Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 28 april 2010 om 10:28
Ik zie wel koolwitjes fladderen, maar er staat hier ook nog niets in bloei.
Mooie foto Wendy.
Mal ik heb mijn kist net buiten gezet en het lijkt nu wel of er een heel deel een andere kleur krijgen. Vooral de donkere poppen krijgen opeens strepen. Aan de groene zie ik nog niets en ook niet aan Harry die toch het eerste is verpopt. Vooral die Harry ben ik in de gaten aan het houden. Zondag hebben ze ook in de zon gestaan.
Mooie foto Wendy.
Mal ik heb mijn kist net buiten gezet en het lijkt nu wel of er een heel deel een andere kleur krijgen. Vooral de donkere poppen krijgen opeens strepen. Aan de groene zie ik nog niets en ook niet aan Harry die toch het eerste is verpopt. Vooral die Harry ben ik in de gaten aan het houden. Zondag hebben ze ook in de zon gestaan.
woensdag 28 april 2010 om 14:57
donderdag 29 april 2010 om 00:42
Volgens mijn buurtjes is het normaal dat het wat langer duurt. Het zal wel een latere legging zijn geweest. (ehh dat staat een beetje raar). Maar ik bedoel dat wij dan latere rupsen hadden. Manlief is vandaag bij de buren wezen kijken en het zag er hetzelfde uit als mijn poppen. Dus ik heb goede hoop.
Er zijn er daar nu al zeven uitgekomen. Het stikt hier straks van de pages.
Als ze zijn opgedroogd pakt zij ze op haar hand en laat ze los.
Ik kan haast niet meer wachten.
Er zijn er daar nu al zeven uitgekomen. Het stikt hier straks van de pages.
Als ze zijn opgedroogd pakt zij ze op haar hand en laat ze los.
Ik kan haast niet meer wachten.
donderdag 29 april 2010 om 07:32
Ik ook niet, spannend is het he!
Ik ga wel steeds kijken maar ik heb er wit gaas voor (tegen vliegen) dus het is moeilijk om te zien of ze nu al veranderd zijn van kleur.
Ik hoop dat die 3 van mij wel een beetje bij mekaar blijven, anders hebben ze helemaal geen vriendjes
Ik ga wel steeds kijken maar ik heb er wit gaas voor (tegen vliegen) dus het is moeilijk om te zien of ze nu al veranderd zijn van kleur.
Ik hoop dat die 3 van mij wel een beetje bij mekaar blijven, anders hebben ze helemaal geen vriendjes
donderdag 29 april 2010 om 11:18
zaterdag 1 mei 2010 om 22:42
De achterburen hebben er al 21 uit laten vliegen. Nu hoorde ik vanmiddag dat ze te warm hebben gezeten. Achter glas. Dus daarom zijn ze eerder uit. Die mensen waren er niet goed van.
Ze zijn gewoon te vroeg. Ik heb er nog geen één gezien. Ik denk dat ze hard moeten zoeken naar eten. Er is nog weinig.
Ik ga maandag eens op zoek naar bloeiende dille. Geen idee of die er al is. Maar dat eten ze wel. Ik denk eigenlijk dat het er nog niet is.
Ze zijn gewoon te vroeg. Ik heb er nog geen één gezien. Ik denk dat ze hard moeten zoeken naar eten. Er is nog weinig.
Ik ga maandag eens op zoek naar bloeiende dille. Geen idee of die er al is. Maar dat eten ze wel. Ik denk eigenlijk dat het er nog niet is.
zondag 2 mei 2010 om 13:15
Ik laat ze wel lekker hangen waar ze zijn hoor. Ze zijn droog en uit de wind. Waarom zijn de buren er niet goed van, zijn ze bang dat de vlinders het niet redden? Kun je niet wat potten lavendel in de tuin zetten, vroegbloeiers? Daar komen ook veel vlinders op af.
zondag 2 mei 2010 om 20:36
zondag 9 mei 2010 om 13:41
maandag 10 mei 2010 om 13:01
Wat is dit toch een leuk topic! Zijn jullie vlinders al uitgekomen Maleficent en Zoebie? Lijkt me echt gaaf als je rupsen kan 'houden' tot ze vlinders zijn.
Vorig jaar heb ik met dochter een rups meegenomen naar huis ook om hem uit te laten komen bij ons thuis, lijkt me zo mooi om te zien. Helaas ging deze rups na 2 dagen dood.
Ik heb een keer een bruin/grijze (nacht)vlinder gezien die 2 'veertjes' op zijn koppie had. Enig idee wat dat voor soort kan zijn? Kan geen foto plaatsen want heb (nog) geen account bij een fotosite. Misschien dat jullie het zo al weten?
In ieder geval; een mooi vlinderseizoen gewenst en bedankt voor alle mooie foto's en verhalen tot nu toe over deze prachtige dieren.
Vorig jaar heb ik met dochter een rups meegenomen naar huis ook om hem uit te laten komen bij ons thuis, lijkt me zo mooi om te zien. Helaas ging deze rups na 2 dagen dood.
Ik heb een keer een bruin/grijze (nacht)vlinder gezien die 2 'veertjes' op zijn koppie had. Enig idee wat dat voor soort kan zijn? Kan geen foto plaatsen want heb (nog) geen account bij een fotosite. Misschien dat jullie het zo al weten?
In ieder geval; een mooi vlinderseizoen gewenst en bedankt voor alle mooie foto's en verhalen tot nu toe over deze prachtige dieren.
maandag 10 mei 2010 om 19:53
Hoi Pigbull, leuk dat je binnenvalt!
Was het zo een als deze? Dit is een Plakker. En mannetjes hebben dan van die veertjes-antennes.
Mijn poppen liggen nog net zo stil tussen de blaadjes. Maar het is ook wel heel koud voor de tijd van het jaar.
Bij jou al wat uit Zoebie????
Was het zo een als deze? Dit is een Plakker. En mannetjes hebben dan van die veertjes-antennes.
Mijn poppen liggen nog net zo stil tussen de blaadjes. Maar het is ook wel heel koud voor de tijd van het jaar.
Bij jou al wat uit Zoebie????
maandag 10 mei 2010 om 20:26
Nee hoor die van mij wachten ook op de zon. Geef ze eens ongelijk. Nu hangen ze nog lekker te hangen. En er is er één naar beneden gevallen. Ik had stokken in de kast gezet, waar ze aan kunnen drogen, maar er is er een omgepletterd en ik denk dat die pop hem op zijn donder heeft gekregen?
Ze kunnen gelukkig wel wat hebben.
Ze kunnen gelukkig wel wat hebben.
maandag 10 mei 2010 om 21:33
woensdag 12 mei 2010 om 09:03