Gezondheid alle pijlers

gejaagdheid

31-03-2010 08:46 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

en tijdje geleden had ik al een topic geopend over verdenking van hyperthyreoidie, maar na bloeduitslagen blijkt dit toch niet zo te zijn vlgs mijn huisarts.

Aan de ene kant fijn, maar de andere kant..wat is er dan wel aan de hand?

Ik voel mij gejaagd, op de meest rare momenten als er helemaal niks aan de hand is, alsof je op t punt staat om in de python te stappen

Een gestressed gevoel hoewel ik geen reden heb om te stressen. (wel 2 turbulente jaren achter de rug). Het lijkt wel een soort nervositeit. Op de meest rustige momenten kan het er ineens zijn.

Verder wat afgevallen bij veel intake.

Last van hartkloppingen en pijn op de borst.

Onregelmatige hartslag.

Moeite met slapen.

Klam wakker worden.

Opvliegers.

7 keer ongesteld in 6 weken tijd. (wel een mirena maar nooit ieder hier mee zo'n afwijkend patroon gehad en de gyn kan niets vinden)

ik kan deze klachten niet koppelen aan stress, want ik zit in een stabiele basis momenteel.

Heeft iemand een idee waar deze klachten vandaan komen?

As vrijdag ga ik weer langs mijn huisarts.
Op de ongesteldheid na klinkt het mij als hyperventilatie (paniekaanval)

Vaak wel stressgerelateerd maar komt juist vaak opzetten in een rustigere periode, ná de stress dus.

Google maar eens en zie hoeveel je herkent.

Mocht dit het zijn is er hier op het forum ook ergens een topic over.
Overgang?
nou ik ben half de 20...

Chronische hyperventilatie...kun je daar deze klachten van krijgen??

Ook dat gejaagde gevoel??

Gek dat het op rustige momenten uitbreekt dan.. Ik ben er niet echt bang of paniekerig bij ofzo...
Ik zou het helemaal laten onderzoeken. De pijn op de borst zou ik goed beschrijven bij de arts.

Dat gejaagde gevoel kan voortkomen uit een bepaald gedachtenpatroon, waardoor je jezelf naar een paniekaanval denkt. Je *denkt* dan dat je evenwichtig bent, en misschien zijn de omstandigheden er ook naar, maar je energie, je streven, kan gericht zijn op het verkeerde, op iets wat je geen voordeel brengt.
Dit soort stressklachten en hyperventilatie merk je inderdaad vaak als je het rustiger hebt. Je stress systeem is van slag en schakelt niet meer goed terug. Dus ook als je je niet inspant kun je dan een iets versnelde ademhaling en hartslag houden.

Als je je inspant, druk bezig bent of bijvoorbeeld aan het lopen bent, dan past je inspanning bij die ademhaling en hartslag. Dus dan heb je geen klachten. Als je dan een rustig moment hebt maar je ademhaling en hartslag gaan onvoldoende naar beneden, dan merk je dat en voel je je opgejaagd, want de fysieke reacties kloppen niet met de mate van inspanning.
hmmm hier kan ik wel wat mee..

Volgende week ga ik weer eens yoga proberen, dat vond ik tijdens mijn zwangerschap ook zo lekker ontspannend, zou dit kunnen helpen..

Want als ik het goed begrijp is dit dus enkel een kwestie van verkeerd ademhalen???
Nee niet alleen ademhalen, adrenaline speelt een grote rol en dat gaat met yoga helaas ook niet zomaar weg.
Ja hyperventilatie is op zich een kwestie van verkeerd ademhalen. Maar daarmee is het niet opgelost, want de vraag is natuurlijk waarom je verkeerd ademhaalt. Stress dus.

Yoga, is dus prima, want ontspanning.

Bij mij hielp het overigens niet om me erg op de ademhaling te concentreren. Ging het juist niet goed. Als je meer ontspant, beter in je vel zit, meer rust hebt etc, gaat die ademhaling op een gegeven moment ook vanzelf weer omlaag.
volgens mij heb ik toen ook gereageerd.. been there.. heb exact hetzelfde meegemaakt.. en nu heb ik er nauwelijks meer last van.

ook al denk je geen stress te hebben dan kun je nog degelijk last hebben van paniekaanvallen ed. Ik kwam erachter dat ik me veel dingen aantrok van iedereen, mijn relatie was slecht (al had ik dat nog niet door), etc. Toen relatie verbroken en aan mezelf gaan werken. Gezonder eten (minder suiker, geen smaak en geurstoffen, en al helemaal geen e621 (is stress trigger, google daar maar es op). Mijn broertje slikt nu Antidep. omdat hij ook paniekaanvallen heeft en is getest op e621 en bleek daar allergisch voor te zijn dat uitte zich in paniekaanvallen. Dus gebruik je veel pakjes van honig/knorr ed en eet je veel chips.. schrap dat eens voor een tijdje. Echt het helpt

succes!
hoe zit dat met die adrenaline dan?

Ik probeer mijn rust te pakken, plan leuke activiteiten, zit verder in een rustig vaarwater, alleen veel meegemaakt afgelopen twee jaar...

Wat kunnen jullie mij aanraden..

Bedankt voor de tips over het eten, ik ga er op letten.

Ik hoop dat dit gauw voorbij gaat, want het voelt echt rot. Moeilijk om te ontspannen.
vooral niet forceren om je te kunnen ontspannen.. gewoon leven. Niet te veel over nadenken dat wordt het allemaal maar erger.. tenminste bij mij wel destijds..

en pak je rust.. af en toe helemaal niks doen mag best. Een boek lezen, bank hangen.. etc
Ow ik herken dat heel erg. heb het regelmatig. Zonder duidelijke aanleiding ineens totaal niet lekker in mijn vel zitten. Hartkloppingen, zweterige handen, hoor het bloed in mijn oren suizen etc. Ik word er ook heel erg boos van, heb dan het gevoel dat ik op klappen sta en ik kan er helemaal niets mee.

Altijd gedacht dat het gewoon simpelweg stress was, maar ik zie hier nu dat het aan je schildklier kan liggen. Toch maar een keertje laten prikken.
Het kan door de Mirena komen. Zie de bijsluiter bij 'Vaak voorkomende bijwerkingen' (1-10% van de gebruiksters): zenuwachtigheid http://www.mirena.nl/html ... UITER_MIRENA_20100115.pdf

En google eens op Mirena + anxiety, het komt best veel voor.

Ik had het zelf ook en na verwijdering van het spiraaltje kwam er een enorme rust over me heen.
hi veggie,

Had jij ook last van gejaagdheid/ een zenuwachtig gevoel?

Hoelang had je je mirena al?

En na hoe lnag na het verwijderen kwam de rust weer..

Ik wil best geloven dat ik hyperventileer, maar zoals ik al eerder zei, ik zit echt in een rustig vaarwater... Ik hoef me nergens druk om te maken maar lichamelijk lijkt het wel zo...
Veggie, hartstikke bedankt, ik heb eens wat rond gekeken op internet en indd, dit komt vaker voor bij de mirena..

Dit is het gewoon.. Ik ga straks gelijk de gyn bellen, dat ding moet er uit en wel zo snel mogelijk..

Ik hoop dat de bijwerkingen zo snel mogelijk weg gaan..

Wat een opluchting om hier achter te komen...!!
Ik heb hem 5,5 jaar gehad. Na plaatsing van de 2e werd het allemaal nog veel erger en zag ik eindelijk verband. Die rust kwam eigenlijk al de eerste week na verwijdering.

Artsen zien dit verband helaas vaak niet, maar het staat dus gewoon in de bijsluiter. Misschien moet je die even meenemen naar je gyn (of naar je huisarts, die kan het spiraaltje ook verwijderen). Succes :-)
wat heerlijk!!

Ben net bij de huisarts geweest maar de draadjes zijn tekort afgeknipt en kan hij er niet bij dus.

Moet naar mn gyn, kan pas over 2 weken!!!!!

Mijn huisarts kijkt of hij me eerder kan plaatsen maar of dat lukt???

Erg balen, ik wil m er zo snel mogelijk uit, maar het feit dat ik nu weet waar het vandaan komt geeft al meer rust!!!

Echt hartstikke bedankt!!! Dit was de gouden tip die ik zocht (hopelijk, maar ga er van uit)

Was je ook zo ontzettend onrustig lichamelijk, maar geestelijk niks aan de hand??!!
He, da's balen! Wat zei je huisarts?

Na plaatsing van de 2e werd ik ook depressief, maar de jaren ervoor was ik al enorm stresserig om niks (en daarnaast nog heel veel andere klachten die geen enkele arts in verband bracht met de mirena, maar die verdwenen na verwijdering).

Hoe lang heb je de mirena al?

Je weet het nooit 100% zeker, maar als je ook hartkloppingen, onregelmatige ongesteldheid en opvliegers hebt, dan is de kans wel groot dat het een hormonale oorzaak heeft. Ik hoor graag van je hoe het na verwijdering gaat.
Klinkt echt hormonaal.

Ik heb de Mirena ook gehad, en heb nog nooit zo veel stemmingswisselingen gehad als toen.
nou ik kan m over twee weken weg laten halen...ik hoop echt op verbetering dan.

Ergens is het logisch, vroeger bij de pil had ik ook altijd zoveel last van hormonen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Ik ben wel op andermans advies teunisbloem olie gaan gebruiken tot hij verwijderd wordt. Iets natuurkundigs wat helpt bij pms...

Pff wat zal ik blij zijn als dat ding er uit is...want het MOET gewoon die mirena zijn, ik heb er verder geen oorzaak voor..

Mijn huisarts vond t maar twijfelachtig maar sloot niks uit na het lezen van de bijsluiter...

nogmaals thanx veggie!!!
Blij dat ik heb kunnen helpen :-)

Goed advies, teunisbloemolie.

Bij de Mirena wordt vaak gezegd dat er geen of nauwelijks bijwerkingen kunnen zijn vanwege de plaatselijke werking. Maar de hormonen blijven niet in de baarmoeder, ze gaan toch het hele lichaam door (ze komen bijvoorbeeld ook in de moedermelk als je borstvoeding geeft), dus als je gevoelig bent voor hormonen, kun je er net zo goed last van krijgen.
Ik ga je op de hoogte houden, ik kan niet wachten tot dat ding er uit is en eindelijk de oorzaak van die problemen wordt aangepakt...
Morgen gaat hij er eindelijk uit!!!

Kan niet wachten!!
Gelukt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven