~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Findi, net op hyves en dan nu al 124 vrienden

Leuk he Barrel dat ze nu samen gaan spelen, zie ik hier ook gebeuren: lekker tikkertje spelen en dan gieren van het lachen. (maar ook soms heel boos elkaars speelgoed afpakken...)

Wat worden ze dan snel groot als ze eenmaal gaan lopen he?

Aplaus voor Marit, knap hoor dat ze het nu ook op de wc durft!

Met een lekke band op de snelweg, aaahhh. Geen klapband gehad?

Lang leve de ANWB.

Madootje: mooie bril heeft Cado, gelukkig is er tegenwoordig veel keus voor die kleintjes. Is hij er inmiddels al een beetje aan gewend of gaat het nog steeds op/af/op/af?

Gisteren heerlijk wat vitamine D opgedaan: wat knapt een mens daar van op!

Hel tuin vol met spelende kinderen, een heel eind met de skelter en toen moest meneer nog naar zwemles: doodmoe viel hij op weg er naar toe al in slaap.

Na de zwemles had hij weer energie voor 10 en wilde hij gewoon weer buiten spelen: het was toch nog licht? Heerlijk, ga maar lekker!

Ik merk verder alleen vlak voor een vakantie dat zijn energie een beetje begint op te raken, verder is hij nooit echt moe uit school. Gaat ook nooit slapen 's middags, maar het kost ook geen moeite om hem 's avonds naar bed te krijgen, wordt meestal wel 19.30uur.

Tijd om de badkamer te poetsen, toedeloe
Tja, Ludo is regelmatig moe als hij uit school komt, maar het slapen blijft ook heel wisselvallig gaan. Vrijdag- op zaterdagnacht was meneer weer ruim tweeenhalf uur wakker om vanmorgen ook weer om kwartvoor 6 wakker te zijn. Slaap inhalen is er dus ook niet bij.

Wat zijn een aantal er al vroeg bij met zwemles trouwens. Wel lekker aan de ene kant. Wel zo veilig als ze letterlijk het hoofd boven water weten te houden. We kregen voor Ludo laatst ook een oproep. Het was alleen op een dag dat wij niet kunnen. Ik ben benieuwd wanneer de volgende oproep volgt. Ik was aangenaam verrast want de wachttijd zou een jaar zijn (en na een half jaar dus al een eproep).

Cado is nog steeds helemaal blij met zijn bril. Dat op/af/op/af doet hij nog steeds, maar dan puur als spelletje. En meneer begint engiszinds zindelijk te worden. Vandaag de hele dag zonder luier doorgebracht met "maar" 2 ongelukjes. Je moet hem dan wel zelf naar de wc sturen, want het zelf aangeven doet hij niet. Maar ach, het is een begin.

Vanmorgen nog zo moeten lachen om meneer. Het is nogal een peuterpuber. Toen hij niet op zijn wenken bediend werd toen hij wilde eten en drinken was hij boos. Zo boos dat hij uitriep "ik ga weglopen", waarop hij met een boze snoet de tuin in liep en de deur achter zich dichttrok. En ik maar denken dat ze pas weglopen als ze in de "gewone" puberteit zijn beland.
Suzanne komt niet echt vermoeid uit school. Heeft wel even een kwartiertje voor haar zelf nodig. Even bijkomen, wat drinken, en fruit eten en even achter de pc zitten.

Samen spelen gaat hier ook steeds vaker en leuker.

Vanmiddag kwam er een meisje uit de klas spelen. Ook samen buiten gespeeld. Laat de zomer maar komen.

Vanmorgen de gordijnen opgetrokken.... sneeuwde het. Er lag een heel dun laagje sneeuw. Suzanne helemaal blij , wilde met de slee naar school.

Zaterdag gaat manlief een weekje op ski vakantie. Ben benieuwd hoe het is en gaat alleen met de kids.

Eind van de maand met Mellanie naar het audiologisch centrum. Daar krijgt ze een gehoor en spraaktest test.

Voor haar leeftijd praat ze te weinig. We zijn benieuwd naar de uitslag.
Spannend Truusje. Zowel de week alleen als de gehoortest voor Mellanie.
Even up up up, hoef ik morgen niet zo te zoeken... woh 9 maart.... dat is lang geleden...

Nu lekker slapen, pff drukke dagen op mn werk en thuis, vriendlief werkt 's avonds door de komende 2 weken om de klus klaar te krijgen, betekend voor mij dus alleen eten met de meiden en het bedritueel doen.

Ach denk maar aan Truusje en Tomaatje, het kan nog erger
Zo wat wordt er ' s avonds nog veel geschreven zeg!

Nou ja heb eigenlijk ook weinig te melden hoor.

Hoe is het met iedereen?

En de kindjes?

Nou ga werken maak er een fijne dag van allemaal!
We zijn gisteren op de slaappoli geweest met Ludo. Nu is hij aan de melatonine. Eens kijken of dat hem de nachten beter door helpt. Hij vond het in ieder geval een reuze gezellig uitstapje. Volgende keer hoeft hij niet mee te komen. Praktischer voor mij, maar ik gok dat hij het wel jammer zal vinden.
Lot: Het valt me vies tegen om alleen te zijn. Moet eerlijk bekennen manlief toch wel te missen. Suzanne zegt dat ze papa mist en vraagt wanneer hij thuis komt.

Ze vond het zo zielig voor me dat ik alleen in bed lig, ze had overleg gehad met de beesten in bed en die wilde wel een nachtje alleen slapen, zodat ze bij mij kon liggen. Wel leuk om te horen, maar niet de bedoeling.

Madootje: Hopenlijk helpt het de melatonine. Een goede nachtrust is ook wel belangrijk.
Dag dames!

Dank jullie wel voor de felicitaties via Hyves, hier bedanken gaat toch iets makkelijker.

Heerlijke dag gehad met de kindjes, ouders en beste vrienden.

Amelie begon luidkeels te zingen in bed, 's morgens toen ze wakker werd. De tranen liepen over mijn wangen, wat ontroerend.

Zaterdagavond nog naar Waylon geweest ! Wat een feestje was dat zeg.

Vandaag een half dagje werken, ben lekker vroeg begonnen.

Madootje, hoop dat het helpt voor Ludo en jullie zelf, slapen is zo fijn.

Truusje, hou vol, ik zou het ook zwaar vinden hoor.
Truusje: nog even volhouden, je bent al halverwege!!

Madootje: ik wens jullie goede nachten toe, hopelijk heeft de melatonine het gewenste resultaat.

Sam: klinkt als een zeer geslaagde dag, als je de dag toch zo al mag beginnen dan kan hij ook niet meer stuk he?

Lot: ik las op je hyves over alweer een ziek meisje, begint toch niet weer van voren af aan??

Lente het wordt nu echt tijd om te komen!

Tomaatje, heb je al reacties op je groepsbericht gehad?

Wij lopen hier nog steeds in pyjama: school is dicht ivm studiedag.

Lekker even relaxed doen (helaas waren de kinderen al wel weer om 5.30 uur wakker....)

Manlief moet volgende week meedoen met een recordpoging voor het goede doel: moet obv : de iceman" zo lang mogelijk in een bak met ijsblokjes zitten

Hoop dat hij er nog onderuit kan: ik zie hem zo al een hartaanval krijgen, zijn stressniveau is al zo hoog.

Ga maar eens zien dat we onze kleren aankrijgen, doei!
Wat lief van Suzanne zeg.
Inmiddels is manlief terug van de wintersport. Hij heeft het naar zijn zin gehad, maar is ook weer blij de kids te zien (en mij ook ahhahaha).

Ook is hij een jaartje ouder geworden. Het is de bedoeling dat we volgend jaar met z'n allen gaan.

Suzanne spuugt inmiddels al 3 avonden / nachten achter elkaar. Overdag heeft ze nergens last van. Ze eet geen aparte of rare dingen. Naar bed gaan is ook geen probleem. Alleen wordt ze dan wakker, roept me en spuugt het bed onder. Bed en pyama verschonen en ze slaapt zo weer verder. De volgende dag weet ze het wel. Maar waarom ze spuugt, geen idee. Hoop wel dat het snel over gaat.

Aan het bedenken waar we in de zomer op vakantie naar toe zullen gaan. We hebben nog geen idee.
Vervelend zeg voor Suzanne (en jullie) dat ze steeds moet spugen. Hoe gaat het nu?

En hoe is het met de recordpoging Charly, was er onverwachts een kind ziek

Maandag is mn nichtje geboren! Leuk hoor, kon onverwachts weg van mn werk dus mn kans gepakt!

Had maandagmiddag mn zus aan de lijn, 45 minuten van werk naar huis. Toen rommelde het al. Moest af en toe puffen maar ach het was lekkere afleiding. Om half 9 's avonds is ze geboren. Dit keer thuis, vond ze fijn. Ze heeft al een jongen, net zo oud als Lotje.

Gaan zondag met zn vieren op bezoek. Nu nog even shoppen! Heb al wel een Hoera... is geboren slinger laten bezorgen. Vind ik altijd een erg leuk kado. En mn zus gelukkig ook!

Onze tropenmaand zit er bijna op. Vanavond nog een late avond en dan kunnen we morgen weer met zn allen eten, het bed en bad gebeuren delen. Heerlijk!

Vanmorgen om half 6 riep Marit. Ze droomde over lieveheersbeesjes... en dat was niet fijn. En 5 minuten later had ze een zere keel. En 10 minuten later moest ze poepen (ben zo trots op haar...! het gaat heel goed, ze heeft al 2 weken niet in de luier weer gepoep!)... pff Lotje ook wakker inmiddels ... nou ja vanavond er maar weer eens vroeg in. Wacht nu meestal tot vriendlief er is maar dat is vaak na 22.30 uur. Anders zien we elkaar helemaal niet...

En nu werken!

Hoest verder met iedereen? heerlijk genieten van het voorjaarszonnetje?!
Gelukkig ishet spugen voorbij. Ze wordt nog wel 's nachts wakker, nou ja, wakker ze brabbelt wat en gaat dan weer verder slapen.

Lot: Gefeliciteerd met je nichtje. Alles goed met moeder en kind.

Is vriendlief altijd zo laat thuis? Dan lig ik eigenlijk altijd al in bed.

Suzanne had een kinderpartijtje vandaag. Ze zijn naar monkeytown geweest. Het was erg gezellig geweest. Heb haar opgehaald en ze begon gelijk te huilen. Werd ook weggeduwd want ik moest weer weg. Ze had namelijk het de jarige job afgesproken dat ze opgehaald wordt al het donker was!!!

Het was dus erg gezellig.

Suzanne zit op een katholieke school en gisteren palm pasen stok gemaakt, vandaag weggebracht naar de oudjes.

Ook kwam ze thuis met het verhaal over Jezus. Een versie die ik niet ken (hahahaha). Maar wel echt van deze tijd, en erg kindvriendelijk verteld.

Fijn weekend, lekker genieten van het mooie weer.
Gefeliciteerd met je nichtje Lot. Tante worden is zo leuk. Jammer dat ik dat nooit meer zal worden. Hebben de meiden zin om hun nieuwe nichtje te zien? Veel plezier met het bezoekje. En wat goed van Marit dat ze nu wel op de wc durft te poepen.

Goed om te horen dat het spugen voorbij is bij Suzanne. Nu nog doorslapen!
Vanochtend iedereen weer op tijd wakker?

Oei wat hadden de kinderen er moeite mee...

Manlief heeft het ijs avontuur overleefd: hij heeft gelukkig zelf na 5 min. besloten dat het wel genoeg was. Iedereen hield het mega lang vol: eentje zelfs 35 min!!

Iceman zelf was ook zeer verbaasd, maar goed er is flink geld binnengehaald voor de goede doelen.

Bijna pasen. T. heeft donderdag op school een paasbrunch en is daarna vrij tot woensdag.

Ook F. is dinsdag vrij van het KDV, fijn als werkende ouder, kan je weer overal en nergens oppas vandaan halen...

1e paasdag gaan wij hier thuis een brunch organiseren voor ouders en schoonouders, mede als dank voor het vele oppassen.

Alle zieke kindjes inmiddels weer beter?

Hier wordt nog flink geblaft en gesnotterd (incl. mams)

Heb voor T. een verwijzing gekregen voor de bekkenpoli ivm zijn plasprobleem. Van het ZH al een enorme vragenlijst gekregen.

Hoop dat hij er flink van onder de indruk is zodat het snel over is.

Zo weer op pad voor de logopedie, zo blijf je bezig he?
Ook hier hadden de kids veel moeite om op te staan. En niet alleen de kids (hhhhaahahaha), was even racen vanmorgen om op tijd op het schoolplein te staan.

Wat een tijd zeg, 35 min!!! Wat lang zeg. Gelukkig was manlief iets verstandiger dan de rest.

Hier is de school dicht van vrijdag tot dinsdag. Gelukkig is de nso open. Maandag en dinsdag ben ik vrij, dus hier geen oppas problemen.

Suzanne gaat zaterdag logeren bij opa en oma. Halen haar zondag middag weer op. Maandag 2de paasdag naar het dolfinarium. Nu maar hopen dat het niet heel erg druk is.

Heb je al een afspraak bij de bekkenpoli? Zo ja, wanneer.

Woensdag met Mellanie naar het audiologisch centrum.

Ben er nu al een beetje zenuwachtig voor. Toch wel benieuwd of ze een oorzaak vinden.

Suzanne heeft afgelopen donderdag met haar kleren aangezwommen. Ze vond het geweldig en verteld nu dat ze mag afzwemmen. Waar ze dat vandaan heeft gehaald geen idee, het is wel voor het afzwemmen, maar een datum is nog niet bekend.
Tjonge, dat zou ook wel vlot zijn als ze al af mag zwemmen. Wel knap dat ze al zo ver is dat ze met kleren aan mag oefenen. Sterkte woensdag. Ik kan me voorstellen dat het spannend is.

Charly, wat lastig dat jullie gelijk op oppas aangewezen zijn nu. Wel maf dat het kdv op dinsdag dicht is trouwens. Ludo heeft woensdag paasontbijt en is daarna vrij t/m maandag. Aangezien Madokus op donderdag altijd thuis is met de jongens en ik op vrijdag is er gelukkig niets aan de hand. Op de maandagen en woensdagen mag hij altijd de hele dag naar de BSO als de school dicht is. Dat scheelt een hoop gedoe. Wel een leuk idee om de opa's en oma's op deze manier te bedanken.
Vanmorgen het audiologisch onderzoek voor Mellanie gehad. De uitkomst was zeer positief. Eigenlijk is er niets "mis" met haar. Advies was wel logopedie met ondersteuning van gebaren, dat nemen we over. Moet even bellen voor een afspraak.

Over een hafl jaar terug voor een nieuw onderzoek, dan wordt er gekeken of er vooruitgang geboekt is.

Vandaag via de post een oproep van de GGD gehad voor Suzanne. Die moet bij de kinderarts verschijnen vanwegen haar gewicht. Volgens de ""stastieken" is ze te zwaar en de arts wil haar nu opnieuw beoordelen. DIt is onder schooltijd, ga proberen om deze afspraak te verzetten. Manlief geeft me weinig kans dat ze dit doen. We zullen zien.

Sorry voor dit echo bericht.

Groeten
Fijn dat het onderzoek van Mellanie positief was!

Maar waarom dan toch logo met gebaren? Klinkt een beetje tegenstrijdig als er met haar oren niets mis is, maar goed dat zeg ik als leek.

Altijd leuk van die oplettende schoolartsen...

Werd je er op het consultatiebureau ook al niet steeds op gewezen?

Heb jezelf reden om te denken dat het aan een abnormaal eetpatroon ligt? Anders lekker je eigen weg blijven volgen!

Sterkte ermee!

Wanneer ga je met Mellanie voor het eerst naar logo? Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan.
Charly: Ga proberen om je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Mellanie spreekt de woorden niet goed of helemaal niet uit. Op handgebaren reageert ze "beter" en is het voor haar makkelijker om iets duidelijk te maken. De handgebaren zijn meer als ondersteuning bedoeld.

Helemaal niet leuk die artsen. Wordt er eigenlijk niet goed van. Altijd dat gezeur over het gewicht. Ze moeten eens afwijken van die statistieken en naar het kind zelf kijken. Zal niet ontkennen dat het hollands welvaren is, maar het ligt echt niet aan het eetpatroon. Ze beweegt genoeg, een eet normaal.

We zullen zien wat die arts te vertellen heeft.
Was ook cynisch bedoeld Truusje

Patient van mij, moeder van 4 kinderen, kwam een keer een beetje vermoeid op het CB: vervangend verpleegkundige trok gelijk de conclusie dat ze het allemaal niet aankon en regelde gelijk een huisbezoek.

Nog diezelfde dag stond er iemand bij haar op de stoep om de boel te controleren (mag ik ook even uw wc zien...)

Deze persoon had gelukkig snel door dat er niets aan de hand was. Achteraf zijn er ook excuses aangeboden, maar het moet toch niet veel gekker worden!
Sorry verkeerd opgevat.

Kan me hier zó kwaad over maken. Ze luisteren voor geen meter naar je. Kijken alleen maar naar de schema's. Mijn argumenten worden in de wind geslagen en op mijn vragen krijg ik geen antowoord.

Wat jouw patient is overkomen, gaat ook wel ver. Ongelooflijk.
Tja het CB Truusje.. jammer he. Ben benieuwd.

Heb zelf gelukkig geen negatieve ervaringen, alleen postitieve en hoop dat dit zo blijft!

Wel fijn van het audiologisch onderzoek! Een collega van mij ondersteund haar zoon ook met gebaren. Doet dit al van jongs af aan. Hij heeft een aantal oudere broers en zussen welke hij niet altijd begreep. Dmv de gebaren ging dit veel beter. Hij kon zich ook beter duidelijk maken. Veel minder frustraties.

Bij Melanie werkt het wellicht anders maar als het werkt is het wel fijn toch!

Heerlijk niets. We zouden naar Frankrijk gaan maar vanwege het werk ging dit niet door. Nu deze dagen niets ingepland. Zalig.

Zitten nog in pyama, het regent toch .

Meiden zijn aan het kleuren (Marit kleurt alle paashazen rood - gebrek aan andere kleurtjes die het doen... ehh). Heerlijk ontbeten. Gezellig.

Met Lotje gaat het de afgelopen dagen ook goed. Ze is gezellig en niet zoveel strijd. Gelukkig!

Gisterochtend deed Marit een koprol bij ons op bed. Ik stond onder douche. Hoorde haar huilen... dacht dit is niet goed. En ja ze had een snee in haar enkel. Vriendlief zei kom jij maar even kijken... Dacht dit krijgen we zelf niet netjes aan elkaar... gevolg, hechting met hechtpleisters, 2 dagen niet douchen, 10 dagen niet baden!

Krijsen....tje om doof van te worden. Waren gelukkig snel aan de beurt (had even gebeld, werkte want we konden zo door lopen!). Marit was bang dat ze een prik in haar arm moest (bloedafnemen voor haar schildklier moet ook altijd in dit ziekenhuis). Gelukkig niet maar dit vond ze ook niet zo fijn...

Zo maar lekker douchen en als het even kan naar buiten!

Fijne dagen allemaal!
Da's schrikken Lot. Hopelijk heeft ze niet al teveel last.

Ik heb mijn (verstandelijk beperkte) broer te logeren en daarvoor in de plaats zijn de jongens naar mijn ouders. Lekker rustig zo, want broer ligt al sinds 11 uur weer in zijn bed. Gisteren met hem naar de dierentuin geweest. Balen van het weer (want een rolstoel duwen met een paraplu in je hand is best een klus kan ik melden) en balen dat ik me helemaal niet lekker voelde. Maar hij heeft het naar zijn zin gehad en daar ging het om.

Hier ook wisselende ervaringen met het CB. Ik neem ze maar met een pak zout als het me zo uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven