Culinair emigreren
donderdag 1 april 2010 om 01:32
Rare titel, maar wat ik leuk zou vinden is om recepten enzo te lezen vanuit andere landen. Wij werken hier met cups, een cup is 250 ml. Dus afmeten in een maatbeker. Ik zal aftrappen:
Marshmallows:
Ingredients
* 4 packages gelatin
* 1 1/2 cups water (375 ml)
* 2 cups sugar (500 ml)
* 1 1/2 cups corn syrup (375 ml)of kandij stroop
* 1 tablespoon pure vanilla extract (of een zakje vanille suiker)
* 1 pinch salt
Directions
1. In a small bowl sprinkle the gelatin powder over ½ cup of the water. Place the sugar and the remaining one-cup of the water in a pot and heat until warm to the touch. Add the gelatin mixture to the warm syrup and stir until fully melted.
2. Pour the gelatin syrup mixture into the bowl of a large stand mixer (i.e. Hobart or KitchenAid) fitted with a whip. Add the corn syrup and vanilla and begin beating at high speed. You may find it useful to cover the bowl with plastic wrap while it beats to keep down the splatter.
3. Continue beating until the mixture cools, increases in volume, and forms soft peaks. Working quickly before the mixture fully sets in the bowl transfer to either a standard hotel pan dusted with powdered sugar for later cutting into cubes or transfer to a piping bag fitted with a straight tip and pipe mounds onto a non stick surface such as a silpat mat dusted with powdered sugar.
Recept van Chef at home; Michael Smith
Het is best wel veel dus je hebt wel een flinke kom nodig om in te mixen.Chef at home
Marshmallows:
Ingredients
* 4 packages gelatin
* 1 1/2 cups water (375 ml)
* 2 cups sugar (500 ml)
* 1 1/2 cups corn syrup (375 ml)of kandij stroop
* 1 tablespoon pure vanilla extract (of een zakje vanille suiker)
* 1 pinch salt
Directions
1. In a small bowl sprinkle the gelatin powder over ½ cup of the water. Place the sugar and the remaining one-cup of the water in a pot and heat until warm to the touch. Add the gelatin mixture to the warm syrup and stir until fully melted.
2. Pour the gelatin syrup mixture into the bowl of a large stand mixer (i.e. Hobart or KitchenAid) fitted with a whip. Add the corn syrup and vanilla and begin beating at high speed. You may find it useful to cover the bowl with plastic wrap while it beats to keep down the splatter.
3. Continue beating until the mixture cools, increases in volume, and forms soft peaks. Working quickly before the mixture fully sets in the bowl transfer to either a standard hotel pan dusted with powdered sugar for later cutting into cubes or transfer to a piping bag fitted with a straight tip and pipe mounds onto a non stick surface such as a silpat mat dusted with powdered sugar.
Recept van Chef at home; Michael Smith
Het is best wel veel dus je hebt wel een flinke kom nodig om in te mixen.Chef at home
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
donderdag 1 april 2010 om 01:43
Leuke recepten met marshmallows:
Smores
Ingredienten
- marshmallows, 1 per koekje
- chocolate chips, zoveel als er op een koekje past
- 2 tarwe biscuitjes
Rooster de marshmallow boven een vuurtje.
Leg de warme marshmallow op een biscuitje.
Doe er de choc. ships bovenop.
Leg het tweede biscuitje er bovenop.
Echt camping voer, mjummie, of boven een vuurkorf in de tuin.
Marshmallow fondant voor het decoreren van taarten. Onze kids vinden het stukken lekkerder dan de gewone fondant en het is nog makkelijk ook.
Ingredients
* 55 g butter
* 448 g miniature marshmallows
* 60 ml water
* 5 ml vanilla extract
* 910 g confectioners' sugar, divided (poedersuiker), divided
je kunt ook nog kleurstof toevoegen, maakt het een stuk leuker.
Directions
1. Place the butter in a shallow bowl, and set aside.
2. Place the marshmallows in a large microwave-safe bowl, and microwave on High for 30 seconds to 1 minute to start melting the marshmallows. Carefully stir the water and vanilla extract into the hot marshmallows, and stir until the mixture is smooth. Slowly beat in the confectioners' sugar, a cup at a time, until you have a sticky dough. Reserve 1 cup of powdered sugar for kneading. The dough will be very stiff.
3. Rub your hands thoroughly with butter, and begin kneading the sticky dough. As you knead, the dough will become workable and pliable. Turn the dough out onto a working surface dusted with confectioners' sugar and continue kneading until the fondant is smooth and no longer sticky to the touch, 5 to 10 minutes.
4. Form the fondant into a ball, wrap it tightly in plastic wrap, and refrigerate overnight. To use, allow the fondant to come to room temperature, and roll it out onto a flat surface dusted with confectioners' sugar.
Smores
Ingredienten
- marshmallows, 1 per koekje
- chocolate chips, zoveel als er op een koekje past
- 2 tarwe biscuitjes
Rooster de marshmallow boven een vuurtje.
Leg de warme marshmallow op een biscuitje.
Doe er de choc. ships bovenop.
Leg het tweede biscuitje er bovenop.
Echt camping voer, mjummie, of boven een vuurkorf in de tuin.
Marshmallow fondant voor het decoreren van taarten. Onze kids vinden het stukken lekkerder dan de gewone fondant en het is nog makkelijk ook.
Ingredients
* 55 g butter
* 448 g miniature marshmallows
* 60 ml water
* 5 ml vanilla extract
* 910 g confectioners' sugar, divided (poedersuiker), divided
je kunt ook nog kleurstof toevoegen, maakt het een stuk leuker.
Directions
1. Place the butter in a shallow bowl, and set aside.
2. Place the marshmallows in a large microwave-safe bowl, and microwave on High for 30 seconds to 1 minute to start melting the marshmallows. Carefully stir the water and vanilla extract into the hot marshmallows, and stir until the mixture is smooth. Slowly beat in the confectioners' sugar, a cup at a time, until you have a sticky dough. Reserve 1 cup of powdered sugar for kneading. The dough will be very stiff.
3. Rub your hands thoroughly with butter, and begin kneading the sticky dough. As you knead, the dough will become workable and pliable. Turn the dough out onto a working surface dusted with confectioners' sugar and continue kneading until the fondant is smooth and no longer sticky to the touch, 5 to 10 minutes.
4. Form the fondant into a ball, wrap it tightly in plastic wrap, and refrigerate overnight. To use, allow the fondant to come to room temperature, and roll it out onto a flat surface dusted with confectioners' sugar.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
donderdag 1 april 2010 om 07:57
quote:dangeensuus schreef op 01 april 2010 @ 07:51:
Leuk, maar hoeveel is bijvoorbeeld 1 cup in grammen? Misschien handig om dat er bij te zetten.Dat kun je niet zeggen want een cup is een inhoudsmaat, 250 ml lood is zwaarder dan een 250 ml melk. TO kan natuurlijk wel 500ml suiker omrekenen in grammen, maar de rest zou ik zo laten staan.
Leuk, maar hoeveel is bijvoorbeeld 1 cup in grammen? Misschien handig om dat er bij te zetten.Dat kun je niet zeggen want een cup is een inhoudsmaat, 250 ml lood is zwaarder dan een 250 ml melk. TO kan natuurlijk wel 500ml suiker omrekenen in grammen, maar de rest zou ik zo laten staan.
donderdag 1 april 2010 om 08:24
quote:dangeensuus schreef op 01 april 2010 @ 08:04:
Kiss, ik gok Amerika
Laat het Canada zijn .
Mocht Ann geen lekker recept hebben, ik heb een heerlijk recept van bananenbrood. Ik woon alleen in NL dus het recept past niet hier, ik heb het alleen in NL afmetingen.
Kiss, ik gok Amerika
Laat het Canada zijn .
Mocht Ann geen lekker recept hebben, ik heb een heerlijk recept van bananenbrood. Ik woon alleen in NL dus het recept past niet hier, ik heb het alleen in NL afmetingen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 1 april 2010 om 08:35
Oh ja ik heb ook een heel lekker recept van bananenbrood. Super makkelijk ook nogeens, alles in een kom en dan gewoon met de stamper er doorheen. Ik zit nu op mijn werk en zal zoeken of ik het van hieruit kan vinden en anders morgen (voor jullie vandaag).
Ja met die maten is altijd een gedoe, ik kan het alleen niet zo makkelijk omrekenen, sorry! Ik ben er nu helemaal aangewend, je kunt heel makkelijk een maatbeker nemen voor het afmeten.
MV heeft helemaal gelijk Ik woon in Calgary, Canada.
Ja met die maten is altijd een gedoe, ik kan het alleen niet zo makkelijk omrekenen, sorry! Ik ben er nu helemaal aangewend, je kunt heel makkelijk een maatbeker nemen voor het afmeten.
MV heeft helemaal gelijk Ik woon in Calgary, Canada.
donderdag 1 april 2010 om 09:40
Bananencake:
Ingredients
* 3 bananas, that are very ripe
* 1 cup demerara sugar, loosely packed (bruine suiker)
* 2 eggs
* 3/4 cup grapeseed oil(kan ook gewoon met zonnebloem olie)
* 1 1/2 cups all-purpose flour
* 1 teaspoon baking powder
* 1/2 teaspoon baking soda
* 1/2 teaspoon salt
* 1 tablespoon ground cinnamon
* 1/4 teaspoon ground nutmeg
* 1 cup walnuts, coarsely chopped
Directions
1. Preheat the oven to 350 degrees F.
2. In a large bowl, mash the bananas with a hand-help potato masher, leaving them chunky.
3. Add the sugar, eggs, and grape seed oil.
4. Continue to mash and stir with the potato masher until the ingredients are blended.
5.Sift the dry ingredients onto a piece of parchment paper and pour into the banana mixture.
6. Using the potato masher, blend gently until the flour is worked through.
7. Stir in the walnuts.
8. Pour into a 9" cake pan lined with parchment paper.
9. Bake 35 to 40 minutes, until golden and the tester comes out clean.
Zoals gezegd, ik gooi gewoon alles in de kom en ga dan aan het stampen/roeren. Ik weet alleen niet waar je baking soda kunt kopen? MV, weet jij dit? Ben trouwens ook erg benieuwd naar jouw recept!
Dit is trouwens het eerste recept wat ik heb gemaakt na onze emigratie. Het was op t.v. en ik heb het allemaal gauw op een blaadje gekladderd, incl. de "packed" demerara sugar. Ik de hele winkel door op zoek naar "packed" brown sugar. De jochies in de super (mega super)markt keken mij allemaal erg glazig aan. Later aan een buuf gevraagd en die moest hard lachen het betekent gewoon zoiets als afgestreken (packed= aangestampt, letterlijk). Dom he, 't was de tweede week, ik was er nog niet helemaal bij, zullen we maar zeggen.
Ingredients
* 3 bananas, that are very ripe
* 1 cup demerara sugar, loosely packed (bruine suiker)
* 2 eggs
* 3/4 cup grapeseed oil(kan ook gewoon met zonnebloem olie)
* 1 1/2 cups all-purpose flour
* 1 teaspoon baking powder
* 1/2 teaspoon baking soda
* 1/2 teaspoon salt
* 1 tablespoon ground cinnamon
* 1/4 teaspoon ground nutmeg
* 1 cup walnuts, coarsely chopped
Directions
1. Preheat the oven to 350 degrees F.
2. In a large bowl, mash the bananas with a hand-help potato masher, leaving them chunky.
3. Add the sugar, eggs, and grape seed oil.
4. Continue to mash and stir with the potato masher until the ingredients are blended.
5.Sift the dry ingredients onto a piece of parchment paper and pour into the banana mixture.
6. Using the potato masher, blend gently until the flour is worked through.
7. Stir in the walnuts.
8. Pour into a 9" cake pan lined with parchment paper.
9. Bake 35 to 40 minutes, until golden and the tester comes out clean.
Zoals gezegd, ik gooi gewoon alles in de kom en ga dan aan het stampen/roeren. Ik weet alleen niet waar je baking soda kunt kopen? MV, weet jij dit? Ben trouwens ook erg benieuwd naar jouw recept!
Dit is trouwens het eerste recept wat ik heb gemaakt na onze emigratie. Het was op t.v. en ik heb het allemaal gauw op een blaadje gekladderd, incl. de "packed" demerara sugar. Ik de hele winkel door op zoek naar "packed" brown sugar. De jochies in de super (mega super)markt keken mij allemaal erg glazig aan. Later aan een buuf gevraagd en die moest hard lachen het betekent gewoon zoiets als afgestreken (packed= aangestampt, letterlijk). Dom he, 't was de tweede week, ik was er nog niet helemaal bij, zullen we maar zeggen.
donderdag 1 april 2010 om 09:42
Sorry Kiss, dat wordt wel een beetje moeilijk. Ik denk dat je heel ver kunt komen met een maatbeker, nogmaals sorry. Ik geloof dat ik de eerstvolgende keer naar NL maar een hele bubs cups meeneem. Hoewel ik voor de emigratie ook wel de maatbeker gebruikte, 't kan echt!
donderdag 1 april 2010 om 11:11
Kweenie, Kiss, ben al een tijdje niet in NL geweest. Ik heb 5 jaar geleden een heleboel van dat soort dingen meegenomen zodat fam. en vrienden mee konden koken. Ik heb toen heulemaal geen tijd gehad om te shoppen, zielig he?
Zo zien ze eruit:
Zo zien ze eruit:
donderdag 1 april 2010 om 11:35
oh, die zien er leuk uit! 
een oostenrijks recept dan maar:
Steirische Pompoensoep:
Ingrediënten:
· 500 g pompoen (de oranje, Hokkaido of de franse nootmuskaatpompoen)
· 1 eetlepel boter
· 1/2 liter runder- of kippebouillon
· 125 ml room of creme fraiche
· 1 theelepel dille en 1/2 theelepel gemalen komijn
· beetje zeezout, peper en thijm en'n snufje nootmuskaat
· 1 eetlepel geroosterde pompoenpitten en paar druppels pompoenolie
Snij de pompoen in stukken en lepel de pitjes op een bordje.
Eventueel de schil eraf halen, (Bij de Hokkaido-pompoen kan de schil meegekookt worden) en in kleine blokjes snijden.
De pompoenpitjes kort roosteren.
Boter in een soeppan verhitten en de pompoenblokjes in de gesmolten boter smoren.
Met runder- of kippebouillon blussen en op een klein pitje laten staan totdat het pompoenvlees zacht geworden is.
Met zout, peper, thijm en nootmuskaat kruiden en de room of creme fraiche en komijn er doorheen roeren.
Met de staafmixer pureren en voorzichtig doorroeren.
Even proeven en over voorverwarmde borden verdelen.
De borden met een paar druppeltjes pompoenolie, dille en de geroosterde pompoenpitjes garneren.
een oostenrijks recept dan maar:
Steirische Pompoensoep:
Ingrediënten:
· 500 g pompoen (de oranje, Hokkaido of de franse nootmuskaatpompoen)
· 1 eetlepel boter
· 1/2 liter runder- of kippebouillon
· 125 ml room of creme fraiche
· 1 theelepel dille en 1/2 theelepel gemalen komijn
· beetje zeezout, peper en thijm en'n snufje nootmuskaat
· 1 eetlepel geroosterde pompoenpitten en paar druppels pompoenolie
Snij de pompoen in stukken en lepel de pitjes op een bordje.
Eventueel de schil eraf halen, (Bij de Hokkaido-pompoen kan de schil meegekookt worden) en in kleine blokjes snijden.
De pompoenpitjes kort roosteren.
Boter in een soeppan verhitten en de pompoenblokjes in de gesmolten boter smoren.
Met runder- of kippebouillon blussen en op een klein pitje laten staan totdat het pompoenvlees zacht geworden is.
Met zout, peper, thijm en nootmuskaat kruiden en de room of creme fraiche en komijn er doorheen roeren.
Met de staafmixer pureren en voorzichtig doorroeren.
Even proeven en over voorverwarmde borden verdelen.
De borden met een paar druppeltjes pompoenolie, dille en de geroosterde pompoenpitjes garneren.
donderdag 1 april 2010 om 12:19