Net nieuw in dienst, loonstrookje?
donderdag 25 maart 2010 om 10:24
Mijn vriend is per afgelopen maandag begonnen aan een nieuwe baan.
Nu zijn we ook druk bezig met het kopen van een huis, we zijn in het stadium 'financiering rondkrijgen'.
Nu wil de hypotheekverstrekker een officieel loonstrookje van mijn vriend, van zijn nieuwe baan dus. We hebben al een pro forma salarisstrook en het contract en een werkgeversverklaring opgestuurd, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg.
Omdat hij nog maar drie dagen gewerkt heeft is nu mijn vraag: kan hij een salarisstrook krijgen voor drie dagen (het is nu immers de tijd van de maand dat de salarissen normaal gesproken worden uitbetaald)?
Pff, ik word echt moe van die papierwinkel zeg...
Nu zijn we ook druk bezig met het kopen van een huis, we zijn in het stadium 'financiering rondkrijgen'.
Nu wil de hypotheekverstrekker een officieel loonstrookje van mijn vriend, van zijn nieuwe baan dus. We hebben al een pro forma salarisstrook en het contract en een werkgeversverklaring opgestuurd, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg.
Omdat hij nog maar drie dagen gewerkt heeft is nu mijn vraag: kan hij een salarisstrook krijgen voor drie dagen (het is nu immers de tijd van de maand dat de salarissen normaal gesproken worden uitbetaald)?
Pff, ik word echt moe van die papierwinkel zeg...
donderdag 25 maart 2010 om 10:31
donderdag 25 maart 2010 om 10:48
donderdag 25 maart 2010 om 10:59
Ja, mijn vriend gaat het vragen hoor. Maar ondertussen zit ik hier met dichtgeknepen billen in spanning...dus ik dacht, ik vraag het hier ook even na
Ik ben namelijk ook een beetje bang voor wat biol al zegt; dat ze die dagen gewoon volgende maand uitbetalen.
Nou ja, maar afwachten dus wat werkgever kan/wil doen.
Dank voor de antwoorden!
Ik ben namelijk ook een beetje bang voor wat biol al zegt; dat ze die dagen gewoon volgende maand uitbetalen.
Nou ja, maar afwachten dus wat werkgever kan/wil doen.
Dank voor de antwoorden!
donderdag 25 maart 2010 om 11:26
toen ik mijn vorige huis kocht, moest ik wel eerst door mijn proefperiode heen zijn. een werkgever bindt zich immer niet met zn werkgeversverklaring. dus hij kan die mooi verstrekken en vervolgens je nog in de proefperiode ontslaan. zit je lekker dan met je hypotheek. maar als de adviseur het zegt zal het wel.
succes met het rondmaken van alles!
succes met het rondmaken van alles!
donderdag 25 maart 2010 om 12:11
Nou, gelukkig meteen een update met goed nieuws: mijn vriend krijgt van deze paar dagen gewoon een salarisstrookje! Nu hopen dat dat ding snel komt, we hebben nog maar ongeveer anderhalve week (ontbindende voorwaarde)...maar dat zou allemaal nèt moeten lukken
Tjonge, ben blij als we straks de sleutels hebben!
Tjonge, ben blij als we straks de sleutels hebben!