!
*ikmagnietkijkentotdatsalarisisgestort*
quote:dutchsuzanne schreef op 21 maart 2010 @ 12:23:

*ikmagnietkijkentotdatsalarisisgestort* Zo herkenbaar DS.
Dutchsuus: mijn vriendin heeft bij Celeste destijds die Hemisphere Sud gekocht, ze zei dat hij wel snel vervlogen was..
ff off topic hoor: skiffy van jou had ik toch de tip van Gamila zeep gekregen?

Ik heb gister n blok gekocht, en voor het eerst gebruikt, voelde wel lekker, nu is het kijken of ik over n week of 6 trouw gebruik verschil zie qua kinpukkeltjes in vergelijking met het gebruik van de tube reinigingsspul vd Hema.

Het is even n aanschaf maar als het werkt vind ik het money well spent!
Goedemorgen ladies,

Tijger, is het nog gelukt met L'autre?

Smelly, van harte met je dochter

Vandaag in Jasmin de Nuit, lekker in de jasmijn
Goedemorgen,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Tijger, nog wat gehoord?

..en van mij ook proficiat Smelly

Ik zat een beetje te twijfelen over de geur vandaag, maar Beauties, ik ga je gewoon na-apen! Lekker in Jasmin de Nuit, geweldige geur!
quote:dutchsuzanne schreef op 21 maart 2010 @ 12:23:

*ikmagnietkijkentotdatsalarisisgestort*

Heel herkenbaar inderdaad, probleem is alleen dat mijn salaris net afgelopen vrijdag is gestort, maar dat had ik in Wevelgem al opgemaakt, moet nu dus een maand wachten

Vandaag in Citizen Queen, door de nieuwe Guerlains mijn andere geuren een beetje verwaarloosd, dus nu eerst weer eens de andere merken aandacht geven.

Tijgermeisje, ik ben ook wel benieuwd of het met L' Autre nog gelukt is. Is zo frustrend als je verliefd bent op een geur en je kunt hem dan niet krijgen.

Schreef het net ook al in het andere topic, door zieke poes (niet de Bryant Park-fan maar de andere) afgelopen weekend niet veel aandacht voor het forum gehad, maar ga vandaag proberen bij te lezen.

Fijne dag allemaal!
Marnie is ook jarig geweest? Alsnog gefeliciteerd, Marnie!

En smelly, gefeliciteerd met je dochter.

Wat een verjaardagen allemaal, leuk!!

Tijgermeisje, wat dapper dat je naar de grote forummeet bent geweest.
Smelly gefeliciteerd met je jarige dochter!

Tangerine ja dat vind ik zelf ook eigenlijk best wel

stoer dat ik naar de meet ben geweest

Aw Ladyphoxy dat is naar, n ziek huisdier. Je voelt je zo machteloos want kan moeilijk vragen wat er nou precies aan scheelt... Hoop dat je n goeie dierenarts hebt en dat je kat er snel weer bovenop komt!

Marnie de Nomaoud heeft iets verslavends, moet wel vaak bijspuiten om m zelf te kunnen blijven ruiken op mezelf (huh beetje rare zin)

DS, Kiekie, Elenah en andere kooplustigen, vergeet de geplande uitjes niet he! Zou jammer zijn als vanwege geen geld niet mee zou willen

Beauties e.a. de fles is besteld!! Zodra die binnen is kom ik uiteraard hier n huppeldansje doen
Hallo Lieve Geurige schatten

Dank voor de felicitaties. Kleine dame is nu 8.

Tijger ik blijf het zeggen, stoer dat je bent geweest. Zou ik niet kunnen/ willen / durven etc.

Vandaag DE Tubereusegeur vind ik van Robert Piquet, Fracas dus hmmm.
Smelly, gefeliciteerd met je dochter, wat gaat het hard he!
Lieve Dalida, ja gaat vreselijk hard en bij meisjes gaat het nog harder, die zijn overal zo snel bij vind ik.

Op jouw topic net ook geschreven dat de dame in kwestie vanochtend kwam met de mededeling: mam ik ben nu acht en ben nu geschikt voor make up elke dag. Ik schrok me wild zeg. Dus ik zei dat ik dat absoluut niet wil hebben en toen zei ze , nou dan ga ik binnenkort bij mijn juf wonen want die is tenminste hip.

Poeh staat me denk ik nog het een en ander te wachten.
nou dan ga ik binnenkort bij mijn juf wonen want die is tenminste hip.

Poeh staat me denk ik nog het een en ander te wachten.

Maak je borst maar nat Smelly met zo'n dame!!!!!
quote:tijgermeisje schreef op 22 maart 2010 @ 12:24:

DS, Kiekie, Elenah en andere kooplustigen, vergeet de geplande uitjes niet he! Zou jammer zijn als vanwege geen geld niet mee zou willen

Nee zeg, juist daarom mag ik nérgens kijken!
Hallo,

Heb net even naar alle Wevelgem foto's gekeken op Hyves (hoop tenminste dat ik ze allemaal gezien heb), wat leuk jullie allemaal op de foto te zien!!

Vandaag in CSP Vanille Pitahaya, lekker zoet.

Tot straks...en alvast een fijne avond!
goodmorning!

Even meedelen dat ik n toffe aanbieding tegenkwam in de Aldi folder: Luchtkussen enveloppen set 8 voor 1.59. Bij n copyshop had ik er ook al eens 5 voor 1 euro, stukken voordeliger dan de kantoorboekhandel of het postkantoor.
Tijgermeisje: hihi, waar je al niet op let als je parfumista bent! Ik heb ooit eens een hele doos bij een kantoorboekhandel besteld...scheelde ook weer.

Vandaag ga ik Beauties weer nadoen, ik laat me toch zo makkelijk leiden...dus wordt het Aomassai! En nu ik toch aan de PG's begin, het wordt een PG week. Morgen goed weer, dus Ilang Ivohibe, donderdag Papyrus de Ciane (of Cyaankali Smelly), vrijdag Cadjmere, zaterdag l'Ombre Fauve, zondag Felanilla, maandag Louanges Profanes..en als laatste Bois Blond (of niet, is bijna op )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven