Rij-examen succesverhalen

18-02-2010 08:02 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas, het rijmt net niet, maar het dekt de lading.

Straks, om 11:40, ben ik de gelukkige. Afrijden voor mijn rij-examen.

Ik weet nog niet of ik zenuwachtig ben, maar ik kan wel wat positieve verhalen gebruiken.

Dus: bij wie was het (eerste) rij-examen een feest?

Share!
anoniem_101021 wijzigde dit bericht op 18-02-2010 08:03
Reden: toch maar haakjes, de 2e of 3e keer mag ook een feest zijn
% gewijzigd
Eh een feest wil ik het niet noemen Ei, maar het resultaat was een feestje waard. Heb een aantal ingrepen gehad van de examinatrice maar ben toch in 1 keer geslaagd. De details zal ik je besparen

Ik zal voor je duimen straks
Yes, alweer 13 jaar geleden (aaaahhh ik word oud).

Geslaagd in 1x terwijl ik met straatje keren op de stoep stond.

Maar de fout zelf gecorrigeerd door te zeggen dat ik het nog een keer ging doen.

Gewoon vertrouwen hebben.... Komt goed!!

Hoeveel lessen heb je gehad??
Het was een feest voor de vrachtwagen die ik van de snelweg drukte

Maar serieus: toen ik eindelijk een keer ontspannen achter het stuur zat, en lekker met de examinatrice kon beppen, slaagde ik in een keer!
Bij mij was de derde keer wel een succes

Ik had een leuke examinator, die me het hemd van het lijf vroeg en die me heel erg op mijn gemak probeerde te stellen.

Ik was natuurlijk al twee keer gezakt (1 keer terecht --> want alles ging fout (was trouwens 2e examen); 1 keer onterecht --> want er ging niks fout, maar ik zakte wel... instructeur was het er ook niet mee eens).

De derde keer was ik verliefd op een jongen die verliefd was op mijn beste vriendin (en zij op hem)... De examinator in kwestie kwam daarover met me aan de praat (omdat we, geloof ik, met het clubje waaronder die jongen en mijn beste vriendin dus ook vielen de avond ervoor ook op een bepaalde locatie waren geweest waar ik met mijn rij-examen langs kwam) en hij verklaarde de jongen in kwestie voor gek. Hij zei dat als hij 30 jaar jonger was geweest dan.. (nou je kent het wel...) maar dat was niet in de vervelende zin van het woord, maar meer opbeurend... dus dat was wel leuk (Mehn.. wat klinkt dat puberaal zeg... maar ja... het is dan ook inderdaad alweer 13 (!) jaar geleden......).

Ik maakte wel wat foutjes, maar ik ben toch geslaagd...
Je kunt ook even op de site van de VID kijken, allemaal mensen in de file. Die hebben waarschijnlijk hun rijbewijs wel, dat geeft hoop toch?

Heel veel succes straks!
Ik ben in 1 keer geslaagd, terwijl ik met 80 invoegde op de snelweg (ik vond dat de auto die eraan kwam stuiven te dichtbij was om in de voegen, dus heb het gas los gelaten).

Verder heb ik heerlijk gekletst met de examinator. Denk dat dat ook voor een groot deel helpt om je examen te halen.

Ik heb mezelf voorgehouden dat ik gewoon een fijn stukje ging rijden, anders werd ik gek van de zenuwen.

Succes!
Wat een leuke verhalen! Dank!

Ik geloof eigenlijk ook wel dat ik het kan.

Ga vooral door met vertellen, het geeft de burger moed!

En bij interesse zal ik jullie de uitslag laten weten.
Hier ook in 1 keer geslaagd. Alweer 11 jaar geleden....

Rijinstructeur was invaller dus niet bekend in stad, na wat parkeren, straatje draaien etc, stukje snelweg, binnendoor weer terug en klaar! EN hoppa mijn rijbewijs.....

Als je zenuwachtig gaat worden eet chocolade en/of een banaan schijnt te helpen!

Succes
Wat hebben de meesten van jullie al lang hun rijbewijs!

Hoe oud waren jullie?

Ik ben nu 27, te oud om te zakken dus.
Jah, zou je zeggen he?

Ik haalde mijn rijbewijs op mijn 41ste.....
Ik haalde mijn rijbewijs op mijn 32ste :-)
Ik was 20 toen ik slaagde, het was wel de 2e keer dat ik af moest rijden, maar het is wel gelukt! Misschien had het er ook mee te maken dat ik de examinator op het hart had gedrukt dat ik mijn rijbewijs moest halen omdat ik die week naar het buitenland vertrok voor mijn werk...

En 27 is inderdaad te oud om te zakken, dat lijkt me duidelijk
Ik heb 3 x afgereden. Maar ik ben nooit gezakt
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik was 18, maar heb er behoorlijk lang over gedaan. Mijn man heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald, op zijn 29e. In twee keer.
Das mooi Leo, als het vandaag niet lukt heb ik nog tijd zat!

Heb je vaak examen moeten doen?

Ik vind het super van je dat je het toen nog heb gedaan.

Als ik naar mezelf kijk; mocht ik vandaag niet slagen weet ik niet waar ik de motivatie vandaan moet halen om het nog een keer te proberen.
Ik was 19 toen ik mijn roze papiertje kon ophalen.
O die motivatie komt vanzelf. Je wíl het hebben uiteindelijk.

Ik kon niet wachten tot ik nog een keer mocht.

De eerste keer was ik gewoon té nerveus om echt goed te presteren. De tweede en derde keer had ik beta-blokkers van de dokter gekregen en dat werkte prima.

De derde keer ben ik geslaagd.

Succes zo meteen!
Ik was ook 19. Een feest wat het niet. Ik had geluk. Ik heb een lui oog dus had al een oogverklaring en hoefde dan ook niet de nummerborden test af te leggen. Ik had een tussentijdse toets gehad met een super aardige man. En toeval!!! Deze man was ook mijn examinator. Ik dacht serieus dat ik gezakt was. Had erg moeite met stoeprandjes ontwijken (ging er steeds gevaarlijk dicht langs). Hij heeft zelfs mijn stuur even moeten bijdraaien bij een spiegel van geparkeerde auto. Toen we klaar waren moest ik vast naar binnen gaan. Hij bleef met instructeur in de auto. Daar schijnen ze overlged te hebben of dit nog zou verbeteren (de liefde voor stoeprandjes dus). Toen zei mijn instructeur ook, dat hij nog wel 20 lessen met me wilde rijden maar dat dat geen zin had. Ik deed alles goed verder. Toen ben ik geslaagd! En nu heb ik nergens meer last van..
kwas 21
Ha Twijgje, ik was 21 en heb het in 1 keer gehaald. Was voor het examen heel zenuwachtig maar eenmaal in de auto was ik niet zenuwachtig meer. Het was best gezellig in de auto met de examinatrice.

De instructeur had ik achtergelaten omdat ik het niet prettig vond als iemand van achter mee kijkt. Ik had een tussentijdse toets gehad , dus had vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen (die had ik toen al gehaald).

Probeer zelfverzekerd over te komen al ben je het misschien wel. Doordat ik het kon verbergen kwam ik zeker over bij haar en heb ik het gehaald.

Succes!!!!

Ps: welke regio rij je?
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Ja, theorie examen in een keer gehaald, afrijden ook in een keer gehaald!

Je kunt het!

Zet em op straks!
Ik was 18, ik kwam, zag en vertrok met het felbegeerde roze papiertje.

Succes!
Ik heb mijn rijbewijs ook de eerste keer gehaald. Met 19. Vanaf het moment dat ik wist wanneer het examen was heb ik nog een paar weken 2 lessen per week gehad waarmee ik uiteindelijk eindigde op 45. Dat was ruim voldoende om met de hakken over de sloot te slagen.

Een jaar of 10 later kwam ik erachter dat ik geen diepte kan zien. Had ik dat maar eerder geweten...

Succes straks. Wij blijven allemaal wel thuis, dat scheelt ook
Ik ben in een keer geslaagd. En dat terwijl niemand dacht dat ik ooit zou afrijden, en ik in het proces nog bijna een eend geschept heb.

De truc was dat ik dacht dat ik toch wel niet in een keer zou slagen, en het dus meer als een soort generale repetitie zag. Ik was dan ook enigszins verbaasd toen ik geslaagd bleek te zijn. Maar eigenlijk had ik gewoon lekker rustig gereden en goed in de spiegels gekeken :-)

Succes straks TO! Het komt vast helemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven