wat vinden jullie hiervan??

25-03-2010 16:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames

ik moet echt eventjes mijn hart luchten!

Ik heb al een tijdje een vriend (16 maanden) en wonen samen sins een paar maanden.

we kunnen nog wel eens ruzien, maar elke keer ben ik degene die het initiatief neemt om het op te lossen of goed te maken.

Er komt niks uithemzelf.

en heb dit al een heel aantal keer met hem besproken dat ik van zijn kant emoties zou willen zien zien.

en niet steeds de koele kikker uithangen, ik word hier zo onzeker van!

Zo ook vannacht...we kregen gisteravond ruzie, en toen we in bed lagen lag het me zo zwaar en voele me er zo rot over dat ik er graag even over zou willen spreken.

Maar meneer werd kwaad en moest maar op een normaal tijdstip met hem praten :S

Maar ik kan dat niet zo goed laten rusten tot mrgen, niet als ik totaal niet aan hem merk dat hij ermee zit!

Maar hij werd uiteindelijk zo kwaad dat ik mijn spullen en gepakt en bij mijn ouders ben gaan slapen.

vandaag heb ik de hele dag niks van hem gehoord dus ik belde hem net maar eens, maar hij was kwaad en wilde niet bellen.(dus alweer niks oplossen en t zo laten zoals het is)

Maar k bleef proberen met hem te praten en hij hing op.

Dus ik belde terug maar hij nam niet meer op.

15 min later belt hij terug en schreeuwt: JE HOUD ME VAN MIJN WERK BEL ME NIET MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en hing op.

T is zo respectloos, ik zou zo nooit tegen hem kunnen doen... en voel me er zooooo rot over dat hij in staat is zo tegen mij te praten en niet eens het willen uitpraten. boeit het hem dan helemaal niks?

wat vinden jullie hiervan?
.
Als hij nooit rekening houdt met jouw gevoelens, is hij dan wel de juiste persoon om een relatie mee te hebben?
ja..om de week moet de partner mee, daar leren ze hoe je er het beste mee om kunt gaan.

en hoe je je partner kunt 'belonen' haha klinkt alof het je huisdier is.

en hoe je tegen hem/haar moet praten tijden eens 'blackout'
.
quote:Lynn87 schreef op 25 maart 2010 @ 20:49:

denk dat ik dat verschil wel weet...why?

Ik denk het dus niet. Als je iets van hem wilt zul je dat moeten vragen. Alleen de opmerking maken dat jij ergens mee zit helpt dan niet.

Wat overigens ook niet helpt is het gebruik van woorden als 'nooit' en 'altijd'. Als hij daadwerkelijk nooit rekening met je houdt dan is het tijd om op te stappen. Als hij wel af en toe rekening met je houdt is het woord 'nooit' een overdrijving die je niet zal helpen de zaak in het juiste perspectief te zien.
quote:Lynn87 schreef op 25 maart 2010 @ 20:51:

ja..om de week moet de partner mee, daar leren ze hoe je er het beste mee om kunt gaan.

en hoe je je partner kunt 'belonen' haha klinkt alof het je huisdier is.

en hoe je tegen hem/haar moet praten tijden eens 'blackout'En jij verwijt hem dat hij jou niet serieus neemt? De pot verwijt de ketel.. zou ik zeggen.
.
Ik weetniet of hij de juiste persoon voor mij is, maar op de leefstijltraining is ook al een aantal keren zijn 'egoisme' gesproken.

Dat hij het belangrijkste is...en hoe hij iets wil zo moet het. Ook een soort neurose wat daarbij komt kijken. (dit komt allemaal vanuit zijn traumatische jeugd)

daarom ben ik nog bij hem, ik hoop echt dat er wel verandering in zal gaan komen.
"10 Tips als jij en hij ruzie hebben

Als jij en je partner veel kibbelen, dan zijn dit een aantal verdomd goede tips om de lucht te zuiveren zonder dat je relatie een deuk oploopt.

Onenigheden komen zelfs bij de meest gelukkige en de best bij elkaar passende stelletjes voor. En dat moet ook. Het is uitnodigend en essentieel. Niemand krijgt 100 procent quality time, en er is niets lekkerder dan een goede woordenwisseling om de lucht te zuiveren en stoom af te blazen. Als je echter niet voorzichtig bent bij een klein ruzietje, kan het escaleren in een oorlog. Dit zijn een aantal tips om eens lekker te kissebissen zonder dat je relatie op de klippen loopt.

1. Blijf rustig

Als het beest in je los komt, spreek dan met je partner af dat je vijf minuten pauze neemt. Ga stoom afblazen in een andere kamer. Als je meer tijd nodig hebt, vertel het hem en neem die tijd.

2. Persoonlijke beledigingen helpen echt niet

Zelfs als je vindt dat hij op dat moment een totale eikel is, heeft het echt geen zin om te gaan schreeuwen. Laat je niet verleiden om hem volledig af te branden.

3. Blijf bij de les

Het is zo gemakkelijk om er allerlei andere dingen bij te halen, waardoor je uiteindelijk ruzie aan het maken bent over alles wat hij ooit heeft gedaan om jou te ergeren, en je eigenlijk niet meer weet waar de ruzie om ging.

4. 'Altijd en nooit' zijn bijna nooit waar

Zeg niet "jij doet altijd dit" als hij datgene pas voor de tweede keer doet. Beschuldig hem ook niet dat hij nooit iets doet als je werkelijk bedoelt "ik wilde heel graag dat je dat voor me zou doen, maar je deed het niet." Dwing jezelf specifiek te blijven.

5. Zeg niet "ik haat je"

Maakt niet uit hoe boos of verdrietig je bent. Zeg iets niet als je het niet werkelijk meent. Zeg dan: "ik haat het als je dit doet/zegt/hoe ik me hierdoor voel," maar verklaar geen haat in het heetst van de strijd.

6. Alcohol en ruzie

Zorg dat je niet in een meningsverschil terecht komt als één van jullie of beiden te diep in het glaasje heeft gekeken. Je gaat waarschijnlijk dingen zeggen die je niet meent en je kunt het je later misschien niet meer herinneren. Vermijd beschonken ruzies, zelfs als dat betekent dat je iets even moeten laten rusten.

7. Maak van een mug geen olifant

Twee plus twee is nog steeds geen 38 en het heeft totaal geen zin iets uit z'n verband te rukken. Laat je door woede niet leiden tot het stellen van ultimatums of je relatie dood te verklaren. Waar het ook om gaat, één ruzie betekent nog niet het einde, dus sta jezelf niet toe de belangrijkheid van een incident op te blazen.

8. Niet onderbreken

Als jij niet onderbroken wilt worden, doe het zelf dan ook niet. Als je niet wilt dat er tegen je wordt geschreeuwd, verhef je stem dan zelf ook niet. (Een goede tactiek om iemand te laten stoppen met schreeuwen is door zelf rustig te praten. Hoe harder ze praten, hoe rustiger jij moet praten.) Probeer geduldig en tolerant te zijn en jezelf in zijn schoenen te verplaatsen. Als je dat niet doet, verwacht dan ook niet van hem dat hij het doet.

9. Eindig niet met ruziën om ruzie

Nadat je enkele grondregels over het ruziën hebt vastgelegd, moet je niet over zijn techniek gaan ruziën. Het is niet van belang wie wie onderbrak of wie begon met schreeuwen. Bij welk vernietigend gedrag je je ook maar lekker voelt, stop er mee.

10. Zeg sorry

Zelfs als je denkt dat je niet schuldig bent aan de ruzie, maar je wel in het heetst van de strijd dingen hebt gezegd waarvan je spijt hebt, verontschuldig je hier dan specifiek voor. De woorden "het spijt me" hebben een magisch effect op een schuldig geweten en zul je waarschijnlijk de verontschuldiging krijgen waarvaan jij denkt dat je die verdient. Verontschuldig je niet voor iets waar je je echt niet schuldig over voelt en zeg niet "sorry maar..." Tenzij je zin hebt in de derde wereldoorlog.

Het beste deel van een ruzie is het weer goed maken. Ja, het is een cliché, maar wel waar. Maak het goed, verklaar elkaar weer de liefde en knuffel of meer...!"
dat zijn termen die ze gebruiken op de training.

toen ik het aan het typen was vond ik het zo overkomen...
.
ja dat vraag ik me af,

maar zo laat je het klinken alsof ik een of ander veeleisend wijf ben...

Het is heel moeilijk met zo iemand te leven niet voor niks dat ik daar ook heen moet om de week.

Miss dat er mensen zijn die dat makkelijker kunnen dan mij en die het niet erg vinden om afgesnauwd te worden.

Ik vind dit erg moeilijk.
quote:Lynn87 schreef op 25 maart 2010 @ 20:56:

Ik weetniet of hij de juiste persoon voor mij is, maar op de leefstijltraining is ook al een aantal keren zijn 'egoisme' gesproken.

Dat hij het belangrijkste is...en hoe hij iets wil zo moet het. Ook een soort neurose wat daarbij komt kijken. (dit komt allemaal vanuit zijn traumatische jeugd)

daarom ben ik nog bij hem, ik hoop echt dat er wel verandering in zal gaan komen.Samengevat: de problemen in jullie relatie worden door zijn gedrag veroorzaakt en als hij leert zijn gedrag te veranderen zijn jullie problemen voorbij?
dan zal heus niet alles opgelost zijn, maar ik denk dat het een stuk leuker word tussen ons als de leefstijltraining wat meer effect op hem zou hebben.

dan zou hij in iedergeval niet al zijn opgekropte woede op mij uiten en hoef ik me niet zo rot te voelen

in elke relatie is wat natuurlijk, maar denk dat het dan wel btr zou gaan tussen ons,
quote:Lynn87 schreef op 25 maart 2010 @ 21:07:

dan zal heus niet alles opgelost zijn, maar ik denk dat het een stuk leuker word tussen ons als de leefstijltraining wat meer effect op hem zou hebben.

dan zou hij in iedergeval niet al zijn opgekropte woede op mij uiten en hoef ik me niet zo rot te voelen

in elke relatie is wat natuurlijk, maar denk dat het dan wel btr zou gaan tussen ons,Wat is jouw aandeel dan in de problemen tussen jullie? Wat kun jij bijdragen aan de oplossing?
Als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed wat mijn aandeel is.

wat ik kan bijdragen is op een bepaalde manier tegen hem praten (maar heeft nie altijd effect) en verder is gewoon accepteren dat hij dit heeft.

maar het is zo moeilijk!! want hij scheld en beledigd veel.

en weet precies met welke dingen hij mij boos krijg.

hij kan er miss. niet altijd iets aan doen, maar het is moeilijk zoiets over je kant te laten gaan.

Voor mijn gevoel doet hij niet genoeg zijn best om verbetering te krijgen.
quote:Lynn87 schreef op 25 maart 2010 @ 21:20:

Als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed wat mijn aandeel is.

wat ik kan bijdragen is op een bepaalde manier tegen hem praten (maar heeft nie altijd effect) en verder is gewoon accepteren dat hij dit heeft.

maar het is zo moeilijk!! want hij scheld en beledigd veel.

en weet precies met welke dingen hij mij boos krijg.

hij kan er miss. niet altijd iets aan doen, maar het is moeilijk zoiets over je kant te laten gaan.

Voor mijn gevoel doet hij niet genoeg zijn best om verbetering te krijgen.Het kan zeer de moeite waard zijn om dat uit te zoeken. Of je nu wel of niet met hem verder gaat, je zult in elk geval met jezelf verder moeten.
.
.
Het is meer omdat ik niet echt verandering merk/zie.

Een rede van hem ook uit te barsten is opkroppen van stress,irritaties, enzenz en op de training blijven ze zeggen dat het belangrijkste is als hem iets op het hart ligt hij dat moet delen met iemand (ik of iemand anders, collega ofzo) en steeds zegt hij ja doe ik enzo.

Maar zelfs dat doethij gewoon niet terwijl hij weet hoe belangrijk het is voor hemzelf.

we zijn daar al maaanden mee bezig.

Begin indd echt te twijfelen of hij er wel baat bij gaat hebben,
heb dat trouwens niet tegen hem of op leefstijltraining gezegt.
.
Respectloos, bah. Hij ervaart waarschijnlijk macht omdat jij de ruzie korter volhoudt dan hij. En omdat jij communicatie en liefde meer nodig hebt dan hij. Eigenlijk is hij liefdeloos omdat zijn egogevoel harde wet is voor hem.

Ik denk dat je jezelf moet afleiden met leuke vrienden en contacten zodanig dat je het niet meer zo nodig hebt of hij het al of niet wil goedmaken.

Op die manier wordt het eenzijdige machtsgevoel doorbroken. Ik vind het gebrek aan liefde nogal verontrustend.
quote:Groll schreef op 25 maart 2010 @ 23:02:

Respectloos, bah. Hij ervaart waarschijnlijk macht omdat jij de ruzie korter volhoudt dan hij. En omdat jij communicatie en liefde meer nodig hebt dan hij. Eigenlijk is hij liefdeloos omdat zijn egogevoel harde wet is voor hem.

Ik denk dat je jezelf moet afleiden met leuke vrienden en contacten zodanig dat je het niet meer zo nodig hebt of hij het al of niet wil goedmaken.

Op die manier wordt het eenzijdige machtsgevoel doorbroken. Ik vind het gebrek aan liefde nogal verontrustend.En dat durf jij met droge ogen te stellen naar aanleiding van de postings van TO? Wauw.
Het lijkt me dat een leefstijltraining er op is gericht om bepaalde zaken leefbaarder te maken, zowel voor jou als voor hem. Als er dingen spelen waar jij problemen mee hebt, bijvoorbeeld ruzie maken, dan zul je dat daar aan moeten kaarten zodat je de hulp kan krijgen die je nodig hebt. Probeer je goed voor te bereiden op de volgende sessie zodat je duidelijk en op een constructieve manier kunt verwoorden wat je dwars zit.

Ook zul je gedwongen worden om naar je eigen aandeel te kijken, niemand is perfect en niemand is continu verkeerd bezig. Wees eerlijk tegenover jezelf en probeer te identificeren waar het soms fout gaat aan jou kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven