Gestoord!

03-04-2010 19:39 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn "dilemma"..

Ik zal proberen om het zo kort en bondig mogelijk uit te leggen!

Zes jaar een relatie gehad, waarvan twee keer uit en nu voor de derde keer. Het is nu zo'n 4 maanden uit.

In de afgelopen vier maanden elkaar nog regelmatig gezien.

Ik heb het uitgemaakt, omdat ik al zo'n 2,5 jaar gek word van zijn getwijfel. En op dit moment begin ik me af te vragen of hij niet "gestoord" is. Akelig woord, maar zo komt hij zo nu en dan op me over.

Ik zal een paar voorbeelden geven.

Zo af en toe spreken we af. Ik ben meestal degene die initiatief neemt, en vraagt om af te spreken. Laatst heb ik tegen hem gezegd, dat ik het vervelend vond dat ik meestal vroeg. Als reactie kreeg ik dat ik teveel op zijn lip zat, en hij mij wel zou bellen.

Oke, prima. Vervolgens hoor ik een behoorlijke tijd niets, dus op een gegeven moment heb ik hem gestuurd: Ik dacht dat ik nog iets van je zou horen deze week?

Als reactie kreeg ik: Ik wou eigenlijk niets meer van me laten horen, maar nu spreek ik je weer. En daarna: Ik wil alles of niets. Ik kan niet zomaar met je afspreken, of ik wil een echte relatie met je of elkaar helemaal niet meer zien.

Ik dacht: Hee! Hij is eens een keer duidelijk!

Vandaag naar hem toe gegaan, en gevraagd of we over dat telefoongesprek konden praten. Had hij geen zin in. Later kwam er toch wat uit.. Ik wil toch helemaal niets. Vervolgens begint hij er over dat we de afgelopen 4 maanden elkaar zo veel hebben gezien, en dat hij het niet normaal vond dat ik hem zo vrij liet, en dat hoorde volgens hem niet. Maar hallo, ik kan hem toch niets verbieden? Het is uit! Ik heb wel gezegd als je wat met een ander uitspookt, is het voor mij wel gebeurt. Maar als je dat wilt doen, hou ik je niet tegen.

Hij vond het vreemd dat ik hem gewoon uit liet gaan, en zijn vrijheid gaf, maar ondertussen mag ik hem (ook van hem!) niets verbieden!

Hij wil geen relatie, maar hij wil ook niet zonder me.

Hij wil wel afspreken, maar alleen als hij dat wilt, en zodra ik vraag zit ik te veel op zijn lip. Hij zegt dat ik niet communiceer, maar als ik wil praten heeft hij geen zin.

Hij zegt precies te weten hoe ik ben, en dat ik toch niet boos op hem kan worden. En dat als ik boos ben, hij precies weet wat hij moet doen om me weer vrolijk te krijgen. Waar het uiteindelijk op neer kwam, was dat hij gewoon wist dat hij alles kon maken wat hij wou, omdat uiteindelijk hij precies wist wat te doen, zodat ik toch niet meer boos was. Dat zei hij letterlijk!

Ik heb het gevoel alsof er constant spelletjes worden gespeeld, en daar word ik moe van. en hij is vervolgens weer hysterich. Het ene moment wil hij dit, en het andere moment dat. Hij wil "volwassen" zijn, een goede baan en veel verdienen, en het andere moment zou hij thuis willen hangen de hele dag en van een uitkering leven. Het is altijd vol tegenstrijdigheden. Het ene moment, ben ik de perfecte vrouw, en het andere moment, zal ik toch nooit veranderen en is het weer niet goed.

Aaaaaaaaargh! Wat is dat!!! Ik word er zelf bijna gestoord van!
Wat wil jij?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Duidelijkheid.
Maar kon hij dan ook alles maken wat hij wilde?
Stel jezelf eens de volgende vraag: gaat deze man mij gelukkig maken?

(ik weet het antwoord wel )
Wil jij nog een relatie met hem.

Wil jij vrienden met hem blijven.etc.

Je laat het nu van hem afhangen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als hij wel wat met iemand doet dan is het gebeurd? Wat gebeurt er dan?

Contact afkappen, dan heb je alle duidelijkheid die je wilt.
Waarom laat je deze jongen niet gewoon met rust?

Jij wordt hier niet gelukkig van en hij ook niet. Ik snap echt niet waarom je steeds contact met hem opneemt. Ook als hij aangeeft dat je hem teveel op zijn lip zit en duidelijk aangeeft dat hij contact opneemt, heb je daar lak aan. Hup, streep er doorheen en move on with your life!
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Waarom wil je nog contact met hem? En idd wat wil jij?

Wees blij dat je geen kind hebt samen :run:

Hij lijkt me niet gestoord hoor maar wel werg wisselvallig.
Het is toch uit. Ga lekker allebei verder met je leven.
Ik vraag me oprecht af waarom je steeds contact zoekt met deze jongen

Zo'n gezellig type lijkt het me niet.

Hij is wel duidelijk trouwens hoor, hij wil GEEN relatie.

Dus ik vraag me af, hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Als jij geen contact opneemt doet hij het ook niet

Lijkt me een prima start positie!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Of hij alles kon maken..

Nee, dat niet. Vreemdgaan e.d zou ik nooit pikken.

Echter is het wel zo, dat als hij bijv (bewust) lullig deed, ik altijd dacht dat hij het niet zo bedoelde, en als hij dan de volgende dag poeslief deed, ik het direct weer vergaf en het af deed voor mezelf met: ach, IK heb het verkeerd opgevat.

Om een voorbeeld te noemen:

Het was uit geweest tussen ons, en net weer aan.

Meneer zou met vrienden een midweekje weggaan in NL. Het was zomer, ze zouden de auto pakken en wel zien waar ze terechtkwamen. Bij aankomst belde hij om te zeggen dat ze waren aangekomen en heb ik hem 2 minuten gesproken, maar toen we hadden opgehangen, wist ik niet waar ze waren, dus ik belde terug. Ik wou vragen waar ze waren in NL, maar de tel stond direct uit. Volgende dag ook..

Dag drie was ik behoorlijk van slag, omdat na mijn 2 telefoontjes er niet werd gereageerd, en op mijn sms kreeg ik ook niets terug.. We waren net weer samen, en ik voelde me al klote en onzeker. Volgende dag werd er gebeld, ik was net te laat met opnemen. Toen ik terugbelde, stond de telefoon alweer uit.Paar uur later, sprak ik hem eindelijk.

Toen ik hem sprak deed hij ronduit bot en lullig. Alsof ik hem lastig viel..Let op, ik heb maximaal 3 keer gebeld en die drie dagen.

Op een gegeven moment was ik vet pissed.. Omdat ik het asociaal vond hoe hij deed. De dag voordat hij terugkwam, belde hij. Poeslief. Dat hij me had gemist en een leuk kadootje had gekocht. Bij thuiskomst, heel blij om me te zien, en het was niet zo bedoeld, maar op de camping kon hij zijn tel niet opladen, en hij was leeg.. Ik geloofde dat.

Aantal maand later hoorde ik dat ze gewoon bij de wc's hadden gezeten een aantal uur om de batterij van de tel op te laden.
De vraag is: wat wil jij?

Jouw antwoord: duidelijkheid.

Waarom neem je zelf geen beslissing?
Laat hem gaan. Laat hem los en wacht af of hij zelf weer contact zoekt. Als hij geen contact zoekt weet je toch genoeg? Je houdt het zelf gaande. Wil jij zo'n relatie? Dat alles van jou uit moet gaan? Hou je wel van jezelf? Zo laat je je toch niet behandelen?

Kom op, je bent meer waard en eis dat ook op! Je verdient het beste en hij is dat niet. Je komt vanzelf iemand tegen die je wel gelukkig maakt, en tot die tijd : wees lief voor jezelf en laat je niet slecht behandelen, je bent meer waard! Kies voor jezelf.
quote:Summerdance schreef op 03 april 2010 @ 19:58:

Hij is wel duidelijk trouwens hoor, hij wil GEEN relatie.

Ja, dat vond ik ook wel duidelijk, trouwens
Wat is er aantrekkelijk aan deze psycho?
Gut, ik word al moe als ik er aan denk zeg....zo'n ingewikkelde relatie....

Maar jij vind het wel leuk zo Secretly?

Want anders blijf je toch niet zo hangen aan deze meneer toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou ja als hij gestoord is ben jij het ook. Jullie doen dit tenslotte samen. Of je dat moet blijven doen is een tweede.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar ter verduidelijking. Hij belt en smst mij ook. Hij vraagt ook of ik film wil kijken, of bij hem wil eten etc. Maar over het algemeen, toon ik het meeste initiatief.

De reden waarom ik nog contact houdt? Omdat het zolang het niet over ons gaat, ook hartstikke leuk is. En we het goed met elkaar kunnen vinden.

En over op de lip zitten.. Ik ben dat niet met hem eens. Het ene moment wil hij me nl elke dag bij hem, en het andere moment is 1 keer per week al te veel. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. Ik werk 40 uur, en hij ook. Beide wisselende uren. Al zouden we het willen, veel tijd blijft er niet over om elkaar te zien.
quote:Secretly schreef op 03 april 2010 @ 20:04:

Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar ter verduidelijking. Hij belt en smst mij ook. Hij vraagt ook of ik film wil kijken, of bij hem wil eten etc. Maar over het algemeen, toon ik het meeste initiatief.

De reden waarom ik nog contact houdt? Omdat het zolang het niet over ons gaat, ook hartstikke leuk is. En we het goed met elkaar kunnen vinden.Dat lijkt mij toch van essentieel belang om samen een relatie in te kunnen richten........ trek je conclusie zou ik zeggen
Ja, ik vind het ook ingewikkeld, en nee dat is idd niet leuk!

Ik word er zelf ook moe van, vandaar mijn bericht.

De reden waarom ik het moeilijk vind om hier mee te stoppen, is vanwege die onduidelijkheid. Als hij oprecht mij niet wil zien, en er klaar mee is, dan is dat goed.

Alleen is dat erg moeilijk, als je het 80% van de tijd samen leuk hebt en gezellig en je de "perfecte vrouw" bent, en de andere 20% van de tijd nooit goed genoeg. Ik krijg geen hoogte van hem. Die 80% van de tijd denk ik wel dat ik er voor zou willen gaan, en zodra hij weer omslaat niet.
Je verduidelijking maakt niet duidelijker waarom jullie bij elkaar zijn. Dat jullie het goed kunnen vinden is leuk, maar niet perse een leuke relatie.

Daarbij hang je je nog al aan hem op;

quote:Secretly schreef op 03 april 2010 @ 20:04:

En over op de lip zitten.. Ik ben dat niet met hem eens. Het ene moment wil hij me nl elke dag bij hem, en het andere moment is 1 keer per week al te veel. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. Ik werk 40 uur, en hij ook. Beide wisselende uren. Al zouden we het willen, veel tijd blijft er niet over om elkaar te zien.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
80%? en dat vind jij oprecht voldoende?

ik zou het echt niet doen voor minder dan 100%
Je hebt dus nog wel een relatie met hem? Ik snap er niks van.
Nou, zo leuk klinkt het allemaal niet moet ik zeggen. En het onderwerp 'ons' lijkt me in deze situatie ook wel erg van belang om het een beetje over eens te zijn.

Jullie bevinden je in een heel raar schemergebied tussen relatie en exen/vriendschap o.i.d. Alsof jullie niet met en ook niet zonder elkaar kunnen. Maar de verwachtingen en grenzen zijn nu totaal niet duidelijk en afspraken kun je er niet over maken. Het lijkt erop dat hij vooral doet wat hij wil en jij daarin meegaat.

Wat, in hemelsnaam, levert dit contact jou op? En wat wil je zelf, vooral dat laatste lijkt me nogal belangrijk om te weten. Anders kun je toch ook nooit bepalen wat JOUW voorwaarden zijn in de omgang met hem.

Het lijkt mij dat je moet kiezen of je met hem nog een relatie wilt en daar ook echt voor gaan (als hij dit ook wil). Of het hele contact afkappen. Pas dan zul je ook open kunnen staan voor een nieuwe relatie. Dat zal nu niet gaan, want jullie zijn nog veel te veel met elkaar bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven