eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plieno: Joepie, nu officieel met verlof!

Ik zie net dat mijn zwangerschapscursus maatje is bevallen! Leuk zeg! Ze was al lichtelijk wanhopig, liep al weken te puffen en te kreunen en hoopte dat het voor de uitgerekende datum zou komen. Maar haar zoontje kwam 3 dagen te laat. Was verbaasd een heel licht kindje te zien, aangezien haar vriend heel erg donker is! Ik hoop dat onze dochter wel iets meekrijgt van de donkere genen van haar vader!

Heb net de proefdruk van de geboortekaartjes opgehaald! Heb meteen de enveloppen meegekregen, ga dus zometeen beginnen met schrijven!

Hebben een ruim aantal besteld dus als jullie willen kan ik jullie ook een kaartje sturen! Dus als jullie op de gmail even jullie adres willen zetten komt er binnenkort een kaartje jullie kant op!
Ben nog helemaal blij van het nieuws van Klaver!!

Jesseltje, een onrustige buik, wie weet, joh? Er zal toch ook iemand van ons wel wat eerder dan de uitgerekende datum bevallen en ik weet bijna wel zeker dat ik dat niet ben.

Bri, okee 9 oktober; zit ik helemaal klaar op de tribune!!!

Plieno, ook heerlijk met verlof. En nu lekker ontspannen en genieten van je verlof. Het is toch anders als je echt helemaal VRIJ bent, denk ik. Moet je nog veel doen voordat jullie baby komt?

En Luum, jij ook nog maar een weekje en dan verlof!! Blij dat het zo goed met je gaat. En maar 1 kilo erbij, nou, geweldig toch als het met die kleine goed gaat. Hoef jij straks in ieder geval niet als ik wat aan de overtollige kilo's te doen.

Herah, fijn dat het met je baby allemaal goed gaat en dat ze geen groeiachterstand heeft!

Mimmie ook al bijna met verlof. Het zal hier gezellig worden en dringen op de tribune, hihi. Ik kan me voorstellen dat het steeds zwaarder wordt het werken. Het werk wat jij doet lijkt me echt heel zwaar (maar ook heel leuk!). Ik was inderdaad vroeg wakker. Maar vandaag tussen de middag wel nog een uur geslapen, hoor. En ik vind het ook wel gezellig om vriend nog even te zien 's ochtends voordat hij naar het werk gaat. Heel soms blijf ik wel liggen, maar slapen doe ik dan bijna niet meer.

Blond, balen van het slapen. Nou ja, als je je er maar niet druk om maakt en je je overdag niet moe voelt. Gewoon maar zo laten komen als het komt, denk ik. De natuur een beetje z'n gang laten gaan. Ik herken het wel wat je schrijft dat dingen 's nachts veel groter lijken dan ze in werkelijkheid zijn.

Soep, wat lief dat je moeder nog wat dingen voor je heeft gestreken! Mijn ouders komen ook dit weekend nog wat babyklusjes doen, ook al kunnen vriend en ik dat ook best zelf. Toch fijn dat ze zo betrokken zijn. Mijn moeder heeft de gordijnen gemaakt; dat had ik dan weer niet zelf gekund...

Vandaag heb ik een erg luie dag en ook last van mijn schaambeen/bekkenpijn. Gisteren was het zulk lekker weer dat ik iets te enthousiast ben wezen winkelen. Wel echt van genoten, maar als ik teveel loop moet ik dat de dagen erna bezuren en ik werd dus ook met een enorme stijfheid wakker in mijn bekken. Dus vanochtend heel lang in bad gezeten, heeeeerlijk en daarna dvd'tjes gekeken en lekker tijdens het kijken in slaap gedommeld. Nu voel ik me schuldig dus ik ga zo boven even wat was wegwerken. Dan heb ik toch nog wat gedaan vandaag....

Liefs van mij!!! (Ga ook even wat foto's op gmail zetten!)
Hier kom ik nog op terug
HELP

lees net het volgende op babybrabbel:

De test kan alleen maar positief zijn als je ook daadwerkelijk zwanger bent. De test werkt namelijk op het HCG hormoon. En dit hormoon wordt door jouw lichaam alleen afgescheiden als je zwanger bent. Ook al is het resultaat van de test zeer licht, betekend het dat je zwanger bent. De test kan alleen vals positief zijn als je hormonen gebruikt om een zwangerschap te stimuleren

Hoop toch zoooooo dat mijn test niet vals positief is door de clomid!

Had ik ook nog nooit gehoord.... Weet het nu dus helemaal niet meer.
Jeetje wat is er veel geschreven vandaag. Welkom terug voor alle verloren zwangeren!

Klaver, Gefeliciteerd!!!!

Ik ga er tenmiste gewoon vanuit dat het positief is.

Voor ons ook een klein beetje positief nieuws. Gyn afspraak is verzet van 2-11 naar 5-10. Manlief kwam namelijk afgelopen woensdag met gevuld potje bij het lab van de het ziekenhuis U. Blijkt dat je een afspraak moet maken. Natuurlijk hadden wij dit wel 10 keer geverifieerd bij de assistente in ziekenhuis Z. en die zei dat het echt niet hoefde bij dit lab van ziekenhuis U........ Manlief boos, afspraak gemaakt op lab U voor as maandag. Manlief nog bozer naar ziekenhuis Z bellen. Die waren in gesprek omdat ziekenhuis U het hele verhaal aan het uitvechten was met ziekenhuis Z. Manlief kreeg toch contact en heeft verhaal gehaald. Foutje van ziekenhuis Z! Manlief heeft toen nogmaals gevraagd of hij zijn potje niet bij het lab van ziekenhuis Z kon inleveren, is veel dichterbij. Assistente van ziekenhuis Z heeft dit weer nagevraagd aan de arts (fertiliteitsdokter M.) en die vond dat oke (zij vind het lab zelfs beter in ziekenhuis Z), daarnaast heeft de assistente ook geregeld dat we as vrijdag al tussendoor kunnen op het spreekuur dokter M.

Snappen jullie het nog?

O ja, verder ben ik ook nog niet ongi geworden, had vlgs de 35 dagen cyclus al 2 wk geleden moeten gebeuren..... Nee, ik ga niet testen.

Sorry voor dit ego verhaal.... later meer!

Jusa
Klaver, van de clearblue site:

Kunnen bepaalde geneesmiddelen, medicijnen of de anticonceptiepil bet resultaat van de test beïnvloeden?

Uitsluitend speciale vruchtbaarheidsbevorderende middelen met het hormoon hCG kunnen het resultaat beïnvloeden. Deze middelen warden meestal via een injectie toegediend. Wanneer u na toediening vervolgens te snel begint met testen, kan dat een onjuist positief resultaat geven. Andere vruchtbaarheidsbehandelingen (zoals Clomid), pijnstillers en de anticonceptiepil hebben normaal gesproken geen invloed op het resultaat. (Indien u pas gestopt bent met de anticonceptiepil of vruchtbaarheidsbehandelingen als Clomid gebruikt, kan uw menstruatie onregelmatig zijn en kan bet voorkomen dot u de test onbewust te vroeg uitvoert).

Volgens mij ben je dus hartstikke ZWANGER!
WOW KLAVER! Je bent gewoon mega zwanger hoor!!! Wat zei klaver-man? Helemaal door het dolle heen of niet?!

Oh, ik vind dit zoooo leuk!

Héééle dikke grote kus en felicitaties van mij!

Parel
Hey meiden, kom nog gauw even buurten voordat ik weer het hele weekend weg ben om te zeilen.

Klaver: GEFELICITEERD!

Wat heerlijk voor jullie. Goed van Jusa, die laatste post!

Bri, welkom terug, was je alweer bijgelezen ?

Mijn buik begint nu echt flinke vorm aan te nemen, we zullen eens een fotootje maken. 6 kilo aangekomen bij 22 weken. (Vorige keer 12,5 na 38 weken, hopelijk weer zoiets deze keer)

Nou, fijn weekend voor allemaal!
Ik meld me maar weer.

Onrustige nacht gehad, baal als een stekker!

Ben natuurlijk pas over 3 weken officieel uitgerekend maar nu de 37 weken bereikt zijn wordt ik erg nieuwsgierig...

En dat balen is van een hele nacht woelen en draaien zonder dat er ook maar iets zoden aan de dijk zet.

Gelukkig heb ik jullie!!!!!!!!!!

Jessel

p.s. ik zal geen smileys toevoegen.. haha
Klaver ik schrok even van je hulpkreet, maar ben blij dat dat nu weer uit de wereld is met dank aan die schat van een Jusa!

Jusa, wat een gedoe met die ziekenhuizen, maar wel fijn dat er nu wat meer vaart achter komt, spannend hoor. Het is al vervelend genoeg zonder dat lange wachten.

Jessel, geduld is een schone zaak, dat zou jij toch als vk als geen ander moeten weten, haha. Alle andere smileys mogen hoor!

Hou het kort, man viert vandaag zijn verjaardag en bovendien straks nog even naar een trouw ceremonie, te veel voor een dag, maar ja volgende week is mijn agenda dan weer lekker leeg... Ik zie wel hoe het gaat.
Goedemorgen,

Dankjewel voor al jullie lieve berichtjes/felicitaties; van kippenvel, big smiles tot straaaaalende gezichten aan de andere kant van de pc bij goed nieuws. Geweldig toch dat we dit met elkaar kunnen delen!

En Juus....jouw berichtje van clearblue stelt me helemaal weer gerust! Echt lief dat je dit even voor me opgezocht hebt. Ik had namelijk ook al zitten googlen (clomid+zwangerschapstest enz.), maar kon er ook niks over vinden.

Vanochtend weer een test gedaan en nu verscheen er een ietsje duidelijker streepje (en ook iets sneller). Nog steeds niet zo dik als de controlestreep, maar weet niet of dit bij jullie wèl zo was...

Mijn man durft het nog steeds niet te geloven. Daarom hebben we besloten morgen mijn gyn op te bellen of we even langs mogen komen. Hij heeft tenslotte ook gezegd dat ik, wanneer ik na 14 dagen nog niet ongi was, langs moest komen. Geloof dat dat meer was om mij dan weer opwekmedicijnen te geven, maar ja....

Gisteren een beetje lichtrose afscheiding gehad (vind ik altijd zo oncharmant klinken).....zou zomaar van de innesteling kunnen komen. Was gisteren op een verjaardagsfeestje en toen we aan het gebak toe waren werd ik mij toch een partij misselijk.....

Als dat maar niet voortekenen zijn van 3 maanden beroerd rondlopen!

Morgen hopelijk dus meer duidelijk- c.q. zekerheid!

Soep: Dus een fijn KDV....dat stelt een aantaande moeder gerust! Wanneer je ergens 11 jaar werkt, vind ik dat zeker een goed teken. Vaak wisselt het in die branche toch best vaak (of de leidsters krijgen zelf kids). Twee vriendinnen van mij hebben het er over een kleinschalig kdv op te zetten....wie weet kan onze kleine daar tegen die tijd naartoe! Vind ik wel een vertrouwd gevoel. Wanneer ik het ze kan vertellen dat ik zwanger ben kan ik ze voor de grap wel een aanmeldformulier sturen hahaha.

Lumiere: woooh dat klinkt echt een prima zwangerschap! En nog een weekje werken en dan kun je echt van je welverdiende rust genieten.

MImmie: Zie dat jij en Lumiere tegelijkertijd verlof hebben. Grappig!

Blond: dus al aan het enveloppen schrijven! Schrijf je echt met de hand óf gebruiken jullie adresstickers?

Jessel: is de rust in de buik alweer wat wedergekeerd??? Als ik jouw verhaal over jouw gedraai 's nachts hoor, dan heeft mini-Jessel het niet van een vreemde!!!

En die gekke smiley is je vergeven hoor. Had het zelf niet gezien, maar als je erop let dan zijn het inderdaad twee middelvingers. tsss

Kingsqueen: Zal zo even op gmail loeren naar jouw foto's. Ben benieuwd naar kamertje en buik!

Jusa: Ooh wat een pech hebben jullie met die ziekenhuizen/gyns enz. Het wegbrengen van je potje is al zo beladen én dan krijg je ook nog gezeur. Hartstikke goed dan jusa-man zich zo heeft laten gelden. Top!

Komende week is het al 5 oktober, dus dat is fijn! En nog niet ongesteld. Zou inderdaad nog niet gaan testen en het 5 oktober gewoon even voorleggen. Wie weet worden jullie blij verrast!

Bri: Welcome back! Wooh 2 oktober is ook al heeeeel dichtbij! Parel had ook al geluk in Italië, dus wie weet jij ook! Ontspanning is uberhaupt niet verkeerd.

Parel: Thanx. Hoe is het met jou???

Dok: Tsja ook bij mijn zus gaat buik nummer 2 veel sneller dan nummer 1.

Plieno: Nog gefeliciteerd met Plieno-man!

LILY....WAAR BEN JE?????

Was ook erg benieuwd hoe het met jou is in de mmm. Komt vast helemaal goed meid!

liefs Klaver
Ha Lieve meiden,

Klaver! Ik lees het net en zit te grienen achter de computer. Ik ben zó giga blij voor je! Ik wil óóhóók!

Geniet geniet geniet ervan!

Nog 3 te gaan!

Ik ben een poosje afwezig geweest, ik 'moest' plots weg voor twee weken en ben vrijdag weer terug gekomen. Ik zal vandaag even bijlezen. Ik zag al in de tabel staan dat Jusa's man slechte zwemmers heeft, wat gigantisch klote!

Het lukt mij trouwens niet om in te loggen op gmail, zou iemand mij opnieuw het wachtwoord willen sturen? Volgens mij do eik het wel goed maar ik kom er gewoon niet in!

Hier alles ok, ik wacht tot in ongesteld ga worden, ik weet vrijwel zeker dat ik deze maand een ei heb gehad (een positieve ovulatie test) en ik ga woensdag testen als er voor die tijd nog niets is gekomen.

Ik ga helemaal nergens vanuit, ik ben relaxed maar er zijn wel wéér rare dingen zoals: ik heb opeens een giga droge huid terwijl ik altijd een wat vette huis heb en ik heb opeens de afgelopen week 6 dikke pukkels gehad terwijl ik nooit pukkels heb! Zou dat de PCO zijn of....?

Later meer!

x
Hoi Allemaal!

Ik ben geen voorstander van plichten, maar wil toch wel Jesse en Blond aan hun meldplicht herinneren, haha.

En natuurlijk hoop ik dat we snel weer eens van Yasmine horen, of zal ze stiekem al bevallen zijn en daarom niet achter de computer kruipen?

Lily, ik hoop dat je snel weer kan inloggen, ik zag dat iemand anders me al voor was om je het wachtwoord te sturen. Ik ga voor je duimen tot en met woensdag!

Klaver, je man mag het nu echt gaan geloven hoor!

Hier lekker (maar druk) weekend gehad. De meiden van mijn gym zijn achter elkaar begonnen met bevallen, leuk hoor! Het wordt dan wel heel echt, dat ik ook echt aan de beurt ga komen (over een week of 6).
Hoi meiden!

We hebben nu eindelijk een laptop! Heerlijk! Hoef ik niet meer in m´n uppie boven achter de PC te lezen. Is zóóó ongezellig!

Oh klaver, heerlijk zeg! Kun je niet ff een foto maken van ´t gezicht van je gyn?

Lily; mmmm, dat klinkt opmerkelijk.... Ik had overigens ook ineens last van pukkels. Ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar hoop doet leven toch? Ik duim voor je meid! Heb zo'n gevoel dat er weer een babyboom op dit topic volgt!

Jus; hoe is 't met jou? En met je mannetje? Zoals één van de andere meiden al zei; hopelijk worden jullie blij verrast! En anders komt het écht met een beetje hulp!

Bri; ik duim ook voor jullie hoor!

Wat een spannende maand is dit toch op het topic! Beginnende zwangerschappen en komende geboortes!

Hoogzwangere dames; zit nu toevallig 'Try before you' die te kijken..... Filemon woont een bevalling bij.... Volgens mij hoef ik niets meer te zeggen.... Alleen dat vrouwen álle respect op de wereld verdienen.

Hier is alles prima! Voel de kleine af en toe kriebelen en soms ook al een trapje/stompje! Echt zó schattig! Ben nu al helemaal verliefd op onze uk!!!

Fijne avond nog en welterusten alvast!

X

Parel
KLAVER GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! YES YES YES YES!!!!!!!!!!

Balen bri… dikke knuffel voor jou! Wel fijn dat jullie op vakantie ook van elkaar hebben kunnen genieten en het ff hebben los kunnen laten. Deze maand gewoon een filemonneke!

Mimmie, heb jij gewoon bericht gehad van jouw thuiszorg dat ze langskomen of moest je bellen? Hier nog niets gehoord, misschien dat dat hier ook pas in week 36 is ofzo…

Hoe gaat het met je pijnplekken? Hier is het ook allemaal beurs aan het worden. Vooral bij mijn ribben en onder bij mijn schaambeen…

Kingsqueen, lekker verlof! Heerlijk. Ik ben er zelf nu ook echt naar aan het verlangen. Nog twee weken!

De wieg komt bij ons ook eerst op de kamer. Ook wij weten nog niet hoe lang, dat zal inderdaad afhangen van hoe het gaat en hoe lang ik borstvoeding kan/wil geven.

Blond, balen dat je dus nog altijd die VK kunt treffen! Wel heel erg stoer dat je gewoon de tandarts hebt getrotseerd! Jee… ik had een paar weken gewacht, maar ben dan ook een mega mietje…

Hoe waren je koeken en boeken??? Heerlijk, zo hoort het verlof te zijn!

Soep, heel vervelend die extra echo ;-)! Fijn dat je moeder het strijken zo leuk vindt. Mocht ze nog meer willen strijken dan hou ik me aanbevolen…

Dus bij jullie is het ook super druk bij de creche? Hier ook. Echt niet meer normaal. De wachttijd is gewoon meer dan een jaar!!!!!!!!!!

Blond, hoe was je hyves-reunie-date met je vriendin? Echt leuk inderdaad, gebeurt mij nu ook wel eens dat ik iemand tref op hyves die ik al jaren niet heb gezien. Komt ook vooral omdat ik (zoveel) verhuisd ben in de afgelopen 10 jaar.

Jessel, inderdaad dat voetbal!!!!!!!!!!!!!! Hoeveel leagues kun je spelen………….

Heb je die CTS sinds je zwangerschap of speelt het nu heel erg op? Je hebt er injecties voor, hè. Ik weet alleen niet of je die mag als je zwanger bent.

Herah, fijn om te horen dat het allemaal goed was en de groeiachterstand niets ernstigs!

Jessel…is het begonnen???? Wat voel je, hoe voelt een aankomende bevalling?

Lumiere, onze ww van Mutsy komt volgende week. Ik zal eens kijken welke zakken je bedoelt!

1 KILO!!!!!!!!! Ik wil je geheim ook weten! Zit nu al weer aan 13 of 14 en moet nog 6 weken…

Bri, 9 oktober zit ik ook op de tribune! Neem vast op de 8ste plaats!

Jusa, toch nog een geluk bij een ongeluk! Maar wel slecht geregeld zo van de ZH Z en U. Je zou verwachten dat ze toch wel wat beter op de hoogte zijn. Waarom moest je eerst eigenlijk naar U ipv Z, terwijl dat dichterbij is? En heb je de andere ‘spullen’ wel bij U afgeleverd toendertijd?

Ik hoop zoooo voor jullie dat er vrijdag wat duidelijkheid komt. En wat knap dat je je kunt beheersen om te gaan testen!

Lily, ik had ook last van pukkels en wel op één plek! Die plek is pas sinds kort weer weg.

Parel, heb de uitzending niet gezien, maar het schijnt zo te zijn dat mannen een duidelijk respect opbouwen voor het zien van bevallende-vrouwen!

Hier alles goed. Nog steeds last van maagzuur. Als ik te veel eet, komt het er gewoon weer uit. Niet heel relaxt. Hierdoor slaap ik ook echt wat minder goed. Ik vind het zowiezo moeilijk om een fijne houding aan te nemen, want uiteindelijk gaat alles pijn doen (heupen, buik, maagzuur/keel).

Zo, even lekker gezeurd. Morgen ga ik eens op pad voor een lekker zittende broek. De spijkerstoffen en andere randen beginnen nu toch wel in de weg te zitten. Iemand nog goede tips voor leuke relaxbroeken?

Fijne dag aan allemaal en tot snel, liefs Jules

PS. nu ga ik even gmail bijlezen!
Goedemorgen!

Blond meldt zich!

Jesseltje: Hoe is het? Die onrustige nacht was dus loos alarm? Vanaf de dag dat ik 37 wkn ben, schrik ik ook van elk pijntje, borreltje en krampje. Maar nog steeds niks dat erop wijst dat het er snel aan zit te komen. Gister alleen een beetje een rotdag gehad, voelde me niet helemaal top, weer dat drukkende gevoel van indalen en rugpijn, en vannacht weer zoveel harde buiken. Dacht er even een ritme in te kunnen ontdekken omdat het een hele tijd zo ging van, harde buik die weer zacht werd en binnen een minuut dan weer keihard was.... Maar ben toch in slaap gevallen, was dus niks aan de hand. Nu voel ik me weer top.

Plieno: Hoe is het nu met jouw harde buiken? Hoop dat je verlof je goed doet wat dat betreft! En nog gefeliciteerd met je man!

Klaver: Lekker genoten van je misselijkheid? Hoewel misselijk zijn niet leuk is kan ik me voorstellen dat je alle tekenen van een zwangerschap nu alleen maar heerlijk vind!

Goed idee om naar de gyn te gaan om het van hem bevestigd te krijgen, dan is het pas echt helemaal 'echt'!

Ik ben na mijn twijfelachtige test ook naar mijn huisarts gegaan zodat zij mijn zwangerschap kon bevestigen, maar door die hork kwam ik bijna huilend naar buiten. Zij wilde geen test doen, vond idd dat een heel vaag dun streepje echt een streepje was. Wilde me vervolgens ook geen zwangerschapsverklaring geven die ik op mn werk kon laten zien ivm aangepaste vluchten en werktijden, zij vond het zowiezo te vroeg om mijn werkgever te informeren, want wist ik wel dat 30% van alle zwangerschappen eindigde in een miskraam??! Op mijn vraag of het normaal was dat ik nog steeds het gevoel had ongesteld te gaan worden antwoordde ze 'Zie je wel, dat bedoel ik dus!' Alsof ik daar ter plekke een miskraam aan het krijgen was. De TRUT!!

Lily: Zou je denken dat die pukkels van de PCO komen? Lijkt me toch niet? Anders zou je er toch al langere tijd last van gehad moeten hebben! Heeft vast iets te maken met dat ei dat je deze maand gelegd hebt

Parel: Jammer, heb die uitzending van Try before you die gemist. Maar heb dit weekend wel zitten gruwelen bij filmpjes die ik doorgestuurd kreeg van een vriendin (ook zwanger) van YouTube van bevallingen. Zaten er een paar tussen waarvan ik echt dacht GATVER! Oh My God, in eentje zag je hoe er iemand werd ingeknipt, ik snap nu wel waarom sommige mannen flauwvallen! Het meest verontrustende vind ik nog dat er steeds wordt gezegd dat inknippen/inscheuren geen pijn doet omdat het tijdens een wee gebeurt. Hoé pijnlijk is een wee dan?!?!?! Maar ach, we kunnen ons wel druk gaan maken, we moeten er toch allemaal aan geloven...

Groetjes van Blond! XXX
Jules, ik heb zo'n foute zwarte joggingbroek van prenatal (niet duur!) die echt nergens knelt. Is zo super (voor thuis), maar volgens mij ben ik er ook al een keer mee boodschappen gaan doen, moet kunnen toch?

Mijn positie spijkerbroeken kunnen nog wel, maar echt comfortabel zijn ze niet meer, hoor.

Vervelend van je maagzuur. Ik heb er maar heel af en toe een beetje last van.

De laatste tijd ben ik af en toe zomaar weer misselijk, ik hoop dat het geen vormen gaat aannemen zoals aan het begin van mijn zwangerschap.

Jules, ik zit op ruim +10 kilo, dus redelijk in lijn met jou groei en we zijn even ver.

Parel, wat leuk dat je Pareltje al voelt. Hoe veel weken ben je nu, ik ben geen rekenwonder, dat merk je wel.

Vandaag mijn eerste officiele verlofdag, gek genoeg wordt ik een beetje onrustig, omdat ik nog zo veel dingetjes wil gaan doen, die absoluut nog geen haast hebben, maar toch ben ik in mijn achterhoofd bang dat het kindje zich te vroeg laat zien en dat ik dan nog allemaal dingetjes in huis wilde doen.

Is dat nu nesteldrang? Ook denk ik 's nachts wel eens, waarom heb ik voor mijn rust nou niet al lang mijn ziekenhuistas klaar gezet, maar dat vind ik zes weken van tevoren ook weer wat overdreven. Lijkt me echt een klein drama als ik nu plotseling naar het ziekenhuis zou moeten en snel alles bij elkaar moet (laten) zoeken.

Herkenbaar voor sommigen, of ben ik gewoon de enige muts hier?

Vanmiddag krijg ik twee meiden van mijn gym groepje op de thee, gezellig.
Blond, we waren tegelijk aan het schrijven. Jammer dat je gisteren geen topdag had, ik hoop dat je je vandaag beter voelt!

En waarom kijk je naar dat soort filmpjes, die wil ik echt niet zien hoor, je hoeft ze niet naar de gmail te sturen, haha.

Over inknippen, ik hoor echt van zus/vriendin dat dat super meevalt. Het geluid schijnt (met name voor de man) het vervelendst te zijn. Ik kan het me niet voorstellen, maar heb het dus uit betrouwbare bron.

Bovendien als het uitscheuren of een onnodig lange bevalling kan voorkomen, denk ik dat je er op dat moment heel wat voor over hebt.

Maar ik ga er niet te veel over nadenken. Als je relaxed de bevalling in gaat, schijnt dat toch het beste te werken.
quote:plieno schreef op 01 oktober 2007 @ 11:40:

Over inknippen, ik hoor echt van zus/vriendin dat dat super meevalt. Het geluid schijnt (met name voor de man) het vervelendst te zijn.

Het geluid van een scheurende krant haha

Gek genoeg heb ik er nog steeds 'zin' in. Maar als ik dat aan vriendinnen vertel die me al zijn voorgegaan zie ik ze hun lachen inhouden en zeggen ze 'ja, dat had ik ook....' Maar ik kan op een of andere manier echt uitkijken naar het moment van de 1e wee, dat het dus echt gaat beginnen! En dat ik me later echt helemaal niet meer kan voorstellen dat ik er zin in had zal best, maar ja, heb nu in iedergeval al voorpret

Valt me trouwens wel op dat op die filmpjes van Yuotube, die voornamelijk Amerikaans zijn, de vrouwen amper schreeuwen enzo. Komt natuurlijk dat het overgrote deel daar met een ruggenprik bevalt. Zag een keer een aflevering van 'de kraamkamer' of zoiets, een amerikaans programma over bevallingen waarin een vrouw geen pijnbestrijding wilde. Dat vonden die verpleegsters toch wel zo raar! Ze bleven het haar ook maar steeds aanbieden. Net als mijn nicht die nu al geruime tijd in Amerika woont, zij vind het toch wel zo gek dat wij hier thuis bevallen, en dat zonder ruggeprik.... Kon ze gewoon niet geloven!
Halloooo, melden doe ik mij niet, maar hier ben ik weer!

Allemaal een lekker weekend gehad? Normaal vraag ik dat op maandag op mijn werk aan iedereen, maar ja.....

Lily, die pukkels...wie weet. Klavertje heeft ons allemaal in ieder geval weer zeer goede hoop gegeven. Het gaat gewoon lukken, zwanger worden bij iedereen!!! En dus duimen we lekker verder. Hopelijk kun je snel inloggen! Wel gek, want het wachtwoord is gewoon goed.

Parel, wat lief, he, zo'n klein trapje!! Kleine uk in mijn buik beweegt als ze wakker is voornamelijk van links en rechts met haar rug en kont, om vervolgens weer rechts te gaan liggen slapen. Dat is al heel lang haar favoriete plekje. Ik heb rechts ook veel meer striae dan links, heel grappig, als die striae zelf maar niet zo ontzettend NIET grappig was. Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp.

Jules, zooo irritant dat maagzuur en ook dat je minder goed slaapt. Het hoort er allemaal bij zeggen ze, maar daardoor worden de laatste loodjes wel steeds zwaarder. En broeken... ik moet eerlijk zeggen dat ik hier in huis onmiddellijk mijn spijkerbroek uitdoe en heel oncharmant in legging of joggingbroek ga zitten. Ik had ook alleen maar spijkerbroeken gekocht... niet slim. Dat is ook direct een tip voor de zwangeren onder ons die nog niet zo ver zijn en de meiden die nog zwanger gaan worden. Koop ook twee lekker zittende stoffen zwangerschapsbroeken die je echt je hele zwangerschap lang kunt dragen.

Blond, jammer van je rotdag! Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter? O, ik ga echt geen filmpjes kijken van bevallingen nu. En zo'n knip...argh, ik ben echt blij dat ik dat zelf niet hoef te zien. Het is een bijzondere ervaring zo'n bevalling en ik voel me heel sterk, maar als het nu ineens zou beginnen zou het me erg overvallen. Ze mag nog wel een paar weekjes blijven zitten, hoor.

Plieno, gek is dat, he, dat nu je zwangerschapsverlof hebt, je ook ineens alle lijstjes wilt afwerken. Misschien moet je juist vandaag even helemaal niks doen, maar alleen lekker gaan lezen of de stad ingaan of DVDtjes kijken. Dan kijk je morgen wat realistisch is qua dingen doen op een dag. Ga er maar vanuit dat je tijd genoeg hebt en dat je juist tussen de klusjes door heerlijk mag doen waar je zelf zin in hebt!!! Dit bevalt mij al een week lang helemaal prima.

Jesseltje, hoe gaat het met het gerommel in de buik??? Is het weer helemaal weg?

Yasmine, Hartje en Es, hoe gaat het toch met jullie? We zijn jullie niet vergeten, hoor en willen erg graag weten hoe het is!!

Ik ga even een lekkere lunch maken en dan even dvd'tje kijken. Vanmiddag maar weer wassen (kind is er nog niet eens en ik denk nu al: my god, wat een hoop was!!) en vanavond weer zwangerschapsgym.
Hier kom ik nog op terug
hey meiden, nog een kwartiertje en dan zit mijn vakantie er echt op. Dan moet ik weer richting bergen op zoom om te gaan werken. Kwam nog ff snel kijken of er nog nieuws was op het front van de bevallingen die in aantocht zijn!!! spannendddddd.

Hier verder nog geen nieuws eej zolang het nog geen 9 oktober is. Behalve dan dat ik sinds dat we terug thuis zijn (althans we zijn donderdagavond thuisgekomen en ik bedoel sinds vrijdagmiddag) al niet helemaal in orde ben. Begon met ernstige keelpijn, en vanaf zaterdagochtend beetje zweverig, koortsig en zwaar verkouden (je kent het wel: niezen, hoesten, kuchen, neusloop, keelpijn, tranende ogen). Mmmm niet zo leuk om de vakantie zo te eindigen maar beter eenmaal thuis dan wanneer we nog aan het kamperen waren in italie. Al zal ik het trouwens daar wel hebben opgelopen in de regen van venetie tijdens het tent opruimen of anders in de dolomieten met 1 graad boven nul, sneeuw en lopend op mijn teva's in mijn 3/4broek (omdat verder alles nat was). Vandaag gaat het weer wat beter dus ga ook maar gewoon aan het werk, mochten we vandaag op het werk met 3-en zijn dan kan ik altijd nog ziek naar huis gaan als het te zwaar wordt.

Ondertussen verlaat ik nu dus ff voor 10uurtjes de tribune, want sinds het forum vernieuwd is kan ik het vanaf mijn werk niet meer bekijken. Hoop dat er meer nieuws is als ik vanavond weer thuis kom van mijn werk.

liefs bri1976
He meiden, , Try before you die was wel tof, heb de herhaling gekeken op onze decoder (tele2). Herkenbare dingen die we gehoord hebben bij de gym. Nu nog zelf proberen, haha! Bedankt voor de tip.

Morgen ben ik wat langer achter de pc, dan reageer ik uitgebreider. Winkelen bij Ikea voor leuke meuk is best vermoeiend!!!
Haha, Bri op sandalen in de sneeuw! Kouwe tenen dus..

Wij ook op zaterdag, wat een hondenweer om te gaan zeilen! We zijn halverwege omgedraaid om thuis te gaan opwarmen.

En deze maand als het goed is 5 nieuwe wereldburgers, het wordt idd spannend hier!

Zal ik mijn bevallingsverhaal dan nog een keertje neerzetten als tegenwicht voor de nare verhalen/filmpjes? Want de betere verhalen hoor je gewoon niet zo vaak, is niet spectaculair genoeg.

3.00u 's nachts naar de wc, tot dan toe weinig gemerkt, alleen beetje rommelige buik. Op de wc: PLONS! Vliezen gebroken. Terug naar bed met een dikke handdoek tussen de benen . Kwartiertje later eerste wee, 8 min. later de 2e, 5 min. later de 3e en toen elke 2 min. Dat heet een weeenstorm en na een paar uur heb je daar wel een beetje genoeg van, want het is erg vermoeiend en een raar soort pijn. Alleen degenen die al eens een spiraaltje hebben laten zetten weten ongeveer hoe het voelt, verder lijkt het nergens op. Na 2 uur vk gebeld, 4 cm ontsluiting en ze komen over een paar uur weer. De uren vliegen voorbij en dan voelt het ineens anders. Pijn is weg en drang om te persen komt. Vk was er alweer bijna en voelt meteen: 10 cm ontsluiting, persen maar! Liggend op de rug doet het teveel pijn, zitten op de baarkruk is veel beter. Dan lijkt het alsof het nooit kan passen, maar ik moet er doorheen drukken zegt ze. De volgende wee moet ze eruit, dus de vk legt alvast een bakje met een schaar klaar voor als het niet lukt. Omdat ik ook bang was voor een knip was dat een goede motivatie om inderdaad door de pijn heen te persen (wat dan eigenlijk toch wel meevalt, het paste best) en dat schiet onze dochter ineens helemaal naar buiten in 1 keer. Vk kon haar nog net opvangen! 1 klein schaafje en 1 aambei als enige 'schade'. En ik wist direct dat ik er zo nog wel eentje durfde te krijgen.

Hele bevalling: 7 uur, persen 25 minuten.

Hoop dat ik jullie niet verveeld heb, best een lang verhaal, maar wel weer eens leuk om te vertellen. Ik denk er steeds vaker weer aan terug nu omdat de bevalling al steeds dichterbij komt. Waarschijnlijk zal het nu nog sneller gaan, vk maar meteen bellen denk ik
Meisjes ik ben er nog hoor. Jullie schrijven allemaal zo veel dat het me gewoon niet lukt om op iedereen te reageren. Vind het zo lullig om steeds alleen ego verhalen te schrijven. Sorry.... Lees wel elke dag trouw hoe het met iedereen gaat hoor!

Hier gaat alles goed. Ben lekker met verlof. Eerste wasjes zijn gedraaid, kinderwagen is gehaald (mutsy 4 rider, college lime green) en babykamer is af. Kom nu mijn dagen door met lekker relaxen, antibiotica slikken ivm niet wegwillende blaasontsteking en beetje boodschappen doen. Met de kleine is alles goed, hij is een stukje ingedaald en vermaakt zich prima met het mollen van mijn ribben.

Weet niet hoe het met de andere meiden is die bijna moeten gaan bevallen, maar ik vind het soms behoorlijk bizar dat ik binnenkort zelf moet gaan bevallen. Zie er ook best tegenop moet ik zeggen. Gisteren die aflevering van try before you die gezien (lief wilde het per sé zien.... ) en dat veroorzaakte bij mij een enorme huilbui. (ik kan dat noohoohooiiit..... ) Heb sowieso echt last van emotionele buien, kan echt janken om niets.... Echt heeel irritant.

Meiden ik hou jullie in de gaten en zal vaker wat van me laten horen! Beloofd!!

Es
Dok, bedankt voor je verhaal, kan ik niet vaak genoeg horen. Ik heb ook van naasten wat "normale/fijnere" bevallingsverhalen gehoord als tegenwicht voor alle sensatie/drama/horror bevallingsverhalen die je ook zo vaak hoort.

Ik snap echt niet waarom daar niet wat meer balans in is, maar ja het is ook weinig sensationeel jou bevalling, het resultaat natuurlijk des te meer!

Es, leuk dat je nog zo vaak meeleest! Ego verhalen zijn welkom hoor, heb ik geen problemen mee. Jammer van je blaasontsteking en emo-buien.

En volgens mij is het niet zo gek dat het idee van "bijna bevallen" je af en toe aanvliegt. Ben benieuwd wie van ons er eerder aan de beurt is om te bewijzen dat we het heus wel kunnen (we moeten wel)...

Bri, gaat het alweer wat beter?

Kingsqueen, helemaal niks doen is niet gelukt, maar ik ben wel relaxed tussen het lijstjes afwerken door... De echte rust komt vast pas als ik bijna moet bevallen...

Blond, blijf er maar lekker zin in houden hoor! En geef ons maar het goede voorbeeld.

Jesseltje, je was hier zaterdagmiddag voor het laatst, toch niet stiekem aan het bevallen he? Niet dat ik je dat niet gun hoor...

Hier is het plan voor vandaag shoppen met mijn moeder. Laatste praktische zaken voor baby, maar ook een grote pyama (met knoopjes) voor mezelf in het ziekenhuis. Lekker lunchen in de stad en verder een rustig dagje.
Blond, lastig die harde buiken. Gelukkig dat je nog wel in slaap kunt vallen. Ben je nog wel een beetje uitgerust? Je hebt de energie straks, volgens mij, hard nodig!

Lijken die harde buiken trouwens op weeën?

Blond, niet meer kijken naar die filmpjes hoor! Het moet er toch uit!

Plieno, nog gefeliciteerd met plienoman!

Thanks voor de tips van die joggingbroek. Ik ga meteen even kijken. Bij mij kunnen de spijker-positiebroeken op zich nog wel, maar na een tijd gaat het echt knellen en hij zit nu op z’n lost (lekker nl taal…).

En jij bent dus misselijk. Ik heb daar de laatste tijd ook wat vaker last van. Heb helemaal geen behoefte aan avondeten, mede omdat ik dat weer bang ben heel de nacht wakker te liggen van het zuur.

Ben blij dat we een beetje gelijk op groeien, voelde me al best zwaar zo met de kg die hier werden genoemd!

Hoe was het met de meiden van de gymgroep? Leuk om ze zo nog te zien!

En over die tas… ik heb het uitgesteld omdat ik het nog echt te vroeg vond, maar het liefst had ik m in augustus al klaar gezet…

KQ, inderdaad een goede tip! Koop een lekkere leuke positiebroek. Ik vind het nu te duur om voor die laatste weken nog diep in de buidel te tasten, dus ik hoop dat de prenatal, promiss of hennes nog wat leuks te bieden heeft!

Wij hebben gewoon op dezelfde dag gym! Lachen!

Bri, je wordt toch niet ziek, hè? Het heerst wel ontzettend die griep. Mijn vriend is er ook al goed ziek van geweest en ik hoop, hoperdehoop, dat ik de dans ontsprongen ben.

Hoe was je eerste dag na de vakantie? Altijd weer ff wennen, of niet? En balen dat je niet meer op het forum kunt. Is het geblokkeerd of ligt het echt aan het forum? Op mijn werk kan ik de tabel en sommige symbolen niet goed lezen, maar gelukkig nog wel inloggen.

Soep, IKEA RULES!!!!!!!!!! Ik heb een tijd gehad dat ik iedere week naar Ikea ging. Als iemand iets nodig had van Ikea, dan belde ze mij om te vragen of ze het hadden, hoe het er uit zag en of het iets voor hen was. Toen heb ik maar besloten om wat minder te gaan…

Dokkie, heerlijk om ook eens goed bevallingsnieuws te horen! Nou maar hopen dat het ons allemaal ook zo vergaat en dat dit de voorbode van jouw tweede is!

PS. nooit vervelend om verhalen te horen over bevallingen. Het is mooi als mensen daarover vertellen. Het blijft toch iets bijzonders!

Hee Es, leuk om wat van je te horen! Geeft niets hoor dat het vooral bij meelezen blijft en ik ben eerlijk gezegd heel benieuwd naar je, dus kom maar op met die ego verhalen! Leuk om te zien/lezen hoe het met je gaat.

En je bent lekker met verlof! Sinds deze week? Geniet er maar lekker van.

Sterkte met je blaasontsteking!

Plieno, weer een goed idee van je: de pyama! Die moet ik ook maar eens gaan aanschaffen. Slaap nu nog steeds in mijn hempjes, alleen zitten ze nu onder mijn borsten ipv bij mijn navel of heupen.

Fijne dag allemaal! En tot snel!

Liefs jules

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven