Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Toch nog wel aardig geslapen eigenlijk, ondanks best wel veel last van de plek waar geprikt is. Mijn pols (daar zat het infuus) begon op te zwellen en rood te worden, dus ik heb tot 1 uur vannacht met warme kompressen gezeten (en een paracetamol genomen), maar het lijkt nu weer wat beter.

Verder... tsja, wat te zeggen? Ik ben niet erg gedeprimeerd of verdrietig, het is meer zo dat ik denk: nou ja, zo is het dus, we gaan weer door.

Hoe langer dit hele kankergebeuren duurt, hoe laconieker ik eronder ben.
Heeft Petit het niet gehad over een stent of port-a-cath?

Mij lijkt het weer een drama al dat geprik.

Je bent een dappere dodo om er laconiek onder te zijn.

Ik vind die glitterplaatjes intussen mooi van lelijkheid.
Nee, de Navelbine is niet heftig genoeg om er een stent voor aan te leggen, zeker gezien mijn geschiedenis met die dingen (constant ontstekingen).

Als er zwaardere chemo moet komen zal ik er wel een krijgen denk ik, maar alleen voor de Navelbine niet.

Ben trouwens blij te lezen dat je weer een keer naar die bult laat kijken; dat kan nooit kwaad, als hij er al zolang zit!
Ja je had er altijd wel erg veel last van die stent toen. En om nu weer het risico te nemen dat er een bacterie in komt is ook geen pretje.

Als ik vorige week de mamacare verpleegkundige niet was tegengekomen had ik het nog wel afgekeken. Maar zij vond dat die bult er ook wel erg lang bleef zitten. Een keertje naar laten kijken is ook beter voor mijn gemoedsrust. Ik heb manlief nog maar niets gezegd. Die maakt er zich dan weer zo druk om dat ik daar meer last van heb dan te zwijgen. Die snapt zowiezo niet dat ik nooit klaag over mijn oog en mijn knie. Maar ik vind dat het geen nut heeft tien keer op een dag te zeggen dat het lastig en pijnlijk is. Dat moet hij toch zien als ik opsta of te lang achter de pc heb gezeten.

Ach mannen zijn wat dat betreft soms stekeblind.

Tenminste die van mij.
Ik dacht net: laat ik 's wat doen aan sport, maar ik heb echt géén conditie vandaag, na dat infuus enzo.

Dus mag ik van mezelf verplicht rust nemen (en dus ook geen huishouden doen, hahaha).

Nu nog wat bedenken om te eten, ik heb weer eens nergens zin in (maar de orangina gaat er in liters doorheen, dat wel).
Ik lees mee en weet gewoon niets te zeggen.

Breng je maar elke keer een om te laten weten dat er aan je gedacht wordt.
Misschien is die wat laconieke houding wel fijn als een soort zelfbescherming. Als ik mensen vertel over je vragen ze altijd 'hoe is ze eronder?'. Maar dat valt niet echt uit te leggen.

Sporten na zo'n dag met dikke pols is niet zo'n goed idee nee. Morgen weer bikkel!

Ik denk toch dat er een nieuw konijn komt, en dan een rijpere vrouw. Dan kunnen we over een jaar of 4 nog zien hoe en wat. En mijn Sammie ziet vast het verschil niet en is zelf ook niet meer piepjong.
Krijg je dan een gesteriliseerd konijn Phoehee? Anders zit je straks met een hoop konijnenbaby'tjes te kijken.

Ik denk ook dat het een soort zelfbescherming is Bo. En ik vind altijd dat anderen er anders in staan dan jezelf.

Dat zielige gedoe wat je dan krijgt. Daar houdt ik ook helemaal niet van. Dus dan maar nuchter.

Soms ben ik misschien wel eens een beetje te nuchter.
Oh nee mijn konijnenman is zijn mannelijkheid al jaren kwijt. Hij probeert het te verbergen met veel liefde voor zijn vrouw. Daarnaast is hij dol op hoofdlikken van zijn partner en daardoor komt zij ook aan haar trekken.

Ik heb dit konijn op het oog, een rijpere dame van 6 die al ruim een jaar in de opvang woont.

Zoebie een nuchtere Limburgse, een zeldzame combi. Of mag ik je geen Limburgse noemen?
Oooooh Phoehee wat een schatje zeg.

Arm niet eens meer mannelijk konijn. Maar wel gemakkelijk.

Ik ben geen Limburgse, ik heb die Zuid Hollande nuchterheid.

Gelukkig zeg.
Nee daarom vroeg ik al of ik je Limburgse mocht noemen ;)
quote:phoehee schreef op 31 maart 2010 @ 19:58:

Nee daarom vroeg ik al of ik je Limburgse mocht noemen ;)

Ik geloof dat je hier geboren en getogen moet zijn anders lukt het echte Limburger zijn nooit meer.

Ik snap zowiezo van dat hele gehos en gezuip tijdens carnaval niets. Maar ja, ik ben er dan ook één van boven de Moerdijk.

Ik denk dat het echte carnaval je met de paplepel moet zijn ingegoten.
Haha Zoebie, als geboren en getogen Limburgse is het carnaval mij dus met de paplepel ingegoten, maar ik vind er geen zak aan.

Robo, lieve meid, ik heb de vorige week in de prachtige kathedraal van Chartres een kaarsje voor je aangestoken, en heb toen bij mezelf gedacht: nou komt alles goed met Robo. Maar ja, zo werkt het nou eenmaal niet.

Je t'embrasse très fort.
Nou ja Rubis, uitzonderingen daargelaten.

Ik heb de tape van mijn knie gehaald en nu heb ik een hele dikke knie. Deze tape heeft er 11 dagen omheen gezeten (was dus 2 x 11 dagen tape) en eraf deed auw, vooral de achterkant van mijn knie wat dubbel zo hard plakte. Nu zit ik maar te hopen dat ie morgen bij de orthopeed nog steeds dik is. Dan ziet ie het ook een keer. Misschien helpt het.

Bo hebben jullie ook zulk rotweer gehad? Het was hier compleet herfst. Met flinke stormvlagen. Mijn mooie brem in pot lag ergens achter in de tuin in plaats van aan het raam op tafel, waar ik er van kon genieten. 't Is nu weer rustig, maar als je dan hoorde dat er in Schotland en Ierland een berg sneeuw is gevallen. Nee zeg, daar moet ik niet meer aan denken.

Ik ga douchen en de plaksel van mijn knie afhalen.
Het is nogal wat zo uitslag zeg. Ik snap ergens zeg nou te bekijken wel. En dat je tegen zwaardere chemo op zie te begrijpen. Ik hoop ze lange tijd ziekte af kunnen remmen. Ik werk nu lange dagen wasserij wel gezellig hoor. En leuke mensen mee werk. Ik dacht eerst kijken hier. Liefs anita
Hier was ook storm gisteren nu regen gewoon nat rottig kil weer. Maar op werk in wasserij weer stik warm. Nou sneeuw nee geef mijn maar zon. Straks 8 april dochter jarig al 17 jaar pff gaat toch snel de tijd. Naar hun kijk echt groei toch als kool. Zoebie sterkte met knie en wat knobbel laat aub naar kijken.
Robo, dat de rem maar lang er op mag gaan.
Robo, ik lees net pas bij... Ik ga ook voor een mega rem, ik trap iig heel hard mee.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Zo, ik voel me weer wat beter, ik was kapot gisteravond. Een halve Harry Potter gekeken en vervolgens bijna 13 uur geslapen

Ik heb erg veel zin in het weekend, mijn man heeft vanaf morgen vrij dus dat is 4 dagen voor ons samen. Dat kunnen we wel gebruiken :-)

Anita, ik heb ooit ook een baantje gehad in een wasserij, maar dan op de afdeling "stomen". Was inderdaad hartstikke warm daar! Wel leuk om te doen vond ik, al die kleren die vies binnenkomen en schoon weer weggaan. Hou je het een beetje vol?

Phoehee, wat een goed plan om een konijn uit de opvang te nemen. Denk je dat je mannetjeskonijn zomaar een ander konijn accepteert? Ik weet niet hoe dat werkt bij konijnen, maar met mijn hamstertjes hoef je dat bijvoorbeeld niet te proberen!

Zoebie, hier was het niet herfstig, wel een stuk kouder ineens. Jammer, want ik zat er juist over te denken om de winterkleding weg te ruimen, maar daar moet ik dan misschienb nog maar even mee wachten!

Moet je vandaag naar de orthopeed voor de knie? En is ie nog opgezwollen nu? sterkte in ieder geval!

Leo, ik was gisteravond een beetje moe :-) maar het was toch fijn je te hebben gesproken, zoals altijd! Volgende keer bel ik als ik mijn ogen beter kan openhouden, ok?
Schat, ik vond het weer enig hoor, niks te kort, kort is ook goed, lang is goed maar kort ook, tis altíjd goed eigenlijk. (ik ben gewoon heel makkelijk, geen slet, maar wel héél makkelijk )

Bellen roels gewoon en ik ben blij dat je niet vond dat ik te veel over mezelf snaterde.

Welke film is het geworden? Mocht je je Harry Potter fetisj uitleven of moest je je conformeren aan de wensen van de man?

Ik ben blij met je!

Leonoor wat ben je toch een maf mens zeg.

Mijn knie is minder dik. Ik zou bijna zeggen: "Helaas".

Maar ik ga niet weg vanmiddag voor ik weet wat er mee aan de hand is.
En er valt sneeuw ergens in Nederland. Natte, dat dan weer wel. Dus het blijft niet liggen. Maar het idee alleen al.

Las het net op een ander topic. Getver zeg.

Er staat hier ook nog eens een gure koude wind. Inderdaad Bo wacht nog maar even met de winterkleren wegstoppen.
Robo konijnen zijn groepsdieren, misschien gaat het daarom beter. Vaak moeten ze wel even wennen maar meestal komt de liefde snel. Misschien gaat hij morgen al op date. Ik zal foto's maken. Oh ik heb inmiddels een ander konijn op het oog, ook een rijpere dame.

Bah sneeuw! Ik wil zon, lammetjes zien en mijn nieuwe sandalen aan.
quote:Zoebie schreef op 01 april 2010 @ 12:17:

Leonoor wat ben je toch een maf mens zeg.

Mijn knie is minder dik. Ik zou bijna zeggen: "Helaas".

Maar ik ga niet weg vanmiddag voor ik weet wat er mee aan de hand is.

Maf ja? Ik zit in een hele discussie over wat aardig is en zo, heel interessant. Ik ben dus zowel aardig als maf kan ik nu concluderen....

Zo leert een mens nog eens iets over zichzelf!

Pas jij maar goed op jezelf lieve schat, heel goed dat je wacht met op stap gaan voor je weet wat er aan de hand is.
Phoehee, wat leuk dat je er zo'n werk van maakt :-) Ben benieuwd naar de konijnenfoto's. Wat heb je voor sandalen trouwens? Nieuw?

Zoebie, inderdaad hoor, niet weggaan voor je een antwoord hebt. En misschien is dit een domme opmerking, maar waarom maak je niet gewoon een foto als de knie zo opgezwollen is? Dan kun je die meenemen naar de orthopeed als "bewijs". Schrijf de datum etc erbij en zo heb je een dossier dat je hem kunt laten zien.

Sterkte vanmiddag!

Leo, een discussie over aardig zijn?!? Ik zeg: aardig en maf is een fijne combinatie. Beter dan onaardig en gewoontjes in ieder geval :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven