Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Smelly: ik zag het toevallig op Basenotes, van deel 4. Ik vind haar ook super, ik zal eens naar de mening van mijn man vragen...

Ik zag de foto inderdaad, mooie fles! Heb je 'm in USA besteld?

Clochard uithangen...ja, kan ik alvast oefenen voor later! 130 Euro voor retour...tja, 't is wel een gemakkelijke manier om in Parijs te komen...misschien vliegt een prijsvechter goedkoper, maarja, dan moet je weer eerst naar een of andere luchthaven, etc. etc. De auto is alleen goedkoper als je met meer personen gaat, maar dat is wel een lange rit....leuker om in de trein alvast voorpret te hebben! Ik ga alvast even zoeken naar de update van "the perfume guide to Paris"
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Marnie ja als je kijkt via deze link http://www.thefind.com/beauty/browse-china-lily-perfume en dan de 2e optie dan zie je als je erop gaat staan dat je 15% korting kunt krijgen bij het invullen van de code etc dus zo heb ik dat gedaan. Deze fles was dringen Nodig in mijn kast met andere leuke vrienden. Ik weet zeker dat ze allemaal blij zijn met hun nieuwe vriend. Ik in elk geval wel....
Smelly ik zal je niet langer in spanning houden, het waren idd 2 reviews v Eau Trois!

In mijn simpele geurenbrein zie ik m als een soort stoerder androgyner familielid van Ninfeo Mio, naja niet helemaal maar dat natuurgetrouwe, 'outdoorsy', en dan minder zacht fladderend happy go lucky maar met een robuustere sfeer. Ofzoiets dergelijks.

Ben dus serieus een aankoop L Eau Trois aan het overwegen, keuzes keuzes!

Die fles is mooi zeg, en die site waar die foto van kwam, meteen ook even geneusd, staat een hoop lekkers bij elkaar!

Van Six Scents las ik iets uit Series 2, een geur die heet 'beginning/end' ofzo, kzal even noten opzoeken want hmmmm die klonk ook al zo verrukkelijk.
Tijger, ik kan echt van jouw beschrijvingen genieten...af en toe lijkt het alsof je een ridder bent, met een queeste: zoek die perfecte geuren!

Binnenkort de Ballade Verte, en wie weet wat je in Amsterdam nog allemaal gaat snuffelen...
dat is grappig Marnie! Heb meteen een lied van vroeger op school (die Vrije) in mn hoofd, gaat zo:

In the quest of the Holy Grail

Do we wander from land to land

enz

haha!

smelly ik had het dus over jouw geplakte plaatje bij de buren, met die opmerking over de fles. Ben weer lekker duidelijk, not!

noten voor die six scents series 2 Ende/Anfang

purple ginger extract, olibanum, vetiver, cedar, guaiac, cardamom, coriander, cistus, birch tar, styrax, benzoin, tonka bean, sandalwood, beeswax, gurjun balsam, patchouli, myrrh, opoponax.

Tis voor mn vriend helemaal niet leuk meer, een verjaardagscadeautje voor mij, ik pols af en toe bij hem of hij het nog weet zodat hij het niet vergeet haha, gelukkig waardeert ie dat wel want er is zeker wel n kans dat ie het vergeet, leuk joh 2 vergeetachtige tiepes in 1 huis, allebei niet aan gedacht om eten in huis te halen voor 2e paasdag, twas soep met brood vandaag
Ja Tijger, op zoek naar de Holy Grail! Ik moet nu ook opeens denken aan Monty Python, the Knights who say Ni! Ni!

Te erg gewoon, ik kan me daarom bescheuren...
Tijger ik begreep je wel hoor. Ja die geur is lekkerrrrrrrr. Niet alleen de fles maar de inhoud ook.

L Eau Trois vind ik een droge geur alsof je aan potjes gedroogde kruiden bij elkaar hebt gekwakt met wierook ernaast. Niet romig, niet zoet, nee, gewoon kruiden met wierook. Zaterdag laat ik die geur aan je ruiken.

Zoals Marnie trouwens zegt over jouw riddergedoe hahaha ik vind dat dus ook dus niet meer hier weggaan en blijven net als ik.
Marnie ik moet dat opzoeken van Monty P maar waar?? Is er een bepaald stukje van zodat het makkelijk te zoeken is? Die verrekte boekhouding schiet niet op zeg door jullie hier. Schrijf eens iets saais dan hang ik hier niet rond.
iets saais
hier is ie (maar wees gewaarschuwd, je moet van nogal absurde humor houden)

monty python
En nu boekhouden! Vort! Ach, het is nu toch al te laat...morgen is weer een dag....
Tijger hahaha hoelang kan je zo saai blijven ? Geeuw.....lukt je toch niet .

Marnie ik lig slap om dat filmpje enneh....ik heb gelijk DE perfecte carnavalsoutfit gevonden voor 2011!!! Ik wil mezelf ook zo uitdossen. Even oefenen met Ni Ni.

Rekenmachine en stapels papieren liggen te lonken ( NOT ).

Ik ben op de helft, morgenochtend maar afmaken, geen zin meer, nooit zin gehad eigenlijk. Krijg er jeuk van en geen koopjeuk. Heb al boven de boekhouding geslingerd met wierook en knoflookbollen maar het helpt niks.

Trusten allen.
fragrant dreams Smelly!
Vandaag ga ik me volspuiten met good old L air de Rien.

Ik had wat zitten kijken naar de diverse prijzen van Let me play the lion (krijg die geur niet uit mn hoofd) en ik denk dat ik m toch over een paar weken direct van de LesNez site bestel, is volgens mij alsnog het goedkoopst, per ml en incl verzenden.

Tenzij ik in Amsterdam tegen een geur aanloop die me omverblaast met hebbe hebbe, ik wil met name een heleboel gaan ruiken die ik op mn lange 'nog te ruken' lijst heb.

Moet dat voor 10 april even inventariseren en een volgorde aanbrengen van 'meest nieuwsgierig naar bovenaan', anders ga ik net als in W weg met het gevoel van 'ik had die en die en die kunnen ruiken maar heb het niet gedaan'.

Als het goed is wordt het vandaag een warme dag! Veel plezier en wie weet is het de Eerste Barbecue/Buiten Eten Mogelijkheid van dit jaar!
L'Eau Trois klinkt steeds interessanter.

Ah, Smelly - sterkte met je boekhouding. En ja - "the smell of money" is nog steeds het meest aantrekkelijke parfum

Tijger - ik denk, dat vrienden van de geurenliefhebbers überhaupt moeilijk hebben met cadeau's. Het beste is om een lijst te krijgen met de geuren duidelijk erop geschreven met gedetailleerde instructies waar ze te vinden zijn en hoe te bestellen
Ja AromaX, net als met zo'n trouwservice..je maakt gewoon bij ALZD / Skins etc.etc. een wishlist, zorgt dat anderen dan kunnen zien wat er opstaat / wat er al besteld is..

Vandaag nog geen geur, kom net terug van de stallen, dus Eau de Cheval. Echte stalgeur!
Dames, ik moet nog zoveel bijlezen maar dat doe ik vanavond.

Ben tuurlijk in niets want ga nu snel naar Antwerpen en Wevelgem, natuurlijk fantastisch met dit heerlijke weertje, heb er echt zo'n zin in

Spreek jullie later, geniet van het zonnetje

Hele fijne dag Beauties!!!! Veel plezier!
Beauties onwijs veel plezier, je hebt een mooie dag uitgekozen voor een tripje, doe ze de groeten in W. en ik kijk uit naar je verslag, have fun!!
Nog even over de geurtocht op 10 april. Honingraat heeft op deze dag 20% korting op geuren en cosmetica (niet alle) - goed om te weten.
Beauties, je zult inmiddels al weg zijn, maar alsnog heeeel veeel plezier gewenst. En vanavond verslag uitbrengen he?

Dames en heer die op 10 april Adam onveilig gaan maken, jullie vergeten voor ons thuisblijvers toch niet om foto's te maken he?

Vandaag in Vanille et Coco. Past wel bij dit lekkere weertje.
Tam Dao vandaag...ben zo blij dat ik daar een back up fles van had, kan deze geur niet missen!

Hier ook: graag verslagen en foto's, altijd leuk!
Over foto's ga ik nix beloven, het zal een drukke dag worden met zoveel mogelijk zaken parfumwinkels aandoen en beperkte tijd, kan me zo voorstellen dat ik op het moment zelf compleet vergeet dat foto's een leuk idee zijn.

(smelly neem jij n camera mee?)

AromaX 20 % korting, das mooi! Of moet je dan weer zo'n Honingraat-pas hebben?

Marnie toevallig zat ik gister nog op ALZD te kijken en verbaasde ik me er nog over dat Tam Dao bij de herengeuren stond, dat slaat echt nergens op! Foei ALZD!
Oja Tijger, ik zie het...nou, ik vind 'm zeker unisex! Ik heb van Diptyque ook Eau d'Elide, vind ik ook unisex, maar die staat weer bij de vrouwengeuren. Zo zie je maar, altijd alles bekijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven