(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 3 april 2010 om 11:23
Inkie die lijkt me bijzonder jouw geur van vandaag zeg en ja Daphne MOET !
AromaX het gekke is dat het niet erg lijkt op Opium, die is veel donderder en deze is meer crispey al ruik ik wel goed een Patchouli maar dan met pit erin, erg lekker. Fris wil ik niet zeggen maar ook niet donker.
Marnie l'Antimatière van LesNez ruikt bij mij ook amper ergens naar en dat maakt me chagrijnig hoe mooi het misschien ook gemaakt is, ik wil lekker walmen !
AromaX het gekke is dat het niet erg lijkt op Opium, die is veel donderder en deze is meer crispey al ruik ik wel goed een Patchouli maar dan met pit erin, erg lekker. Fris wil ik niet zeggen maar ook niet donker.
Marnie l'Antimatière van LesNez ruikt bij mij ook amper ergens naar en dat maakt me chagrijnig hoe mooi het misschien ook gemaakt is, ik wil lekker walmen !
zaterdag 3 april 2010 om 11:50
Smelly - onder de Opium bedoelde ik meer of er een variant van klaproos werd gebruikt, waarvan men ook opium maakt of een andere Want ja - een geur, die belooft je dieptes te gaan onderzoeken
Ik denk, dat het een interessante combi moet zijn - inderdaad, crispy.
Inkie - wat een mooie bloem en een leuke manier om de fijne pasdagen toe te wensen!
Ik denk, dat het een interessante combi moet zijn - inderdaad, crispy.
Inkie - wat een mooie bloem en een leuke manier om de fijne pasdagen toe te wensen!
zaterdag 3 april 2010 om 13:27
Hey Inkie: fijne paasdagen ook! Leuk plaatje! Perfect Bliss, klinkt goed...doet me eraan denken, ik heb nog ergens olie van Perfect Veil en Perfect Innocence geloof ik...even in mijn schoendoos met oliegeuren kijken..die vergeet ik soms helemaal!
You go Tijger! Lekker walmen met l'Autre....
Dutchsuus: had je naar Parijs gemaild? Daar krijg ik altijd vrij snel antwoord...
You go Tijger! Lekker walmen met l'Autre....
Dutchsuus: had je naar Parijs gemaild? Daar krijg ik altijd vrij snel antwoord...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 3 april 2010 om 17:12
Perfect Veil ben ik ook nieuwsgierig naar, mooie naam en goeie dingen over gelezen.
van L Autre krijg ik toch sterk de indruk dat het naar oud zweet ruikt, oei!
Als tegenhanger Clean Cotton in de waxtartsmelter gedaan, tis idd net wasmiddel.
Vind Cottage Linen lekkerder, die heeft iets zoetigs erbij.
Pasen? ik was het helemaal vergeten, heb morgen een verjaardag, joepie mn zussen en ouders weer zien!
Cadeautjes shoppen voor mn moeder is wel n crime, hoop dat ze het leuk vindt (Weleda spullen, is echt haar merk)
Nou bij deze een Vrolijk Pasen dan!
van L Autre krijg ik toch sterk de indruk dat het naar oud zweet ruikt, oei!
Als tegenhanger Clean Cotton in de waxtartsmelter gedaan, tis idd net wasmiddel.
Vind Cottage Linen lekkerder, die heeft iets zoetigs erbij.
Pasen? ik was het helemaal vergeten, heb morgen een verjaardag, joepie mn zussen en ouders weer zien!
Cadeautjes shoppen voor mn moeder is wel n crime, hoop dat ze het leuk vindt (Weleda spullen, is echt haar merk)
Nou bij deze een Vrolijk Pasen dan!
zaterdag 3 april 2010 om 17:30
Vandaag naar Honingraat in Eindhoven geweest en geen enkele Dream daar te bekennen.
Bij navraag Estee Lauder verkoopster kreeg ik als antwoord dat ze er nog nooit van had gehoord.....
Maar goed Daphne is besteld, ben zo benieuwd.
Iedereen alvast hele fijne paasdagen gewenst en niet teveel chocola eten hoor.
Oh ja vandaag in Felanilla.
Bij navraag Estee Lauder verkoopster kreeg ik als antwoord dat ze er nog nooit van had gehoord.....
Maar goed Daphne is besteld, ben zo benieuwd.
Iedereen alvast hele fijne paasdagen gewenst en niet teveel chocola eten hoor.
Oh ja vandaag in Felanilla.
zaterdag 3 april 2010 om 20:24
DutchSuus ik heb dat bij Montale ook zo vaak en als ik dan dreigend terugmail of iemand ooit eens naar de mail kijkt dan opeens komt er een mail, heel weird soms. Trouwens Daphne heb jij ook hard nodig denk ik.
Natas o wat leuk , binnenkort weer beschuit met muisjes want voor Daphne. Oooo je moet hem wel lekker vinden die geur, kan niet anders haha.
AromaX o bedoelde je dat? Met die klaproos, ik ben ook soms zo stom op dat gebied.
Tijger fijne dag morgen voor jou! Haha jij hebt dat met L Autre ik met L eau Trois, ik heb het fevoel alsof ik zo uit het Vaticaan ben ontsnapt en nog uren heb liggen rollen in kruidige bergen ofzo. Mijn gezin vindt dit soort geuren iiieeeeuuuuuwwww.
Natas o wat leuk , binnenkort weer beschuit met muisjes want voor Daphne. Oooo je moet hem wel lekker vinden die geur, kan niet anders haha.
AromaX o bedoelde je dat? Met die klaproos, ik ben ook soms zo stom op dat gebied.
Tijger fijne dag morgen voor jou! Haha jij hebt dat met L Autre ik met L eau Trois, ik heb het fevoel alsof ik zo uit het Vaticaan ben ontsnapt en nog uren heb liggen rollen in kruidige bergen ofzo. Mijn gezin vindt dit soort geuren iiieeeeuuuuuwwww.
zaterdag 3 april 2010 om 21:11
Ik heb antwoord van Montale:
'Thank you for your interest in Montale's fragrances.
Unfortunately, we are not shipping anymore to The Netherlands. Do not hesitate to contact our local distributor to get this fragrance: (telnr in Amsterdam)
Weten we dat ook weer.
Wanneer gaan we met zijn allen naar Parijs? april 2011?
'Thank you for your interest in Montale's fragrances.
Unfortunately, we are not shipping anymore to The Netherlands. Do not hesitate to contact our local distributor to get this fragrance: (telnr in Amsterdam)
Weten we dat ook weer.
Wanneer gaan we met zijn allen naar Parijs? april 2011?
zaterdag 3 april 2010 om 22:03
DS als dat zou kunnen...! Mogen we wel een lang weekend van maken met al die parfumwinkels
ik heb trouwens het vermoeden dat jij Cologne pour le Soir v Maison Francis Kurkdjian ook wel eens erg lekker zou kunnen vinden, en Emma en Tangerine misschien ook wel.
Volgens mij heb ik zojuist een geslaagd layeringexperiment gedaan: L Autre met Shaal Nur! Die laatste vond ik wat 'tuttig'/koeltjes, die kon wel n stoot mannenzweet hebben. Vind het resultaat erg lekker.
Bij het online lezen over geuren kwam ik weer geweldige namen tegen: Hong Kong Garden, Parfum de Maroc, Phul-Nana, All that Matters, Parfum Lucifer, Bohemian Wedding, Tibetan Mountain Temple.
Heb weer n hoop reviews door te spitten, hopelijk vallen er een paar af op geurnoten/vergelijkingen, ander wordt het weer een dik pak samples bestellen (en ik heb inmiddels al zoveel proefjes!)
ik heb trouwens het vermoeden dat jij Cologne pour le Soir v Maison Francis Kurkdjian ook wel eens erg lekker zou kunnen vinden, en Emma en Tangerine misschien ook wel.
Volgens mij heb ik zojuist een geslaagd layeringexperiment gedaan: L Autre met Shaal Nur! Die laatste vond ik wat 'tuttig'/koeltjes, die kon wel n stoot mannenzweet hebben. Vind het resultaat erg lekker.
Bij het online lezen over geuren kwam ik weer geweldige namen tegen: Hong Kong Garden, Parfum de Maroc, Phul-Nana, All that Matters, Parfum Lucifer, Bohemian Wedding, Tibetan Mountain Temple.
Heb weer n hoop reviews door te spitten, hopelijk vallen er een paar af op geurnoten/vergelijkingen, ander wordt het weer een dik pak samples bestellen (en ik heb inmiddels al zoveel proefjes!)
zaterdag 3 april 2010 om 23:44
Nou dat is niet alleen balen maar ik kocht altijd in Parijs om dat schattige Gratis 20 ml flesje erbij, zal er hier niet bijgegeven worden ben ik bang en prettige bijkomstigheid was dat de prijzen in Parijs een stuk lager lagen. Scheelde soms wel 20 tot 30 euro per fles en dan die 20 ml er gratis bij...tel uit je winst.
Bah jammer. Maar wie weet zijn de condities hier ook zelfde....even afwachten of vragen.
Bah jammer. Maar wie weet zijn de condities hier ook zelfde....even afwachten of vragen.
zaterdag 3 april 2010 om 23:50
Nee hoor de condities zijn niet hetzelfde de prijzen zijn omhoog gegaan en vlg collega ook geen miniflesjes meer erbij. Dus dames dat wordt een parfumtripje naar Parijs. Er gaat toch een snelle trein is misschien mogelijk op 1 dag?
Ik baal wel want ik mocht net weer een paar aanschaffen , nu weet ik even niet hoe ik dat ga doen. Welterusten en het stond van de week in de krant chocolade is echt gezond , oh ja en met name vrouwen blijven helder van geest na dgl minimaal 3 koppen koffie!
Ik baal wel want ik mocht net weer een paar aanschaffen , nu weet ik even niet hoe ik dat ga doen. Welterusten en het stond van de week in de krant chocolade is echt gezond , oh ja en met name vrouwen blijven helder van geest na dgl minimaal 3 koppen koffie!
zondag 4 april 2010 om 00:14
Een logische reden zou kunnen zijn bijvoorbeeld, dat er een contract is getekend voor de exclusieve distributie, dat slechts één persoon/firma een distributeur van Montale kan zijn in NL (of zelfs Benelux) - betekent, dat niemand anders uit Nederland rechtstreeks van Montale kan bestellen. Het is een veronderstelling, die (denk ik) niet ver van de waarheid ligt. De prijzen zijn ong. 95, 105 en 135 euro afhankelijk van de geur (wat ik me kan herinneren). En helaas geen 20 ml flesjes erbij.
Ah - Parijs - dat klinkt mooi. Alleen de kosten van de treinkaartje maken het vaak minder aantrekkelijk om daar de geuren te kopen in één dag. Wat mij betreft - liever langer blijven en meer bezoeken. Hoewel - hoeveel tijd heb je nodig om alle geurpaleizen te bezoeken?
Ah - Parijs - dat klinkt mooi. Alleen de kosten van de treinkaartje maken het vaak minder aantrekkelijk om daar de geuren te kopen in één dag. Wat mij betreft - liever langer blijven en meer bezoeken. Hoewel - hoeveel tijd heb je nodig om alle geurpaleizen te bezoeken?
zondag 4 april 2010 om 09:42
ooooh, wat jammer van Montale!!! Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat het oneerlijk is tov Nederlandse verkooppunten, maar toch....
Tijger, wat heb je weer allemaal mooie nieuwe namen ontdekt...Perfect Veil is trouwens misschien wat liefjes voor jou, hele zachte musk met beetje vanille.
Vandaag ben ik ook bij m'n familie, paasontbijtje etc. Ik vond nog een proefje Amouage Epic, dus daar heb ik me meteen maar even mee "gedoucht"..heerlijk!
Wanneer gingen we een weekend naar Parijs?
Natas: super, een pakketje om je op te verheugen!
Tijger, wat heb je weer allemaal mooie nieuwe namen ontdekt...Perfect Veil is trouwens misschien wat liefjes voor jou, hele zachte musk met beetje vanille.
Vandaag ben ik ook bij m'n familie, paasontbijtje etc. Ik vond nog een proefje Amouage Epic, dus daar heb ik me meteen maar even mee "gedoucht"..heerlijk!
Wanneer gingen we een weekend naar Parijs?
Natas: super, een pakketje om je op te verheugen!
zondag 4 april 2010 om 10:05
In april 2011 Marnie!
Al die tegenstrijdige voedingsdingen, argh! *trekt haren uit hoofd*
Er was een arts bij Oprah, speciaal over vrouwengezondheid, en die zei dat je met veel koffie drinken je het calcium uit je botten uitpiest, letterlijk! 'you pee out your bones'
En dan vind je dus weer andere onderzoeken die zeggen dat je van een paar koffie alerter bent, als de geleerde dames en heren er al niet over uitzijn weet ik het al helemaal niet meer!
Het zal wel een kwestie van voor- en nadelen zijn.
Ik ga nog een kopje zetten want heb nog een hele reis voor de boeg.
Het experiment van gisteren zet ik vandaag voort, het wordt L Autre met Shaal Nur, ben benieuwd wat mn familie er van vindt, die vonden met name Ambre Sultan lekker ruiken, en bij L Air de Rien zei mn moeder alleen 'mmmmmm, vanille!' haha!
Ow en ik las 2 vergelijkingen met Dzing!: Aftelier Tango en Cumming van Alexander Cumming, die laatste stond er op de lijst met nog te ruiken geuren.
Hooi zou te ruiken zijn in Bon Zai en Rainforest v Alaya Moriel en Deze vond ik ook leuk:
Parfum d Empire Fougere Bengale is een frisgedouchte L Autre haha!
Al die tegenstrijdige voedingsdingen, argh! *trekt haren uit hoofd*
Er was een arts bij Oprah, speciaal over vrouwengezondheid, en die zei dat je met veel koffie drinken je het calcium uit je botten uitpiest, letterlijk! 'you pee out your bones'
En dan vind je dus weer andere onderzoeken die zeggen dat je van een paar koffie alerter bent, als de geleerde dames en heren er al niet over uitzijn weet ik het al helemaal niet meer!
Het zal wel een kwestie van voor- en nadelen zijn.
Ik ga nog een kopje zetten want heb nog een hele reis voor de boeg.
Het experiment van gisteren zet ik vandaag voort, het wordt L Autre met Shaal Nur, ben benieuwd wat mn familie er van vindt, die vonden met name Ambre Sultan lekker ruiken, en bij L Air de Rien zei mn moeder alleen 'mmmmmm, vanille!' haha!
Ow en ik las 2 vergelijkingen met Dzing!: Aftelier Tango en Cumming van Alexander Cumming, die laatste stond er op de lijst met nog te ruiken geuren.
Hooi zou te ruiken zijn in Bon Zai en Rainforest v Alaya Moriel en Deze vond ik ook leuk:
Parfum d Empire Fougere Bengale is een frisgedouchte L Autre haha!
zondag 4 april 2010 om 10:13
Goedemorgen,
Vanochtend al weer vroeg in touw om met jongste de eieren te zoeken. Ik voel de pukkels al spontaan opkomen.
Tja dat zijn behoorlijk wat voordelen die wegvallen nu we niet meer in Parijs kunnen bestellen. Shoot.
Marnie, blijft Estee's Bali Dream een beetje hangen of istie zo vervlogen? Ik kwam Brasil Dream tegen bij PCC. Tis wel een eau de parfum maar dat wil niet altijd wat zeggen.
Tijger, hoest met de foto's van je zittende vis? Wil dat nog een beetje lukken??
Nog even niks opgedaan, ik kom een beetje traag op gang
Vanochtend al weer vroeg in touw om met jongste de eieren te zoeken. Ik voel de pukkels al spontaan opkomen.
Tja dat zijn behoorlijk wat voordelen die wegvallen nu we niet meer in Parijs kunnen bestellen. Shoot.
Marnie, blijft Estee's Bali Dream een beetje hangen of istie zo vervlogen? Ik kwam Brasil Dream tegen bij PCC. Tis wel een eau de parfum maar dat wil niet altijd wat zeggen.
Tijger, hoest met de foto's van je zittende vis? Wil dat nog een beetje lukken??
Nog even niks opgedaan, ik kom een beetje traag op gang
zondag 4 april 2010 om 10:27
zondag 4 april 2010 om 10:31
Morgen allen.
Vandaag in Angelique Noir, hmmm ben gek op die geur. Fikse uitbarsting en dan dat Vaille einde jammie.
AromaX ik snap dat ook wel hoor alleen vroeg ik vaak de prijzen in NL op bij meerdere winkels van een bepaalde Montalegeur en dan was dezelfde geur in Parijs gewoon stukken goedkoper en dan heb ik het over 20 en soms 30 euro per fles en dat 20 ml flesje bij elke geur . Naar keuze mocht je bij elke 100 ml een Gratis flesje uitzoeken met de geur die je zelf wilde in 20 ml.
Ik snap dat dat zo gaat maar waarom kunnen ze die actie niet in Nl ook doen dan? Zou veel dames aantrekken ( en heren) denk ik. Nu vraag ik me nog af waar dat grote prijsverschil vandaan komt.
Marnie, ik hou van Epic !
Fijne Paasdag allemaal.
Vandaag in Angelique Noir, hmmm ben gek op die geur. Fikse uitbarsting en dan dat Vaille einde jammie.
AromaX ik snap dat ook wel hoor alleen vroeg ik vaak de prijzen in NL op bij meerdere winkels van een bepaalde Montalegeur en dan was dezelfde geur in Parijs gewoon stukken goedkoper en dan heb ik het over 20 en soms 30 euro per fles en dat 20 ml flesje bij elke geur . Naar keuze mocht je bij elke 100 ml een Gratis flesje uitzoeken met de geur die je zelf wilde in 20 ml.
Ik snap dat dat zo gaat maar waarom kunnen ze die actie niet in Nl ook doen dan? Zou veel dames aantrekken ( en heren) denk ik. Nu vraag ik me nog af waar dat grote prijsverschil vandaan komt.
Marnie, ik hou van Epic !
Fijne Paasdag allemaal.