Help: Ik weet het niet meer!!

29-03-2010 12:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!

Ik post hier eigenlijk nooit, lees wel mee....en heb nu eigenlijk jullie hulp dringend nodig! Wordt erg moe van alle goed bedoelde adviezen van mijn vriendinnen & mijn ouders.... dus misschien is wat advies van buitenaf wel fijn!

Het zit zo: Ik heb een relatie van 2 jaar.

We zijn nu 1.5e maand terug van wereldreis. We hebben samen een half jaar door Azie en Australie getrokken; echt een top tijd, maar wel erg veel bij elkaar op de lip gezeten!

Nu zijn we terug in NL en eigenlijk kunnen we allebei niet echt wennen, je hebt allebei andere inzichten en ondanks dat we heel veel van elkaar houden lopen we alleen maar ruzie te maken!

Over de kleinste dingen hebben we irritaties naar elkaar toe.

Nu was ik het zat en heb ik met mijn impulsieve gedrag gesolliciteerd als hostess in het buitenland. Nu ben ik aangenomen en kan ik op 07/04 weg!

Maar nu komt het ..... ik zit nu een week thuis..... te veel tijd om na te denken en nu kom ik toch tot het besef dat ik hem niet kwijt wil. Ik hou te veel van hem!

Nu heb ik hem dit voorgelegd en hij vindt dat ik wel moet gaan, omdat het mij zelfstandiger zou maken.

Ik weet alleen ( ik voel het ook! ) dat dit echt het einde is van onze relatie. Hij wil niet op mij wachten en zegt dat als we voor elkaar bestemd zijn dat we dan wel weer bij elkaar terug komen. Hij is 35 en echt toe aan een vaste relatie, dus ik geloof er niet in dat hij op mij zal wachten!

Help: ik wil hem niet kwijt en weet nu niet wat ik moet doen? Hoe kan ik hem ervan overtuigen dat we wel gelukkig samen kunnen leven?? En dat ik graag bij hem wil blijven? Praten helpt bijna niet meer.... we praten al te veel over al dit serieuze gedoe!!
Nou, lijkt me duidelijk, als je relatie je lief is, ga je niet.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Niet echt een advies maar meer een opmerking: kan het zo zijn dat je nu je vriend wil houden om dat het er nu naar uitziet dat je hem kwijt kunt gaan raken? Maw, zou je ook nog van mening zijn dat je te veel van hem houdt als je nu niet op het punt staat weg te gaan? Cold feet enzo?
Ik ken ook twee mensen die 'voorlopig' uit elkaar gingen, met de opmerking: als we echt bij elkaar horen dan vinden we elkaar weer.

Hij is nu ongelukkig getrouwd met kinderen, en zal niet gaan scheiden. Zij wacht al 15 jaar op hem. Ze hebben beide spijt als haren op hun hoofd.

Als je voor hem wil gaan, dan moet je niet gaan.
Wat zijn de verwachtingen van zijn kant? Ik hoor je alleen maar over jezelf en je eigen gevoel praten.
Als ik het zo lees heeft hij ook twijfels over jullie relatie. Hij wil dat je wel gaat en zelfstandiger wordt, dat zegt ook wel wat.

Hem ervan overtuigen dat jullie wel gelukkig samen kunnen leven lukt niet, dat zou een gegeven moeten zijn voor allebei. Als dat niet zo is, kun je hem er niet van overtuigen, want dan is het er niet.

Ik zou gaan. Misschien mist hij jou net zo erg en zoeken jullie elkaar al snel weer op. Zoniet, dan zijn jullie waarschijnlijk door alle ervaringen uit elkaar gegroeid. Heel jammer, maar helaas hoe het is.
Niet weggaan.

probeer eerst hier in nederland, de relatie weer vlot te trekken.

En als dat gelukt is, en de basis is weer solide, kun je altijd nog plannen maken.

Sterkte!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hier blijven betekent natuurlijk niet dat jullie relatie over twee maanden, of langer, nog wel zal bestaan. Het voortbestaan van jullie relatie heeft immers weinig te maken met jullie woonplaatsen. Het feit dat hij de relatie wil verbreken als jij tijdelijk naar het buitenland zou gaan lijkt mij een helder signaal.
Tijdens de wereldreis hebben jullie een toptijd gehad maar zaten jullie wel erg op elkaars lip, zeg je. Waren die irritaties overkomelijk? Zo'n wereldreis zie je wel heel goed wat je aan elkaar hebt, maar in het dagelijkse leven zie je elkaar minder vaak. Misschien zijn de huidige irritaties een soort 'uitbarsting' van alle indrukken die jullie beide hebben gehad en misschien moet het allemaal wat meer tijd hebben om jullie draai hier weer te vinden? Ik zou het wat meer tijd gunnen. Doe ieder je eigen dingen (niet in het buitenland natuurlijk) maar houd ook echt tijd voor elkaar vrij en zie hoe het dan na verloop van tijd gaat.
Voor hoe lang zou je naar het buitenland gaan en waar naartoe? Als het een schappelijke periode is, doet het misschien alleen maar goed! Vooral als het bereisbaar is; voor tussendoor tickets boeken dat jullie elkaar kunnen zien.

Hij kan zijn draai weer vinden in NL, jij wordt wat zelfstandiger.....en omdat je elkaar mist (als het goed is) kijk je extra uit naar de periodes dat jullie samen zijn.

Het is volgens mij wel zo dat als jullie relatie goed zit, een (tijdelijke) baan in het buitenland echt niet voor einde relatie zorgt. Dat is in ieder geval wel mijn eigen ervaring.
Wel weggaan! Wil je hier blijven voor iemand die je niet hier wil houden en ook niet op je wil wachten als je gaat?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
A. Of weggaan op 7/4 en met als grote kans dat jullie relatie strandt.

of

B. Blijven en vechten voor je relatie.

Vrij impulsieve reactie om te vertrekken als het even niet gaat.

Er bestaat nog iets als vechten binnen je relatie. Er zijn vast ook heel veel goede dingen aan hem!

Je weet NU wat je hebt en je weet niet wat je er straks voor terug krijgt als je toch besluit om weg te gaan.
Als je echt niet zonder hem verder wil, had je niet gesolliciteerd...dus als je wilt vechten voor de relatie (als hij dat ook wil tenminste) zou ik maar niet weg gaan..
Eens met spijker.

Hij zegt dat je moet gaan omdat je dan zelfstandiger wordt en dat hij niet op je zal wachten.. lees je het zelf al tussen de regels door?

Wordt gelukkig en doe waar jij van droomt.

Hij gaat je dromen niet samen met jou waar maken.,denk ik.
..popcorn?
quote:Spijker schreef op 29 maart 2010 @ 13:02:

Wel weggaan! Wil je hier blijven voor iemand die je niet hier wil houden en ook niet op je wil wachten als je gaat?

Precies, leer mij mannen kennen

TO vooral je eigen ding doe en dus weggaan. Als hij echt 'de ware' is en nog bij je wil zijn, dan wacht hij wel! Zoniet, dan was het weggaan van jou voor hem een makkelijke weg.

Sorry als ik wat hard overkom, maar zo lees ik het eerlijk gezegd wel...
Ik zou gaan en ik vind het raar dat je zegt dat hij vindt dat je de gelegenheid moet grijpen maar dat hij ook zegt dat hij niet op je zal wachten. Ik zou eens uitpraten wat hij van jullie relatie vind. Het klinkt alsof het hem geen bal uitmaakt. Daarvoor blijf je toch niet in Nederland? Die hostess baan is alleen voor het seizoen? Hij kan vakantie komen vieren bij je en die paar maanden zijn zo om.
blijven en vechten voor je relatie??? dan legt je vriend het lot van jullie relatie in jouw handen.

Als hij echt bij je wilt blijven dan had hij gezegd: lekker gaan joh! is goed voor je enz.. en ik wacht op je en kom je opzoeken....

Als je niet gaat dan zul je hem dat altijd kwalijk blijven nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven