Hoe kom ik hier vanaf??

29-03-2010 18:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!! (en een enkele heer)

Ik zit met een probleempje, heb al een hele tijd een vriend .

En hebben al erg veel mee gemaakt (de meeste dingen omdat hij nog nooit een lange relatie had gehad en voor mij een erg 'wild' leven leidde...)

We zijn 2 keer uit elkaar geweest omdat hij het uitmaakte, en een 3de keer heb ik het uitgemaakt omdat ik niet meer over me heen wilde laten lopen.

Nadat ik het had uitgemaakt is hij ineens totaal omgeslagen...Hij is werkelijk een heel ander mens!!

Veel liever, attenter, nooit meer dreigen dat hij bij me weg gaat (deed hij voorheen vaak als we ruzie hadden) ik merk dat hij er echt voor gaat.

Klinkt en is ook allemaal heel fijn, MAAR

Ik blijf twijfelen, ik wil zo graag genieten van de man wie hij nu is maar het lukt me gewoon niet.

Ik blijf op mijn hoede en ik blijf bang dat hij weer bij me weg gaat...

Het gaat nu al meer dan een half jaar heel erg goed tussen ons maar ik kom er gewoon niet vanaf.

wilde eigelijk gewoon even mijn hart luchten met m'n verhaal.
Wat heeft hij gedaan dan, dat je zo wantrouwend bent?
De eerste periode (voordat ik het uitmaakte) was niet echt geweldig omdat hij eigelijk deed wat hij wilde zonder echt rekening met mij te houden.

Vaak hele nachten wegblijven zonder iets te laten weten, vrienden gingen ALTIJD voor, veel respectloze dingen tegen me zeggen, enz enz.

En nu opeens hij totaal veranderd, en is hij eigelijk de perfecte partner (hoe zoet dat ook mag klinken)

Maar op een of andere manier kan ik er gewoon niet van genieten en mezelf weer voor 100% geven.

en word er helemaal gek van van die twijfels
lundaa...je hoeft toch niet METEEN van alles te genieten? Je kunt het stap voor stap aanzien. Kamp je misschien met schuldgevoel dat hij zo attent en lief is en jij dat nog niet helemaal gelooft? Dat hij 180 graden is gedraaid wil niet zeggen dat jij dat ook met jouw gevoel moet doen. Take it one step at the time. Praat er met hem over. Hoe dit voor jou voelt. Dan geef je hem ook de gelegenheid om hierop te reageren. Misschien is het tijd wat je nodig hebt, misschien moet het vertrouwen langzaam aan weer hersteld worden, hoe dan ook: haast jezelf niet.
Dat ik het allemaal nog niet helemaal kan geloven klopt indd hemaal! maar na meer dan een half jaar dat het zo goed gaat, zou ik toch wat meer vertrouwen moeten hebben?
lundaa, als het jou nog een half jaar kost dan zij het zo. Je 'moet' helemaal niks. Je voelt dit nu eenmaal. Het enige wat je kunt doen is het er met hem over hebben. Misschien zit het alleen in jouw hoofd en door het bespreekbaar te maken, verdwijnt het wellicht. Je kunt jezelf niet dwingen te genieten, maar jezelf de ruimte geven om te genieten, dat kan wel. Garanties dat hij je nooit verlaat (of jij hem) zijn er niet. Als je dat kunt accepteren dan komt het genieten als vanzelf.
Lundaa,

ik en mijn vriend zijn ook een periode uit elkaar geweest. Ook in die periode heeft die behoorlijk met mijn gevoel lopen kloten en zich erg onvolwassen gedragen. En nu sinds twee maanden zijn we weer bij elkaar en hij is inderdaad ook helemaal omgedraait, hij wil nu echt voor de volle bak voor mij gaan en samen aan een toekomst opbouwen. Alles waar die zo bang voor was en zo voor wegrende wil die nu. In de periode dat ik bij hem weg was besefte hij dat datgeen wat die wilde een toekomst met mij was. Ik snap je gevoel van er niet helemaal in durven geloven. Logisch toch je bent al eerder gekwetst door dezelfde jongen en daar ben je nu bang voor.

Heb ik met momenten ook nog.steeds. Ergens bang voor weer die pijn. Mjah vertrouwen is niet zomaar terug. Dus geef het de tijd, dat mag. Doe ik ook:)!!!!! Over een tijdje zijn wij net zo zeker van alles als onze vriendjes:)!!!!!
Dank je raiden

Ik hoop dat ik snel weer een beetje vertrouwen in ons krijg.

Als ik eerlijk ben heb ik geen zin om er nog een half jaar over te doen om me weer heerlijk te voelen in deze relatie.

Wil hem natuurlijk niet kwijt! Maar een relatie waar ik niet veel vertrouwen in heb is niet wat ik in gedachten had eigelijk (A)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven