EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@sartan, ayvar en huttekase is dat een goede combinatie?(ik neem aan van wel eigenlijk, als het niet lekker was zou je het niet eten?)
quote:nazife schreef op 29 maart 2010 @ 17:16:

@sartan, ayvar en huttekase is dat een goede combinatie?(ik neem aan van wel eigenlijk, als het niet lekker was zou je het niet eten?)

Hahaha tja smaken verschillen maar ik vind van wel, hüttenkäse zelf heeft natuurlijk weinig smaak dus ik gebruik vaak een tapenade, pesto of dus ayvar om er een smaakje aan te geven. Niet te veel, gewoon een likje op het brood als alternatief voor "boter"en dan een lekkere dikke laag hüttenkäse erover heen.

@ MV die zweedse balletjes mis je niet echt iets aan. (ook hier geldt natuurlijk dat smaken verschillen maar ik vind ze echt yech!! of eigenlijk meer smakeloos, en er zit ook nog een zoet sausje bij bleh)
Ik maak paksoi vaak in een thaise curry, roerbakken samen met sperziebonen of minimaisjes en kip (voor jou tofu), kokosmelk en thaise rode of groene currypasta, heerlijk! Al zie ik dat je al had besloten om te gaan roerbakken .

Wij eten vanavond weer penne met creme fraiche, spekjes, champingons, walnoot, basilicum en parmenzaanse kaas.

@Sartan en Nazife, wat is Ayvar?
soort van paprika pasta...ehm, nee sartan, help! hoe leg je dit uit??
Eh mja ayvar is een soort groentepasta/ smeersel met gepureerde paprika, aubergines, knoflook en andere groentes die in veel balkan landen gebruikt wordt als dip/ saus voor bij het vlees (bij ons thuis gaatie bij vlagen overal bij haha en dan vergeet ik het weer een tijdje) smaakt afhankelijk van de varieteit een beetje zoetzurig naar paprika. is absoluut héérlijk by geBBQt vlees maar ik smeer m dus ook op de boterham

Proberen dus van de zomer!
ps. te koop bij uw lokale turk!
Ohh nazife ik ben al tijd op zoek naar paprikapuree voor een heel lekker recept maar niemand weet wat ik bedoel. Ze wijzen steeds naar de pepersaus..Ayvar staat gewoon op de verpakking?Is het een potje of een blik?
Gekookte aardappelen met een vegetarische jus, remokmoktomatensalade en een kipburger zonder kip...
Heb net een heerlijke salade gegeten met zalm, paprika, mais, komkommer, tomaatjes en nog wat dingetjes erdoorheen. Lekker, lekker! Zometeen een rood wijntje op de bank en mijn avond is compleet :-)
Een stuk simpeler dan jullie

Ik eet alleen vandaag, en heb wat stukjes gemarineerde kip (over van gister) gewokt met broccoliroosjes, tomaat, ui en champignons. Beetje rijst erbij gekookt.
Boerenkoolstamppot
Het is paksoi met paddestoelen geworden, met witte rijst. Was lekker. Bedankt voor de tips.
Liever elitair dan een pauper!
quote:hiltje schreef op 29 maart 2010 @ 12:29:

Vanavond wordt het Thaise roerbakgroenten met kipfilet en rijst of eiernoodles.

Change of plans: het zijn bruine geroosterde boterhammen geworden met kaas en tomaat en lenteui en zelf gemaakte guacemole (die ik van gister over had, was goor verkleurd maar smaakte nog goed).
@ayayay bij mij zit het in een grote glazen pot!
quote:ayayay schreef op 29 maart 2010 @ 19:00:

Ohh nazife ik ben al tijd op zoek naar paprikapuree voor een heel lekker recept maar niemand weet wat ik bedoel. Ze wijzen steeds naar de pepersaus..Ayvar staat gewoon op de verpakking?Is het een potje of een blik?in een glazen pot ja!
Aubergine in stukjes gesneden en geroerbakt met peper en zout. Dat op de bodem van een ovenschaal, daarover een laag moussaka (over van zaterdag: gehakt, tomaten, ui, knoflook, wijn, auberginestukjes) en daarover wat bechamelsaus, light feta en 30+ kaas.
Vanavond bij een vriendinnetje gegeten die een koolhydraatbeperkt dieet doet, dus ik moest er ook aan geloven. Kreeg een stukje zalm uit de oven met crispy korst (viscuisine dus) en tomaatjes uit de oven, daarbij een salade met croutons en mosterddressing.
quote:Teigera schreef op 29 maart 2010 @ 21:44:

Vanavond bij een vriendinnetje gegeten die een koolhydraatbeperkt dieet doet, dus ik moest er ook aan geloven. Kreeg een stukje zalm uit de oven met crispy korst (viscuisine dus) en tomaatjes uit de oven, daarbij een salade met croutons en mosterddressing.en heb je alweer honger?
@Teigera; ok...dat is dus geen dieet voor mij, pff dat zou net voldoende zijn voor de lunch, maar niet voor diner.

Ik heb inderdaad broodjes shoarma gegeten, met lekker veel groenten erin, courgette, prei en paprika. Was erg lekker.
quote:nazife schreef op 29 maart 2010 @ 22:58:

[...]en heb je alweer honger? Voor mij werkt t niet, ik vond t karig. Het vulde niet voldoende en tegen de tijd dat ik naar bed ging had ik inderdaad flinke trek. Terwijl ik altijd stevig eet bij het avondeten om late trek (in chocola of in zoutjes ofzo, allemaal niet goed voor de lijn) te voorkomen.
Goedemorgen allemaal!

Vanavond uit eten met mijn werk, in Hotel New York (rotterdam). Ben benieuwd!
Vandaag hollands,spruitjes aardappels en speklapje.
Teigera: het lijkt mij ook erg weinig...ik zou als ik het op heb vragen: 'lekker, en wat is het hoofdgerecht?'
Ik vind het best onbeleefd om je gasten maar een halve maaltijd voor te zetten omdt je zelf op dieet bent. Zoveel moeite is het toch niet om een nestje tagliatella ofzo in een pan te gooien. Ik geef mijn gasten ook altijd gewoon vlees.
Liever elitair dan een pauper!
Gisteren was het vanwege een laat tandartsbezoek (nog steeds geen gaatjes ) een volkoren boterham met een gebakken eitje met tomaten en bieslook geworden.

Vandaag wordt het vissticks, röstirondjes (beide al 25 jaar niet meer gegeten ofzo en heb er echt gruwelijk zin in. For old times sake, zoiets ) en een grote salade van veldsla en tomaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven