Mode & Beauty alle pijlers

Dagelijks douchen

24-03-2010 17:27 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?

Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).

Dit is toch niet vreemd, of toch?
quote:Roelfien schreef op 25 maart 2010 @ 09:42:

Maar je kunt toch niet gelijk concluderen dat mensen die zuur ruiken zich niet gedoucht hebben? Dan moet je het vragen.Daar kom je gauw genoeg achter als je mensen wat beter kent hoor. Ik ben er bij een aantal mensen achter gekomen die ik niet fris vind ruiken dat ze zich niet dagelijks douchen/goed wassen.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen met extreem goed ontwikkelde reukzintuigen meer geuren van andere mensen oppikken dan mensen die minder goed ruiken. Ikzelf ruik ook heel erg goed. Maar als ik in de middagpauze even naar de supermarkt ga (ik noem maar even wat) ruik ik bij het passeren van mensen toch meestal niets hoor, of gewoon een opgespoten geurtje of zo. Dus dan zouden al deze mensen (inclusief de vele omaatjes) zich die ochtend gedouched hebben? Wat een onzin zeg!

Volgens mij kijken de personen die dit beweren gewoon naar een persoon, vormen daar een beeld bij van 'die zal wel/niet gedouched zijn' en krijgen dan direct de bijpassende geuren in hun neus. Verbeelding dus.

Ik weet door ervaring heel goed hoe ongewassen personen ruiken. Maar meestal (en dan heb ik het niet over overmatig zweten of zo) is dat iets van meerdere dagen/weken lijf en haar niet wassen, kleding die nooit gewassen wordt en bepaalde voedingsmiddelen. Onder normale omstandigheden ruik je een persoon niet die 1 dag niet gewassen is.
Ik douche elke dag en ik was mijn haren elke dag. Anders voel ik me niet lekker fris. En wanneer nodig gewoon je huid lekker insmeren met een creme.
quote:Bergje65 schreef op 25 maart 2010 @ 09:45:

[...]

Ik tref regelmatig collega's uit India en die ruiken heeeelijk vanwege een bepaalde lotion die ze gebruiken. Geen idee wat het is maar ik word daar altijd helemaal blij van!

oh oke geen idee mischien rozenwater of zoiets?

Ik heb een Nederlandse schoonzus en zij beweert hoe we ook douchen ,we blijven stinken naar knoflook
quote:Kalliope schreef op 25 maart 2010 @ 08:31:

Ik douche een half uur tot anderhalf uur per dag. Minimaal een half uur, max een uur, 1 tot2 keer per dag. Op een normale dag meestal 's ochtends uun uurtje. Als ik bijvoorbeeld ziek ben, dan kan ik wel 3 uur per dagonder de douche staan.

Het is wel slecht voor mijn huid, ALLEEN VOOR JE HUID? MENS, TWEE DORPEN IN AFRIKA ZITTEN DROOG VANWEGE JOUW GEDRAG.

......................

Maar ja, mijn oma douchte zich 1 keer per week, en de rest van de week waste ze zich, en die stonk ook niet. Dus, het kan dus wel... geen enkel excuus voor zoveel verspilling. Ik zeg het niet snel, maar als ik jou was, zou ik me schamen voor zulk egoistisch gedrag.
quote:nouschi schreef op 25 maart 2010 @ 09:44:

[...]

Ja joh, koketteer er ook nog eens lekker mee.pffffNou ja, ik vind het ook belachelijk. Maar ze zal het wel merken aan de water- en energierekening. Een gemiddelde douchebeurt kost al ¤ 1.
quote:isabon schreef op 25 maart 2010 @ 09:44:

[...]

Ik doe met je mee aan Wedden Dat. Ik pikt ze er feilloss tussenuit. Ook degenen die bij hoog en laag beweren dat er bij hen niets te ruiken is...En aan welke lichaamsdelen ben je dan van plan te gaan ruiken?
Als ik mij moet scheren (als ik bijv met Boogje een vriendin naar de sauna ga), dan sta ik ook gerust 1 a 1,5 uur onder de douche. Tsja, sinds we geen bad meer hebben is dat wel nodig. Wil niet als een behaarde aap aankomen in de sauna.

Anderhalf uur per dag douchen vind ik inderdaad erg veel.
Hinde, het is ook niet zo dat wanneer ik over straat loopt ik bij iedereen ruikt of die wel of niet gewassen is. Maar bij mensen waar je mee samen werkt of die naast je komen zitten kun je wel ruiken of iemand fris is of niet.
quote:Brummetje schreef op 25 maart 2010 @ 09:51:

Als ik mij moet scheren (als ik bijv met Boogje naar de sauna ga), dan sta ik ook gerust 1 a 1,5 uur onder de douche. Tsja, sinds we geen bad meer hebben is dat wel nodig. Wil niet als een behaarde aap aankomen in de sauna.

Maar als je je staat te scheren hoef je de douche toch niet de hele tijd te laten lopen?
quote:Nijntje schreef op 25 maart 2010 @ 09:49:

[...]

Dus, het kan dus wel... geen enkel excuus voor zoveel verspilling. Ik zeg het niet snel, maar als ik jou was, zou ik me schamen voor zulk egoistisch gedrag.Lijkt me duidelijk, helemaal eens met Nijn
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is bewezen dat men door overmatig douchen de natuurlijke bacterielaag op de huis aantast waardoor schimmels juist beter hun werk kunnen doen. Ik ben dus overtuigd van het tegendeel van de discussie dat mensen stinken niet elke dag douchen.

Douchen is een symbool van sociale perfectie. Ik heb het hier al eerder gepost, maar dermatologen zien zelden mensen die nooit douchen, maar des te meer mensen die te vaak douchen. Met poetsen en boenen onder de douche verdwijnt niet alleen het vuil van de huid, maar ook het laagje dat beschermt tegen infecties.
quote:Brummetje schreef op 25 maart 2010 @ 09:51:

Als ik mij moet scheren (als ik bijv met Boogje naar de sauna ga), dan sta ik ook gerust 1 a 1,5 uur onder de douche.

Scheer jij met de snelheid van 1 haartje per minuut?

Of ben je familie van de bosaap?
quote:Roelfien schreef op 25 maart 2010 @ 09:53:

[...]

Maar als je je staat te scheren hoef je de douche toch niet de hele tijd te laten lopen?Hoe moet ik anders mijn scheermesje ontharen?
quote:Brummetje schreef op 25 maart 2010 @ 09:53:

Hoe moet ik anders mijn scheermesje ontharen? Bekertje water a 100 ml?
Ik blijf erbij dat ik fris ruik. Om de dag douche ik, de andere dag was ik me aan de wastafel.

Mijn man doucht elke dag en ruikt een stuk minder fris dan ik. Dat vindt hijzelf ook.
quote:Prisillia schreef op 25 maart 2010 @ 09:48:

[...]

oh oke geen idee mischien rozenwater of zoiets?

Ik heb een Nederlandse schoonzus en zij beweert hoe we ook douchen ,we blijven stinken naar knoflook Klopt! Knoflook gaat nl. in je bloed zitten en komt er via de porieen uit. Aangezien dat dat een continue proces is, kun je dat niet wegwassen!
Zwarte haren he, dat zie je gewoon heel duidelijk. Hoeven er niet perse veel te zijn.
Scheren: krukje in de badkamer, emmertje water erbij en scheren maar. Onzin om daarvoor 1 1/5 uur onder de douche te staan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Brummetje schreef op 25 maart 2010 @ 09:53:

[...]

Hoe moet ik anders mijn scheermesje ontharen? Even de kraan aanzetten en je mesje afspoelen, is dat zo moeilijk te bedenken? Ik ben opgevoed met zuinig zijn met water. De kraan onnodig laten lopen, daar was mijn vader heel fel op, dus dat zit er gewoon in.
@ Nouschi: Werkt mss bij jou, maar bij mij dus niet. Heb het wel geprobeerd nml.
quote:Brummetje schreef op 25 maart 2010 @ 09:57:

Werkt mss bij jou, maar bij mij dus niet. Heb het wel geprobeerd nml.Hoezo werkt dat niet dan?
quote:yoyo2 schreef op 25 maart 2010 @ 09:53:

[...]

Scheer jij met de snelheid van 1 haartje per minuut?

Of ben je familie van de bosaap? *zegt niks*
quote:Brummetje schreef op 25 maart 2010 @ 09:57:

Werkt mss bij jou, maar bij mij dus niet. Heb het wel geprobeerd nml.

Wat heb je geprobeerd?

Je scheermesje in een bakje water schoonschudden lukt niet?

Of je scheermesje onder de kraan schoonspoelen lukt niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven