Wasmachine probleem

02-04-2010 22:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een raar 'probleem'. Als ik mijn was uit de wasmachine haal dan ruikt het niet lekker fris maar stinkt het! Ik heb net 3 maanden een nieuwe wasmachine. Het valt me op dat vooral de badhanddoeken en theedoeken afschuwelijk stinken. Ik was op 60 graden en doe er genoeg wasmiddel bij en wasverzachter. Met kleren die ik was heb ik dit probleem niet, die ruiken fris.

Wat ik ook raar vind: als ik mijn was direct uit de wasmachine haal, als de wasmachine klaar is, dan is de was steenkoud. Moet deze niet nog een beetje warm zijn?

Heeft iemand tips voor mijn probleem?

Thanx!
Nee hoor de was komt koud uit de machine omdat het spoelwater koud is.

Bovendien door het centrifugeren wordt het vocht uit de kleding geslagen/gedraaid en dus wordt het daardoor ook koud..

Dat je was stinkt bij de handdoeken geen idee , gebruik je voor je handdoeken als ze wit zijn , wasmiddel voor witte was ?

Dat probleem heb ik nl wel gehad met mijn zusterpakken die ik waste op 60 graden met witte was wasmiddel. Toen ik ze een paar keer ging wassen met wasmiddel voor bonte/gekleurde was was dit verholpen.
Ja, als je op 60C. wast zou de was nog wel warm moeten zijn ja.

Even een monteur bellen als je het niet vertrouwt.

Verder: af en toe 90C wassen, geen vloeibaar wasmiddel en liever geen (of weinig) wasverzachter...
Nieuwe wasmachine.
Wat voor lucht is het?
Ehm laat je je handdoeken te lang in de wasmachine als ie klaar is ? Bv je doet je wasmachine aan om 10uur savonds en snachts om 1uur is het klaar maar lig jij inmiddels op bed en haal je de was er pas smorgens bv tegen 9uur uit ... Dan kan het zijn dat het ook gaat stinken omdat het te lang in de machine heeft gezeten.

(of toch maar meer wasverzachter in de machine doen offe ze in de droger stoppen met zon wasdroger doekje erbij anti statisch doekje)
Wasluis.

Af en toe 1 was draaien op 90 graden met een schep soda en het probleem is opgelost.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
ne nee, juist minder wasverzachter.

Google maar eens op wasluis....
Nee ik haal mijn was er altijd gelijk uit.

Het is een muffe lucht. Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel voor gekleurde was. En ik ben niet merkgebonden. Dus heb vaak verschillende.

Maar is de was nu warm of niet als je het eruit haalt? Mijn vorige wasmachine heb ik de deur uit gedaan omdat er ineens steenkoude was uit de machine kwam. Hij was ook al heel wat jaartjes oud en ja die dingen gaan stuk. Maar nu komt de was er hier ook koud uit.

Dus liever geen vloeibaar wasmiddel...oke...
Wasluis...??
Google maar eens op 'vetluis'
Hier vind je instructie om het op te lossen.
Google maar op wasluis. Komt veel voor bij nieuwe wasmachines.

Waspoeder gebruiken schijnt ook wat te helpen maar af en toe een witte was (met handdoeken of beddengoed) met soda op 90 graden draaien helpt goed.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
He thanx...heb gegoogled en dat is inderdaad was ik heb...ga morgen direct soda kopen en op 90 graden wassen!!!
'wat' ik heb...bedoel ik....tja al die was....
Ik zou hem is op de heetste stand en heel programma leeg laten draaien.

Door alle goeie wasmiddelen wassen we vaak vrij koud (40 C) waardoor je toch schimmelvorming kunt krijgen.
Nou ben ik mosterd...
Azijn wil ook . ik doe 1x per 3 maanden mijn wasmachine met azijn op 90 graden laten draaien
Oh wat jammer dat Antonio er niet meer is

Maar inderdaad, wasluis is het probleem!
90 graden wasje draaien met een vaatwastablet erin. Doe dit ongeveer eens per maand als je vaak op lage temperaturen was. Dan is je probleem opgelost.

Ik heb ook net een nieuwe en was ook verbaasd over de koude was. Dat had mijn oude ook niet, dat kwam er nog warm uit.
Een of twee keer per maand je machine laten draaien met handdoeken en dan op 95 graden met een schep soda erbij,en opgelost is je probleem...Ondertussen ben je er al achter lees ik...
Komt door het wassen op relatief lage temperaturen.

Plan: machine op heetste programma zetten en leeg laten draaien met een flinke scheut azijn of met opgeloste soda.

Maar maak ook een keer je zeepbakje uitgebreid schoon, en je manchetten. En: het filter schoonmaken.

Na gebruik van je wasmachine altijd het deurtje open laten staan zodat vocht niet opgesloten word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven