Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
@springstof: mijn vriend is ook overstag nu er in onze omgeving meer kinderen geboren worden. Hij was ook altijd bang om iets te missen. Maar hij is gelukkig wat rustiger geworden. Ik heb trouwens een vast contract. Zou wel iets anders willen maar mijn werkgever is wel relaxt mbt ouderschapsverlof e.d. Bovendien willen we binnenkort een huis kopen en daarvoor is een vast contract ook wel handig.

@Frutje: ojee, je brengt me wel in de stress vwb die jurken. Wat houdt een spoedbestelling in? Ik heb wel doorgegeven aan de winkels waar ik ga passen wanneer ik de jurk moet hebben. En ik ga pas eind september trouwen he. Weetje, ik wil wel eerder passen maar ik ben dus druk in de weekenden. Eerste gelegenheid was pas eind april...

Wat vinden jullie mannen trouwens van het forum? Vriend vindt het geloof ik maar raar dat ik hier schrijf. Ach ja, hij heeft zijn mannendingen en ik mijn meisjesdingen
@Springstof: mijn vriend was ook helemaal tegen het stoppen met de pil. Maar een tijd later vond hij het ineens prima. Je hebt dus een beetje geduld nodig... In de tussentijd hebben we ook wel veel gesprekken gevoerd en zijn er van mijn kant veel tranen gelaten. Nu doen we het met condoom en in oktober dus beginnen. Kan het gewoon nog niet bevatten...
@pipo

O dat is niet nodig hoor! Je betaalt er niets extra's voor oid, maar die verkoopster zei het heel plechtig. Ik vind het zelf nogal onzin dat het vier maanden moet duren om een jurk te maken, maar misschien ben ik er te nuchter voor. Komt goed!

Mijn vriend vindt het leuk, hij maakt er wel eens grapjes over. Hij schrijft zelf op een autoforum, dus hij begrijpt wel hoe het ongeveer gaat.

@janine

De Monza??? Ik ben ook niet meer zo van het echte stappen. Ga liever een drankje drinken of lekker uit eten. En heel soms krijg ik het op mijn heupen en doe ik een keer gek .
@frutje: niet dat ik naar de Monza ga hoor.. sterker nog ben er nog nooit geweest. Loop er wel bijna elke dag langs.. haha

stappen = kroegje, lekker eten, terrasje.. het nieuwe stappen!

Janineman vind het ook raar dat ik hier schrijf.. maar goed, volgens mij vindt hij het prima. en anders heeft ie pech.
Het Nieuwe Stappan haha, net zoiets als Het Nieuwe Werken maar dan leuker en met meer alcohol .

O, wie geeft mij een schop onder mijn kont?
@frutje: Schop , nog ff wat doen.. en dan weekend!

*makkelijk praten, janine heeft al weekend*
Haha! Ik heb net zowaar iets gedaan. Verzendlijst voor een magazine gemaakt en een interview gedaan met een ontzettend langdradig en monotoom pratend persoon.

*gaap*
Wat fijn, een forum waar je even je hart kan luchten en wat een lieve reacties!

@pipo, mmm geduld: waar koop je dat?

We hebben hier nog geen hele lange gesprekken compleet met tranen gevoerd, ken springstofman een beetje en dat werkt meestal averechts. Hij is het type man dat je heel subtiel een richting op moet sturen zodat hij vanzelf met mijn zijn eigen idee op de proppen komt haha!

@frutje & janine

Het nieuwe stappen is helemaal mijn ding, ik ben niet meer zo van uren tutten voor de spiegel hangen tot het half 1 is en je je met goed fatsoen in de stad kunt vertonen. Zet mij maar lekker op een terrasje op zo'n avond die plotseling tot half 4 blijkt te duren haha!

@alle andere dames:

Fijn he, die lente die in aantocht is!

Voor iedereen die moet werken vandaag: succes

Voor iedereen die al vrij is: enjoy!!!
Zou TO Blont eigenlijk al zwanger zijn?
Hallo allemaal!

Zo wat is er de afgelopen 2 dagen veel geschreven!!!!!

Welkom springstof! Leuk om er weer iemand bij te hebben. En zoals je hebt gelezen hebben we allemaal met de situatie te maken (gehad) dat vriendlief er nog niet aan toe was. Geduld......tja.....dat heb ik nog steeds niet helemaal gevonden.

Met het mooie weer vandaag hebben we een lekkere wandeling gemaakt. Onderweg natuurlijk allemaal kinderwagens, kleine kids etc. Had het er vandaag weer iets moeilijker mee. Ik wil ook! zeker nu het weer lekker weer wordt. Maar ik moet nog wachten tot het troosteloze seizoen :(

Ik heb het nieuwe stappen ook al jaren uitgevonden

Ben al tijden niet meer in discotheken oid te vinden. Vind ik me echt te oud voor. Maar even "een hapje eten" met vriendinnen, terrasjes pakken, etc. Dat doe ik des te meer! Heerlijk en dat gaat nooit vervelen.

Vorig weekend nog wel op een (studenten) feest geweest......was toch niet meer mijn ding. Muziek stond zo ontzettend hard, je kon elkaar met geen mogelijkheid verstaan......mijn oren deden zelfs zeer. Tja, doe mij maar een kroegje, terrasje of restaurantje waar je lekker kan "bij-beppen".

Vriend weet eigenlijk niet dat ik hier op het forum schrijf......niet dat ik het verberg, maar vind het ook niet zo belangrijk dat hij het weet. Straks gaat hij al mijn berichtjes nog nalezen.....toch maar niet

Allemaal fijne dagen gewenst en tot snel!
TO Blont heb ik hier trouwens nog nooit "ontmoet"......geen idee of zij zwanger is......misschien wordt het tijd voor een nieuw topic? volgens mij naderen we het maximum aantal berichtjes snel.
@ Springstof: heel herkenbaar, een man die het gevoel wil hebben dat het zijn idee was .

@ De rest: ik ben al tijden niet meer in een disco geweest, moet ik bekennen... Wel lekker uit eten met vriendinnen en dan blijven hangen vanwege de wijntjes, naar naar een gezellig cafeetje of (hopelijk binnenkort!) terrasje. Een kennisje van me is 32 en single, en zij staat dus nog wel een paar keer per maand uren te tutten voor de spiegel om vervolgens tot diep in de nacht van cafe naar danstent te gaan. Het probleem is: ze baalt daar zelf behoorlijk van, maar door thuis te blijven leert ze niemand kennen.

En een goede vriend van mijn leeftijd gaat binnenkort scheiden. Hij is heel bang dat het super moeilijk zal zijn om iemand te leren kennen als je niet meer wekelijks alle tenten afstruint.

Vanavond blijf ik trouwens ook thuis . We hebben net heerlijk getafeld, met vis en wijn, en straks lekker een filmpje op de bank en een boel lekkers in de koelkast. Vanaf morgen staan de sociale plannen weer op het programma, dus van zo'n avondje even niks kan ik erg genieten.

Fijne avond iedereen!
Hallo dames!

Het was even stil van mijn kant maar ik ben er nog hoor...

Ik had even een rotweek. Mijn baan (ik werk op projectbasis) hield eerder op dan verwacht dus ik zit ineens zonder werk. Gelukkig had ik een sollicitatie lopen voor een geweldige (vaste) baan maar ik hoorde gister dat ik het niet ben geworden. Balen!!! Nu ben ik het wel gewend dat ik 1 keer in de 4 maanden op zoek moet naar een nieuw project maar naast deze teleurstelling maakt de stress van mijn rammelende eierstokken en manlief die echt nog niet wil mijn gemoedstoestand er niet beter op

De reden dat ik zo twijfelde of ik hier wel of niet wil mee schrijven, is omdat mijn vriend erg gehecht is aan zijn privacy en omdat ik het gevoel heb dat erover praten weinig zin heeft. Maar als ik met jullie mee lees, merk ik dat ik daar toch wel veel steun aan heb. Dus ik ben er nog!

Ik heb deze week weer zoveel heftige gesprekken met hem gehad. Ik realiseer me dat erover praten en het (te) vaak aankaarten wellicht alleen maar meer druk op hem legt maar tegelijkertijd vind ik het zo oneerlijk dat ik me er maar bij neer moet leggen. Hij heeft intussen aangegeven dat hij echt niet weet hoe lang het nog gaat duren voordat hij er aan toe is. Zelfs een periode van 1 jaar vindt hij nog snel! Maar als ik hem vraag waar hij dan zo bang voor is, kan hij alleen maar zeggen dat hij een enorme angst heeft voor het onbekende, voor de verandering die een kindje teweeg gaat brengen in zijn leven. En ik begrijp daar helemaal niets van! Ik snap wel dat ons leven er heel anders uit gaat zien maar ik begrijp niet hoe het kan dat je als 39-jarige man, met een fantastische relatie van 2 jaar, nog steeds het gevoel hebt dat je er niet aan toe bent. Ik vraag hem dan ook steeds wat hij denkt dat er over 1 jaar zo anders gaat zijn dan nu. Behalve dat mijn vruchtbaarheid afneemt en de kans op complicaties toeneemt! Maar daar heeft hij geen antwoord op..

Ik ben echt heel gelukkig met hem maar ik voel dat er wel iets is geknakt in onze tot nu toe onvoorwaardelijke liefde voor elkaar. In ieder geval van mijn kant. Ik ben zo verdrietig dat mijn grote liefde hier zo anders in staat dan ik. Ik dacht echt dat wij op 1 lijn zaten over alles. Maar nu staat dit als een enorm obstakel tussen ons in...

Dus hoe ga ik hier de komende tijd mee om? Loslaten is zo moeilijk!

Alvast bedankt voor jullie reacties en een heel fijn paasweekend!!!

Liefs, Miss.
Overigens ook nog bedankt voor hoe relaxed jullie om zijn gegaan met het feit dat ik even niet wist wat ik met zo'n forum aan moest en of het wel iets voor mij was. Heel fijn :-)
@miss33?: een dikke voor jou. De meeste van dit forum snappen inderdaad niet waar de mannen zo bang voor zijn. Je leven is heus niet helemaal voorbij hoor zodra er een kindje komt. Waarom zijn veel (of iig de onze) zo bang voor de verandering? Mijn vriend is ook niet zo van de vernieuwingen enz. Hij vindt het al eng dat zijn haar in een ander model wordt geknipt.

Is het misschien een idee om een keer een afspraak te maken bij de huisarts? Of laat hem anders een oude uitzending van zembla zien, daarin vertellen gyns dat het echt niet verstandig is om heel lang te wachten aan de hand van voorbeeld verhalen. (moet je maar es googlen)..

en miss33, gewoon hier blijven schrijven hoor. dat lucht enorm op.
@Miss33: wat jij schrijft is zo herkenbaar. Ik voelde me ook zo ongelukkig doordat we er niet uitkwamen. Ik kon niet begrijpen dat als je zo'n fijne relatie hebt, je hier niet uitkomt. Ik heb ook echt vaak gedacht dat het daardoor stuk zou gaan.

Hier is het dus vorige maand goed gekomen. En echt waar ik had dat niet verwacht en zien aankomen. Het kan dus wel...

Wij hadden periodes dat we het er veel over hadden maar ik heb zelf een hele lange tijd het er niet over gehad omdat het toch niks opleverde. Zo moeilijk. En de ene collega en de andere vriendin werd maar zwanger en ik wist gewoon niet waar ik aan toe was.... Maar nu dus wel. Ik denk dat geduld heel veel helpt, maar ook het duidelijk stellen van een ultimatum hoe zwaar dat ook is.

Heel veel sterkte en succes Miss33
@ Miss: je moet er gewoon vanuit gaan dat jullie er samen wel uit gaan komen. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie erover blijven praten. En dat je vriend in gaat zien dat het niet alleen moeilijk voor hem is om te accepteren dat jij graag kinderen wilt, maar dat het voor jou even moeilijk is om steeds te horen dat hij er nog niet aan toe is.

Lees je de Viva als blad? Deze week zat er een bijlage bij over kinderen krijgen/willen. Dat heb ik met veel interesse gelezen, natuurlijk. Vooral het verhaal van een vrouw die een vriend had die écht geen kinderen wilde. Jarenlang niet. Op het moment dat hij zich ging beseffen dat het voor haar een wens was die ze niet omwille van de relatie opzij kon schuiven, zijn ze er toch uitgekomen.

Jouw vriend is 39 en zegt (voor zover ik dat uit jouw posts kan afleiden) niet dat hij helemaal nóoit kinderen wil. Dus zit hij waarschijnlijk nog in de fase dat hij heel erg aan het idee moet wennen. Geef hem een beetje de tijd, maar ga het onderwerp ook niet angstvallig zitten vermijden, want daar word je zelf ook niet blij van.

Nukkeman reageerde de afgelopen 2 jaar steeds heel geirriteerd als ik over kinderen begon. Toen ik een jaar geleden een keer pijnlijke borsten had en voor de grap riep dat ik misschien wel zwanger was, zei hij zelfs dat, als het zo zou zijn, ik het dan maar weg moest laten halen . Vanaf dat moment heb ik het regelmatig aangesproken, om te laten merken dat ik daar héél anders over dacht. Het is een jaar geweest waarin we soms wel wat discussies over dat onderwerp hebben gehad, maar waarin ik steeds rustig en met steekhoudende argumenten heb uitgelegd waaróm het krijgen van kinderen voor mij nu toch wel een belangrijke rol ging spelen. Een paar maanden geleden was het onderwerp in mijn hoofd ineens zó aanwezig, maar had ik ook een drempel om het met hem te bespreken. Hij merkte dat en vroeg waar ik toch zo mee bezig was in mijn hoofd. Toen heb ik het hele verhaal er in één keer uitgegooid (compleet met huilbui enzo, terwijl ik dat helemaal niet wilde, haha). Hij heeft toen heel stil naar me zitten luisteren totdat ik klaar was. En tot mijn grote verbazing zei hij dat hij mijn gedachtengang wel kon begrijpen. Sindsdien staat hij ervoor open en hebben we zelfs een termijn kunnen vastleggen wanneer ik mijn spiraaltje laat verwijderen.

Sorry, beetje lang verhaal, maar ik wilde ermee aantonen dat zelfs een man, zoals die van mij, die een jaar geleden nog gepikeerd raakte over het onderwerp 'kinderen', ook kan gaan inzien dat het verhaal twee kanten heeft.

En weet je, ik had nooit gedacht dat ik deze vrouw zou worden: fantaserend over een kind en erover pratend op een forum! Dat was voor mijn gevoel iets voor wanhopigen . Maar de wereld kan er toch ineens heel anders uitzien dan gedacht...
Even iets anders...

Ik heb al meer dan 2,5 jaar de mirena-spiraal en ben vanaf het begin niet meer ongesteld geworden. Wat heel fijn was . Maar afgelopen week had ik ineens heel veel bloedverlies. Weten jullie hoe dat kan, na 2,5 jaar helemaal niets??
@nukje Weird! :o

Ik heb ook een spiraal. Anderhalf jaar nu. Bij mij is het om het halfjaar raak. Maar mijn bloedverlies is minimaal. 3 druppeltjes (1 tamponnetje dus), 1 dag en dan is het ook weer over.

Misschien moet je je huisarts even vragen hoe dat zit bij jou!
@ Lelaatje: ja, dat ga ik ook zeker doen, ik moet deze week sowieso langs de huisarts vanwege de uitslag van een bloedtest. Maar ik begin me zo langzaam een beetje zorgen te maken, omdat dit bloedverlies nu ineens in combinatie met een boel andere klachten optreedt.

Het ergste is: diep vanbinnen hoop ik dat ik zwanger ben , maar goed, dat zal wel niet, want waarom zou ik dan ineens bloed verliezen? Dat zou er eerder op kunnen wijzen dat er iets misgegaan is... zucht.
@nukje

Hmm, raar. Ik zou het zeker met de dokter bespreken. Helemaal ivm de andere klachten. Kan het zijn dat de hormonen in de spiraal 'op' beginnen te raken?

@Miss

Knuffel voor jou!

Ik heb vannacht gedroomd dat ons neefje hier was (komt volgend weekend op bezoek) en dat ik de gebruiksaanwijzing kwijt was . Hihi. Verder ben ik ongesteld geworden en ziek. Dubbel bleeeh dus.
quote:Frutje schreef op 04 april 2010 @ 13:09:

@nukje

Hmm, raar. Ik zou het zeker met de dokter bespreken. Helemaal ivm de andere klachten. Kan het zijn dat de hormonen in de spiraal 'op' beginnen te raken?

Dat lijkt me sterk, een spiraal gaat normaalgesproken zo'n 5 jaar mee. Maar goed, ik houd er nu over op, hoor, over al die vage klachten van mij. Ik lijk wel een hypochonder op deze manier . Ik moet gewoon geduld hebben en de uitslag afwachten en daarmee basta.

quote:Ik heb vannacht gedroomd dat ons neefje hier was (komt volgend weekend op bezoek) en dat ik de gebruiksaanwijzing kwijt was . Hihi. Verder ben ik ongesteld geworden en ziek. Dubbel bleeeh dus.

Haha, grappige droom inderdaad. Was het maar waar dat kinderen een standaard gebruiksaanwijzing hadden!

Beterschap!
Miss, wat ontzettend naar voor je! Kan me heel goed voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent, herkenbaar gevoel. Kan je lastig adviseren over de beste manier om hier mee om te gaan. Kan alleen vanuit eigen situatie redeneren en heb het er heel erg weinig over met springstofman, omdat ik weet dat het niet werk. Af en toe een opmerking en aangeven dat ik er hartstikke aan toe ben, meer helpt bij mijn wederhelft *kuch* niet echt!

@pipo

vriendlief zou een rolberoerte krijgen als hij wist dat ik mijn gerammel met wildvreemde vrouwen op een vivaforum deel, dus ik hou het voorlopig even voor mezelf.

@pipo & frutje

Ben afgelopen zaterdag met vrieninnetje mee gegaan die gaat trouwen, op jurkenjacht. Leukleukleuk en nu wil ik ook trouwen!

@ Assie

Kind maken in het troosteloze seizoen, betekent wel kind hebben in het vrolijke seizoen. Haha, wil ook een lentebaby, lekker pronken bij de eerste zonnestralen!!!

@ Nukje

Ja, dat heb ik me nou wel eens afgevraagd he. stel dat ik niet helemaal was geweest met mijn eigen lover, waar vind je op onze leeftijd nou nog leuke nieuwe mensen?! Ben dan weer erg blij met het feit dat ik springstofman heb gevonden, ondanks zijn gebrek aan voortplantingsdrift. Heb verder weinig ervaring met Mirena spiraal, dus geen clue van wat het zou kunnen zijn...

Fijne Pasen allemaal verder? Jammer van het weer he?!
@ Pipo: Nukkeman weet donders goed dat ik hier op een forum schrijf. Hij weet ook mijn nick, dus als hij zou willen kan-ie alles lezen. Heb dan ook verder geen geheimen voor hem. Maar... ik weet dat hij niet leest, want hij vindt dat ik ook recht heb op m'n eigen 'gedoe', zoals hij dat noemt . Ik kan rustig een dagboek (als ik dat zou hebben) op tafel laten liggen, het is niet zijn eerste gedachte om meteen stiekem te gaan lezen wat ik daarin opschrijf (daarom hou ik ook zo van die man ), tenzij hij het gevoel heeft dat ik iets voor hem achterhoud wat niet door de beugel zou kunnen, haha . Maar goed, dan zou ik denk ik ook gaan snuffelen...
@springstof

Trouwen is ook leuk! Ik keek gisteren naar dat programma van Bridget over 'Hoe word ik gelukkig' en daarin ging ze trouwen. Ik dacht 'shit, dat ga ik gewoon echt doen'. Waaah! Hihi, ik vind het wel leuk hoor.

Ik voel me vandaag gelukkig weer wat beter. Doe nog wel rustig aan, maar heb weer meer energie (na 11 uur slaap) en voel me niet helemaal wappie elke keer dat ik opsta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven