gaat dit echt over??????
vrijdag 2 april 2010 om 20:59
hallo allemaal,
ik ben een vrouw van 36 en sinds kort is mijn relatie ( op en af)
echt over.
We konden niet met elkaar maar ook niet zonder.
De laatste keer heeft hij me echter zo gekwest dat ik hier niet meer mee verder kan.
Alleen............het doet zo'n pijn en ik heb er heel veel verdriet van.
Iedereen zegt.....het gaat wel over maar we hebben toch 7 jaar een relatie gehad met ook heel veel mooie momenten.
Hoelang duurde het bij jullie voordat je weer echt kon genieten van de dingen?
En zijn jullie ook net zo verliefd op je nieuwe vriend als dat je op je ex-partner was?
Want ik kan me nu op dit moment echt niet voorstellen dat ik ooit opnieuw verliefd op iemand kan worden
hebben jullie dat gevoel ook gehad?
sorry voor de wartaal
ik ben een vrouw van 36 en sinds kort is mijn relatie ( op en af)
echt over.
We konden niet met elkaar maar ook niet zonder.
De laatste keer heeft hij me echter zo gekwest dat ik hier niet meer mee verder kan.
Alleen............het doet zo'n pijn en ik heb er heel veel verdriet van.
Iedereen zegt.....het gaat wel over maar we hebben toch 7 jaar een relatie gehad met ook heel veel mooie momenten.
Hoelang duurde het bij jullie voordat je weer echt kon genieten van de dingen?
En zijn jullie ook net zo verliefd op je nieuwe vriend als dat je op je ex-partner was?
Want ik kan me nu op dit moment echt niet voorstellen dat ik ooit opnieuw verliefd op iemand kan worden
hebben jullie dat gevoel ook gehad?
sorry voor de wartaal
vrijdag 2 april 2010 om 21:14
Ja, het wordt beter en gaat uiteindelijk over. Hoe lang dat duurt is voor iedereen anders. Bij mij duurde het lang, maar er waren heus wel momenten waarop ik van dingen kon genieten. Die momenten waren ook erg belangrijk voor me en achteraf erg waardevol.
Ik heb nog geen nieuwe partner (op een of andere manier ben ik daar ook nog niet echt mee bezig of aan toe), dus hoe dat voelt, geen idee.
Sterkte!
Ik heb nog geen nieuwe partner (op een of andere manier ben ik daar ook nog niet echt mee bezig of aan toe), dus hoe dat voelt, geen idee.
Sterkte!
vrijdag 2 april 2010 om 21:29
dank je voor jullie lieve reacties
ik kan me alleen niet voorstellen dat ik ooit verliefd kan worden op iemand anders, dat lijkt me zo raar.
in de vorige 2 relaties had ik dat gevoel helemaal niet en daarom ben ik bang dat ik dit wat ik voor hem voel nooit meer terug krijg.
ik voel me net een zombie,
ik kan me alleen niet voorstellen dat ik ooit verliefd kan worden op iemand anders, dat lijkt me zo raar.
in de vorige 2 relaties had ik dat gevoel helemaal niet en daarom ben ik bang dat ik dit wat ik voor hem voel nooit meer terug krijg.
ik voel me net een zombie,
vrijdag 2 april 2010 om 21:43
Daar moet je ook helemaal nog niet mee bezig zijn joh...
Nieuwe liefdes!
Voorlopig heb je nog echt je handen wel vol aan het verwerken van deze liefde.
Neem daar gewoon rustig je tijd voor, heb verdriet, geef het een plekje en laat niemand je vertellen dat je er nu wel eens over heen moet zijn.
Gewoon lekker in je eigen tempo.
Ja het gaat over, en ja ook van een nieuwe liefde ga je houden
En als het goed is op een betere manier dan je laatste relatie
Die is namelijk niet voor niets uitgegaan toch?
Let maar op, je wordt gewoon ooit weer hartstikke verliefd op een lieverd!
Nieuwe liefdes!
Voorlopig heb je nog echt je handen wel vol aan het verwerken van deze liefde.
Neem daar gewoon rustig je tijd voor, heb verdriet, geef het een plekje en laat niemand je vertellen dat je er nu wel eens over heen moet zijn.
Gewoon lekker in je eigen tempo.
Ja het gaat over, en ja ook van een nieuwe liefde ga je houden
En als het goed is op een betere manier dan je laatste relatie
Die is namelijk niet voor niets uitgegaan toch?
Let maar op, je wordt gewoon ooit weer hartstikke verliefd op een lieverd!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 2 april 2010 om 22:11
nee , helaas dat gaat niet, en ik weet dat hij binnenkort
weer heel lief gaat doen om me terug te krijgen.
zo is het vaker gegaan.
En hij weet altijd zo te praten dat ik er weer in geloof.
Ja ik weet het, het ligt aan mij dat ik er dan weer intrap.
ik ben zo'n slappeling dat ik mijn gevoel laat werken ipv mijn verstand
weer heel lief gaat doen om me terug te krijgen.
zo is het vaker gegaan.
En hij weet altijd zo te praten dat ik er weer in geloof.
Ja ik weet het, het ligt aan mij dat ik er dan weer intrap.
ik ben zo'n slappeling dat ik mijn gevoel laat werken ipv mijn verstand
vrijdag 2 april 2010 om 22:12
Allereerst een dikke
Nu doet het allemaal nog hartstikke zeer en dat zal ook nog wel even duren. Maar het wordt sowieso minder pijnlijk en uiteindelijk zal het overgaan. Dat moet, it's the only way. Het is zwaar, pijnlijk en moeilijk, maar je kunt het wel!
En je zult zien, ook al is het nu moeilijk te geloven, dat een volgende relatie zelfs beter en leuker wordt dan deze. Daar geloof ik echt in. Deze relatie kostte je veel energie toch? Met dat op en af, lijkt me niet echt relaxed. Je verdient meer!
Huil uit, klets er over met vriendinnen, neem je tijd. En straks zal je zien dat de zon weer een beetje gaat schijnen voor je. Dan ga je langzaam weer genieten van de dingen die wel goed zijn in je leven. En op den duur gaat je hart weer open voor nieuwe, mooie ontmoetingen. Maar nu eerst alle aandacht voor jezelf!
Wees lief voor jezelf en zorg goed voor je lijf, dat houdt je op de been. Sterkte, je komt hier echt doorheen!
Nu doet het allemaal nog hartstikke zeer en dat zal ook nog wel even duren. Maar het wordt sowieso minder pijnlijk en uiteindelijk zal het overgaan. Dat moet, it's the only way. Het is zwaar, pijnlijk en moeilijk, maar je kunt het wel!
En je zult zien, ook al is het nu moeilijk te geloven, dat een volgende relatie zelfs beter en leuker wordt dan deze. Daar geloof ik echt in. Deze relatie kostte je veel energie toch? Met dat op en af, lijkt me niet echt relaxed. Je verdient meer!
Huil uit, klets er over met vriendinnen, neem je tijd. En straks zal je zien dat de zon weer een beetje gaat schijnen voor je. Dan ga je langzaam weer genieten van de dingen die wel goed zijn in je leven. En op den duur gaat je hart weer open voor nieuwe, mooie ontmoetingen. Maar nu eerst alle aandacht voor jezelf!
Wees lief voor jezelf en zorg goed voor je lijf, dat houdt je op de been. Sterkte, je komt hier echt doorheen!
vrijdag 2 april 2010 om 22:21
vanhetzelfde, dat klopt helemaal
deze relatie vreet energie en ik liep altijd op mijn tenen zodat hij maar niet weg zou gaan.
nu ik dit allemaal lees en opschrijf denk ik bij mezelf........
ben ik dit nu??
ik ga nu naar bed want ik ben alleen nog maar heel moe
en dat is niet goed.
bedankt voor jullie steun en ik hoop dat ik nu eens wel goed slaap, nu ik weet dat ik niet de enige ben
deze relatie vreet energie en ik liep altijd op mijn tenen zodat hij maar niet weg zou gaan.
nu ik dit allemaal lees en opschrijf denk ik bij mezelf........
ben ik dit nu??
ik ga nu naar bed want ik ben alleen nog maar heel moe
en dat is niet goed.
bedankt voor jullie steun en ik hoop dat ik nu eens wel goed slaap, nu ik weet dat ik niet de enige ben
vrijdag 2 april 2010 om 22:48
Mijn relatie is nu 4,5 maand over en ik ben er nog steeds regelmatig kapot van...... Ook al hebben mijn ex en ik geen contact... Binnenkort wil ik hem eens gaan bellen, hoe hij en ik daar op reageren... uhm... geen idee...
En ik kan je helaas ook niet helpen hoe je er het beste overheen kan komen, dat weet ik zelf ook niet...
En ik kan je helaas ook niet helpen hoe je er het beste overheen kan komen, dat weet ik zelf ook niet...
vrijdag 2 april 2010 om 23:03
Ja, de pijn gaat over, ben voor mijn huidige relatie
die ook niet lekker gaat
3 x verliefd geweest en 3 x is de relatie uiteindelijk op niets
uit gelopen (respectievelijk 6, 5 en 1.5 jaar) 2 x heb ik het
verdriet proberen op te lossen met (te) veel drank en feesten
en de laatste keer door veel praten en afleiding zoeken.
Geloof me, mijn omgeving werd gek van me.
Liefdesverdriet is de meest gemene pijn die er is, slecht slapen,
vroeg wakker, in een cirkel denken, niet eten en er veel over willen praten en niets, maar ook helemaal niets leuk vinden.
Summerdance haalde het ook al aan, afstand nemen werkt
het beste, de laatste keer heb ik een ander nummer genomen.
Gevoelsmatig heel lastig maar wel een echt afsluiten en nieuw
begin.
Gek werd ik ook van al die goed bedoelde opmerkingen.
"Niet een hand vol maar een land vol" "Er zwemmen meer
vissen in de zee" alsof je daar op zit wachten, voor mij was
er eigenlijk maar een.
Verder had iedereen wel een vrijgezelle nicht, buurvrouw
of collega over, zucht...... Laat me met rust.
En je laatste vraag: Ja je kan opnieuw verliefd worden.
die ook niet lekker gaat
3 x verliefd geweest en 3 x is de relatie uiteindelijk op niets
uit gelopen (respectievelijk 6, 5 en 1.5 jaar) 2 x heb ik het
verdriet proberen op te lossen met (te) veel drank en feesten
en de laatste keer door veel praten en afleiding zoeken.
Geloof me, mijn omgeving werd gek van me.
Liefdesverdriet is de meest gemene pijn die er is, slecht slapen,
vroeg wakker, in een cirkel denken, niet eten en er veel over willen praten en niets, maar ook helemaal niets leuk vinden.
Summerdance haalde het ook al aan, afstand nemen werkt
het beste, de laatste keer heb ik een ander nummer genomen.
Gevoelsmatig heel lastig maar wel een echt afsluiten en nieuw
begin.
Gek werd ik ook van al die goed bedoelde opmerkingen.
"Niet een hand vol maar een land vol" "Er zwemmen meer
vissen in de zee" alsof je daar op zit wachten, voor mij was
er eigenlijk maar een.
Verder had iedereen wel een vrijgezelle nicht, buurvrouw
of collega over, zucht...... Laat me met rust.
En je laatste vraag: Ja je kan opnieuw verliefd worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 2 april 2010 om 23:14
Hi Marissie82,
Hier precies hetzelfde schuitje hoor, 5 mnd uit, zo goed als geen contact en nog steeds bij tijd en wijle heel verdrietig en pijnlijk. Maar ik ga door, hoofd omhoog en iedere dag weer aangaan. Ik heb vertrouwen dat het weer beter en leuker wordt. Het moet gewoon!
Als ik dipjes heb bel ik mijn vriendinnen en verder probeer ik veel nieuwe dingen in de agenda te krijgen qua werk, hobby's, vakantieplannen etc. En ja, het doet nog steeds pijn, geen enkele andere man op het oog of ook maar behoefte aan en bij tijd en wijle heel allenig. Toch houd ik vol, want er is geen andere weg. Af en toe een momentje onder de dekens en dan weer door.
Ik houd me vast aan de gedachte: Als hij niet meer wil, dan was het niet de beste man voor me. Want ik was (en ben nog steeds!) echt een heel leuk en lief mens en heb heel veel te bieden. Wat hij ook gezien en ervaren heeft, beaamt dat ook, maar hij wilde toch geen toekomst (meer) met mij dus tja, dan moet je ook vooral heel erg ophoepelen! Toch?
Ik verdien iemand die vol voor me gaat en mij gewoon te gek vindt zoals ik ben met alles erop en eraan. Dat houdt me op de been, voor minder doe ik het niet.
En hetzelfde gun ik jullie; een vent die vol overgave voor je kiest.
Het beste is echt wat iedereen zegt: contact kan maar maakt het moeilijker. Zoek afleiding, blijf in beweging en goed voor jezelf zorgen. Volhouden! Tijd doet ook veel, ook al is het moeilijk om geduld op te brengen.
Dikke voor iedereen met een gebroken hart
Hier precies hetzelfde schuitje hoor, 5 mnd uit, zo goed als geen contact en nog steeds bij tijd en wijle heel verdrietig en pijnlijk. Maar ik ga door, hoofd omhoog en iedere dag weer aangaan. Ik heb vertrouwen dat het weer beter en leuker wordt. Het moet gewoon!
Als ik dipjes heb bel ik mijn vriendinnen en verder probeer ik veel nieuwe dingen in de agenda te krijgen qua werk, hobby's, vakantieplannen etc. En ja, het doet nog steeds pijn, geen enkele andere man op het oog of ook maar behoefte aan en bij tijd en wijle heel allenig. Toch houd ik vol, want er is geen andere weg. Af en toe een momentje onder de dekens en dan weer door.
Ik houd me vast aan de gedachte: Als hij niet meer wil, dan was het niet de beste man voor me. Want ik was (en ben nog steeds!) echt een heel leuk en lief mens en heb heel veel te bieden. Wat hij ook gezien en ervaren heeft, beaamt dat ook, maar hij wilde toch geen toekomst (meer) met mij dus tja, dan moet je ook vooral heel erg ophoepelen! Toch?
Ik verdien iemand die vol voor me gaat en mij gewoon te gek vindt zoals ik ben met alles erop en eraan. Dat houdt me op de been, voor minder doe ik het niet.
En hetzelfde gun ik jullie; een vent die vol overgave voor je kiest.
Het beste is echt wat iedereen zegt: contact kan maar maakt het moeilijker. Zoek afleiding, blijf in beweging en goed voor jezelf zorgen. Volhouden! Tijd doet ook veel, ook al is het moeilijk om geduld op te brengen.
Dikke voor iedereen met een gebroken hart
zaterdag 3 april 2010 om 16:31
oh summerdance, ik ga NIET met hem hoor, haha
ik heb het niet zo goed uitgelegd. ik ga met zussen, moeder en mijn dochter dus dat is wel heel leuk.
Het gene wat ik gewoon niet begrijp is dat hij zegt dat hij kei veel van me houdt maar ondertussen moet ik zijn k.t smoezen aan horen en me laten kwetsen.
ik wil hem niet terug, dat gaat gewoon niet meer maar ik ga het nog heel zwaar krijgen omdat ik hem bijna dagelijks zie en ik weet niet wat ie gaat doen als hij zijn zin niet krijgt.
oooooooohhhhh kon ik maar weg daar!!!!!!!!!!!!!!!
maar van de andere kant wil ik helemaal niet weg en dan heb ik het gevoel dat ie weer gewonnen heeft als ik wel ga
ik heb het niet zo goed uitgelegd. ik ga met zussen, moeder en mijn dochter dus dat is wel heel leuk.
Het gene wat ik gewoon niet begrijp is dat hij zegt dat hij kei veel van me houdt maar ondertussen moet ik zijn k.t smoezen aan horen en me laten kwetsen.
ik wil hem niet terug, dat gaat gewoon niet meer maar ik ga het nog heel zwaar krijgen omdat ik hem bijna dagelijks zie en ik weet niet wat ie gaat doen als hij zijn zin niet krijgt.
oooooooohhhhh kon ik maar weg daar!!!!!!!!!!!!!!!
maar van de andere kant wil ik helemaal niet weg en dan heb ik het gevoel dat ie weer gewonnen heeft als ik wel ga
zaterdag 3 april 2010 om 16:56
Soms kan het best een behoorlijke tijd duren voordat je echt over iemand heen ben. Jouw situatie, dat jij hem iedere werkdag blijft zien, is in het geheel niet bevorderlijk voor jouw verwerking.
Probeer hoe dan ook dat op een bepaalde manier te buigen dat dat niet hoeft. (Laat mij raden, jullie zijn collega's?) Kun je overgeplaatst worden, op een andere afdeling werken? Of zoiets?
Sterkte!
Probeer hoe dan ook dat op een bepaalde manier te buigen dat dat niet hoeft. (Laat mij raden, jullie zijn collega's?) Kun je overgeplaatst worden, op een andere afdeling werken? Of zoiets?
Sterkte!
zaterdag 3 april 2010 om 17:57
quote:julymoon1 schreef op 03 april 2010 @ 17:19:
hij is mijn werkgever
wat een lacher he?
hij wil echt niet dat ik wegga, en ik wil ook niet weg.
financieel zowieso onmogelijk
hij heeft me in de tang en dat weet hij heel goed.
gggggggrrrrrrrr ik baal hier zo vanAls ik jou was zou ik deze situatie aangrijpen om het roer eens flink om te gooien, maw. die vent waar je toch niets aan hebt definitief de deur uit te houden en een andere baan te zoeken.
hij is mijn werkgever
wat een lacher he?
hij wil echt niet dat ik wegga, en ik wil ook niet weg.
financieel zowieso onmogelijk
hij heeft me in de tang en dat weet hij heel goed.
gggggggrrrrrrrr ik baal hier zo vanAls ik jou was zou ik deze situatie aangrijpen om het roer eens flink om te gooien, maw. die vent waar je toch niets aan hebt definitief de deur uit te houden en een andere baan te zoeken.
zaterdag 3 april 2010 om 18:03
Wat een ontzettend vervelende situatie Julymoon.
Wanneer je afstand kunt nemen dan ga je na de eerste rauwe pijn in rustiger vaarwater en kun je de dingen op een rijtje zetten. En ja, de pijn gaat dan over. Voor de ene sneller als voor de ander. Maar jullie zien elkaar elke dag en hij is ook nog eens je werkgever. Dat zorgt voor een totaal andere verhouding....
Ik zou mijn uiterste best doen om een andere baan te krijgen. Anders ga je het heel erg moeilijk krijgen, meissie...
Heel veel sterkte en een dikke
Wanneer je afstand kunt nemen dan ga je na de eerste rauwe pijn in rustiger vaarwater en kun je de dingen op een rijtje zetten. En ja, de pijn gaat dan over. Voor de ene sneller als voor de ander. Maar jullie zien elkaar elke dag en hij is ook nog eens je werkgever. Dat zorgt voor een totaal andere verhouding....
Ik zou mijn uiterste best doen om een andere baan te krijgen. Anders ga je het heel erg moeilijk krijgen, meissie...
Heel veel sterkte en een dikke