wat vinden jullie hiervan??

25-03-2010 16:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames

ik moet echt eventjes mijn hart luchten!

Ik heb al een tijdje een vriend (16 maanden) en wonen samen sins een paar maanden.

we kunnen nog wel eens ruzien, maar elke keer ben ik degene die het initiatief neemt om het op te lossen of goed te maken.

Er komt niks uithemzelf.

en heb dit al een heel aantal keer met hem besproken dat ik van zijn kant emoties zou willen zien zien.

en niet steeds de koele kikker uithangen, ik word hier zo onzeker van!

Zo ook vannacht...we kregen gisteravond ruzie, en toen we in bed lagen lag het me zo zwaar en voele me er zo rot over dat ik er graag even over zou willen spreken.

Maar meneer werd kwaad en moest maar op een normaal tijdstip met hem praten :S

Maar ik kan dat niet zo goed laten rusten tot mrgen, niet als ik totaal niet aan hem merk dat hij ermee zit!

Maar hij werd uiteindelijk zo kwaad dat ik mijn spullen en gepakt en bij mijn ouders ben gaan slapen.

vandaag heb ik de hele dag niks van hem gehoord dus ik belde hem net maar eens, maar hij was kwaad en wilde niet bellen.(dus alweer niks oplossen en t zo laten zoals het is)

Maar k bleef proberen met hem te praten en hij hing op.

Dus ik belde terug maar hij nam niet meer op.

15 min later belt hij terug en schreeuwt: JE HOUD ME VAN MIJN WERK BEL ME NIET MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en hing op.

T is zo respectloos, ik zou zo nooit tegen hem kunnen doen... en voel me er zooooo rot over dat hij in staat is zo tegen mij te praten en niet eens het willen uitpraten. boeit het hem dan helemaal niks?

wat vinden jullie hiervan?
ik zou er ook alleen maar nóg geirriteerder over raken als ik in bed ligt en iemand zit te mauwen dat we het MOETEN uitpraten, en als ik dat niet wil mij de volgende dag maar blíjven bellen om het te willen uitpraten. Soms moet je elkaar even met rust laten om tot inzinking te komen.
zoals ik al 10x eerder zei: ik heb niet gezegt dat het uitgepraat moest worden alleen dat ik ermee zat....als dat nie eens meer gezegt kan worden?

en nogmaals...ik weet niet wanneer hij wel of niet aan het werk is....omdat hij een eigen bedrijf heeft als glazenwasser en meer pauze heeft dan werkt...en altijd de hele dag weg is.

en blijven bellen?

ik heb hem 1 keer gebeld (om 4 uur pas!!) en een keer erna toe hij ophing. lijkt me een vrij normale reactie van iemand!?
quote:Lynn87 schreef op 25 maart 2010 @ 16:45:

vandaag heb ik de hele dag niks van hem gehoord dus ik belde hem net maar eens, maar hij was kwaad en wilde niet bellen.(dus alweer niks oplossen en t zo laten zoals het is)

Maar k bleef proberen met hem te praten en hij hing op.

Dus ik belde terug maar hij nam niet meer op.

15 min later belt hij terug en schreeuwt: JE HOUD ME VAN MIJN WERK BEL ME NIET MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en hing op.

dat maak ik hier op uit.
wat niet?

dat ik hem niet meer dan 2 keer heb gebeld?

wat ik bedoelde met: hij wilde niet bellen maar ik bleef proberen met hem te praten.... was gewoon in het eerste telefoon gesprek.

daar bedoel ik mee dat hij helemaal over zijn toeren was en ik probeerde een beetje rustig te krijgen,

(wat ik miss even moet vermelden is dat hij een agressieprobleem heeft en daar ook leefstijltraining voor volgt)
Kan me voorstellen dat hij gek van je wordt, je gedrag is erg stikkend.

Je kunt toch een rustig moment kiezen om te praten, als hij wat bekoeld is.

Lijkt me niet meer dan normaal.

Er zo op springen werkt duidelijk averechts.
TO je probeert hier op alle vlakken je gelijk te halen dat je vriend eigenlijk een dikke aso is. Door iedere keer je eigen aandeel te bagatelliseren en nog even tussen neus en lippen door vermelden dat hij een agressie probleem heeft.

Als je dat weet, waarom ben je dan nog bij hem, en als je er voor kiest om bij hem te blijven, waarom ben je dan zo gepikeerd als hij agressief reageert? Hij werkt aan het probleem. jij weet dat ie het heeft, wat wil je nou helemaal?

Ten eerste moet je een ruzie niet in de slaapkamer uitpraten. En ook niet op zijn werk via de telefoon. Voor jou misschien hele simpele dingen maar het irriteert hem kennelijk mateloos.
dubbel
@ brown eyes:

'er zo opspringen werkt avarechts''

waar heb jij dat in godsnaam vandaan dat ik erop spring?

het is fijn als mensen even de moeite nemen om het allemaal GOED te lezen ipv meteen oordelen
Het zou ook fijn zijn als jij ook de kritiek die gegeven word aanneemt in plaats van op alle vlakken weerlegt met jouw visie. Je vraagt wat mensen hier van vinden. Dan kun je verwachten dat je tegengas krijgt.
zoals ik al 100000 keer eerder zei: ik weet NOOIT wanneer hij aan het werk is....

dus nee het moet niet op het werk uitgepraat worden, maarja lastig als je dat niet weet he?

en wat ik nou helemaal wil?

heel simpel, dat hij handeld naar wat hij op de leefstijl training leert. en niet meteen tegen mij gaat schreeuwen.

en nee ik probeer niet mijn gelijk te halen, er worden alleen heel wat dingen verkeerd gelezen.

als jou partner jou behoorlijk heeft gekwest en jij zit er echt mee,,, is het dan zo erg om hem te zeggen dat je ermee zit (in bed liggend ofniet)
als er goed gelezen zou worden heb ik geen problemen met kritiek, ma gaan geen dingen zeggen die nie kloppen dan
jij vraagt in je opening 'wat vinden jullie hiervan'. Vervolgens als iemand het niet met jou eens is schiet je in de verdediging.

Wat ik lees:

jullie hebben ruzie, gaan naar bed (ga anders éérst praten in plaats van in bed weer beginnen). Je wilt er over praten. Hij zegt duidelijk van niet. Maar tóch blijf je er over doorgaan waardoor hij op een gegeven moment boos wordt, en jij je spullen pakt en naar je ouders gaat.

De volgende dag wil je hem bellen. Hij geeft aan géén zin te hebben om te praten. Tóch ga je door. Hij hangt op.

In plaats van dat je hem dan met rust laat ga je hem gewoon wéér bellen.

Ja... ik zou daar ook knettergek van worden.
Ja het is erg om dat in bed te bespreken. Je bed moet een plek zijn om te rusten en de liefde te bedrijven. Niet om ruzies uit te spreken. En waarom weet jij niet wanneer je vriend aan het werk is?? Je woont toch met hem samen? Dan weet je wanneer hij aan het werk is en wanneer niet. En als hij toevallig pauze heeft op zijn werk ga je nog steeds geen relatieproblemen bespreken. Dan meld je hem lieverd, ik wil vanavond even met je praten over zus en zo, lukt dat denk je?
.
en hij 'moet' misschien leren niet te gaan schreeuwen. Jij moet leren als hij aangeeft niet te willen praten hem ook even met rust te laten.

En ja, je kan aangeven dat hij je gekwest heeft en je er mee zit. Maar als hij op dat moment er niet over wil praten houdt het op. Daar er over door te blijven gaan wek je vooral irritatie dan begrip.
Je wil hoe dan ook jouw ei bij hem kwijt, terwijl hij heel duidelijk aangeeft dat hij daar op dat moment geen behoefte aan heeft. Hij is niet gelijk gaan bleren. Dat was pas nadat je het in bed aanhaalde, hij aangaf dat het laat was en tijd was om te pitten, jij pissig werd en er vandoor ging ( iets wat bij hem waarschijnlijk net zo hard kwetsend is aangekomen) , hem om vier uur de volgende dag pas belde en er weer over begon, hij de telefoon uiteindelijk neer heeft moeten leggen omdat jij maar doorging, en jij weer belde. hij niet meer opnam en hij pas toen hij in de gelegenheid was om jou te bellen je even heel duidelijk heeft gemeld dat hij ER GEEN TIJD/ZIN/ENERGIE voor heeft om het probleem NU te bespreken.
ja jij weet indd prcies hoe het ging... waar staat dat ik doorging??

ik ben wijselijk weg gegaan zodat het niet uit de hand zou lopen..

en nee jij zou je partner natuurlijk niet bellen na een ruzie, en nee jou maakt het niks uit als jou partner handeld alsof het hem geen moer intresseert.

en al belde ik hem nog 10 keer...is dat een rede om zo respectloos te doen?

hij kan ook gewoon zeggen dat hij me later terug belt.

lijkt wel alsof je er gewoon op uit bent om zo negatief te doen... maa goed.

Als jij denkt dat t zo zoals jij dat denkt...goed ;)
.
Lynn, adem in adem uit. Ik denk dat men hier 'ziet' wat jij niet ziet en wil jij een oplossing voor je probleem is het niet onhandig om er wel wat mee te doen.

Ten eerste zou je dat gedrag uberhaubt niet moeten pikken.

Ten tweede gaat het er om hoe je iets aan haalt en wanneer.

Wat men hier constateert is dat jullie in feite beiden niet goed met elkaar omgaan en ook niet met eigen grenzen. Je vriend geeft ze blijkbaar niet goed aan zodat hij zijn emmer vol laat lopen en ontploft en jij in feite hetzelfde.

Dat is niet negatief, dat is een andere kijk op de zaak waar je wellicht wat mee kan.
Nou ja wij praten ook wel eens een ruzie uit in bed, het is ook weer geen doodzonde. En verstandig ruziemaken..ik heb het echt moeten leren, Lynn is begin 20, vriend waarschijnlijk ook. Dus misschien is het wel hun eerste serieuze relatie en ze zijn ook pas 16 maanden bij elkaar. Wij stampten dan ook wel eens met een kussen en deken richting de bank.

Lynn

1. Waar was je boos over (het ene probleem is het andere niet)?

2. Wil je ook naar jouw rol te kijken in deze relatie, of wil je medeleven?
Voordat we naar bed gingen heb ik niks erovergezegt.... wilde er zelf eigelijk niet over praten. hij was kwaad en ik was kwaad. dus ben naar bed gegaan, hij laterna ook en toen bleef het aan me knagen (hij heeft iets heel kwetsend gezegt iets wat voor mij een heel gevoelig punt is en dat weet hij) ff later heb ik aangegeven dat ik me er heel rot over voelde en toen begon hij te tieren dat ik dat zei.

en toen ben ik weg gegaan omdat ik zoveel tegen hem wilde schreeuwn maar wilde het niet erger maken dus hield mijn mond.

Maar hij wil nooit praten ook als ik hem een hele dag of wat dan ook met rust laat....hij word er altijd boos om. dat heb ik dus al geprobeert.

Op de leeftijl training leer je omgaan met mensen met een agressieprobleem, een van die dingen is dat je op een bepaalde mannier tegen ze moet praten als ze een uitbarsting hebben (dat was wat ik aaan de telefoon probeerde) hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
@TO, ken jij het verschil tussen een vraag en een opmerking?
quote:dametje27 schreef op 25 maart 2010 @ 20:42:

Nou ja wij praten ook wel eens een ruzie uit in bed, het is ook weer geen doodzonde. En verstandig ruziemaken..ik heb het echt moeten leren, Lynn is begin 20, vriend waarschijnlijk ook. Dus misschien is het wel hun eerste serieuze relatie en ze zijn ook pas 16 maanden bij elkaar. Wij stampten dan ook wel eens met een kussen en deken richting de bank.

Lynn

1. Waar was je boos over (het ene probleem is het andere niet)?

2. Wil je ook naar jouw rol te kijken in deze relatie, of wil je medeleven?

Ik was boos, ofja eigelijk gekwetst over iets wat hij weer aanhaalde wat erg pijnlijk voor me is. Ja ik wil wel kijken naar mijn rol in onze relatie, maar ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen.

meteen uitpraten is niet goed, hem met rust laten is niet goed... waarom moet ik steeds naar zijn straatje dansen? ik probeer elke keer rekening met hem te houden, maar hij houd nooit rekening met mijn gevoelens,
.
denk dat ik dat verschil wel weet...why?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven