Vriend geeft feedback op figuur..

23-03-2010 15:36 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

iets waar ik mee zit:

Mijn vriend heeft een keer aangegeven dat hij het mooier zou vinden als ik wat zou afvallen (lees: van maat 38 naar maat 36), omdat hij nou eenmaal houdt van slanke meiden. Hier ben ik toendertijd best onzeker over geweest. Ook al heeft hij intussen 100x gezegd dat hij mij mooi vind.

Inmiddels fiets ik elke dag naar mijn werk en ben ik inderdaad afgevallen. Maar.. met mijn dunner figuur zijn automatisch ook mijn borsten kleiner geworden. Hier was ik zelf niet eens mee bezig! Maar je begrijpt, vriendlief heeft intussen aangegeven dat hij mijn 'oude borsten' mooier vond, en het dus mooier zou vinden als ze weer wat groter zijn..

Zucht.. wat moet ik hier nou mee?!? Ik heb al aangegeven dat ik erg onzeker wordt van dit soort opmerkingen. Vooral omdat ik in eerste instantie gewoon blij was met mijn borsten! Hij vind dat ik niet onzeker moet zijn en dat hij mij een prachtvrouw vind.

Waarom dan toch steeds die opmerkingen als: "Ik zou het mooier vinden als..."??!? Hebben jullie ervaringen hiermee of tips over hoe ik minder onzeker kan worden?!?

Alvast bedankt..
quote:Digitalis schreef op 23 maart 2010 @ 17:21:

Vrouwen moeten dit niet meer pikken. En eens beginnen te kappen met kritiek op andere vrouwen te geven en achter een hondje achter een vent aan te lopen. Een vent heeft veel minder complexen in de regel maar denkt wél het te kunnen maken om op allerlei vrouwen kritiek te hebben. Daar zit iets fout, vrouwen láten zich ook onzeker maken.

Dit sneue ventje (man kun je het niet noemen) lijkt wel enorm gefixeerd te zijn op uiterlijk. Op zijn eigen uiterlijk en zijn Barbie. Je kunt mensen niet modelleren en je kwetst niet degene waar je van houdt. Dat hoort niet in een relatie, ook niet onder het mom van eerlijkheid waar werkelijk niemand iets aan heeft.
Roos, stel je voor dat je borsten worden zoals hij ze wil, is er dan niet iets anders wat hij niet goed aan je vindt? Kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt. Ga bij jezelf na waarom je bij hem bent en waarom je van hem houdt.
Heb ook zo'n vent gehad. Vroeg ie of er ook oefeningen zijn om smallere kuiten te krijgen. Tsss. Hij is inmiddels al jaren mijn ex. Goddank.
Hoezo vrouwen moeten dit niet meer pikken? Een jarenlange relatie weggooien omdat hij twee keer iets onhandigs heeft gezegd? Gaat wel ver hoor.

De meeste vrouwen moeten hun eigenwaarde niet zo laten bepalen door anderen. Dan is het nog steeds niet leuk om te horen dat je man vindt dat je een dikke kont hebt, maar dan heb je toch niet al te veel last van zo'n onhandige opmerking.

Djiezus zeg, wat slaat iedereen hier op tilt. Dikke kans dat TO zelf zit te zeuren over haar uiterlijk bij hem, en dat hij daar twee keer op heeft gereageerd. En zo niet, dan vergaat de wereld ook niet na zo'n opmerking.
Wel, da's zo'n beetje wat ik zeg hoor Vlinder. Maar als het al tijden aan de gang is dan lijkt me het toch exit. Gewoon, omdat een echt leuke vent iig goed kan liegen dat 'ie jou de allermooiste vindt
Maar hij heeft toch maar twee keer iets stoms gezegd?
Eens met Digi; eigenlijk zie ik er helemaal het nut niet van in om commentaar te hebben op het uiterlijk van je lief. Het is voor de meesten een gevoelig onderwerp, dus waarom bewust kwetsen?

Een grapje kan gemaakt worden, maar zodra er een patroon ontstaat en je je echt onzeker gaat voelen (en hierover topics gaat openen), dan mag je je wat mij betreft gerust achter je oren krabben.
quote:Vl43inder schreef op 23 maart 2010 @ 17:27:

Hoezo vrouwen moeten dit niet meer pikken? Een jarenlange relatie weggooien omdat hij twee keer iets onhandigs heeft gezegd? Gaat wel ver hoor.

De meeste vrouwen moeten hun eigenwaarde niet zo laten bepalen door anderen. Dan is het nog steeds niet leuk om te horen dat je man vindt dat je een dikke kont hebt, maar dan heb je toch niet al te veel last van zo'n onhandige opmerking.

Djiezus zeg, wat slaat iedereen hier op tilt. Dikke kans dat TO zelf zit te zeuren over haar uiterlijk bij hem, en dat hij daar twee keer op heeft gereageerd. En zo niet, dan vergaat de wereld ook niet na zo'n opmerking.Deze meneer heeft niet twee keer iets "onhandigs" gezegd, hij roept al jarenlang vervelende en kwetsende dingen over haar uiterlijk, over andere vrouwen die mooier zouden zijn etc. etc. En aangezien TO hiet twee jaar geleden ook al een topic over heeft geopend zit het haar blijkbaar dwars.

Wat niet wegneemt dat zij het allemaal maar pikt en daar dus iets aan moet doen of niet moet miepen.
*
Heb overigens ook het andere uiterste meegemaakt. Ex vond me zo mooi, altijd, wat ik ook aan had.

Wat erin resulteerde dat al mijn foto's op zijn facebook terecht konden komen. Brak, net wakker, maakte niet uit. Want ik was zo mooi.

*zucht*
Mijn ex vond mij veel en veel te dik (mt 42) en ik ging het ook geloven.. Dieet na dieet en het ging niet.. Ik ben mezelf op die manier zo kwijt geraakt

Op het moment dat ik zei, dit ben ik en als het je niet bevalt dan maar niet, kwam uit dat hij vreemd ging.. met...surprise een hersenloos maatje 36.

Hij wist me nog wel te vertellen dat het wel jammer was dat ze geen tieten had, die had ik dan weer wel.

Heb hem een spaarplan voor siliconia's aangeraden, da's goedkoper dan te proberen dat gaatje in zijn hoofd te repareren.
*
Heb gemist dat TO al 2 jaar met dit 'probleem' kampt. Of naja, haar vriend eigenlijk; hoe houdt hij het vol met een vriendin die blijkbaar niet aan zijn eisen voldoet? Van de zotte, werkelijk.

Hij is het echt niet waard.
quote:Moonlight82 schreef op 23 maart 2010 @ 17:34:

Heb overigens ook het andere uiterste meegemaakt. Ex vond me zo mooi, altijd, wat ik ook aan had.

Wat erin resulteerde dat al mijn foto's op zijn facebook terecht konden komen. Brak, net wakker, maakte niet uit. Want ik was zo mooi.

*zucht*Ik ken dat....ben zo half naakt, gekke bek trekkend en met badmuts op het internet terecht gekomen haha omdat ik zo mooi ben
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties.

Hij is absoluut geen slechte vriend laat ik dat voorop stellen.. ik ben erg blij met hem. Dit onderwerp is gewoon een van de mindere punten in onze relatie. Zijn ouders en zussen praten onderling ook zo direct naar elkaar, maar hen doet het niks (zeggen ze althans...). Vandaar dat hij er ook van schrikt dat 2 opmerkingen zo veel effect op mij hebben.

Ik vind het gewoon zo dubbel; aan de ene kent zegt hij dat ik hij mij een hele mooie vrouw vind, aan de andere kant maakt hij wel deze opmerkingen. Alsof ik dan de volgende keer als ik onder de douche sta nog zin heb om hem te verleiden met naakte borsten!

Ik heb zelf absoluut niet de behoefte om iets aan mijn borsten te laten doen, nog nooit gehad ook. Vind deze prima zoals ze zijn Evenals de rest van mijn figuur. Naar maatje 36 deed ik niet voor hem!! Was puur en alleen dat ik nu 15 km per dag fiets naar het werk ipv met de auto.

Ik lees dat sommige van jullie partners ook dit soort opmerkingen naar jullie hoofd gooien. Werkt dit op jullie onzekerheid of kunnen jullie het naast je neer leggen?

Voor wie het vroeg, ik ben 26.
quote:Nammma schreef op 23 maart 2010 @ 16:07:

Tjonge, als alle mannen zo zouden denken, hadden alle vrouwen annorexia...

Wat een gezeur zeg! Maat 38 is al slank! Ik heb maat 40/42 en nog nooit heeft een man gezegd dat het leuker zou zijn als ik zou afvallen.

Ik zou dan inderdaad een opmerking terug maken: Ik houd eigenlijk van grote piemels, maar die van jou is best lief hoor...

Je kunt je nog afvragen waar hij nu eigenlijk van houdt: Van jou of een fantasiebeeld van een model...Mijn ex kon er ook wat van.Heb precies dezelfde maat als jij en ben 1.75.Maar hij bleef ondertussen knijpen in billen,buik en dijen en zeuren dat ik te dik was... Hij was gewoon zelf ook onzeker en probeerde dat op die manier te verbloemen.Zegt meer over hem dan over mij.Het is gelukkig uitgegaan.Mijn huidige vriend is heel anders.Trouwens,die opmerking over die piemel vind ik wel erg grappig.
Rooos,ik vind het nog steeds geen stijl dat je vriend dit soort

dingen zegt.En wat is er nou mis met maat 38?Je bent gewoon

hartstikke slank.Sorry dat ik het zeg maar je vriend moet niet zo zeiken.Hij is ook niet perfekt.
Het gaat dus wel om maar twee opmerkingen.

Ja, mijn man kon er ook wel wat van. Nu kan ik het naast me neerleggen, toen niet.
Ik heb overigens hier al eindeloos met hem over gepraat! Hij snapt gewoon niet dat ik hier onzeker van wordt!
FOUTE vriend. Hij wil je juist onzeker maken
Ik ben geloof ik echt super gezegend met mijn vriend. Ik heb redelijk wat puistjes acne op hals en rug en hij zegt er nooit wat over, en zegt nog vaak dat ie me woest aantrekkelijk vind.

En ik vind dat het zo meer hoort, als dat wat man van TO doet. En hallo, maat 38 is een prachtmaat! En maat 40 en 42 ook. Elke maat is op zijn eigen manier mooi, net zoals ieder persoon. Jammer dat mannen dat niet inzien...
/
Natuurlijk snapt hij het wel. Dit is gewoon een manier om je onder de duim te houden. Heb je al eens een kritische opmerking gemaakt over zijn bedprestaties of de ongelijkheid van zijn ballen? Doe dat eens, en vraag hem na een paar dagen of die opmerking hem niet een klein beetje dwars zat.
quote:Rooos83 schreef op 23 maart 2010 @ 17:42:

Ik heb overigens hier al eindeloos met hem over gepraat! Hij snapt gewoon niet dat ik hier onzeker van wordt!

Dat hoeft hij toch ook niet te snappen? Zijn opmerkingen maken jou ongelukkig, dat zou voldoende moeten zijn om ze niet meer te maken, het is niet zo dat hij ze maakt om een hoger doel te dienen ofzo, ze kunnen prima achterwege gelaten worden.

Zeg gewoon tegen hem dat je geen rotopmerkingen over je lijf meer wilt horen, hoeft ie niet te snappen.
Daarnaast TO heb je echt wel een gaatje in je hoofd als je af gaat vallen puur en alleen vanwege die opmerking van je vriend, helemaal als je verder gezond en slank bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven