**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 25 maart 2010 @ 14:30:

In de trant van hallo baby, hallo gevangenis en dag vrijheid.

Mmmm, zo zie ik het echt niet. Dat kan je dan wel van iedere verplichting of verantwoordelijkheid zeggen. Van een studie, een huis, een relatie, een huisdier een veelomvattende hobby.

Gevangenis? Echt?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heerlijk maaltijdsalades! Ben niet zo'n wonder in de keuken, maar dat wil altijd wel lukken, gewoon van alles door elkaar gooien. Kip in salades vind ik altijd wel lekker, bijv. veldsla met gerookte kip, cherrytomaatjes (en wat je nog meer lekker vind) en dan zelf een cocktailsausje maken. Wel vet met dat sausje, maar wel lekker.

MZ, nog gefeliciteerd met de scriptie!

Marg, dank je voor de tip, maar ik wist 'm ook al. Die 2500 euro komt van de centrale overheid en daarbovenop geeft de provinciale overheid ook nog een bedrag. Dat bedrag verschilt per provincie dus en is ook niet zo groot hoor..maar mocht het er bij jullie binnenkort van komen, moet je het maar even onthouden

Heb trouwens nog geen idee wat ik met Pasen ga doen.

Ja, kinderen he, daar hoefde ik plots niet meer over na te denken. Had wel altijd in m'n hoofd dat het iets voor later was, maar dat blijkt dus nu . Financieel niet een heel ideaal moment, maar het gaat allemaal lukken. Emotioneel ben ik er ook wel klaar voor. Tijdens de zwangerschap ben ik er wel echt ingegroeid. Een jaar geleden dacht ik echt nog niet aan kinderen, maar vind het nu gewoon heel erg leuk.

Heb trouwens van de week een 3D-echo gehad en dat was heel leuk! Het is echt al een babietje en ik vind haar op haar vader lijken (voor zover je dat kan zien natuurlijk), zie er nog niets van mezelf in.

Eens kijken wat er straks uitkomt..
Gevangenis? Zo zie ik het ook echt niet. Ga er nog steeds van uit dat m'n leven straks echt niet over is, wel anders, maar toch geen gevangenis.
Overigens, mocht ik wel zwanger worden, ook al denk ik nog niet aan kinderen, dan zou ik het gewoon 'aanpakken' hoor. Klinkt wat zakelijk, maar zo bedoel ik het niet. Meer dat er overal altijd wel weer een oplossing voor te vinden en dat dat dan de focus wordt.
Hey een zwanger-worden discussie, zonder dat ik hem begonnen ben... Volgens mij in Marg de meest broedse van ons allemaal. Jij komt op mij altijd over alsof je dat heeeeeel graag wilt en ik zou er gewoon voor gaan. Uitstellen om praktische redenen snap ik meestal niet zo goed als het gevoel zo duidelijk aanwezig is.

Hier lijkt het juist steeds minder te worden. Ik wil nog steeds kinderen, maar ik wil zoveel andere dingen liever nu iig.

Gefeliciteerd nog MZ. Of had ik dat al gezegd?
Ik spiek in een ander topic, en Kjong heeft ook een feestjesreden!
Ik spiek nooit in andere topics, dus vertel!

Marg: economisch klaar voor sex Die houden we erin, geweldig

Moon: een 3D echo. Super is dat. De technologie van tegenwoordig, ik vind het nog steeds zo bijzonder allemaal!

Ik ben klaar voor kinderen. Helemaal. Praktisch niet echt, maar dat maakt niet uit,. Ik wil ze. Liever vandaag dan morgen. Maar wel met man. Dus blijf ik maar wachten...

(waarom regent het nu weer?! Ik moet zo de dochter van mn vriendin van school halen. Blegh!)
Kjong gaat trouwen!!! Zelfs de Nederlandse staat is het er nu mee eens:)

GEFELICITEERD!
Echt?

Mogen we komen??

Ah toe ah toe

*kijkt smekend?*
quote:Spijker schreef op 25 maart 2010 @ 14:44:

[...]

Mmmm, zo zie ik het echt niet. Dat kan je dan wel van iedere verplichting of verantwoordelijkheid zeggen. Van een studie, een huis, een relatie, een huisdier een veelomvattende hobby.

Gevangenis? Echt?

Dit is wel een klein beetje (nou ja beetje erg) overdreven uitgedrukt hoor. Maar ik denk wel dat een kind zorgt dat je gebonden bent en een erg grote verantwoordelijkheid hebt voor iemand anders.

Andere dingen zoals huis/man/dier/hobby/studie/baan zijn ook verantwoordelijkheden, maar als je die keuzes maakt vanuit je hart maakt, dat het zeker wat extra's kan toevoegen aan je leven. Hetzelfde geld ook voor een kind maar dan nog een extra portie verantwoordelijkheid erbij. En voor mezelf kan ik daar niet zo vol voor kiezen. Hetzeflde geld momenteel ook voor een huis kopen hoor (ik moet er nog niet aan denken)... pff soms toch wel lastig om jezelf uit te drukken via het forum, maar snap je een beetje wat ik bedoel?
Kjong! Gefeliciteerd met dat je gaat trouwen!
JA! Ik heb mn vrijstelling gekregen, hij zat net bij de post!!!!!! BLIJ! Ik ben zó blij! Dus die vorige studie was niet voor niets, ik mag hem in deze studie 'voegen' als keuzevakken!

BEN OFFICIEEL OVER DE HELFT NU!

Veel dingen te vieren vandaag, ben zó blij!!!
Heej wat leuk! Gefeliciteerd
Gefeliciteerd Spijker. Dat voelt zeker goed!

MZ, met een kind kan je idd minder. Het is voor mij alleen altijd de vraag of ik die dingen die ik met kind niet meer zou kunnen doen wel wíl doen. Op de bonnefooi naar het buitenland gaan, relatie verbreken, uitslapen.

Nou al die dingen wil ik toch niet doen. Uitslapen wel, maar daar heb ik papa voor. Die verantwoordelijkheid is er wel natuurlijk, maar je krijgt er zoveel voor terug Vandaar dat ik een kind zeker als verrijking van mijn leven zou zien, waarmee ik trouwens niet denk dat ik zonder kind geen gelukkig leven zou hebben. Ik lees weleens op de kinderen-pijler. En al die verhalen van vrouwen in de medische molen die van menstuatie naar menstruatie leven of van IVF-poging naar IVF-poging. Ik snap het ergens wel, maar ik heb mij voorgenomen mijn leven nooit zo door een kinderwens te laten bepalen.

Hetzelfde als met een relatie. Ik moet het als single leuk hebben en de relatie is een leuke aanvulling.
Gefeliciteerd Kjong en Spijker
Gefeliciteerd voor iedereen die iets te vieren heeft (vergeet ik tenminste niemand)!

Marg: ik heb leuke Paas-plannen, al hebben die helemaal niks met Pasen te maken en had ik niet in de gaten dat 't Pasen zou zijn toen ik 't plande. We gaan 'n mini-weekendje naar Stockholm. Ja, mini, want de terugvlucht is verzet van 's middags naar 's ochtends waardoor we ineens 'n halve dag minder hebben. Vrijdagavond tot zondagochtend is wel 'n beetje karig, maar ja.

En als we dit niet hadden gepland, dan was 't Paaspop geworden.

Kinderen (Es, moest wel lachen dat je verbaasd was dat jij de discussie niet was begonnen, ik heb juist 't idee dat ik degene ben die altijd over kinderen begint). Tja. Ik ben er emotioneel niet klaar voor. Zo'n vader-iets wat Spijker schrijft lijkt me ook wel iets, R. wil zelf zo graag dat ie al meerdere malen heeft gezegd dat ie er voor wil zorgen zodat ik kan blijven werken. Maar daar ben ik ook nog niet klaar voor.

Wat frustrerend dan aan de andere kant, voor iedereen die zo graag wil maar geen vent erbij heeft, en ik heb 'n vent die liever vandaag dan morgen wil en ik zit zelf te mutsen. Misschien wil R. wel donor worden, als ie z'n genen meegeeft weet je iig dat 't 'n knap, leuk, grappig, slim en altijd vrolijk kind wordt.

Pastasalade met tonijn, ook erg lekker.

Pasta koken. Sausje maken van crème fraîche, mosterd, beetje mayo, ketchup, peterselie. Blikje tonijn er bij, komkommer in stukjes en dan alles door de pasta.

Ook de dag erna nog lekker.

Of salade van pasta met rucola, cherrytomaatjes, mozzarella, pijnboompitjes en balsamico. Net als de dure versie van de ah.

Leuk cadeau trouwens, Marg. Jouw vriend is sowieso wel van de leuke cadeaus, erg lief.

(ik krijg regelmatig 'n 'je t'aime' met 'n grijns erbij, hij zou 't wat mij betreft best wat materiëler mogen uiten )
En voor de laatste keer weer: wie is de mol?
Kjong, Spijker, congratulations!

En jaaaaaaaaaa, wie is de mol! Snel eten nu, zodat ik op tijd met thee kant en klaar op de bank voor de buis zit
Ha, fijn.. het grote kinderen-topic is weer eens boven water gekomen. Ik heb altijd gedacht en hard geroepen dat ik ooit wel kinderen wil, maar dat ik eerst mijn RA-studie nog af wilde maken (en dat duurt nog wel een jaar of 3, minimaal) en dat we dan wel zouden zien, wie dan waar woonde/werkte. Situation has changed a bit.. Er komen nu tenslotte geen mini-J's meer.

Tóch kriebelt het kindervirus de laatste tijd wel, en nog iets harder sinds ik vandaag lunchte met collega die hoogzwanger is en 2 collega's die allebei net een jaar vader zijn.

Zal er wel 'emotioneel' klaar voor zijn, zoals Margh het zo mooi uitdrukt. Praktisch gezien dus overduidelijk nog totaal niet, geen man en nog minder tijd met die verhuizing en m'n studie en 50-urige werkweek momenteel..

Ik ben trouwens erg blij met al jullie recepten-tips voor MZ, heb nu al gegeten, maar vermoedt zo dat het morgen pastasalade wordt!

Over morgen gesproken: ik heb weer een date! Met die leuke jongen van Paiq :-D Gewoon voor de gezelligheid wat drinken, niks serieus en dat gaat 't niet worden ook, en vind het eigenlijk helemaal prima zo!

Moet nu weer even aan de studie, ging net zo lekker!

Ben over uurtje weer even op het forum, mag dan weer even een studiepauze..
NIET ZEGGEN WIE DE MOL IS!

Jullie begrijpen, ik volg t ook maar ik ben net thuis en heb morgen pas tijd om het terug te kijken. Dus please, niet verklappen!
Spijker, maak je geen zorgen. Ik zeg niks!

Had ooit 't goede voornemen om de hele serie te volgen, maar is door drukte op studie nooit zo goed gelukt.. Ooit ga ik in een vrij weekend via uitzending gemist de hele boel terugkijken.. Maar wanneer ooit is?!
Kjong en Spijker, gefeliciteerd!!
Wie is de Mol kan ik niet zeggen, ik kijk het nooit. Kijkt er hier ook nog iemand 'Het Blok'? Is hier favoriet.

MissSpees, ondanks het feit dat jij veel moet werken ben ik jealours op je. Interessant, uitdagend werk en ook nog veel leren. Is een mooie combi. Ik baal wel van mijzelf dat ik geen energie zou hebben om dat vo te houden.

Hier hebben wij de belastingaangifte ingevuld. Voor het eerst als fiscaal partner. Heel mooi dat wij er beide op vooruit gaan door dat fiscale partnerschap. En ik ben er ook trots op dat wij ondanks een verbouwing van bijna 20.000 euro en een dure vakantie naar Argentinië nog meer spaargeld hebben dan het jaar ervoor.
Dat is altijd fijn Es. (Ik zie het je vaker schrijven, hope you don't mind: het is in het NL jaloers, en in het EN jealous)

Hier zijn we volgens de belasting per 1 jan fiscaal partners.

En ook dit jaar.. tatadaaa... inderdaad partners in de echt.

Nu kunnen we eindelijk beginnen met data plannen, taarten proeven, getuigen oproepen, pompoenjurken passen en centerparcs boeken enzo.

Spijk, das lekker. Hoe staat het met je visumaanvraag?

De Mol, dat is toch gewoon Linda?

Kinderen, ik ben blij dat ik ze heb. Altijd. Ook al zitten ze 3 hoog achter het behang.

Ik hecht erg aan mijn vrijheid, maar heb niet het gevoel dat mijn kinderen me daarin belemmeren. De belemmering zat 'm meer in geen partner aanwezig.

Ik kan het wel alleen, heus, en dan groeien ze niet op voor galg en rad, en ik ga er niet dood aan. Maar leuk vind ik dat niet. Het zou niet een vrijwillige keus zijn, alleenouderen.

Baby's vond ik maar niks (ondertussen met het ouder worden wel meer). Ik moet iets met ze kunnen, als in, zij moeten met woorden duidelijk kunnen maken wat ze willen. Maar dat gebeurd echt snel genoeg.

En momenteel zit ik in die 'vaderrol', want ik snij het vlees op zondag, maar dat zit zo af en toe met mijn moedergevoel te vechten. Maar goed, dat soort gevoelszakendingen kun je niet plannen. En alle verwachtingen zul je toch echt geheel bij moeten schaven. En je wordt gedwongen te leren loslaten. En en. Maar zoals gezegd, dat kun je neit plannen, bedenken, voelen, als je daar niet in zit.

Dus moet je ervan uit gaan of het nú goed voor je voelt. Het zorgen voor een mensje, dat deel van jou en de generaties voor jou en na jou is, voor de aankomende 18 jaar ( dat 60 jaar wordt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven