Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Zo hé,

hier is lekker veel geschreven!!!Nieuwe zwangeren,welkom.

Brite:Ik woon ook in de regio amsterdam.Waar woon je precies of wil je dat niet zeggen hier ivm eventuele herkenning?Konden ze bij jou op die 5,5 wk echo al wel wat zien?

Melissa:Ik heb idd ook best last van mn onderrug.Ik dacht ook al,zou dat nou normaal zijn?Nou heb ik dat best wel vaak hoor want ik ben kapster maar vind het een beetje vreemd.Het is meestal als ik ongi moet worden.

Sabrina:Gefeliciteerd met de goede echo!Lekker gevoel geeft dat hè?Ik kan het ook haast niet afwachten om te zien of er wel echt wat in mijn buik zit.

Hila:Gefeliciteerd met je nieuwe functie!Dat is lekker zeg.En dan ook geen probleem dat je zwanger bent....super!

Angela:Jij ook gefeliciteerd met de goede echo!Ik ga het ook eerder vertellen.Ik denk dat ik het met 7 weken wil gaan zeggen.Maar het kan ook zijn dat het mensen eerder opvalt.Ik heb het wel aan mn twee beste vriendinnen verteld maar verder weet nietmand het nog (behlave dan hier op het forum).Vind het forum zo trouwens wel een geweldige uitlaatklep.Een vriendin van mij is dan nu ook zwanger maar anders kun je het er met niemand over hebben.Nu kun je gewoon even klekker klagen en alles spuien en dan begrijtp iedereen dat.Dat is wel zo prettig.

Leeuwedraak:Ik wil idd graag meedoen met mvm maar nog niet.Ik denk dat ik toch wacht tot een week of 9 want ik weet al dat ik er anders heel snel geen zin meer in heb.En ik wil gewoon eerst graag even de echo bij de vk afwachten.Als die dan ook nog goed is dan ga ik me aanmelden.En ook omdat ik in een buurt woon waar al vaker iemand met mvm heeft mee gedaan en die weten dan precies wat er aan de hand is.Alleen ben ik bij een vriendin geweest toen bij haar mvm kwam en diezelfde vrouw komt dan ook bij mij.Nou is dat op zich niet zo'n probleem maar ik wist zogenaamd niet dat zij zwanger was dus ik hoop dat die vrouw ook overdag kan want anders krijg je natuurlijk van hé hallo,bekend gezicht!Het is nl nog niet zo lang geleden dat zij bij mijn vriendin is geweest.

Dat bekaf zijn....dat ken ik idd ook.Heel erg!Heb vandaag gewerkt en ik kan eigenlijk al mijn bedje in.Heb het ook ontzettend koud steeds.Ijskoude handen en vingers dan voornamelijk.Heel erg vervelend.

De puisten beginnen nu gelukkig wel iets minder te worden.Heb ze uit kunnen knijpen.Nu ziet het er ook nog niet best uit maar nu zijn het gewoon rode vlekken en geen bulten meer.

Morgen en vrijdag ook twee ontzettend drukke dagen.Moet morgenochtend sporten en morgenmiddag boodschappen doen en twee mensen watergolven.Dan gaat ook nog eens het water eraf morgen van 9 tot 4 omdat ze iets met het riool gaan doen.Heel erg fijn!!!!!En vrijdag ben ik jarig dus dat is ook een drukke dag!Vind het gewoon zo leuk dat nog neimand het weet en dat wij echt een geheimpje hebben.Volgend jaar heb ik er op mijn verjaardag gewoon een kleintje bij.Als alles goed blijft gaan tenminste!Maar daar gaan we maar van uit.Ik ga nog even op mn andere topic kijken en dan mn bed in.

Groetjes allemaal!
Kraamhulp ook al zo snel regelen, dat wist ik niet Melissa, goede tip.

Kinderdagverblijf is bij ons makkelijk, sowieso willen beide oma's wel oppassen, en ik werk zelf op een kdv dus neem het dan gewoon mee. Wel wachtlijst van ruim een jaar maar personeel krijgt voorrang (maar helaas geen korting)
Hi allemaal,

Dat van die pijn in mijn rug herken ik wel. Helaas alleen dit keer wat eerder dan de voorgaande keren. Toen liep ik op het eind echt te waggelen en deed eigenlijk alles me wel zeer, maar goed zo ver is het nog lang niet.

Ik heb het goede nieuws na 5 weken aan mijn moeder verteld. Was het eigenlijk niet van plan, maar kon het gewoon niet voor me houden toen ik haar zag. Ze woont nogal ver bij ons vandaan en het door de telefoon vertellen vond ik ook geen optie. Ze vond het erg leuk, maar was toch ook wel een beetje verrast.

Verder weet een goede vriendin het. Zij is verloskundige, dus kan lekker van alles bij haar kwijt. Is ook wel lekker. En ook wel fijn dat iemand die zo dichtbij staat het weet. Onze kinderen zitten op dezelfde school, dus is ook wel fijn als ik me een keer niet helemaal top voel. Kan zij mijn dochter mee te spelen nemen.

En mijn schoonouders weten het ook sinds een week. Reaktie was op zijn zachtst gezegd nogal lauw. Geen idee waarom, maar echt leuk was het niet. Ze hadden het meer over de praktische bezwaren die er eventueel kunnen zijn en feliciteerde ons met veel pijn en moeite. Misschien wisten ze zich gewoon geen houding te geven en zijn ze pas blij als de magische 12 weken grens bereikt is.

Moon, dat van dat koud hebben heb ik ook. De zon schijnt hier volop, maar ik zit met een lang t-shirt, truitje eroverheen en vest aan binnen. Niet echt lekker, want ik ben al zo'n koukleum. Wordt hopelijk wel beter als ik straks wat meer vet op mijn lijf heb.

Doe je wel een beetje rustig aan trouwens!

Vandaag ook een druk programma. Vanmiddag naar zwemles met dochter. Gelukkig gaat ze al voor haar B, dus verwacht dat het niet zo heel lang meer gaat duren. Mits ze natuurlijk ook nog voor C door wil gaan.

Daarna hebben we feest op school. Het is een traditie om elk jaar met de kids zelf stokbrood te bakken boven heel grote bbq's. Iedereen kan dan knakworsten kopen of zoetigheid en de zelfgebrouwen broodjes versieren. Erg leuk. Vooral ook om wat tijd door te brengen met de ouders. Heb er zin in.

Nou meiden, kraamzorg wacht ik nog even mee, kan volgens mij tot 12 weken, dus vind het wel even goed. Je wordt met elk kind ook gemakkelijker volgens mij. Ik wel in ieder geval. Bij de eerste had ik ook alles met 8 weken al geregeld, bij de tweede alweer wat later en nu denk ik: "Komt wel weer goed".

Geniet van het lekkere weer (met 10 truien aan voor sommigen) als jullie vrij zijn.
Dames, ik maak me zorgen.

Ik ben vandaag 8 weken en 3 dagen zwanger en heb bruine afscheiding. Toen ik dat aan het begin van week 5 had, heb ik de vk gebeld en die zei dat het vanalles kon zijn, maar dat het wel vaker voorkwam. Komt dit ook vaker voor bij 8 en een halve week? Of maak ik me te veel zorgen? Ik heb net een paar hectische dagen gehad, ben erg vermoeid, zou het daar niet van komen?

Ik heb eigenlijk altijd, ook toen ik de pil slikte, wel bruine afscheiding gehad, maar nu is dat toch helemaal anders...Bah, ik hoop dat het snel overgaat.

Jeunot
Balen Jeunot!

Wat ik wel weet is dat zolang het geen helderrode afscheiding is, het niet zo'n probleem is. Verder heb je geloof ik in het begin van je zwangerschap meer last van afscheiding, en is het ook zo dat de boel beneden goed doorbloed en een beetje gezwollen is, dus het kan ook van iets anders komen. Maar ook al vertrouw je het maar voor 1%tje niet, bel je verloskundige! Zij krijgt dat soort vragen veel vaker en kan je denk ik wel gerust stellen! Maar in ieder geval heel veel succes, ga er niet te veel in je eentje om lopen stressen..

Hier ook ijskoud, het liefst houd ik de hele dag mijn winterjas aan.

En moe! Wij hebben ook een soort schoolfeest bij mijn zoon morgen, en ik moet nog wat lekkers bakken, maar eerst nog avondeten koken... wat echt vervelend is om te doen als je zo misselijk bent, ik heb nergens trek in en word zo misselijk van al die geuren....

Tja en over dat vertellen: we hebben het mijn ouders verteld, en ik vond dat we het dan ook aan zoon moesten vertellen, met als gevolg dat hij tegen iedereen die we tegenkomen heel trots meld: we krijgen een baby!

Dus nu weet echt iedereen het, nouja, dat is dan maar het risico dat we lopen....

Het is wel zo lief hoe ontzettend trots hij het verteld! Met echt zo'n stralend gezicht loopt hij dat dan te vertellen, zo leuk!

Ik ga me naar de keuken slepen.....
Hallo ladies,

Het is weer gelukt, de hele dag mn oogjes open gehouden en niet even ingedut achter mn pc! Gaat wel wat beter dus denk ik.

@ Sabrina: Wat stoer die foto! Ik zou er de hele dag naar gaan lopen staren denk ik.

@Melissa: Ook hier pijn in mn rug, vooral bij een sprintje voor de trein. Heb besloten maar een trein later te nemen

@Jeunot: Oei, vervelend die bruine afscheiding. Maakt vast onzeker. Hoop voor je dat het al gestopt is!

@Dintel, Billybob, Brite en Puck: Welkom, stiekem even tellen, we zijn al met 31! (Ik zag trouwens dat het juni 2008-topic ook al geopend was, wat gaat de tijd snel!)

@Hila: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Angela: Ben wel jaloers dat je al een plaatje van je gup hebt. Geniet ervan!

@Regina: Wil je in het overzicht zetten dat ik 10/10 naar de vlos moet? Dan lijkt het misschien niet meer zo heeeeeel ver weg...

Ik ga ook maar eens een prakkie maken en daarna lekker in een warm bad.

Groetjes, Bep
Hey meiden,

Ik schrijf hier niet zo vaak mee als ik zou willen, maar lees sowieso wel elke dag even wat jullie allemaal hebben geschreven. Schrijf ook nog bij een päar andere topics en het is idd best veel om bij te houden als je elke avond al afgepeigerd uit je werk komt. Sommige van jullie herkennen het las ik eerder.

Maar vandaag even ego berichtje hoor. Ik moet mijn blijdschap even delen :-D We hebben vanmiddag onze 1e echo gehad (ben vandaag 7w1d) en jawel we hebben een kloppend hartje gezien!! Echt helemaal geweldig en heel apart. Ik was nog steeds erg onzeker omdat ik relatief weinig symptomen heb, maar gelukkig zei de gyn ook dat echt niet elke zwangere boven de pot hangt...Foetusje was nu 11 mm, schattig hoor. Op de echofoto lijkt het idd net een wormpje. Volgende echo is op 19 okt., ik ben dan 10w2d. Als alles dan goed is word ik ontslagen uit de mmm en mag ik naar een eigen te kiezen verloskundige. Dan ben ik weer net zoals de meesten van jullie...hihi. Kan niet wachten. Tot zover mijn update :-D

Wat betreft MvM. Ik ben vorige week begonnen met plassen in de bekers, maar moet zeggen dat ik totaal geen last heb van de geur die er uitkomt. Vind het niet eens stinken. Apart he hoe mensen dat verschillend kunnen ervaren.

Hopelijk tot gauw weer!
Hai meiden,

Ik ben idd bekaf na vandaag.De hele dag heb ik gehold en vanaf dat ik thuis kwam om 4uur heb ik echt niks meer gedaan.Heb er geen kracht meer voor hahahaha.Nou begint de drukte pas echt want morgen ben ik jarig (dus de hele dag visite),zaterdag moet ik werken van 8 tot half 3 en daarna moet ik gauw gauw douchen en dochter wegbrengen want we hebben 's avonds een bruiloft (begint om 17:15) in een plek die 40 min rijden is.Die is pas om half 1 of 1 uur afgelopen.Daar zie ik dus wel heel erg tegenop.En alsof dat allemaal nog niet genoeg is hebben we zondag twee verjaardagen!BLEEGH!!!!!!! Heb er echt even geen zin in.Maar het is ook wel weer leuk.Een beetje feesten is ook niet verkeerd.Ik heb gelukkig een goede smoes om niet te hoeven drinken.Ik heb een broertje van de ziekte van crohn (culitis ulcerosa) en op dit moment heb ik wel weer een beetje last van mijn darmen dus ik drink dan niet.Toevallig al over gehad op een kraamvisite met de vrienden van mijn man twee weken geleden.Van een van die vrienden is ook die bruiloft.Hoef dus niet echt een smoes te verzinnen.

Ben al probiotica en visoliepillen gaan slikken buiten de zsvitaminen om.Hoop dat het een goede invloed heeft op mn zs en dat ik misschien door die visoliepillen niet nog meer vergeetachtig wordt.Toen mn dochter geboren werd heeft zij mn verstand mee genomen.Dus wat het na deze zwangerschap moet worden is helemaal een raadsel!

Draaimolen:jullie ook gefeliciteerd met de goede echo.Een vriendin van mij is ook zwanger en die moet bijna over haar nek van die geur van de mvmflessen.Moet je nagaan hoe verschillend dat pp is.

Jeunot:Je hoeft je denk ik geen zorgen te maken maar als je er echt niet gerust op bent gewoon de vk bellen.Je zult de eerste niet zijn die daarvoor belt.

Ik ga nog even een beetje mn huis aan kant maken voor morgen en de boel versieren.Ik ben tenslotte wel jarig en dan wil ik altijd slingers!

Ik kijk wel even wanneer ik weer tijd heb om langs te wippen.

Groetjes moon
Lieve allemaal!

Wat een drukte in mei, maar mag ik er ook nog bij? Ik ben Nalaa, 27 jaar en weet sinds zondagavond dat ik zwanger ben van ons eerste kindje! Volgens predictor.nl zijn we rond 29 mei uitgerekend. Ben superblij, maar het is ook nog erg onwerkelijk, alsof het nog niet helemaal is doorgedrongen... Komt misschien ook omdat ik weinig zwangerschapskwaaltjes heb: ben eigenlijk alleen heel erg moe.

Nou, ik ga eerst maar eens het hele topic doorlezen, er is al zoveel geschreven!

Liefs, Nalaa!
Meiden, heerlijk om zoveel te lezen te hebben, welkom voor alle 'nieuwe' zwangeren (het duizelt me...) en lekker ook, dat feest der herkenning: puisten/bulten, moe/doodmoe, wel/niet eten en al die andere symptomen. Ikzelf snoep nu meer merk ik, in combinatie met tijdelijk niet sporten niet echt een goed idee he? Morgen mag ik voor de echo, duimen jullie voor me? Laatste keer was ook een mk en daarna hebben we 11 maanden moeten wachten dus ik ben nog erg voorzichtig met blij zijn..... Ik meld me weer zodra ik geweest ben, 9pm Nederlandse tijd (en tel daar anderhalf uur bij op want op Aruba loopt alles uit). Waar is mijn medemama vanuit Aruba eigenlijk gebleven ?

Zonnige groeten,

Bowie, 8w+4d
Begin toch een beetje jaloers te worden op de meiden die met 8 weken al een echo en een kloppend hartje hadden... . Ik moet echt nog ontzettend lang wachten.

Ik heb nu wat praktische problemen met het nog niet wereldkundig willen maken van de zwangerschap vóór 12 weken. Wat zeg ik bijvoorbeeld tegen de collega/ vriendinnen met wie ik 20 oktober een weekendje wegga? 'gezellig, maar ik haak even af bij het stappen...' en de volgende dag 'leuk, zo'n sauna, maar ik doe even niet mee'. volgens mij hou je geen vriendinnen meer over! gisteren informeerde een vriendin aan de telefoon ook nog even hoe het is met 'de tests'. waarop ik quasi nonchalant reageer 'welke tests'. ja alsof ze het niet door zal hebben als we volgende week bij haar ga eten en even niet meedoe aan de wijn, terwijl we op de fiets zijn...

ik vind het maar lastig allemaal. Hoe lossen jullie dat op?

nou en verder had ik gisteren even een slechte dag. de hele dag door een beetje misselijk eigenlijk. vandaag is de start in ieder geval al beter. ik heb het ook koud, maar ja, dat is eigenlijk niets nieuws. Ben in ieder geval ontzettend blij dat ik 'cleavage' heb nu :-)

o en nog even iets geks, mijn vriend zegt dat ie af en toe een vlaag van mijn zwangerschap ruikt...is ie gek geworden, of wat?
Dag dames,

Gisteren mijn eerste echte overgeef moment gehad, allemachtig wat was ik ziek! Na het moment voelde ik mij al een hele stuk beter.

Genoeg over mij!

@draaimolen: wat fantastisch he, om zon klein wondertje te zien, en dat het hartje ook nog klopt. Ik vind het werkelijk fascinerend!

@Nalaa: Jij ook gefeliciteer en welkom!

@Jeunot: Ik heb er geen last van, maar als je het echt niet vertrouwd dan gewoon nog een keer bellen en je angsten uitspreken.

Ik ga niet mee doen aan mvm, hoe slecht misschien ook... Ik ben namelijk steeds misselijk en ik zie het echt niet zitten om steeds die urinelucht te ruiken...Misschien een beetje egoistisch...

Nou dames, ga mijn kleine meid aankleden. Tot gauw
Hallo allemaal!

Tjee, wat zijn we al met veel meiden zeg! Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom!

Moon78, gefeliciteerd met je verjaardag!

Caroline1, volgens mij zijn wij ongeveer de enige hier het geheim houden tot 12 weken. Ik drink sowieso al vrijwel nooit alcohol, dus bij mij zal er niemand zijn die daar van opkijkt. lastig om goede smoesjes te verzinnen. Kun je niet zeggen dat je een beetje grieperig voelt? Dan kun je misschien de alcohol afslaan, en de sauna ontwijken?

Jeunot, ik heb het gisteren nog aan de vk gevraagd, omdat ik rond 6 weken ook bruine afscheiding/bloed had. Zolang het geen grotere hoeveelheden bloed zijn (menstruatie-achtig) hoef je je niet echt zorgen te maken. Het heeft dan waarschijnlijk meer te maken met je baarmoedermond die extra gevoelig en doorbloed is, waar dan een klein adertje geknapt is ofzo.

Ik had dus gisteren mijn eerste afspraak bij de vk. Op zich was alles goed, op vrijwel al haar vragen kon ik met 'nee' antwoorden. Alleen toen mijn bloeddruk gemeten werd, schrok ik een beetje, dat was 150/95. Dus aan de hoge kant. Over 3 weken wordt het weer gemeten, en als het dan nog steeds zo hoog is, moet ik naar gyneacoloog. Ik heb geen idee wat ik zou kunnen doen om mijn bloeddruk omlaag te krijgen. De afgelopen week is wel erg hectisch geweest op mijn werk enzo, dus ik hoop dat het daar ook een beetje iets mee te maken heeft gehad. Gisteravond zat ik op de bank en toen voelde ik me heel gejaagd en hijgerig. Bah! Ik ga maar proberen me een beetje rustiger te houden de komende tijd...

Verder heb ik gisteren ook meteen een meegroeibh aangeschaft. Oke, heel charmant en sexy is ie niet, maar oh oh, wat zit het lekker!

Nu ga ik weer (heeeel rustig) aan het werk, tot later!
Fijn om te lezen dat jullie me proberen gerust te stellen!

Maar dat ben ik niet echt. Ik ben ook wat ziekjes, voel me niet helemaal top, misschien heeft het daarmee te maken. En ik heb de vk al 2 keer eerder gebeld om advies. 1 keer bij bruinverlies in de 5e week en 1 keer vanwege extreme vermoeidheid. Ik schaam me dus een beetje om weer te bellen, maar ondertussen zie ik wel bruinverlies in de wc-pot liggen :(

Ik lees een hoop over vermoeidheid en misselijkheid. Ben eigenlijk wel blij om dat te lezen! Geeft me zelf weer het goeie gevoel dat ik toch echt zwanger ben en dat dat soort kwalen er allemaal bij horen.

Ik ga denk ik toch maar even bellen naar de vk. Hoop dat ze telefonisch spreekuur hebben, zelfs dat is soms moeilijk, ze zijn maar op bepaalde momenten te bereiken!

Groeten

Jeunot
Ik heb ze inmiddels gebeld en wordt vandaag teruggebeld. Ik hoop dat het nog stopt voordat ze bellen en dat er niks aan de hand is. Ik moet ook NU stoppen met alles op internet bekijken, want daar word ik nog minder vrolijk van...

Priek en Caroline, ik heb ook nog niemand wat verteld hoor! En was dat ook niet van plan tot na de eerste echo. Maar lastig soms he, vooral als je toch regelmatig wat drinkt op een feestje en nu helemaal niets! Maar soms merkt een ander het niet eens hoor. Ik heb er tenminste nog geen opmerkingen over gehad.

Jeunot
Hoi Meiden,

Hier niet zo veel nieuws aan het front. Ik wilde alleen Jeunot heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat de verloskundige je een beetje gerust kan gaan stellen.

Oh ja, ik vind het zelf wel erg leuk om te zien hoe groot het nu is enzo (ontwikkeling van het kindje). Heb even gespeurd en een mooie site vind ik: www.visembryo.com

Wel even opletten. Ze tellen hiervanaf je ovulatiedatum. Dus even 2 weken aftrekken van het aantal weken dat je nu bent.

Succes!

Groetjes, Hila
Zo, wat gaat deze topic ontzettend hard... Wat leuk dat er zoveel zwangeren zijn! Allemaal hartelijk gefeliciteerd. Helaas heb ik niet zoveel tijd om te reageren, maar lees wel alles hoor. Ontzettend interessant en ik hoop dat het met iedereen goed blijft gaan!

Zelf vul ik m'n dagen nu heel simpel: werken, eten, even op de bank hangen en weer naar bed. Ontzettend saai en alles gaat langs me heen. Heb voor m'n gevoel amper de tijd om zelf lekker te genieten van het 'zwanger zijn'. Ben vandaag vrij, maar ontzettend misselijk... Grrr!

En zou eigenlijk een vriendin helpen verhuizen. Dat vind ik het lastigst; wij hebben inderdaad ook nog niet aan de grote klok gehangen dat we een kindje krijgen, maar steeds die smoesjes verzinnen vind ik heel vervelend. Dan ben ik weer moe, dan niet lekker, dan heb ik een dubbele afspraak en kan ik niet komen, enz. Heb ontzettend veel zin om het vanaf volgende week te gaan vertellen. Dan zijn we bijna tien weken. Wij houden het dus inderdaad ook niet tot de twaalf weken vol om niets te zeggen...

Iets heel anders: kraamhulp. Moet je dat echt nu al regelen? Waarom toch?

En zijn er al die al een naam hebben? (jongens/meisje) of wanneer gaan jullie daar over denken? Lijkt me heel leuk, maar ook best lastig om net die ene leuk naam te kiezen. Maar goed, gelukkig hebben we nog even :-)

Nou, dit was 'm weer. Kijken of ik wat te eten naar binnen krijg. Grappig ja, dat je smaak zo verandert. De ene dag ontzettend veel zin in een cracker met jam en dan eet ik het liefst de hele dag yoghurt met fruit. Haha...

Fijne dag! xx
Dankje Hila!

De verloskundige heeft terug gebeld en zei dat zolang er geen helder bloed en krampen waren, ik me niet te veel zorgen moest maken. En vooral niet al die horrorverhalen van internet moest lezen. Het kon volgens haar vanalles zijn, maar hoefde niks te betekenen.

Ik hoop nu nog steeds dat het vanzelf ophoudt, dat gebeurde bij 5 weken ook. Toen schrok ik ook enorm. Ik denk dat ik iets té bang ben dat het misgaat. Ook zonder bruinverlies heb ik dat. Misschien toch maar wat meer focussen op de vele procentuele gevallen waarin het wél goed gaat!

Jeunot
Hallo allemaal,

Pfoe, het is een aardig lange lijst van zwangere dames in mei 2008. Ik zou graag ook willen meeschrijven met dit topic, als er nog plek is voor me, tenminste....

Ik ben Valdispert, 34 jaar en zwanger van de tweede. ik ben uitgerekend op 1 mei. Ons dochtertje is van april 2006, en zal dus net twee zijn als haar broertje of zusje wordt geboren.

Het lijkt me erg leuk om ervaringen uit te wisselen. ook als is dit nummer 2 (en zwangerschap 3), het blijft voor mij nog erg onwerkelijk allemaal. Ook ben ik vrij onzeker of het allemaal wel goed gaat. Geen idee, bij mijn dochtertje zat ik juis vol zelfvertrouwen....

Het valt me op dat jullie al zo snel een echo krijgen en naar de vlos mogen! Ik mag pas volgende week langskomen.... heb dus ook nog helemaal geen teken van leven gezien van deze spruit. Afgezien dan van de positieve test en dat ik continu misselijk ben dan....

Nou, heel verhaal. Het lijkt me erg leuk als ik me zou kunnen aansluiten bij jullie!

groetjes,

Valdi
@Dintel: mijn dagen zien er uit als jouw dagen... volgens mij was ik de vorige keer lang zo sloom niet, maar misschien heb ik een over-optimistisch geheugen. Het scheelt denk ik ook wel dat ik nu absoluut geen kans heb op uitslapen: om 7:00 uur is het echt gedaan met slapen.

@Jeunot: ik hoop dat alles goed gaat. De VK klinkt wel positief, da's mooi. Is er geen mogelijkheid om een echo te krijgen, als je je erg veel zorgen maakt? Hopelijk houdt het bruinverlies snel op.

@de 'nieuwen': hartelijk gefeliciteerd en welkom bij de club!

@de rest: veel gezondheid en weinig kwaaltjes gewenst. En moooooie echo's natuurlijk... Ik mag over iets meer dan een week alweer voor de 2e echo. Daarna (dan ben ik 10 weken) ga ik het ook niet meer geheim houden. Ben ook nogal van het flapuiten, dus da's al moeilijk zat. En mijn moeder (ook flapuit, 't is genetisch) weet het al, maar broers nog niet, dus.... die situatie kan niet lang goed blijven gaan!
Dintel & Durske. Ik voelde me inderdaad al vreselijk saai, maar nu ik jullie zo lees, voel ik me dat ietsje minder. Of in ieder geval: ik kan het wat makkelijker accepteren. Vind het af en toe best moeilijk dat mijn lichaam allerlei dingen uitspookt waar ik niet zo veel vat op heb. Afijn, mijn man zei ook al dat het niet zo veel zin had mezelf er tegen te verzetten.

Jeunot. Fijn dat de VK teruggebeld heeft, zekerheid heb je nooit, maar hoop dat je iets gerustgesteld bent nu.

Valdispert. Inderdaad veel zwangeren hier. Weet ook nog niet zo goed wie wie is af en toe. Maar goed, ook daarvoor hebben we nog 9 maanden... Toch??? En oh ja, ik ben zwanger van de eerste. Weet zowieso niet de weg tussen de echo's enzo, maar vind ook dat er veel meiden zijn die al vroeg een echo krijgen. Heb zelf nog niet eens een datum! (Ga wel maandag naar de VK, dus zal het daar wel horen.)
Lieve allemaal,

Je bent even een dagje druk met van alles en alweer een hele bladzijde achter. Wel leuk hoor al die verhalen. Nou ja niet allemaal dan, maar wel grappig dat heel veel van ons toch min of meer hetzelfde meemaken.

Jeunot:Gelukkig dat je de VK toch nog even gebeld hebt. En dat Internet is inderdaad erg handig, maar ook om je de stuipen op het lijf te jagen. Ik heb ook even gecheckt bij mijn VK vriendin en die zei hetzelfde als jouw VK. Zolang het geen helderrood bloed is en je geen krampen hebt, is het waarschijnlijk nog goed. Maar ik zou zelf ook behoorlijk in de zenuwen zitten hoor. Ik had laatst na de sex ook bloedverlies, maar ook dat schijnt 'normaal' te zijn, omdat je baarmoedermond extra doorbloed is. Toch altijd schrikken. Sterkte en probeer je niet te druk te maken.

Charmant: ik drink normaal eigenlijk ook vrijwel niets, dus dat valt in ieder geval nu niet op op feestjes. Maar er heerst vast wel weer een griepje, dus ik zou het daar gewoon op gooien. Leugentje om bestwil mag best wel even hoor nu.

Veel van onze vrienden weten dat wij graag een 3e willen, dus ze vragen ons wel eens gekscherend of het al zover is, maar gelukkig valt dit de laatste tijd wel mee. Eind oktober is mijn zoontje jarig en dan komt toch vrijwel iedereen hierheen, dus dat is een mooi moment om het te vertellen.

Draaimolen: geweldig hè om het hartje te zien kloppen. Hoop ook zo dat ik snel een echo krijg. Zeker omdat ik nu vrijwel nergens last van heb. Is toch een soort bevestiging dat er echt wat zit. De vorige twee keren was ik zo ziek, dat ik nu gewoon niet kan geloven dat alles helemaal goed is. Was vandaag wel ietwat misselijk, maar bij lange na niet zoals eerst.

Moon: gefeliciteerd meid! Waarschijnlijk lees je dit pas na het weekend, want dat programma van jou laat vast niet toe dat je ook hier nog verschijnt. Hoe dan ook, ik hoop dat je een gezellige dag hebt gehad.

Nalaa en Bowie: ook jullie natuurlijk gefeliciteerd. Wat een gezelligheid hier zeg.

Bowie, hoe was de echo? Net zo opgewonden als de anderen onder ons die al geweest zijn?

Caroline, ook ik vind het best lastig hoor om mijn mond te houden en menigmaal ligt het op mijn lippen. Heb expres mijn dochter nog niets verteld, want dan weet iedereen het ook gelijk. Op zich vind ik het niet erg als mensen het weten en het zou onverhoopt misgaan, maar vind het toch geen prettig idee als de hele wereld dan medelijden met me zou hebben. Geduld dus maar weer, hoe moeilijk het ook is.

Jouw vriend moet trouwens wel een heel bijzonder reukvermogen hebben, als hij kan ruiken dat je zwanger bent. Ik zou het gaan uitbaten als ik jullie was. Goedkoper dan een test

Fijn weekend allemaal en sterkte met alle kwaaltjes,

Puck
Er wordt hier idd heel veel afgeschreven, errug leuk!

Hila, Dintel en Durske: Ik heb het ook hoor, beetje op de bank liggen, nergens geen puf voor.. Mijn huishouden is een zooitje en er komt echt niks uit mijn handen. Hier niet en op mijn werk niet. Vandaag heeft mijn moeder mijn dochter opgehaald, was vandaag echt weer niet fit = lekker (zal drents zijn hahaha) Weet niet of dit met de zwangerschap heeft te maken of dat het een buikgriepje is (gaat weer rond hoorde ik).

Jeunot: ik hoop dat je bloedverlies gauw ophoudt en dat je lekker kan genieten van je zwangerschap.. Het lijkt lang maar eigenlijk duurt het maar zo even dat je lekker rond door het leven wandelt.

Dintel: Wij hebben de naam voor de jongen al. Die hebben wij toevallig gehoord toen wij in Brabant op de camping stonden. Mijn man en ik keken elkaar aan en we wisten het: Dit is onze naam. Wij houden van scandinavische namen (voor jongens)

Een meisjesnaam vind ik veel lastiger. Vorige keer had ik er wel 5 en nu vind ik ze helemaal niet leuk meer. Ik vind dat de naam ook bij mijn dochters naam moet passen (hoe stom ook) dus dan wordt het eigenlijk alleen maar lastiger.

Iemand misschien nog suggesties voor korte meisjesnamen?

Willlen jullie ook weten wat het wordt? Ik kan haast niet meer wachten tot de 12-20 weken echo. Met 12 weken kunnen ze het soms zien en met de 20 weken helemaal wat het wordt. De vorige keer wisten wij het bij de 20 weken en toen was het alleen maar, ohh Isa schopt, of ZE doet dit of dat. Het leuke was dat niemand wist dat wij het wisten. Dus echt ons geheimpje 20 weken lang. Nu weet eigenlijk iedereen dat wij het willen weten dus we zullen ons wel erg snel gaan verspreken.

Ben benieuwd of jullie al namen hebben en of jullie het geslacht ook willen weten.

Angela
Hoi hoi!

Ik ben er nog hoor... beetje druk.. we zijn hier bezig met een 'Cas Expo', een soort huizen beurs, erg l;euk maar veeeel voorbereiding, v'daag de setup gedaan en straks begint het.. tot zondag avond 8uur. Ben blij als het maandag is hoor hihi, Zaterdag ook nog in de caroussel rijden, we geven dan een show met de paarden op een Ranch, met z'n 10-nen, .. gisteren wel even 'verplicht' naar het strand geweest uitrusten..

ik ben afgelopen dinsdag bij de dokter geweest, en die heeft mn bloeddruk enzo gecheckt, was goed, en verder kan ik dus straks pas naar de verloskundige..

Volgende week komen m'n schoonouders 2 weken op vakantie, en dan gaan we het wel vertellen, tja, ze logeren bij ons in huis dus verbergen wordt ook niks haha, ik ben dan 8 wk. Wel jammer dat ik mn eigen ouders en fam door de telefoon moet vertellen maar ja even overvliegen wordt ook niks.. misshcien lukt het om ze voor de computer te krijgen, dan kan het via de webcmp..

Succes allemaal!

Gr rebecca
@ Moon: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag :):)

@ Jeunot: jeetje wat vervelend voor je, hopelijk ben een beetje gerustgesteld en anders gewoon hier je hart luchten hoor.Wij kunnen dan wel niet zeggen wat je er is, maar we kunnen je wel steunen en voor jou lucht het misschien op

@ Alle nieuwe meiden. HOI en welkom! Gezellig hoor zo'n grote groep! Het is zo fijn om te lezen dat andere meiden ook jouw kwalen hebben ;)

@ Angela, wij willen het geslacht niet weten, gewoon omdat we dat als 'verrassing' willen houden en ook omdat we ons mond niet kunnen houden tegen de fam/vrienden hahah

Wij hebben nog geen naam en we merken dat het best lastig is om er 1 te vinden die niet naar een kennis/familie enz verwijst. Ach we hebben nog wel even zal ik maar zeggen ;)

Maandag ga ik met MvM beginnnen, ik heb geroken in de bussen en de lucht doet me gelukkig niks, kan me voorstellen dat als je er misselijk van wordt, dat het dan een opgave is!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel een beetje 'jaloers' ben op de meiden die al een echo hebben gehad, ik moet nog 2 weken wachten (wat zijn nou 2 weken haha,maar ja). Ik ben zo ontzettend onzeker. De kwalen lijken soms af te nemen bij mij en dan schiet ik in de stress, dan komt de pijn in mijn bosten weer terug en haal ik weer opgelucht adem. Herkent iemand dat dat de kwalen minder worden of dat er andere kwalen meer opvallen dan andere ( van de een op andere dag?)

Iedereen een heel fijn weekend gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven