Gezondheid alle pijlers

ik ben kotsmisselijk van de pil

05-04-2010 10:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
omdat ik erg veel last van PMS heb...ben ik in overleg met mijn HA de Yasmin gaan gebruiken.

mede omdat deze pil ervoor zorgt dat je minder vocht vasthoudt en een positief effect heeft op matige acne.

maar vanaf de 8e dag is het een hel.

ik kan heus wel tegen een stootje maar om overdag op bed te moeten gaan liggen vanwege migraine-achtige hoofdpijn past absoluut niet bij mij.

even doorzetten dan maar dacht ik.

Vanaf dag 10 werd ik misselijk...heel misselijk...ik loop kokhalsend rond en ben gewoonweg ziek!.

moest zelfs overgeven toen ik met mijn hond aan het wandelen was.

dus nu (dag 12) ben ik gestopt en vraag me af af ik niet beter een pil met nog minder oestrogenen kan nemen...bv de Yaz 24+4.

hier zit geen 0.03 maar 0.02mcg ehtynilestradiol in.

iemand ervaringen?
Heb zelf de Yaz gebruikt maar werd daar ook misselijk van (niet zo erg als jij het beschrijft gelukkig). Je zou ook de Qlaira kunnen proberen, met 'bioidentiek hormoon' oid. Het oestrogeen lijkt dan als 2 druppels water op je eigen hormonen.
Bestaat er misschien een kans dat je zwanger bent?
Staat er verder in de bijsluiter niet dat dat een bijwerking kan zijn de eerste tijd???

En als je googelt, kan je daar niet meer ervaringen vinden?

Sterkte iig.

Ik weet wel dat toen ik begon met de pil (microgynon30) ik de eerste maanden ook sneller hoofdpijn had. Maar dat verdween na een paar maand weer.

Weet niet waar je verzekert bent. Maar als je verzekering preverentie beleid heeft. Grote kans dat je dan de "merk" pil zelf zou moeten betalen.
Werd ook misselijk van de Yasmin. Dat duurde ongeveer drie maanden en daarna ging het beter. Migraine bleef echter.
Men zegt dat je ongeveer 3 maanden moet wennen aan een pil, maar als je er zoveel last van hebt zou ik toch eens overleggen met je huisarts!
Ik heb hetzelfde gehad. Ben toen de pil op een ander tijdstip in gaan nemen, 's-ochtends voor het ontbijt ipv 's-avonds voor het slapen gaan. Heeft bij mij geholpen...
Als het door de oestrogenen komt, dan zou je de minipil kunnen nemen (Cerazette), daar zit alleen progestageen in. En in de implanon en in de mirena zitten ook geen oestrogenen.

Kijk anders voor meer info over de verschillende vormen van (hormonale) anticonceptie eens op www.anticonceptie-online.nl
Ik kreeg van de Yasmin ook echt vreselijke hoofdpijn. Ben na twee maanden overgestapt op een andere pil en toen nergens meer last van gehad.
Peas on earth!
Ben je niet gewoon ziek?
tja.als je moet overgeven ....ben je niet zwanger?
Ik werd ook kotsmisselijk van de pil, maar dan de gehele periode en gelijk vanaf het inslikken.

Ik heb dit opgelost door hem nu 's-avonds in te nemen, na het eten met een flinke lepel yoghurt, want met wat eten in mijn maag valt hij veel minder zwaar.
dankjewel voor de reacties.

nee..ik kan geen kinderen krijgen en ben dus niet zwanger.

ik heb echt de pil puur voor mijn PMS gekregen

betreft de minipil..ik heb daar aan zitten denken...maar durf dat niet goed vanwege gewichtstoename en acne-klachten.

denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat ik heel heftig reageer op hormonen..elke maand opnieuw PMS krijgen is dan het alternatief.

ik ga gewoon over een weekje de YAZ 24+4 uitproberen.

alle klachten die ik heb duiden op de oestrogenen in de pil.

het scheelt toch weer 1 mcg in dosering.

pffff...soms he? zou ik willen dat ik een jongetje was
Kijk ook eens op dit topic voor meer ervaringsverhalen bij PMS.
Gewoon nog even proberen. De eerste 2 weken met de pil had ik daar ook last van, incl eczeem... komt al snel weer goed.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven