Rij-examen succesverhalen

18-02-2010 08:02 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas, het rijmt net niet, maar het dekt de lading.

Straks, om 11:40, ben ik de gelukkige. Afrijden voor mijn rij-examen.

Ik weet nog niet of ik zenuwachtig ben, maar ik kan wel wat positieve verhalen gebruiken.

Dus: bij wie was het (eerste) rij-examen een feest?

Share!
anoniem_101021 wijzigde dit bericht op 18-02-2010 08:03
Reden: toch maar haakjes, de 2e of 3e keer mag ook een feest zijn
% gewijzigd
Ik ben in één keer geslaagd voor mijn rijexamen in Groot-Britannië (GB). Ik was toen 19 jaar oud. En ja, ze rijden daar links.

Ik had bijna alles onder controle tot dat ik op een weg (180 graden) moest omkeren. Bij het indrukken van de koppeling ging mijn voet nogal heftig trillen van de zenuwen. Dat was wel even spannend, maar ik herpakte me en ging gewoon door.

Daar kwam nog bij dat het mijn laatste week in GB was en dat ik daarna terug ging naar Nederland (NL). Als ik het toen niet had gehaald, dan had ik in NL waarschijnlijk weer rijlessen moeten nemen. Rijlessen waren daar goedkoper dan in NL.

Trouwens dat links rijden was wel even wennen, omdat ik in NL rechts rijden ben gewend. Het is een keer voorgekomen bij de rijles in GB dat ik met een bocht naar links de drukke Highstreet opging en rechts de weg op reed, terwijl je daar links moet rijden en dus ging spookrijden. Dat was wel even schrikken voor mijn rij-instructeur.
Helaas pindakaas...

Ik bedoelde inderdaad Den Hoorn en laten we daar nou naar toe zijn gegaan.

Ruk.

En ik ben eigenlijk ook wel een beetje verdrietig.
Ah nee
Ah jammer!

De volgende keer iets eerder een topic openen, dan kunnen meer mensen je moed inpraten!
Hè, vervelend hoor
Ik had niet verwacht er zo van te balen zeg. Echt een tegenvaller. (het zakken, maar het balen dus ook )

Wel ontzettend bedankt voor jullie leuke en positieve verhalen! Ik ging het daardoor echt vol vertrouwen tegemoet!
Misschien met iets te veel vertrouwen... balen!
Ahw Twijgje das zuur!! Mag je best ff van balen hoor! Heb je wel goede tips gekregen om het volgende keer wel te halen?! Succes!!
Knuffel voor jou, Twijgje! Wat ging er mis, of was het niet een ding specifiek?

Ben zelf ook met rijlessen bezig...
Nou, ik kan wel weer wat cheering gebruiken en dat ga ik nu maar op tijd aanvragen ;)

24 maart mag ik laten zien wat ik kan.

Vorige keer ben ik gezakt op 'vooruit kijken', of het gebrek daaraan.

Zazana, hoeveel lessen heb je al gehad?
Heel veel succes Twijgje!!! Ik ga voor je duimen!

En in het kader van de succesverhalen: ik ben op mijn 18de in één keer geslaagd! Het kwam niet eens in me op, dat ik ook kon zakken. Dat realiseerde ik me ongeveer 200 meter voor het eindpunt. Ik ging spontaan onzeker rijden. Maar gelukkig had ik toen al genoeg laten zien.

Zegt mijn rij-instructeur trouwens na afloop tegen me: Gefeliciteerd. Maar ik dacht eigenlijk dat je het niet ging halen... PARDON? Waarom laat je me dan opgaan, fijne vriend? Deze zelfde man presteerde het ook om tijdens mijn rijles in in te dutten... En nee, ik rij niet truttig/slaapverwekkend)
troost je met de gedachte: ik ben een voortreffelijke chauffeur en zelfs ík heb 2 keer examen gedaan, kun je nagaan: IK notabene! IK. IK! De koning van het asfalt! Echt; de beste chauffeurs zakken het vaakst (ok, die laatste stelling kan ik niet hard maken )
Twijgje, veel succes gewenst de 24e.

Misschien is het een idee om voor jezelf een checklist op te schrijven* met al de zaken waarop je moet letten tijdens het praktijkexamen.

*Vraag voor de taalpuristen onder ons. Is checklist opschrijven een contaminatie? Normaal schrijft men een checklist maken.
Twijgje, heel veel succes morgen!!

Ik ben bijna 7 jaar geleden tijdens de tweede keer afrijden geslaagd. Toevallig wist ik dat mijn examinator de vader was van een klasgenoot. Dus heb ik heel subtiel mijn opleiding als onderwerp aangesneden waar we vervolgens een hele tijd over hebben gepraat . Ondertussen waren mijn zenuwen grotendeels weg. Wat voor mij ook scheelde was dat ik met minder verwachtingen het examen in ging. Had eigenlijk verwacht weer te gaan zakken vanwege zenuwen etc. Dit is dus niet gebeurd en ik geniet enorm van mijn rijbewijs!!!!!

Nogmaals heel veel succes
Dank dank dank voor de opbeurende woorden.

Pff, ik ben best al zenuwachtig. Afgelopen zaterdag mijn examen-route nogmaals gereden en zag ook echt mijn fouten wel in. (hoe confronterend is dat!)

Ik heb ook bedacht dat ik moet gaan praten over iets wat ik leuk vind of wat hem interesseert (als ik daar achter kom).

O ja, en een tikje ordinair zijn, dat zijn mijn twee buurmeisjes van 18 ook en die slaagden in 1 keer. De vorige keer had ik een colletje aan, helemaal fout dus.
En en en Twijgje?!?!!!! Heb je goed nieuws???!!!
(Ja dat zijn teveel leestekens. Uitzonderingsgeval).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven