Domme vragen topic.

01-12-2009 11:33 384 berichten
Soms heb je van die vragen die te dom zijn om i.r.l. te stellen.

Googelen kun je niet, dus wat doe je dan?

Stel hem hier!

Mijn domme vraag voor vandaag:

Als je van een tweeling bevalt, heb je dan twee placenta's?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamuza schreef op 05 december 2009 @ 23:33:

Waarom staan de velgen van de voorste vrachtwagenwielen naar buiten toe (bol) en de die van de rest van de wielen naar binnen (hol)?

is dat zo? is me nog nooit opgevallen....

ben benieuwd
quote:medje schreef op 18 december 2009 @ 00:27:

[...]

zou het komen omdat grijs haar stugger is?

en enkele grijze haar maakt dan natuurlijk niet uit, maar als je vrijwel helemaal grijs bent ... ...?Misschien is het ook zo dat kort haar makkelijker te verzorgen is? Bij oude(re) vrouwen die bijv. niet meer zo lenig zijn kan ik me voorstellen dat het lastig is om lang haar goed te verzorgen.
Ik lees net ook ergens dat lang haar 'rimpels benadrukt'. Of het waar is weet ik niet..
quote:Klontje schreef op 18 december 2009 @ 00:05:

Met googelen kom ik op dit antwoord:

Dat ligt een beetje aan de stofzuiger, en aan de spin. Een ‘compacte’ spin (zo’n dikke met relatief korte pootjes) zal het vaak opverleven. Heb je een nieuwe stofzuiger, met turbozuigkracht, een niet te volle zak, en zuig je daar zo’n dunne spin met lange poten mee op, dat is de kans groot dat de spin uiteengereten wordt in de ‘tornado’.Brrrrrr.
als je 60 bent kun je toch nog wel lenig zijn??

ik heb mijn leven lang lang haar en ik daar hoef ik toch niet lenig voor te zijn?

maar als je haar wat stugger is, dan 'valt' het gewoon niet meer, denk ik. Dan 'staat' het meer.

Het viel me op bij mijn moeder. Ik 'deed' iedere week haar haar, dat was een toch stugger en vroeger had ze prachtig haar!

Tja ....
Weet je nog hoe de spin er uit zag?

Maar met dit weer zal 'ie vast doodgevroren zijn denk ik.
quote:medje schreef op 18 december 2009 @ 00:40:

als je 60 bent kun je toch nog wel lenig zijn??

ik heb mijn leven lang lang haar en ik daar hoef ik toch niet lenig voor te zijn?

maar als je haar wat stugger is, dan 'valt' het gewoon niet meer, denk ik. Dan 'staat' het meer.

Het viel me op bij mijn moeder. Ik 'deed' iedere week haar haar, dat was een toch stugger en vroeger had ze prachtig haar!

Tja ....Ik denk dat het van dat stuggere haar ook zeker klopt hoor! Ik doel zelf meer op oude vrouwen (dus evt. bejaard) die bijvoorbeeld last van hun schouders hebben (dus niet zo 'lenig' meer als vroeger) en er daarom zelf lastiger bij kunnen. Dan kan ik me voorstellen dat kort haar gemakkelijker is.
Medje bedankt voor je uitleg.

Heb weer een nieuwe domme vraag, kunnen vissen zich verslikken?
Oja en dat over die spin daar krijg ik dus echt de rillingen van. BRRRR
quote:Gamuza schreef op 05 december 2009 @ 23:33:

Waarom staan de velgen van de voorste vrachtwagenwielen naar buiten toe (bol) en de die van de rest van de wielen naar binnen (hol)?

gamuza, ik heb navraag gedaan.

de voorste vrachtwagenwielen zijn enkel opgelegd, de achterste dubbel, dus dat er 2 wielen naast elkaar staan. En daar schijnt het mee van doen te hebben.
quote:medje schreef op 21 december 2009 @ 23:43:

[...]

gamuza, ik heb navraag gedaan.

de voorste vrachtwagenwielen zijn enkel opgelegd, de achterste dubbel, dus dat er 2 wielen naast elkaar staan. En daar schijnt het mee van doen te hebben.Dankje, daar was ik ook al even over aan het nadenken!
Bedankt!

Nooit geweten!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Even uppen voor meer 'domme' vragen!
Hoe heet het ding waarmee je in de auto je raampje opendraait? (Let wel: niet het knopje voor het electrische raam he?)
Waarom gaat het pak vla/yoghurt het beste open aan de kant waar staat 'hier openmaken'. Is daar andere lijm voor gebruikt?
Waarom bestaan en dag en nachtcremes?

Je huid ziet toch niet of het dag of nacht is..

Nachtcreme is wat vetter maar dat maakt niet uit als je geen make-up draagt toch?
Ik heb ooit de domme vraag gesteld toen er een open dag was bij een Duits bedrijf of ze ook open waren op 5 mei of dat ze dan bevrijdingsdag vierden.....

Met dat het mijn strot uitkwam besefte ik hoe ongelooflijk dom het was
quote:dangeensuus schreef op 05 april 2010 @ 20:15:

Ik heb ooit de domme vraag gesteld toen er een open dag was bij een Duits bedrijf of ze ook open waren op 5 mei of dat ze dan bevrijdingsdag vierden.....

Met dat het mijn strot uitkwam besefte ik hoe ongelooflijk dom het was
The time is now
Was voor het eerst bij Ajax in de arena, tijdens de rust zag ik dat er gevoetbald werd op het veld, ik vroeg aan vrienden, mag dat de Fam. Van spelers op het voetbalveld?

Bleken het de reservespelers te zijn ( oeps)
quote:pop1980 schreef op 05 april 2010 @ 20:00:

Hoe heet het ding waarmee je in de auto je raampje opendraait? (Let wel: niet het knopje voor het electrische raam he?)Raamslinger
Iets anders
Dank Babsjuh, ik vraag het me al een tijdje af, nadat ik met mijn tas bleef hangen aan dat ding en een vriendin vroeg: 'Wat doe je?' Ik: 'Ik bleef hangen aan de.. het.. uhm... dat ding waar het raampje mee opengaat'.

En sindsdien vroeg ik me af hoe dat ding heet: een raamslinger dus!
Waarom ligt de tank van een tankwagen (truck met oplegger) vaak niet horizontaal maar naar achteren gekanteld ? Dan loopt de vloeistof bij een halflege tank toch naar achteren zodat het gewicht slecht verdeeld is ?

(ik neem aan dat er schotten in de tank zitten om te voorkomen dat alle vloeistof naar voren klotst als de combinatie hard moet remmen overigens)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 05 april 2010 @ 21:50:

Waarom ligt de tank van een tankwagen (truck met oplegger) vaak niet horizontaal maar naar achteren gekanteld ? Dan loopt de vloeistof bij een halflege tank toch naar achteren zodat het gewicht slecht verdeeld is ?

(ik neem aan dat er schotten in de tank zitten om te voorkomen dat alle vloeistof naar voren klotst als de combinatie hard moet remmen overigens)

Die schotten zitten er inderdaad in, maar meer ter behoud van de ronde vorm als vanwege het klotsen. Volgens de wet van de communicerende vaten stroomt de vloeistof toch wel naar voren volgens mij, een vrachtwagen staat niet acuut stil immers.

Maar dat schuin liggen heeft volgens mij wel met remmen te maken: een auto die hard remt zie je toch naar beneden duiken met de voorkant? Denk ik hoor... iets met klok en klepel en zo
Iets anders
@ vraagsteller over dag en nachtcreme: volgens Jetske Ultee (weet even niet wat haar exacte medische titel is) is dat onderscheid puur n marketingtruc.
Ik dacht al zoiets..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven