Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 20 maart 2010 om 08:12
Grappig al die wespennesten. Wij hebben jaren geleden ook een wespennest gehad in de spouwmuur vlak onder het dak. Het gekke is dat we die zomer niet een wesp in de tuin hadden, terwijl we met de tafel precies onder de uitgang van het nest zaten. De wespen vlogen steeds over ons hoofd weg , maar kwamen niet bij ons. Ons was verteld dat wespen nooit meer terugkomen in het oude nest, dus we hebben er niks aan gedaan. Het is jaren rustig gebleven, tot afgelopen zomer een hommelkolonie besloot in dezelfde spouw te gaan wonen. Blijkbaar is het een lekker plekje.
Ook hier wel eens een bijenkolonie op drift gezien. Ik hoorde het gezoem tot in huis en toen ik buiten ging kijken, vloog er een enorme zwarte wolk door de straat. Echt beangstigend.
Ook hier wel eens een bijenkolonie op drift gezien. Ik hoorde het gezoem tot in huis en toen ik buiten ging kijken, vloog er een enorme zwarte wolk door de straat. Echt beangstigend.
donderdag 25 maart 2010 om 20:20
vrijdag 26 maart 2010 om 12:18
zaterdag 27 maart 2010 om 21:30
Ik heb hier trouwens een deel van de tuin ingericht als vlindertuin, afgelopen week. Er moet nog meer lavendelsoorten in tzt en wat andere vlinder-aantrekkende bloemen, maar voor nu staan er al in;
- robinia (boom)
- margrieten
- lavendel (3 soorten)
- vlinderstruik (sungold en white profusion)
- kogeldistel
- kruisdistel
- brandnetels
- stokroos (dubbel, wit)
Hebben jullie nog tips voor vlinder-aantrekkende planten (zelf ervaring mee?)
- robinia (boom)
- margrieten
- lavendel (3 soorten)
- vlinderstruik (sungold en white profusion)
- kogeldistel
- kruisdistel
- brandnetels
- stokroos (dubbel, wit)
Hebben jullie nog tips voor vlinder-aantrekkende planten (zelf ervaring mee?)
zaterdag 27 maart 2010 om 22:03
Saar ik heb even gegoogeld gegoogled maar 't was geen hornaar. Brr zeg gelukkig maar.
Het leek echt meer op een bij dan op een wesp.
Venkel, wortels en Dille in de tuin verhoogt de kans op rupsen van de koninginnepage.
Ik heb ze vandaag alle drie gezaaid. In de hoop dat ze uitkomen.
Sarah, misschien heb je iets aan deze site.
planten die vlinders lokken
Het leek echt meer op een bij dan op een wesp.
Venkel, wortels en Dille in de tuin verhoogt de kans op rupsen van de koninginnepage.
Ik heb ze vandaag alle drie gezaaid. In de hoop dat ze uitkomen.
Sarah, misschien heb je iets aan deze site.
planten die vlinders lokken
zondag 28 maart 2010 om 14:05
quote:Zoebie schreef op 27 maart 2010 @ 19:24:
Mal je koninginnepages zijn onderweg naar jou.
Jaaaaaaa, ik heb ze binnen! Bedankt, bedankt, bedankt!
Sorry kon niet eerder reageren, ik had gisteren een meeting en vanmorgen was ik naar de kerk (mijn zus deed belijdenis) Ze staan nu droog en koud in de schuur en dan ga ik deze week even een vlinderkastje maken, dat ik ze echt kan zien uitkomen, een sinaasappelkistje met vitrage ervoor ofzo!
Buurvrouw, jij ook bedankt voor het brengen!
Mal je koninginnepages zijn onderweg naar jou.
Jaaaaaaa, ik heb ze binnen! Bedankt, bedankt, bedankt!
Sorry kon niet eerder reageren, ik had gisteren een meeting en vanmorgen was ik naar de kerk (mijn zus deed belijdenis) Ze staan nu droog en koud in de schuur en dan ga ik deze week even een vlinderkastje maken, dat ik ze echt kan zien uitkomen, een sinaasappelkistje met vitrage ervoor ofzo!
Buurvrouw, jij ook bedankt voor het brengen!
zondag 28 maart 2010 om 14:07
zondag 28 maart 2010 om 14:15
En ik heb zelf Kamperfoelie in de tuin, voor de nachtvlinders, die moeten we ook niet vergeten mensen. Daar kwam trouwens bij mij de Kolibrivlinder op af en niet op de vlinderstruik.
Klavertjes bloemen vinden ze ook lekker en deze zou je ook nog in de border kunnen doen voor de grondbedekking.
Ik las dat de rode zonnenhoed ook een goede is.
Klavertjes bloemen vinden ze ook lekker en deze zou je ook nog in de border kunnen doen voor de grondbedekking.
Ik las dat de rode zonnenhoed ook een goede is.