Amsterdam Slotervaart

31-03-2010 12:38 24 berichten
Hoi!

Binnenkort verhuis ik naar Amsterdam voor mijn werk.

Nu kan ik een appartement krijgen in Amsterdam-west Slotervaart.

Nu hoor ik allemaal verschillende verhalen over deze wijk (zowel positief als negatief).

Is het dan echt zo slecht en kan ik hier beter niet wonen als 23 jarige alleen?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteren een artikel daarover gelezen hier op het forum, dat kwam uit de volkskrant, en dat was niet zo best. Ik ga het even voor je opzoeken
Ik zou er niet willen wonen, ik woon ook in Adam west maar dan wel wat dichterbij het centrum dan Slotervaart. Ik loop niet graag door Slotervaart, toch zal het heel erg afhangen van waar je precies gaat wonen in Slotervaart.
Hier de link naar het topic, en dan de eerste link meteen

Immigratie, een probleem?
.
.
Zou me in ieder geval goed laten informeren en zou eens langs gaan waar je eventueel zou gaan wonen. Ik fiets er vaak langs en vind het 3x niets, maar ze zijn druk bezig om de boel daar op te knappen dus misschien helpt het.

Maar dan zal toch de jeugd weg moeten gaan want die houden niet zo van blanke vrouwtjes.
.
Rijd of fiets er eens een paar keer per dag doorheen, misschien ook een paar keer 's avonds of s'nachts. Neem iemand mee, en kijk hoe jij je voelt op die verschillende tijdstippen op verschillende routes door de wijk.

Van dat appartement naar de supermarkt, van dat appartement naar de stad, naar je werk, naar de dichtstbijzijnde sportschool, door het park in de buurt etc.

Verken de buurt al een beetje voor je een beslissing neem op basis van andermans bevindingen. Misschien voel jij je wel helemaal niet bedreigd door die groep jongens op de hoek van de straat, of voel jij je al niet lekker in je vel zitten als er iemand voorbij loopt die je vreemd aan kijkt.

Succes.
Slotervaart is groot. Ik zou inderdaad gaan kijken. Wat de een afschuwelijk vindt, vindt de ander geen probleem. Een mede-studente van me had voor de Bijlmer gekozen, omdat ze een echte flat wilde. Haar beviel het prima. Met zes sloten op de deur en altijd op tijd weg uit de kroeg omdat ze met het ov moest.
het is toch van de zotte dat dit in sommige buurten aan de gang is?!
Nou, het ligt er echt aan waar in Slotervaart je woont, ik ken een hele leuke, veilige en gezellige buurt. Maar je hebt er idd veel flats met schorem, maar wat dichter naar het Hoofddorpplein is het erg leuk juist! Dieper Slotervaart in is stukken minder, maar er wordt wel aan gewerkt.
Ik heb vijf jaar in Slotervaart gewerkt en in de buurt van het Sierplein is het inderdaad prima te doen. Wel saai, maar echt niet onveilig volgens mij.
Bedankt voor alle reacties.

Ik ben eigenlijk totaal nog niet bekend in Amsterdam.

En wat zijn dan de slechtere stukken in Slotervaart?

Als ik het doe kom ik bij het Slotervaart ziekenhuis te wonen...
Gezellig is het in elk geval niet. Dan zou ik nog liever in Weesp of zo gaan wonen
In de buurt van het Sierplein kun je prima wonen. Ten noorden van station Lelylaan bij August Allebeplein is niet zo'n beste buurt vind ik. Bij Slotervaart ziekenhuis ligt het er ook weer aan. Volgens mij recht t.o. het ziekenhuis bij de pleintje is ook niet echt o.k. Maargoed, ik zou er toch vaak rondfietsen en de sfeer proeven. Ik heb er jaren gewoond en gewerkt, en nog nooit wat naars meegemaakt al vond ik het niet relaxed om alleen over straat te gaan 's avonds laat (ging trouwens nergens in Amsterdam relaxed over straat 's avonds laat/'s nachts).
quote:Princesita schreef op 01 april 2010 @ 16:46:

Gezellig is het in elk geval niet. Dan zou ik nog liever in Weesp of zo gaan wonenIk ben van een Slotervaart naar een dorp gegaan, maar mennnnn wat dut je hier in.
Ik zou idd eerst even rondfietsen, ook s avonds. Ik zou er niet willen wonen ( ook niet in Noord) zelf woon ik in Oud-West. Goede buurten in Slotervaart, eehh nee in Schotelcity zou ik niet aanraden. Kun je alleen in Slotervaart wat krijgen?
Nou, ik denk niet dat het onveilig is, ook 's avonds niet. Nu fiets ik er vooral over de grote straten dus misschien dat ik de pleintjes met hangjongeren net misloop.

Waarom informeer je niet even bij je toekomstige buren of er veel overlast is? Ik denk namelijk dat het heel erg per straat uitmaakt.
Ik ken Slotervaart niet goed en eigenlijk wil ik dat ook zo houden, want voor zover ik erover kan oordelen vind ik het maar niks. Ik heb er ooit een week of 2 gelogeerd en als ik 's avonds met de tram ging, moest mijn vriend me op komen halen van de halte, want ik durfde daar 's avonds niet alleen over straat.

Mijn auto stond in een privegarage en mijn ruit is, net als die van andere auto's in de garage ingetikt.

Ik ben het met Lindy eens, je kunt beter een kamer in een betere buurt hebben dan een appartement daar.
Cum non tum age
Zelfs als ik er overdag doorheen rijd met de auto, voel ik me er niet fijn.
Sierplein is idd te doen.

Voor de rest: zowel overdag als 's avonds een keer een kijkje nemen.

Succes!
Slotervaart is groot. Je hebt een aantal slechte en slechte stukken.

Ik zelf woon in Nieuw-Sloten, dit stuk behoort ook tot Stadsdeel Slotervaart, maar het is hier absoluut veilig en rustig.
Slotervaart is één van de slechtste delen van Amsterdam. Maar als je van buiten komt en je kunt daar een woning krijgen, dan mag je al in je handen knijpen. Via woningnet moet je jaren wachten op een woning, ook in Slotervaart. Dus neem die flat en kijk dan verder. Als je eenmaal in Amsterdam werkt en er contacten opdoet kun je makkelijker viavia wat beters krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven