Graag jullie mening.

04-04-2010 22:33 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik wil graag jullie mening. Geen groot probleem maar toch. Mijn man was vanochtend in de tuin aan het werk. Ik wilde graag na het middag slaapje van onze dochter met haar onaangekondigd naar mijn ouders.

Door problemen met de vriend van mijn zusje kunnen wij morgen niet naar mijn ouders en daarom wilde ik vandaag even gaan.

Mijn man had geen materiaal meer dus kon hij niet verder. Hij vroeg dus of we naar zijn ouders konden gaan. Ik vond dat goed maar ik wilde daarna nog wel even naar mijn ouders.

We waren dus bij zijn ouders en toen het 18.00 was vroegen hun of we bleven eten. Ze zouden samen gaan fonduen maar dan hadden ze niet genoeg en dus wilden ze wel eten halen bij de chinees. Ik voelde me hier niet prettig bij dus hebben we gezegd dat we een andere keer komen eten. In de auto heb ik mijn moeder gebeld om te vragen of ze al hadden gegeten. Dat hadden ze niet en toen heb ik gevraagd of we daar konden eten. Ze aten niets bijzonders, gewoon bloemkool. Ik kom uit een groot gezin dus ik weet dat er altijd genoeg eten in huis is.

Nu is mijn man dus best wel boos. We hadden ook bij zijn ouders kunnen eten. Wat vinden jullie?
Ik vind dat je duidelijk genoeg hebt aangegeven dat je ff op bezoek wilde bij je ouders. Neem aan dat je hem uitgelegd hebt waarom, dus nu moet hij niet mokken.
Dat had gekund, maar wat nu is gebeurd kan ook. Het valt of staat met de communicatie hierover.
Waar is je man dan precies boos over?
(Vervolgvraag op die van Almost)

Dat je het eten afwees bij zijn ouders om vervolgens vlak daarna jouw ouders te bellen of je daar kon eten?
Dat we daar niet hebben gegeten en dat ik in de auto mijn ouders heb gebeld om daar wel te eten.
hahah sorry dat was grappig we waren tegelijkertijd
Maar jullie hadden afgesproken kort naar zijn ouders te gaan om daarna naar jouw ouders te gaan toch? (ivm problemen vriendje zusje toch even pasen)
ja ik met mobiel dus wat traag.
Ik vind het ook ietwat flauw van je.
ja inderdaad!
@maansteen: oke, dus hij is boos omdat jij wel bij jouw ouders wilde eten maar niet bij de zijne. Vul ik het dan zo goed in? En wat voor gevoel van hem zit daaronder? Heeft hij soms het gevoel dat je zijn ouders niet mag of ze te weinig aandacht geeft o.i.d.?
Als je bij zijn ouders was blijven eten, had je nauwelijks meer tijd gehad om naar jouw ouders te gaan, toch? Hij wist toch dat je ook nog naar jouw ouders wilde? Of komt het vaker voor en is dit een kwestie van "we eten veel vaker bij jouw ouders dan bij de mijne"?
@star waarom
quote:maansteen2001 schreef op 04 april 2010 @ 22:45:

@star waaromDie mensen bieden aan iets te halen voor jullie wat je afslaat om vervolgens wel je moeder te bellen of je daar kan eten. Zou ik als ik je man was ook niet zo op prijs stellen.
Hoelang waren jullie toen al bij zijn ouders? Een uur, een half uur, uren?

Hoe vaak gaan jullie naar zijn ouders? En naar die van jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De mijne zou ook boos zijn. Tot 18 uur blijven zitten (vind ik al laat trouwens, wat was je plan? Hoe laat wilde je dan weg gaan en waar had je willen eten? Je wilde toch ook nog naar je eigen ouders? Bedtijd van de kleine meid?...). Dan wordt er hem een lekker chineesje door de neus geboord om bij mijn ouders bloemkool te gaan eten. Als ik tot 18 uur met hem bij zijn ouders was blijven hangen, zou hij aannemen dat mn plannen gewijzigd waren, anders waren we allang naar de mijne gegaan.
Waarom jou ouders bellen terwijl je daar zo meekon eten en dan door rijden naar jouw ouders.

Ben het wel eens met Star eigenlijk, ookal gaat het natuurlijk over niks maar gewoon een beetje onhandig
@ haley ja inderdaad en ook ivm mijn dochtertje.
Chinees eten is sneller klaar dan bloemkool hoor
Ik vind het vreemd dat je man hier boos over is. Je dochtertje slaapt nog tussen de middag dus erg laat kun je het 's avonds niet maken. Betekent dus dat als je bij je schoonouders had gegeten je niet bij je eigen ouders langs had gekund ivm je dochter.

Ik had dan hetzelfde gedaan. Enige wat wellicht handig was geweest was om aan te geven dat je het erg lief vindt dat je daar kan eten, maar dat je eigenlijk ook nog even je ouders langswilt en dus daar probeert mee te eten.
Waar voelde je je niet prettig bij trouwens Maansteen?
Heb je een " smoes " gebruikt tegen zijn ouders ?

- " nee joh, wij komen onaangekondigd langs, dan vinden we het vervelend om jullie op te zadelen met kosten/ troubles / etc.

-nee, kind moet vroeg naar bed is de hele dag al lastig ....

-nee, ik heb er thuis vlees uitgehaald om te ontdooien "

Of heb je gezegd;" nee, want dan wordt het zo laat en ik wil ook nog graag even naar mijn ouders " ?

In de smoes- gevallen kan ik me best voorstellen dat je partner not amused is.
quote:Sanmi schreef op 04 april 2010 @ 22:48:

Ik vind het vreemd dat je man hier boos over is. Je dochtertje slaapt nog tussen de middag dus erg laat kun je het 's avonds niet maken..Ik mis iets......... wat?
Deden zijn ouder een beetje moeilijk om eten op te halen? Of was het gewoon hartelijk, nou dan halen we even wat bij de chinees?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven