vakantiedagen horeca
donderdag 1 april 2010 om 10:59
werk 35 uur p.m. in horeca, wel vakantiegeld geen vakantiedagen. In contract wordt niets vermeld over loon incl. vakantiedagen. Ik werk van 1 september tot half juni. Daarna ontslag en per 1 september weer opnieuw in dienst. Doe dit al 9 jaar, maar heb nog nooit vakantiedagen gehad. Is het mogelijk om ook met terugwerkende kracht de vakantiedagen van voorgaande jaren op te eisen? Ieder jaar krijgen wij weer een nieuw contract.
Wij krijgen misschien dit jaar wel de vakantiedagen. Wordener ook vakantiedagen over overuren berekend?
Dank voor antwoord.
Wij krijgen misschien dit jaar wel de vakantiedagen. Wordener ook vakantiedagen over overuren berekend?
Dank voor antwoord.
donderdag 1 april 2010 om 11:11
Dit staat meestal in het contract vermeld. Bij mijn seizoenscontract hadden we wel wat vakantiedagen, maar die kreeg je uitbetaald na afloop van het seizoen.
Bij een ander contract wat ik had had je een wat hoger salaris ipv vakantiedagen.
Dit soort banen zijn meestal ook niet voor 9 jaar lang bedoeld. Je bouwt ook geen pensioen op enzo.
Bij een ander contract wat ik had had je een wat hoger salaris ipv vakantiedagen.
Dit soort banen zijn meestal ook niet voor 9 jaar lang bedoeld. Je bouwt ook geen pensioen op enzo.