Contact gezocht met ex

23-03-2010 18:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Weet eigenlijk niet waarom ik m'n verhaal hier neerzet maar zit beetje te dubben. Ik heb tien jaar lang een hele goed vriendschap gehad met een man, waarvan de 1e 5 jaar een relatie, ik heb het destijds uitgemaakt omdat het gevoel bij mij weg was en ik als te vanzelfsprekend werd beschouwd. Daarna een tijdje geen contact gehad en na ongeveer een jaar (we waren beide toen met andere partner) nog zeker 5 jaar goed bevriend, hij had nog gevoelens voor me maar ik heb uiteindelijk de vriendschap verbroken omdat elke keer als hij een relatie kreeg hij geen contact meer met mij zocht, terwijl hij altijd zei dat ik tot een van zijn dierbaarste vrienden behoorde, en als het dan weer uitging dan zocht hij weer contact met me en nadat dit een aantal keer voorgekomen was heb ik het contact verbroken. Als je net een relatie krijgt dan snap ik dat je eventjes low profile houdt maar dit besloeg maanden. Anyway om een lang verhaal kort te houden, ik heb al die jaren vaak aan hem gedacht, want ondanks alles was hij me toch altijd dierbaar, we hebben ondanks sommige dalen toch altijd een leuke & goede vriendschap gehad waarbij we elkaar vaak zagen, en ik heb de afgelopen 5 jaar (zolang heb ik hem niet gezien) vaak aan hem gedacht, hoe het met hem zou gaan etc (hij woont sinds 2 jaar weer in zijn land van herkomt NZ).

Nu heb ik hem vorige week een email gestuurd, ik was mijn cd collectie aan het opschonen en kwam wat oude cd's van hem tegen en was beetje in een memories achtige bui, dus ik heb hem in een impulsieve bui gemailed, geen zware kost maar gewoon dat ik het jammer vond hoe alles is gegaan, en dat ik hoop dat het goed met hem gaat etc.en dat ik ondanks alles toch het gevoel heb een goede vriend te zijn verloren (ik wil benadrukken dat ik hem al jaren als alleen een goede vriend heb gezien, geen gevoelens van liefde van mijn kant uit en ik ben sinds 2 jaar erg gelukkig met iemand anders). Ik ging ervan uit dat hij niet zou reageren, hem kennende maar dat deed hij dus wel en ik schrok toen ik las dat hij komend weekend voor een paar dagen in NL is en dat we niet het verleden moeten gaan oprakelen maar dat hij wel langs wou komen voor een kop koffie. Leuk want ik vind het leuk om hem na al die tijd weer te zien en te horen hoe het hem vergaan is maar tegelijkertijd zie ik er een beetje tegenop en waarom weet ik eigenlijk niet, denk dat het een beetje ongemakkelijk moment wordt.

Ben eigenlijk misschien benieuwd of iemand zich in dit verhaal herkent.
Is het ongemakkelijk omdat jij denkt dat hij nog gevoel voor je heeft of omdat jij ergens diep verborgen nog gevoel voor hem hebt?
Tja, als je elkaar al jaren niet hebt gezien en gesproken dan is de eerste keer een bakkie doen toch altijd een beetje ongemakkelijk. Meestal valt het achteraf hartstikke mee.

Of is dit anders?
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik geen gevoelens meer voor hem heb niet op die manier, hij heeft het een paar keer uitgesproken dat hij nog wel die gevoelens voor me had maar ik zag hem zo niet meer, maar wel als iemand die me dierbaar was. Klinkt beetje zweverig maar als er iemand was in mijn leven waarvan ik nooit had gedacht het contact mee te verliezen dan was hij het ondanks alles wat er voorgevallen is. Ik denk dat ik gewoon een beetje opzie tegen het feit om hem weer te zien, ook al komt het voort uit mijn email actie.Hij is gelukkig met zijn huidige partner, tenminste daar ga ik vanuit gezien hoe lang ze bij elkaar zijn en ik met die van mij. Ik weet het eigenlijk niet, weet eigenlijk niet wat ik ervan moet verwachten, er is een te lange tijd voorbij gegaan om de vriendschap weer te herstellen en hij woont aan andere kant van de wereld, dus misschien zie ik er ook tegenop dat als ik hem zie dat ik weet dat het waarschijnlijk de 1e en laatste keer is, terwijl ik aan de andere kant het leuk vind om hem weer te zien, erg dubbel ik weet het.
Kan me je dubbele gevoel wel voorstellen. Dub ook al tijden of ik contact zal zoeken met een ex van jaren geleden. Waarom niet? Maar waarom ook wel? Kom er denk ik nooit uit. En laat het dus maar zo. In jouw geval is het nu zo gelopen en is de drempel klein om wel af te spreken. Misschien moet je dat gewoon als een leuke samenloop van omstandigheden zien, die jou de beslissing makkelijk maakt.
Als deze man, jouw dierbaar is, er gewoon voor gaan!

Je hebt immers niets te verliezen.

Leuk voor je, dat hij gelijk reageert.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hij heeft dan vast en zeker geen relatie op dit moment
Helenita, ja zo zie ik ook, vind het wel een beetje apart dat ik hem mail en hij blijkt dan 1,5 week late een paar dagen in NL te zijn, en nee heb geen spijt van mijn email actie. Een van de reden dat ik regelmatig aan hem denk is omdat het contact na al die jaren vrij abrupt is gestopt.

Heb paar andere exen waarbij ik totaal geen behoefte voel om ze te zien of spreken maar hij is 10 jaar in mijn leven geweest ook als goede vriend dus ja vind het wel leuk, hij is de enige van de vrienden die ik vanwege omstandigheden verloren ben waar ik nog wel vaak aan denk, dus ja ik vind het wel leuk dat hij binnenkort in NL is en dat ik hem na al die tijd weer ga zien.
Nou een een update, werd net afgebeld, kon niet opnemen want was aan het douchen maar bericht ingesproken dat hij niet kan komen, had eigenlijk zoiets wel verwacht maar vind het wel een beetje jammer maar goed. Wordt tijd om het definitief achter me te laten. Blijft toch altijd een beetje steken ben ik bang ook omdat ik heel erg veel voor hem gedaan al die jaren, en heb ik gedaan uit liefde maar als je dan een paar jaar geleden een stapel foto's in je brievenbus vindt zonder briefje erbij dan heb ik zoiets van heeft het uberhaupt ooit welees iets betekend voor hem. Maar goed dat was de update, case closed en ga lekker van het weekend genieten.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven