Wat vind je van de e-reader?

02-04-2010 19:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar maanden geleden voor mijn verjaardag een e-reader gekregen (Cool-er), en ik vind het echt een geweldig ding. Ik reis veel en kan nu tientallen boeken meenemen zonder me suf te zeulen.Het leest ook echt heel prettig volgens mij, heel anders dan een computerscherm. En je kan hem in het vliegtuig gewoon aan laten tijdens het stijgen en dalen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen al een e-reader hebben, welk merk en wat je ervan vindt? Waar download je meestal je boeken?

Wat vind jij van de e-reader?

Totaal aantal stemmen: 19

Ik heb er één, en ik zou niet meer zonder kunnen! (21%)
Ik heb er één, maar gebruik hem eigenlijk zelden. Geen stemmen
Ik heb er geen, maar denk er wel over om er in de toekomst é (58%)
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om zo'n geval (21%)
Ik heb er over na zitten denken, maar die dingen zijn zo duur .
Ik heb er (nog) geen, maar lees vol belangstelling mee. Ben een veelvraat qua boeken en zo'n e-reader lijkt me erg handig (en vooral ruimtebesparend).
En mischien kan iemand me ook vertellen hoe ik de afgeknipt zinnen in mijn poll kan wijzigen?
Moest nu ineens weer een boek meenemen, omdat van een serie die ik wil lezen alleen deel 1 en 3 digitaal waren, maar 2 en 4 niet. Gezeul en gedoe met bladwijzers enzo, ben nu dus al helemaal ont-boekt en dat nu 3 maanden e-reader. Thuis vind ik een gewoon boek fijn, maar onderweg, in het ziekenhuis en op vakantie: e-reader.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
quote:Woordenaar schreef op 02 april 2010 @ 19:14:

En mischien kan iemand me ook vertellen hoe ik de afgeknipt zinnen in mijn poll kan wijzigen? Boven je bericht zitten icoontjes. Via de middelste ('papier en pen') kun je een post wijzigen.
quote:Woordenaar schreef op 02 april 2010 @ 19:11:

Ik heb een paar maanden geleden voor mijn verjaardag een e-reader gekregen (Cool-er), en ik vind het echt een geweldig ding. Ik reis veel en kan nu tientallen boeken meenemen zonder me suf te zeulen.Het leest ook echt heel prettig volgens mij, heel anders dan een computerscherm. En je kan hem in het vliegtuig gewoon aan laten tijdens het stijgen en dalen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen al een e-reader hebben, welk merk en wat je ervan vindt? Waar download je meestal je boeken?Hoezo volgens jou? Je hebt er toch 1.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leest het lekker eigenlijk?
.
Het lijkt mij dus helemaal niets. Misschien wel praktisch, maar ik wil toch een echt boek, met een mooie omslag en bladzijden enzo. Staat ook mooier in de kast dan zo'n e-reader.
quote:Hoezo volgens jou? Je hebt er toch 1.

Ik vind dat het schermpje van de e-reader fijn leest, anderen kunnen daar misschien anders over denken. Het geeft geen licht zoals een computerscherm of zo, je moet er even aan wennen.

Ik vond (en vind) 'echte', papieren boeken ook iets heel anders. Maar ik merk dat het ene het andere niet vervangt. Boeken die ik echt graag in de kast wil hebben, koop ik nog steeds in papieren versie. De e-reader gebruik ik vooral voor non-fictie, artikelen, essays of zo die ik uit interesse graag wil lezen maar niet per se in mijn boekenkast hoef. Of voor chicklits en andere vakantielectuur, want je kunt zo hopen boeken meenemen op reis!

Ik ben vooral benieuwd waar jullie je e-boeken halen. De klassiekers zijn allemaal gratis en legaal te downloaden met google books of het Gutenberg Project. Amazon heeft veel dingen, maar die kun je dus alleen lezen als je een Kindler hebt en niet met andere merken (heel stom, want die Kindler leest dan weer geen andere formaten).

Via peer to peer sites (emule en zo) valt er ook het een en ander te vinden, maar misschien mag ik dat hier niet promoten.
Het lijkt mij ook wel wat, ooit.

Maar ik ben een echt 'bibliotheekmens' en zie het niet zitten om voor elk boek te betalen. Of gaat de biblio te zijner tijd deze e-boeken uitlenen? Weet iemand dit?
Ik zou hem wel willen hebben maar de nieuwe boeken die ik zou willen lezen zijn daarvoor (nog) niet te downloaden.

Eigenlijk zou ik de boeken nog liever gewoon op mijn computer lezen.
In de bieb waar ik werk zijn ze bezig om een aantal e-readers klaar te maken voor de uitlening. In eerste instantie wordt het nog uitgeleend ter kennismaking voor de klant, maar t zou best zo kunnen zijn dat je digitale boeken strax kunt lenen op je eigen e-reader.
Lijkt me ideaal.

Een echt boek staat mooi voor in de kast las ik hier?

Wat een giller bestaan er nog mensen die willen pronken met hun boeken ?!
en .lit kan je die ook aflezen op een ereader?
quote:Iloveholiday schreef op 02 april 2010 @ 20:34:

Het lijkt mij ook wel wat, ooit.

Maar ik ben een echt 'bibliotheekmens' en zie het niet zitten om voor elk boek te betalen. Of gaat de biblio te zijner tijd deze e-boeken uitlenen? Weet iemand dit?Er zijn geweldige websites waar mensen de e-boeken die ze bezitten gratis ter beschikking stellen van anderen. Een soort digitale bookcrossing zeg maar. Vb. www.4shared.com

Nederlandstalige boeken vind je er nog weinig, maar als je het niet erg vindt om in het Engels of Frans te lezen kan je er zowat alle populaire boeken vinden die de laatste jaren op de markt zijn gebracht,
Ik ben als boekenliefhebber echt fel tegen de e-reader! Heerlijk toch om een boek in je handen te hebben, de geur van verse pagina's, het kunnen genieten van de mooie kaft etc. :-D
quote:mariposa85 schreef op 02 april 2010 @ 21:55:

Ik ben als boekenliefhebber echt fel tegen de e-reader! Heerlijk toch om een boek in je handen te hebben, de geur van verse pagina's, het kunnen genieten van de mooie kaft etc. :-D

Ja, maar als je net als ik een beetje boek binnen een paar uur uitlees, dan ben je niet blij als je drie weken op vakantie gaat met 15 boeken.

Ik ben dol op boeken, maar zie het voordeel van 1 e-reader wel voor op vakantie ipv die boodschappenkrat met boeken. Verder zou ik wel gewoon boeken kopen, maar voor vakantie ben ik nu wel een e-reader aan het overwegen. Maar 6 inch lijkt me alleen zo klein?
quote:Stoeptegel schreef op 02 april 2010 @ 20:55:

Lijkt me ideaal.

Een echt boek staat mooi voor in de kast las ik hier?

Wat een giller bestaan er nog mensen die willen pronken met hun boeken ?!Mijn boeken staan mooi in de kast ja. Niet om te pronken maar omdat mijn boeken veel voor mij betekenen en ik het ook een heel persoonlijke tint vind geven aan de woonkamer.
Ik heb 'm net een week en vind het ideaal. Eindelijk dat muffe boek de deur uit! Ik ben ook hartstikke slordig met boeken - vlekken van koffie, thee, donuts, pizza - who cares, I don't. Ik schrijf erin, scheur een pagina eruit als ik papier nodig heb om even snel iets op te schrijven en "ezelsoren" vind ik heel normaal. Ook sla ik boeken graag helemaal open en dubbel (zodat de rug "beschadigd").

Ondingen zijn het.

Dus ja, de E-reader is heel fijn! Ben nog bezig met sites aan het uitpluizen, dus heb (nog) geen tips voor je.
quote:mariposa85 schreef op 02 april 2010 @ 21:55:

Denk je nog steeds zo over een e-reader? Een jaar geleden dacht ik er net zo over als jou maar ben inmiddels compleet omgeslagen/

Ik heb afgelopen maand namelijk een reader gekocht en bevalt super! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven