**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
Dank je wel visje.. In werk zelf in het ziekenhuis op de verloskamers.. Dus is het voor mij best moeilijk om een externe verloskundige te kiezen .. Want ik ken ze allemaal dus je weet ook de min en pluspunten van hun...

Maar ik heb net nachtdienst gehad en heb Met een externe verloskundige contact gehad.. Ik heb verteld dat ik zwanger ben.. Nou val ik net buiten hun regio echt maar ong 3 kilometer maar ze gaat voor mij kijken of haar andere collega's het goed vinden en dan kan ikgewoon al mijn controles lekker daar lopen.. Want bij die praktijk heb ik gewoon een prettig gevoel...

@ pira

ik heb nu nachtdienst dus dan ben ik meestal wat slaperiger als normaal omdat ik overdags gewoon slecht slaap.. Maar je hebt gelijk net voor mijn nachtdiensten toen ik nog in het normaale ritme zat merkte ik het ook al iets..

Zow maar ik voel wel behoorlijk mijn borsten zeg .. Ik was zo benieuwd hoe dat voelde .. Maar nu weer ik het... Hihi
Rihs dus jij voelt je borsten hahaha dat valt bij mij wel mee. Daarbij lurkt mn meisje (9,5 maand oud) dr af en toe nog aan al komt er weinig of geen melk meer uit, t zijn nu echt van die slappe tietjes.

Goh zou fijn zijn als je bij die verloskundige praktijd terecht kunt.

Ik heb 26.04 afspraak bij gyn voor 1e controle, echo etc. Dus nog even geduld hebben. Die eerste periode is wat dat betreft nog zo vaag en onzeker met twijfels of het wel goed zit en of t goed zal gaan enz enz

meiden alvast fijne paasdagen XX
Hola iedereen,

we zitten te wachten tot het restaurant opengaat en blijken ze hier gratis internet te hebben. Heerlijk weer even.

Leuk trouwens om te lezen dat er nieuwe bijgekomen zijn, gefeliciteerd iedereen! Maandag of dinsdag reageer ik pèrsoonlijk, zit nu in hotel...

Pira, ik herken het wel. Het is zo onzeker allemaal. Las laatst dat rond de 40 kans op een miskraam 50 procent is en dat maakt het toch wel lastig.

Hier gaat alles goed. Ben wel heel erg moe en heb best veel last van krampjes, wat ik eng vind. En wordt s ochtends vroeg wakker omdat ik moet plassen. Ik heb trouwens geen ochtendmisselijkheid, maar nachtmisselijkheid. Vannacht weer paar uur wakker gelegen omdat ik misselijk was. Wat ik trouwens wel grappig vind om te merken, normaal gesproken heb ik tussen mijn ovulatie en menstruatie dus altijd twee weken pijnlijke vborsten en tepels. Nu dus helemaal niet. Wow, dat is lekker!

Maandagavond komen we terug en ga ik me verdiepen in wat ik allemaal moet doen. Hopelijk ´went´ die onzekerheid ook.

Iedereen geniet ze en fijne paasdagen!
Hoi meiden, ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik ben toch echt zwanger! Nu 4 weken en 3 dagen precies, 7 dec uitgerekend. Niemand weet het nog, dus fijn hier met jullie te kunnen kletsen over dit spannende nieuws! Ik had afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden en had de week ervoor ook de gebruikelijke flinke menstruatie buikpijn. Maar deze woensdag nog niets, dus toch maar een predictortest gedaan en een lichte streep. Ongeloof en twijfel, zeker omdat ik maar die menstruatieachtige buikpijn voel en een opgezette buik en maag heb alsof ik ga ontploffen. Gelukkig had ik 2 stuks gekocht, dus de volgende ochtend met ochtendurine opnieuw en nu sneller een duidelijkere streep. Maar na wat negatieve verhalen gelezen over Predictor voor zekerheid maar clear blue test gekocht en deze zei ronduit ZWANGER! Nu nog steeds geen bloeding, dus lijkt toch echt zo te zijn... Absoluut niet verwacht nu al. Weliswaar al sinds aug vorig jaar gestopt met pil, maar vanwege flinke hernia sindsdien nog niet voor 'ecchie' geprobeerd. Nu ruim 5 weken geleden hieraan geopereerd en daarna de condooms overboord, want nu geen obstakels meer en we dachten het zal wel niet zo'n vaart lopen. Wel dus: in 1x raak! We zijn echt enorm verrast en gezien mijn fysieke herstel is het ook wel spannend, maar we zijn zooooo blij!!!!!!!!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap Annepiet! Gezellig dat je erbij komt! Wow, in een keer raak.Hopelijk krijg je geen last van je hernia.

Het eerst wat ik dacht toen ik las dat je getest had met Predictor was " Ai, hopelijk heeft ze ook nog een andere test gedaan...", maar dat had je gelukkig. Ik heb zelf vorig jaar vals positief getest met Predictor. Is toch een flinke domper als blijkt dat het niet zo is...

Ik zal binnenkort eens gaan zitten voor een tabel om het overzichtelijk te houden.

Hier nog steeds nauwelijks last van kwaaltjes. Ik heb alleen last van avondmisselijkheid en af en toe vlagen misselijkheid als ik te snel opsta of iets sterk ruik. O ja, en verschrikkelijk MOE!!! Lig echt elke avond tussen acht en half negen al in mijn bed. Marahbloem ik heb ook nog geen pijnlijke borsten. Vind ik zo raar.. Komt vast nog wel, merk wel dat mijn borsten steeds harder worden.

Ben ook nog steeds erg bang dat het misgaat. Ook ben ik erg nieuwsgierig naar hoever ik nou precies ben. Ergens tussen de 5 weken en 3 dagen en 4 weken en 3 dagen verwacht ik nu.

Nou wij gaan naar Batavia stad even shoppen! Ben benieuwd, ben er al zeker 8 jaar niet geweest.

Groetjes!
lieve meiden ik ben bang dat t bij mij misgaat....marahbloem je schrijft t ook net nog ...rond de 40 kans op miskraam 50%.

vanmorgen ineens bruinig-rood verlies en kramperige buik. ben de hele dag ook al niet zo lekker. heb t idee dat het nu erger aan t worden is en voor mijn gevoel gaat dit dus fout.

ik zie t wel even aan vandaag immers voor mijn gevoel heeft t weinig zin om naar een gyn te gaan......ben/was nog zo kort zwanger (ca 5 - 5,5 week).

ik laat nog wel weten hoe en wat en duim voor jullie dat het allemaal prima gaat XX liefs en fijne Pasen
O nee, Pira! Wat een verschrikkelijk rotnieuws!!

Ik hoop voor je dat het niet doorzet. Ik wens je heel veel sterkt en een dikke

Dit is ieders nachtmerrie

Hou ons op de hoogte meid.
Lieve pira

ik hoop dat het niet doorzet! Sterkte!!!!

Dikke knuffel!!
Tjee Pira, wat naar voor je/jullie. Ik duim voor je en wens je veel sterkte. Hopelijk stopt het snel of is het niets.

Lastig he, weten dat er zoiets groots als zwanger zijn in de lijf speelt en er gewoon niet echt iets aan kunnen doen om het veilig te stellen. Is echt een kwestie van geluk of ongeluk heb ik het idee.

Ik voel me zelf erg onzeker over die aanhoudende buikpijn, al blijft een bloeding gelukkig uit. Heb echt een buik om me voor te schamen en misselijkmakende golven in mijn buik, uitstralend naar mijn benen. Vandaag ook echt een emotioneel wrak, door de hormomen denk ik. Verder merk ook ik nog niets aan mijn borsten Visje. Daarbij komt dat ik steeds maar een paar uur slaap en dan midden in de nacht wakker wordt. En dan natuurlijk moet plassen! Problemen met doorslapen heb ik al sinds de narcose, maar nu wel veel meer.....!

Wij hebben besloten om het dit weekend toch al aan onze families te vertellen. Mocht er iets mislopen, dan willen we dat ook delen. Heb net zelfs al ingeschreven bij aantal kdv's, hoe belachelijk ook lijkt. Hier in de hoofdstad bij sommige locaties 24 mnd wachttijd! Hoop dat ik met deze voortvarendheid geen ongeluk over mezelf afroep, maar ben nu eenmaal praktisch ingesteld.
lieve meiden dank voor jullie reacties maar t is misgegaan hoor. ben gisteren uiteindelijk toch naar zkhuis gegaan want dienstdoende gyn wilde me na telefoongesprek toch even zien. maar op de inwendige echo was al niets meer te zien dus t vruchtje was ik al kwijt. heb nog bloedonderzoek gedaan en moet donderdag terug.

nu vloei ik enorm en enerzijds is dat ook maar goed....dat t er allemaal maar goed uitkomt....

tuurlijk heb ik een paar tranen gelaten maar t heeft gewoon niet zo mogen zijn. t zat schijnbaar niet goed......ik ben er rustig onder en hoop gewoon dat er voor ons spoedig een nieuwe zwangerschap zal mogen zijn die wel goed gaat.

nou lieve meiden, ik kom misschien nog wel eens even hier kijken maar denk dat ik t hier bij laat.....ik wens jullie alle alle goeds, heel mooie zwangerschappen en super gezonde en lieve kindjes. veel liefs XX
Pira wat verschrikkelijk. Ik wens je heel veel sterkte met de verwerking van dit verdriet. Ik begrijp dat je het hierbij laatcwst betreft dit topic. Ik hoop dat een nieuwe zwangerschap niet te lang op zich laat wachten.

Annepiet hoe gaat het met je buikpijn? Heb je het nog aan je familie verteld dit weekend? Wij willen nog even wachten. Ik heb een tshirt voor mijn dochtertje besteld met voorop "geef me een dikke kus" en achterop "ik word grote zus!". Deze gaan we haar aantrekken als we het nieuws willen vertellen. Maar ik wil nog even wachten tot ik een week of 7-8 ben. Vind het ook wel leuk dat het nu nog ons geheimpje is. Alleen mijn moeder weet het wel. Voor haar kan ik niets geheim houden
En zijn er al weer nieuwe aanstaande december mama's bij? Zijn er nog meiden die dit paasweekend een positieve test in handen hadden?

Hier een beetje stress in huis, ik had namelijk vanmiddag een paar druppels bloed verloren. Ben nu dus best een beetje bang. Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken want ik heb nu geen krampen en in het begin van mijn vorige zwangerschap had ik ook bloedverlies en zei de dokter dat het gewoon komt omdat het vruchtje zich aan het innenestellen is. Ik hoop het... Laatste keer dat ik checkte was het bloeden ook gestopt dus dat geeft wel hoop.

Hoe gaat het met jullie? Het is momenteel wel erg rustig hier..
hoi iedereen,

ben weer terug van vakantie!

@Pira: wat jammer. Jee zeg. Toch schrikken als het niet goed gaat. Gaat het een beetje met je? Voel je je wel oke? Hoe reageerde je man?

@Visje; ik kan me die angst goed voorstellen. Heb geen bloedverlies, maar wel de angst natuulijk. De eerste drie maanden zijn zo onzeker (en daarna ook weer...is de baby gezond etc). Het is toch afwachten he. Hoe is het nu? Nog druppels verloren of is het weer gestopt?

@Annepiet: jij ook geliciteerd. k herken die krampen/buikpijn wel. Heb daar veel last van gehad vorige week, ben op die momenten gaan rusten en dan gaat het oke. Maar eng is het wel. Die vermoeidheid hakt er bij mij ook erg in. Leid een behoorlijk actief leven, maar tijdens mijn vakantie bijna niets gedaan vergeleken met wat ik normaal doe, gewoonweg omdat ik te moe ben. Heb me nu ingesteld op de komende tijd werken en 's avonds vroeg naar bed. Niet teveel van mezelf vragen. En hopen dat het goed gaat...

Mijn humeur leidt er trouwens ook onder. Mijn vriend vindt me erg uit mijn doen en dat is ook zo. Kan niet zo heel veel hebben en snel chagreinig. Maar goed, gewoon rustig aan doen dan maar en vroeg naar bed. Merk ook dat ik nog steeds mijn onderbroek check om te kijken of ik ongesteld ben of bloed zie, terwijl ik hele duidelijke positieve testen had.

Morgen weer werken na een week Spanje. Bah, geen zin in. En deze week een verloskundigepraktijk bellen. Dan gaat het toch weer wat meer leven.

Ik heb mijn zus en twee vriendinnen verteld. Mijn vriend houdt het nog even voor zich in zijn kring, en wacht tot de 3 maanden. Ik wil het graag delen, ook in geval het fout gaat. Maar goed, voor nu is alles nog goed. Wel onzeker allemaal.

In ieder geval welterusten vast iedereen!
Pira, wat een tegenvaller. Ik wens je veel sterkte toe en geluk voor de komende tijd!

Visje21, wat een leuk idee! Wij hebben het gisteren aan mijn moeder en vandaag aan mijn vriend zijn moeder, zussen en broertje verteld. Mijn zus heb ik het over de telefoon verteld. Iedereen heel blij! Wij hadden een klein bruin (mijn vriend is half antilliaans) nijntje speelgoedfiguurtje voor iedereen gekocht en er een kinder uitnodiging voor een feestje bij gedaan. Niet iedereen snapte het gelijk, dat maakte het gissen naar wat we bedoelde nog leuker. Ben vooral heel blij met mijn moeders reactie. Was beetje bang dat ze vanwege mijn nog herstellende zijn van operatie wat bezorgd zou reageren, maar ze steunt me juist enorm en zegt ook dat we gewoon geluk hadden met 1x raak en dat vroeger heel veel kindjes niet onder ideale omstandigheden werden geboren. Ik denk maar zo dat als mijn recente hernia en operatie iets negatiefs doen, dan is dat hooguit ten koste van mezelf, kan op die kleine niet direct effect hebben gelukkig. Ik moet dus extra rustig aan doen. Ik ga komende week weer langzaamaan werk hervatten met 2x 2uur, dus dat is in mijn voordeel (dat ik in deze cruciale periode weinig werkstress en drukte heb). Las trouwens dat door alle processen in je lijf alle organen extra doorbloed raken en je daardoor sneller kan bloeden, hopelijk is dat het Visje.

Marahbloem, lekkere vakantie gehad? Je tip om te rusten als buikpijn er is neem ik zeker mee! Goed besluit van je gewoon even te kiezen voor wat moet en meer niet, dus veel rust nemen. Gelukkig is mijn buikpijn al wat minder, laatste dagen met name in ochtend. Vannacht eindelijk weer eens van 23 tot 09 uur geslapen en maar 2x kort eruit voor plas. Ik check ook bij elk toiletbezoek of alles ok is. Morgen naar week 5, voelt alweer wat beter!!! We krijgen er vast nog meer meiden bij. Mijn NOD was 30 mrt en uitgerekende datum is 7 dec, dus we hebben nog veel mensen die er nog achter moeten komen denk ik. Tot snel weer, veel gezondheid allemaal!
Marahbloem heel herkenbaar hoor het 'uit je doen" zijn! Ik ben ook prikkelbaar en heel emotioneel. Vanmorgen had ik een sollicitatiegesprek en ik werd vanmiddag teruggebeld dat ze niet met mij verder willen ( te weinig werkervaring. Ik ben vorig jaar zomer hoogzwanger afgestudeerd en in september bevallen dus sinds december op zoek naar een baan). Nou dat viel me toch zwaar tegen. Helemaal in tranen en overstuur in de armen van mijn vriend gevallen. Het is ook weer niet zo dat het mijn droombaan is of zo. Maar ja, alle emoties lijken nu heftiger binnen te komen.

Annepiet wat een ontzettend leuk idee van de nijntjes en uitnodigingen. Leuke manier om het te vertellen hoor! Ik kan niet wachten tot we het gaan vertellen. ben heel benieuwd naar hun reactie, vooral omdat wij vorige maand te horen hebben gekregen dat ik moeilijk zwanger zal worden doordat ik PCO heb ( onregelmatige eisprong) en dat we geluk hebben gehad dat ik spontaan zwanger ben geworden van onze dochter. Was echt even slikken, ik zou eigenlijk deze maand beginnen met een hormoonkuur. Nu blijkt het allemaal toch niet nodig te zijn! Ben echt zooooo blij.

Het bloeden is gelukkig gestopt ( ik klop het even af). Het is gelukkig maar bij die paar druppeltjes gebleven. Misschien kwam dat door het vele lopen die dag. Alles is inderdaad flink doorbloed nu of het vruchtje was zich gewoon goed aan het innenestellen.

Verder gaat alles zijn gangetje. Ik kan niet wachten tot de afspraak bij de verloskundige volgende week maandag!
Hai meiden!!!

@ pira wat jammer... Ik wens je veel sterkte!!

@ annepiet wat een leuk idee!!!

Met mij gaat het goed hoor .. Ik voel me opzich helemaal top.. Ik ben gewoon nog steeds zo blij dat ik zwanger ben!!! Ik merk wel dat ik iets meer moe ben als normaal en heb nog steeds gevoelige borsten ...maar heb hier verder geen last van.. Maar ja ik ben maar nog 5+3 dagen zwanger..

Enne ik ben zo blij de verloskundige praktijk die ik zo graag wilde is akkoord gegaan.. Ik heb nu 21 april een afspraak.. Nu voelt het steeds meer echt.. Toch houd ik ook in mijn koppie dat het natuurlijk altijd nog fout kan gaan .. Maar 1 collega die weet dat ik zwanger ben zegt ook gewoon dat ik moet genieten...langzaam durf ik het steeds meer.

@ visje

wat goed dat jij ondanks je pco toch zo snel ben zwanger geworden!!!

Hoever ben jij nu ook al weer? Gelukkig is het bloeden gestopt!

@annepiet

die krampen herken ik.. Eerst was het echt maar een klein beetje maar ong 3 dagen geleden was het best pijnlijk.. Ze zeggen ook dat je baarmoeder dan aan het groeien is enzo.. Nu gelukkig geen last meer van soms heel lichtjes .. Jij nog last..

Nou meiden ik ga weer

groetjes!!
@Jeuh, Annepiet, dat je je al ingeschreven hebt bij kdv's. Geen flauw idee hoe dat hier is (stad in Brabant)), maar hopelijk niet zo erg als in de Randstad. Combi met herstellen van hernia lijkt me de eerste maanden goed te doen, dan ben je nog niet teveel aangekomen en daarna ben je waarschijnlijk al hersteld van je operatie? Dus dat zal wel goedkomen?

Vind de Nijntjes ook een hele leuke manier om het te vertellen aan anderen en je moeder heeft natuurlijk groot gelijk. In alle omstandigheden worden kinderen geboren, het leven is nu eenmaal niet perfect.

@Visje: begrijp ik het goed als dit bij jou de tweede kort op elkaar is? Jee, dat lijkt me heftig, twee kleintjes.

Zo te lezen hebben de hormonen ook flink hun impact op jou! Was je niet erg verbaasd over je eigen reactie? Zijn er redelijk wat vacatures in je vakgebied of valt dat tegen?

'Grappig' dat jij ook te horen hebt gekregen dat het moeilijk zou zijn om zwanger te worden vanwege je PCOS. Ik ben zelf ook erg verbaasd over mijn vruchtbaarheid, deze maand word ik 40 en dus gewoon eerste keer raak. Wel fijn trouwens, want ik had me ingesteld op een traject van 1 a 1,5 jaar. Maar goed, eerst maar eens kijken of alles goed gaat natuurlijk.

@Rihs: tof dat je je goed voelt! Scheelt toch een hoop he. Ik moet nog op zoek naar een verloskundigepraktijk. Is het normaal om zo snel al een afspraak te hebben? Ik heb werkelijk geen flauw idee namelijk.

Verder alles oke hier. Vandaag weer begonnen met werken en dat viel even tegen. Maar gelukkig ben ik vannacht niet wakker geworden om te plassen of van de misselijkheid. En voel me alweer beter, niet meer zo heel moe. Het goede weer zal ook wel meespelen. Heb wel af en toe jeuk aan mijn tepels.

Wel vroeg naar bed, denk over een uur. maar dat vind ik nu heerlijk.

Fijne avond iedereen.
Inderdaad Marahbloem ik ben nu alweer snel zwanger. Het leek ons leuk als de kinderen weinig leeftijdsverschil hadden. Moet wel zeggen dat ik het af en toe wel erg warm krijgt als de kleine haar dag niet heeft bij de gedachte dat er straks twee aandachtstrekkertjes zijn. Maar ja, zo is er altijd wat. Bij elke leeftijdsverschil zijn er wel voor en nadelen. Onze dochter zal 14,5 maand zijn als ik beval op de uitgerekende datum. Ze is nu 6 maanden. Vooral toen we te horen kregen dat ik waarschijnlijk niet spontaan zwanger zou worden hebben we gelijk de anticonceptie de deur uit gedaan en uiteindelijk toch weer spontaan zwanger

Het is niet normaal hoor om zo snel een afspraak te hebben. Ik heb nu aanstaande maandag een afspraak omdat ik niet precies weet hoever ik ben door de PCOS. Normaal gesproken heb je ergens tussen de 8 en de 10 weken je eerste intakegesprek.

Ik schrok inderdaad wel een beetje van mijn reactie. Kan er nu wel om lachen hoor De banen liggen hier echt niet voor het oprapen helaas. Nu maar verder zoeken. Ik hoop dat ik een zwangerschapsvervanging kan doen. Als die over is ben ik namelijk zelf hoogzwanger en dan heb ik toch weer een voet binnen de deur bij die organisatie.

Ik heb trouwens ook zo'n jeukende tepels! Niet normaal joh! Alleen nog steeds geen pijnlijke borsten. Ik blijf het vreemd vinden. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik echt immens pijnlijke borsten namelijk.

Ik ga single kijken!

Tot later!
Gek he, geen pijnlijke borsten. Alhoewel ik het wel prettig vind, omdat ik er normaal de helft van de maand last van heb.

Ik denk trouwens inderdaad dat er altijd wel iets is en twee dicht op elkaar heeft natuurlijk ook voordelen: je bent sneller uit de luiers en slaapjes. De ritmes gaan een beetje met elkaar op. En het lijkt me voor kinderen ook gezellig.

De kinderen van mijn vriend zijn nu 8 en 5,5 en het is al vaak heen en weer rijden naar clubjes en vriendjes. De baby zal daar in mee moeten. Maar dat zien we dan wel weer. Overigens wonen wij (nog) niet samen. En ieder in een andere stad (60 km afstand). Tzt zie ik wel of dat zo blijft of niet.

Grappig trouwens, mijn zus belde vandaag om te vragen of ik al wist welke kinderwagen ik wilde. Gelukkig herstelde ze zichzelf al snel dat dit wel een hele voorbarige vraag van haar is. Ze is wel heel blij, want heeft zelf geen kinderen. En zal dus echte en Suikertante gaan worden. Maar goed, de onzekerheid blijft de eerste maanden natuurlijk bestaan..

Oh ja, hebben jullie al gesprekken over het geslacht. Vin'k wel leuk: vriend 'denkt' (hoopt) een meisje en ik 'denk' een jongetje. Het roept in ieder geval leuke vragen en gespreksonderwerpen op!

Wat werk betreft, mijn contract duurt tot eind juni. Kans is wel groot dat het verlengd wordt, maar heb nog geen vast contract. Hoop voor je dat je in ieder geval als zwangerschapsvervanging aan de slag kunt. Het is natuurlijk erg lastig om werkervaring op te doen als je niet wordt aangenomen vanwege je gebrek aan werkervaring. Ergens moet je dan toch ertussen komen. Hoop dat je snel iets leuks vindt met leuke collega's.

Ga weer even bankhangen. Ben nog steeds wakker:-).
Hallo Meiden,

Ik heb gister positief getest. Ik (we) keken hier zo naar uit.

We hebben al een kind van 3 jaar. Ze zal net 4 jaar zijn als ik ben uitgerekend.

Ik ben zo ontzettend blij...

Liefs, Elliza
Hoi elliza! Gefeliciteerd! Wilde net bij jouw topic vragen of je zin had om met ons mee te schrijven! Leuk hoor weer iemand erbij. Spannende tijd hè? Ik zou het ook wel van de daken willen schreeuwen. Gelukkig heb ik jullie waar ik mijn ei kwijt kan.
Hallo Allemaal,

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik weet ook sinds ruim een week dat ik zwanger ben. Het is ons eerste kindje en zo ongelofelijk nog, het was de eerste keer raak!

Ik ben 31 jaar en kom uit het zuiden des lands.

Ik heb jullie berichten allemaal gelezen en herken de 'kwaaltjes' wel die jullie ook hebben. Gelukkig ben ik (nog) niet misselijk. Alleen een beetje moe en heb last van pijnlijke borsten (die overigens ook al een maatje gegroeid zijn)

Volgens de tabellen die ik op internet kan vinden, ben ik ongeveer op 4 december uitgerekend.

De verloskundige heb ik nog niet gebeld, ik ben bang dat ik te vroeg ben. Maar als ik jullie berichten zie, kan ik dat volgens mij al best doen...

En ja ik ben ook zo ontzettend blij met mijn zwangerschap, maar daar tegenover ook ontzettend onzeker. Maar daar zullen we wel allemaal last van hebben.

Leuk dat we hier allemaal in hetzelfde schuitje zitten!
hoi Eliza en Kriebeltjes: gefeliciteerd! En leuk dat jullie ook meeschrijven. Spannend he, allemaal.

groetjes,

Marah
Welkom Kriebeltjes! Leuk dat je mee wilt schrijven en natuurlijk van harte gefeliciteerd! Eerste kindje dus? Spannend hoor!

Elliza wanneer ben jij ongeveer uitgerekend?
Nou meiden het tabel is er. Willen jullie nog even de ontbrekende informatie melden. Het liefst vetgedrukt zodat ik er niet overheen kan lezen Ik heb nu al zwangerschapsdementie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven