Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 14 juni 2009 om 09:35
zondag 14 juni 2009 om 09:38
Heee, ik zag de titel van dit Topic en dacht.... Dat kon Mal wel eens wezen En ja hoor.
We hebben er ook 2 vlinderstruiken bij gepoot. Een hele donkerpaarse en een witte. Ben zo benieuwd wat er dit jaar gaat komen. We hebben in mei al weer een paar koninginnepages gezien.
'k Hoop zo dat jij ze dit jaar ook eens mag begroeten.
We hebben er ook 2 vlinderstruiken bij gepoot. Een hele donkerpaarse en een witte. Ben zo benieuwd wat er dit jaar gaat komen. We hebben in mei al weer een paar koninginnepages gezien.
'k Hoop zo dat jij ze dit jaar ook eens mag begroeten.
zondag 14 juni 2009 om 09:43
Ha Zoebie!
Ik hoop dat jij deze zomer er ook mooie foto's bij kan plakken in dit topic. Ik heb volgens mij wel 2 koninginnepages gezien in Frankrijk, maar ze vlogen over me heen en ik kon ze niet echt goed bekijken. Die zijn erg groot he!
In Frankrijk heb ik ook deze gezien, erg mooi:
de kleine ijsvogelvlinder. Maar die kwam ik steeds tegen als ik geen camera bij me had...! Bummer.
Ik hoop dat jij deze zomer er ook mooie foto's bij kan plakken in dit topic. Ik heb volgens mij wel 2 koninginnepages gezien in Frankrijk, maar ze vlogen over me heen en ik kon ze niet echt goed bekijken. Die zijn erg groot he!
In Frankrijk heb ik ook deze gezien, erg mooi:
de kleine ijsvogelvlinder. Maar die kwam ik steeds tegen als ik geen camera bij me had...! Bummer.
zondag 14 juni 2009 om 09:52
Hadden jullie een kolibrievlinder in de tuin? WOW! Leuk om de te zien dat hij zijn tong al uitheeft voor de nectar.
Ik vond die foto van jou zo mooi, dat ze vlogen over het paadje.
Ik heb nu een paarse, een blauwe en een witte vlinderstruik in de tuin. En voor de nachtvlinders kamperfoelie geplaatst. Mijn moeder kreeg daar hele mooie mee de tuin in zoals avondrood.
Ik vond die foto van jou zo mooi, dat ze vlogen over het paadje.
Ik heb nu een paarse, een blauwe en een witte vlinderstruik in de tuin. En voor de nachtvlinders kamperfoelie geplaatst. Mijn moeder kreeg daar hele mooie mee de tuin in zoals avondrood.
zondag 14 juni 2009 om 10:05
Die foto is echt prachtig! Jij woont volgens mij ook wel vlindergunstig. Wij wonen in Gelderland en daar was het echt een slecht vlinderjaar vorige zomer.
Ik heb trouwens deze fascinatie altijd al gehad, ook als kind. Toen woonden we in een woonwijk waar op een gemeenteplantsoentje een aantal vlinderstruiken bij elkaar stond en daar was het vergeven van de vlinders, en daar zat ik dan met een vlindergidsje op te zoeken welke soorten er dan waren.
Ik heb trouwens deze fascinatie altijd al gehad, ook als kind. Toen woonden we in een woonwijk waar op een gemeenteplantsoentje een aantal vlinderstruiken bij elkaar stond en daar was het vergeven van de vlinders, en daar zat ik dan met een vlindergidsje op te zoeken welke soorten er dan waren.
zondag 14 juni 2009 om 10:08
Wel een beetje groot die foto
Vorig jaar was hier ook een slecht vlinderjaar.
Ben benieuwd wat we dit jaar in de tuin krijgen.
Het fototoestel staat standaard op tafel nadat er een paar weken geleden een konginnepage zat en ik het toestel niet klaar had. Dat was balen. Manlief zit er nu ook op te letten.
Vorig jaar was hier ook een slecht vlinderjaar.
Ben benieuwd wat we dit jaar in de tuin krijgen.
Het fototoestel staat standaard op tafel nadat er een paar weken geleden een konginnepage zat en ik het toestel niet klaar had. Dat was balen. Manlief zit er nu ook op te letten.
zondag 14 juni 2009 om 10:39
Man en ik waren pas in Toscane, daar zagen we een ook een kolibrivlinder. We hebben allebei serieus gedacht dat het een echte kolibri was.
Wij hebben een dakterras met niet al te veel planten, dus ik vrees dat er niet veel vlinders komen hier. Iemand een tip om toch vlinders te lokken hier?
Maleficent waar woon jij in Gelderland? Ik woon in de stad van het Loo.
Wij hebben een dakterras met niet al te veel planten, dus ik vrees dat er niet veel vlinders komen hier. Iemand een tip om toch vlinders te lokken hier?
Maleficent waar woon jij in Gelderland? Ik woon in de stad van het Loo.
zondag 14 juni 2009 om 11:08
Jonna Misschien lavendel op je dakterras. Daar komen ze op af om de kleur en de geur.
Colibrivlinders zijn er in Nederland niet zoveel geloof ik. Weet je dat ik er ook nog nooit van had gehoord en toen ik ze in de tuin zag vond ik het maar een raar beest. Met opzoeken op Internet kwam ik erachter wat het was. En dan ga je het waarderen. Zo leuk al die vlinders in je tuin.
Mal die kikker is een speeltje van de hond.
Als ik nu photoshoppen kon was het ding weggeweest. Maar daar doe ik niet aan.
Colibrivlinders zijn er in Nederland niet zoveel geloof ik. Weet je dat ik er ook nog nooit van had gehoord en toen ik ze in de tuin zag vond ik het maar een raar beest. Met opzoeken op Internet kwam ik erachter wat het was. En dan ga je het waarderen. Zo leuk al die vlinders in je tuin.
Mal die kikker is een speeltje van de hond.
Als ik nu photoshoppen kon was het ding weggeweest. Maar daar doe ik niet aan.
zondag 14 juni 2009 om 11:12
Leuk topic! Zoebie wat een prachtige foto, die laatste! De vlinders lijken er haast wel opgeplakt!
Hier inmiddels ook 2 vlinderstruiken geplant (komen er tzt nog meer bij) en er vliegen heel wat vlinders. Ik kan ze alleen nooit lekker op de foto zetten, want ze zitten nooit stil
Die gehakkelde aurelia overigens wel, zie hier;
Verder zitten er regelmatig wat koolwitjes, citroenvlinders en hele leuke kleine lila vlindertjes. Ze zijn zó mooi, maar zijn zó beweeglijk dat ik ze niet op de foto krijg Ik weet ook niet welke soort het is.
Hier inmiddels ook 2 vlinderstruiken geplant (komen er tzt nog meer bij) en er vliegen heel wat vlinders. Ik kan ze alleen nooit lekker op de foto zetten, want ze zitten nooit stil
Die gehakkelde aurelia overigens wel, zie hier;
Verder zitten er regelmatig wat koolwitjes, citroenvlinders en hele leuke kleine lila vlindertjes. Ze zijn zó mooi, maar zijn zó beweeglijk dat ik ze niet op de foto krijg Ik weet ook niet welke soort het is.
zondag 14 juni 2009 om 11:17
Sarah, je moet inderdaad heel erg veel geduld hebben om foto's van vlinders te maken. Maar dan wordt je ook dubbel en dwars beloond. Het gemak van digitale camera's. Je kunt er zoveel maken als je wilt. De mislukte delete je gewoon.
Die foto van de twee vliegende koninginnepages is een toevalstreffer omdat ik net mijn toestel vast had. Dat lukt anders nooit.
Die foto van de twee vliegende koninginnepages is een toevalstreffer omdat ik net mijn toestel vast had. Dat lukt anders nooit.
zondag 14 juni 2009 om 11:37
Sarah, wat een prachtige foto's! Volgens mij heb je goede lenzen.
Ik heb altijd al iets met vlinders gehad, mijn eerste tattoo is een vlinder. Hoorde ooit eens iemand zeggen dat als er een vlinder in de buurt was, dat het zijn oma was die hem in de gaten hield. Mooi.
Ik zal eens kijken naar lavendel en advies vragen bij het tuincentrum over een vlinderstruik op het terras en hoe dat te onderhouden.
Ik heb altijd al iets met vlinders gehad, mijn eerste tattoo is een vlinder. Hoorde ooit eens iemand zeggen dat als er een vlinder in de buurt was, dat het zijn oma was die hem in de gaten hield. Mooi.
Ik zal eens kijken naar lavendel en advies vragen bij het tuincentrum over een vlinderstruik op het terras en hoe dat te onderhouden.
zondag 14 juni 2009 om 13:20
Wij hadden eerst een roze Buddleja en nu dus een paarse en witte Buddleja bijgepoot. Gek genoeg zit er in de paarse al een bloeiende bloem.
Maar ik heb nog nooit geel/oranje gezien. Lijkt me ook een mooie.
Erg mooie foto's sarah. Moet toch ook eens een spiegelreflex aanschaffen. Ik maak nu alle foto's met een Kodak Eesyshare Z740. Een simpele camera die wel mooie foto's maakt.
Maar ik heb nog nooit geel/oranje gezien. Lijkt me ook een mooie.
Erg mooie foto's sarah. Moet toch ook eens een spiegelreflex aanschaffen. Ik maak nu alle foto's met een Kodak Eesyshare Z740. Een simpele camera die wel mooie foto's maakt.
zondag 14 juni 2009 om 13:25
Wat een leuk topic. Ik vind vlinders ook leuk maar kan de namen er nooit bij onthouden. Handig dat ze er hier bij staan.
Wisten jullie dat vlinders vooral op de paarse/blauwe vlinderstruiken afkomen en minder op de witte? De witte ruiken ook anders (minder lekker). Bij ons zitten ze ook veel op de salvia's.
Wisten jullie dat vlinders vooral op de paarse/blauwe vlinderstruiken afkomen en minder op de witte? De witte ruiken ook anders (minder lekker). Bij ons zitten ze ook veel op de salvia's.
Ik vind hier dingen van.
zondag 14 juni 2009 om 15:57
Leuk, dit toppic. Dit is een plaatje van vorige zomer: een atalanta in mijn appelboom.
Ook hier veel koniginnepages en de kolibrivlinder! Ik woon net als zoebie in het zuiden van het land, dus misschien ligt het daar wel aan. Als je lavendel in je tuin hebt, heb je grote kans op de kolibrivlinder.
Verder hebben we dit voorjaar de distelvlinder gezien en een citroentje. Als onze vlinderstruik bloeit, zal het wel weer wat drukker worden.
zondag 14 juni 2009 om 17:11
Ik heb even moeten zoeken, maar hier is de koningspage. Deze foto heb ik in de zomer van 2007 in Frankrijk gemaakt, dus niet hier gespot. Het was nog een hele toer om hem op de foto te krijgen, hij werd behoorlijk zenuwachtig van mij met mijn toestel. Ik heb deze vlinder ooit 1 keer in mijn vlinderstruik gehad, maar toen natuurlijk geen fototoestel bij de hand.
zondag 14 juni 2009 om 17:15
zondag 14 juni 2009 om 17:23