Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Wen, ja dat vond ik ook grappig om te zien. Een paar die al liepen, een paar niet, een paar kletskousen, een paar vreetzakken, haha.

Dieke heeft hier trouwens veel indruk gemaakt. Tijdens het eten zei Chica al Ieke (nadat wij het voorgedaan hadden), maar nu is élk kind Dieke. Als ze ook maar ergens een kindje ziet, in het echt of op tv is het "DIEKE!" met een wijzend vingertje erbij.

Knap dat ze opeens goed kan lopen!

Chica loopt ook wat beter, aan 1 handje inmiddels. Tot ze het doorheeft, dan schrikt ze en zoekt een tweede steuntje. Ook kan ze nu eventjes los staan.

Armband is ook niet van mij!
Ohja, ivm pricavy ga ik mijn kinderen maar

dochter = ragazza

zoon= ragazzo

noemen.
Ga je dat nu overal veranderen njb? Lijkt me nog best een klusje!

Wat grappig Lucia, Dieke is alomtegenwoordig, haha.

Ik geloof dat hier ook wat goede invloed is doorgedrongen, Bloem laat sinds eergisteren ineens zelf af en toe mijn handen los tijdens het staan. 't Zal wel niet lang meer duren voor Chica en Bloemetje ook aan de wandel gaan

Hip, dat was wel een duidelijk signaal van die fles kappen met die melk, kom maar op met het sterkere spul!

Ik begrijp nooit zo goed dat personeel in restaurants soms zo onvoorzichtig is met hete thee e.d. Ik verbaas me daar echt wel eens over, geven ze thee aan over het hoofd van een kind (of volwassene, ook niet fijn).
Ook niet van mij. Straks is de armband van een serveerster . Ikea keuze zaterdag zal vast beter zijn geweest dan gisteren.

Wen; inderdaad heel verschillende kindjes. Ook qua uiterlijk. Heel soms lees ik de topics over opvoeden waarin jij reageert. Je neemt er wel heel erg de tijd voor, super. Ik vind het erg interessant en wilde je laten weten dat ik er wel dingen uit haal voor ons. Helaas heb ik niet zoveel tijd (tijd maken?) nu. Ik heb ook lang niet alles gelezen, hoop nog meer tijd te vinden.

Hip; wat leuk zeg dat Dieke nu ineens ook zoveel loopt. hahaha en dan gelijk maar aan de wijn?

Ook hier en komisch verhaal, hoorde Yuna net 'piepen' maar kon haar niet vinden. Uit eindelijk haar gevonden onder ons bed (ik zat heel even op het toilet). Ze wist niet hoe ze er weer onder vandaan moest komen...
Was tijdens het reageren even boodschappen gaan doen. Is er ineens veel gereageerd.

NJB; ben zaterdag helemaal vergeten te vragen hoe de operatie is gegaan, sorry. Je voelde je in ieder geval redelijk aangezien je er was ;). Hoe gaat het nu verder? Moet je nog een keer? Of??

Duurt vast niet lang meer, dan lopen alle kindjes!

Wen; vond Voy het ook nog wel gezellig? Ik vond het erg leuk om haar en Linde gezien te hebben.
Hahaha Chili, ik zie het al helemaal voor me! (zeker omdat Bloem dit weekend ook al met haar hoofd klem zat onder ons bed...)

Wat leuk dat je er wat uit kunt halen, uit wat ik schrijf, leuk om te lezen. 't Is voor mezelf ook fijn om het op te schrijven, daardoor denk ik er zelf weer wat scherper over na. Ik kan er nu ook even de tijd voor nemen omdat het qua werk even wat rustiger is, gelukkig. En ik vind het leuk
quote:Chili schreef op 06 april 2010 @ 10:20:

Was tijdens het reageren even boodschappen gaan doen. Is er ineens veel gereageerd.

Ja, Voy vond het ook leuk, ze zei dat ze hier weer wat vaker wil komen schrijven. Ik heb haar oudere dochtertje ook nog gezien, wat een schatje!
Ik ben weer thuis inderdaad. Zoals jullie wel gezien hebben heb ik nog wat foto's op Hyves gezet maar ik had geen tijd meer om het hier te melden omdat we moesten vertrekken. Inmiddels zijn er al weer veel leuke foto's bijgekomen zag ik. Ik vond het ook erg leuk. Ik had nog wel uitgebreider met iedereen willen kletsen maar dat is moeilijk met zoveel kleintjes om je heen. Elena viel op de terugweg in de auto weer in slaap.

Golfje, dat is schrikken inderdaad. Hoe is het nu met Uk? Ik zou denk ik ook naar de huisarts gaan. Heeft hij niet zo'n inhaleerapparaatje voor als hij het benauwd krijgt? Ik weet dat de babies van een vriendin dat hebben.

Hahaha Hip, Dieke met een fles wijn. Dat gaat goed zeg! En Yuna onder het bed, dat zou ook een actie van Elena kunnen zijn. Ik vind ze sowieso wel wat gelijkenissen vertonen. Al heeft Yuna afgelopen zaterdag zelfs Elena wat eten betreft overtroffen . Gelukkig hebben we ontdekt dat Elena's snelle gewichtstoename wat afgenomen is. De afgelopen 6 weken is ze maar 200 gram aangekomen en ze weegt nu 12,1 kilo.
Heb het zelfs al geprobeerd een beetje uit te leggen aan vrienden. Zij vroegen dit weekend wat ze moesten doen met een heel boos zoontje van 16 maanden. Heb toen gezegd ´weg halen uit de situatie en bijvoorbeeld een puzzel met hem gaan maken´. Ik vind het overigens wel lastig om een alternatief te bieden. Ben niet zo creatief ;). Moet dan toch maar eens de tijd gaan nemen denk ik om een van de boeken te gaan lezen. Staan daar ook veel situaties in geschetst?
Ging de reis goed Kittycat? Fijn dat Elena wat minder hard groeit, goed groeien is prima natuurlijk, maar met 12,1 kilo kan ze wel een tijdje vooruit

Chili, ik denk dat je er vanzelf handiger in wordt, in alternatieven aanbieden. 't Lastigste is om juist op de momenten dat je kind het minst aantrekkelijke gedrag vertoont, bewust aandacht te geven, maar dat voelt achteraf wel bevredigend vind ik.

Alfie Kohn vertelt zijn verhaal vooral aan de hand van wetenschappelijk onderzoek, en schetst wel een paar situaties die het verhaal helder maken. How2talk2kids schetst meer situaties, dat is wat praktischer en minder achtergrond. 't Is net wat je prettig vindt, bij mij past vooral het achtergrondverhaal, daar trek ik mijn conclusies uit per situatie, andere mensen vinden het andersom prettiger.
How2talk2kids is een super boek, heel duidelijk en leuk om eens een paar bladzijdes te lezen en die de komende week proberen toe te passen.

Hoewel ik (wij) wel zijn van even op de gang een time out (van zowel jake als mama) lees ik in het boek ook heel veel dingen waarvan ik zeg; ja! En een aantal inmiddels uitgeprobeerd en Jake reageert er goed op. Ze hebben ook een cursus, die zou ik eigenlijk willen doen, maar ....duur!

Maar echt een aanrader om het boek te lezen.

De operatie was absoluut niet prettig(althans, het wakker worden ) maar inmiddels gaat het wel weer. Man was het er niet mee eens dat ik naar jullie toe kwam. Het was op het randje. Ik had wel pijn, maar ik vond het leuk! Dus het was de moeite waard. En zo dicht wonen we niet bij elkaar dat ik vond dat ik nu maar wel moest gaan.

Maar die armband is dus van mij. Ophalen? Of wil je hem voor me opsturen?
Dan is het extra leuk dat je erbij was NJB. Nog steeds wel zuur van je familieweekend!

Leuk dat jij How2talk2kids ook al hebt (heeft Lily daar iets mee te maken gehad?) en dat je er goede dingen in kunt vinden. Volgens mij zou dat boek op elk consultatiebureau aangeraden moeten worden. Of nog beter, gratis verstrekt.
Nee, ik ken het via mijn vorige baan als juf. Toen had ik mijn baas voorgesteld om die cursus op zijn kosten te gaan doen Helaas wisselde ik van werkgever haha

Familieweekend, ach tja. Het is niet anders. Ragazzo heeft wel een geweldige 3 dagen gehad! Stoer hoor, nog geen 2,5 en met vol vertrouwen papa en mama en zus gedag zwaaien en gáán! Het is heel goed gegaan en hij is vol van dat zijn grote neef(12) in het paashaaspak zat.
en nee, ik ga niet overal de naam van mijn kinderen weghalen. Gewoon voortaan nu hun nickname gebruiken.
Ik ben niet zo van het boeken lezen maar jullie hebben me overtuigd. Ik heb de Engelse versie van How2talk2kids besteld en ook maar meteen het boek 'Unconditional Parenting' dat Wen al eerder genoemd heeft. Volgens mij ook nog 'ns een stuk goedkoper dan in Nederland want voor de 2 boeken betaal ik 21 euro inclusief verzendkosten. Het enige boek wat ik tot nu af en toe een keer opensla is het boek 'Baby' wat ik toen ook op jullie advies gekocht heb dus ik vertrouw er maar op dat deze ook de moeite waard zijn.

NJB, leuk dat je zoon zo'n leuk weekend gehad heeft.

Elena doet het ook prima. Ze is vanmiddag picnicken en naar de kinderboerderij met opa en oma terwijl mama hier op een saai kantoor zit uitkijkend op de regen buiten. Soms ben ik gewoon jaloers op m'n eigen kind .
Wat leuk Kittycat! Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt.

'Baby' ligt hier ook nog regelmatig open.

Elena heeft het goed geregeld

Wij zijn vanmiddag een ijsje gaan halen. Bloem vond het na twee likjes wel weer mooi geweest, het koekje werd wel dankbaar onthaald. Zo leuk, ze blijft heel netjes op de stoel zitten, en roept ondertussen naar alle voorbijgangers
ehm njb, je bent welkom hoor . volgens mij woont er niemand bij mij in de buurt . zet je adres maar op de hyves, stuur ik hem naar je toe. zou ik hem in een envelop kunnen doen?

hier weinig nieuws, zoon slaapt goed in zijn nieuwe bed, dat ik helemaal alleen in elkaar heb gezet *trots *. en sammie moet morgen naar het cb, ben benieuwd!!
Hier ook 'How2talk2kids'! Ik heb er al het een en ander in gelezen en soms pas ik het wat toe. Al is het beter toepasbaar als Chica wat ouder is, denk ik.
Ik denk dat ik maar begin met how2talk2kids. Ik probeer de topics nog een beetje door te spitten maar erg druk op mijn werk en ´s avonds na het eten, in bad doen, was etc. niet zo heel veel puf meer. Zit nu ook net vijf minuten en moet nog de was opvouwen... Maar ga er tijd voor maken, het is natuurlijk wel erg belangrijk.

NJB; wanneer is ragazza (hmmm schrijf ik het nu goed? Ik moet even wennen) aan de beurt voor haar amandelen?

Kitty; ik vond al dat ze veel gelijkenissen hadden en vind dat nu nog steeds. Gelukkig slaapt Yuna al een tijdje weer iets langer. Hoe is dat bij Elena? Ohhh heerlijk heeft ze het zeg bij opa en oma, ik ben ook jaloers! Het is hier dan ook super lekker weer, was blij dat ik dinsdag nog vrij had
Ze zegt mama!

Wat leuk !
Wat leuk Wen! Weer een mijlpijl. Zegtze overigens al meer woordjes? Hier blijft het nog stees bij hap, op, dag en haaaai. Verder wel papapapaapa en mamamamama maar echt duidelijk, nee. We wachten geduldig af ;).

Sam; hoe was het op het CB? Heeft Sammie de prikken gehad?

Dan nog even iets waar ik nieuwsgierig naar ben. Wat denken jullie? Is eet behoefte aangeboren of aangeleerd?
Ja Sam, hoe ging het? En staat het bed nog?

Bloemetje zegt een paar andere woordjes: die, dá (dag), mmboe (boe van koe), au (miauw), neu (neus) en verder wat andere geluidjes (broem, hám (bij een hapje), buh (voor bal, boom en andere b-woorden)

Niet heel veel dus. En toch kletst ze je de oren van het hoofd

Eetbehoefte (hoeveelheid bedoel je?): ik denk in principe aangeboren, tenzij het door omstandigheden (voeden op schema, overvoeren, ziekenhuisopname) verandert. Hoezo?
Ik denk dat eetbehoefte of hoe je het dan ook noemt ook genetisch is. Eetgedrag kan wel aangeleerd zijn. Als de ouders bijvoorbeeld obsessief met eten bezig zijn of slechte eetgewoonten hebben, kunnen ze dat overbrengen naar het kind.

Wat grappig Chili, Elena zegt ook constant haaai! Verder bah!, da da als ze gedag zwaait, aaaaien en soms mama en papa maar nog niet echt gericht naar ons toe. Ze herhaalt het meer als we het zeggen. Nu de Engelse woorden nog .

Zien jullie dingen die ze duidelijk op het kinderdagverblijf geleerd hebben? Ik niet namelijk. Alles wat ze tot nu toe doet (woorden, dingen aanwijzen zoals dieren in een boek, haar ogen, oren, neus etc) heeft ze van mij geleerd terwijl ze toch de meeste tijd op het kdv doorbrengt als ze hier is. Dat wijst er bij mij op dat Elena op deze leeftijd meer leert van 1 persoon die ze veel aandacht geeft dan in een groep waar ze in verhouding meer tijd doorbrengt. Ik vind dat wel opvallend.
Oh, eh, shoot. Ik kan niet op hyves. Sam, heb jij een emailadres waar ik naar toe kan mailen? In een envelop terugsturen is prima hoor.

Even snel: Ragazza nog steeds ziek(spugen en diarree) Ragazzo ineens weer aan een middagslaapje (huh) en ik denk eetgewoontes: gewoontes zijn aangeleerd. Eetbehoefte is denk ik vooraf bepaald maar kan door gewoonte worden beinvloed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven