Jordanie

11-01-2009 15:04 97 berichten
We gaan misschien half maart voor een dag of 10 naar Jordanie. Vliegen dan denk ik op Amman en gaan dan via Petra, Wadi rum naar Aqaba om nog even te relaxen en te duiken.

Iemand nog aanraders? ervaringen met het weer daar in die tijd?
Alle reacties Link kopieren
In Amman bijv. kun je overdag best een shirtje met korte mouwen dragen, zolang je schouders maar bedekt zijn. Daarbuiten is mijn ervaring dat driekwart-mouwen beter geaccepteerd worden.
Tja ik neem van alles wel iets mee lang kort en een vestje en blouse die ik eventueel over een shirtje aan kan doen.

@Pukvandepetteflat: Wanneer ga jij?
Ik heb gewone shirtjes met korte mouw aangehad, zonder problemen.
Ik vertrek 12 april.

Neem ook sowieso een blouse met lange mouwen mee, om ergens over heen te trekken.

Maar wil nooit zo veel spullen mee, ook niet qua kleding. 3 broeken, 3 shirts en een blous en een vest, dan heb ik het wel denk ik.

Is het een beetje makkelijk om tussendoor ergens in een hotel ofzo je was te doen/laten doen?
ok ik vertrek vrijdag!!

Ga jij georganiseerd of op eigen houtje?

Wij georganiseerd

Neem ook niet heel veel mee 3 broeken 3 shirts korte mouwen 1shirt lange mouwen een blouse en een vestje! Te veel moet je alleen maar weer mee slepen en daar heb ik geen zin in haha
Ik heb geloof ik niets gewassen in Jordanie (wij waren er in het voorjaar, was toen niet heel warm/zweterig). Maar je kunt volgens mij prima op je hotel kamer even een shirtje uitspoelen.
ik had ook gewoon shirt met korte mouwen aan. alleen in sommige situaties voelde ik me toch een beetje bloot en dat was toen ik uitgenodigd was om bij lokalen op de thee te komen en had op dat moment alleen een sjaal bij me. Die heb ik toen wel om mijn armen geslagen, maar had graag een 3/4 shirt aan gehad of iets bij me in rugzakje om even er om heen te doen. Sjaal was ook prima, maar toch voor mijn eigen gevoel niet helemaal comfortabel. Maar op de toeristische plekken heb ik mij niet ongemakkelijk gevoeld in shirts met korte mouw. Maar ik heb geen topjes aan gehad. Mijn ervaring is ook dat met minimaal korte mouw en knieen bedekt dat je meer respect krijgt. Ik had dan ook rokken aan tot op mijn knie en niet er boven.

ik wens jullie die nog gaan heel veel plezier in jordanië.
Ik ga ook georganiseerd ja.

Spannend he!

En nee aan slepen heb ik ook een hekel. Vind zo dat ik al zat mee neem!

Neem ook biotex mee, kan ik even wassen zelf ja.

Maak me er ook niet al te druk om.
Ja ik heb gisteren al mijn spullen gepakt nu nog 1 dag werken (geen zin meer in haha) en dan lekker gaan genieten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn maar heb er echt heel veel zin in. (vind het best spannend eerlijk gezegt)

Ja ik heb ook wasmiddel bij me om eventueel iets even te wassen (nou ja niet schoon toch fris idee)
Ik ben even aan het meelezen of ik nog andere shirtjes in mijn tas moet stoppen.

Wij vertrekken morgen voor een rondreis met Baobab. .
veel plezier!jordanie is echt een geweldig gevarieerd vakantieland!!!
Ik heb geboekt voor 4 augustus, een georganiseerde rondreis bij Fox! Ik heb er al echt ontzettend zin in!
@xcharlotte, ga je ene week of langer? want ramadan begint ook in augustus (dacht 11 aug). Ramadan vind ik zelf wel een ontzettend mooie tijd om daar te zijn, maar in Marokko heb ik rondgereisd tijdens de Ramadan, was super, maar doordat bezienswaardigheden eerder dicht waren en chauffeur+gids voor zonsondergang in het hotel wilden zijn, was het allemaal wat gehaaster.
Ik ga over 12 dgn naar Jordanie! Het aftellen is begonnen. Ik ga ook georganiseerd.
quote:baloo3 schreef op 15 april 2010 @ 18:36:

@xcharlotte, ga je ene week of langer? want ramadan begint ook in augustus (dacht 11 aug). Ramadan vind ik zelf wel een ontzettend mooie tijd om daar te zijn, maar in Marokko heb ik rondgereisd tijdens de Ramadan, was super, maar doordat bezienswaardigheden eerder dicht waren en chauffeur+gids voor zonsondergang in het hotel wilden zijn, was het allemaal wat gehaaster.Voor 8 dagen ga ik, dus tot 12 augustus, en ik pak dus nog wel de laatste 2 dagen Ramadan mee. Daar zat ik zelf ook al aan te denken inderdaad. Voor mij was dat de enige datum dat ik kon, dus ik kon niet anders deze te boeken. Hopelijk hebben we er de laatste 2 dagen dan niet zoveel last van .
Dat is gelukkig nog het begin van de ramadan. Dat scheelt wel gezien mijn ervaringen in Marokko. Maar 12 augustus zal je denk ik terug vliegen en de 11e is de laatste dag dat je dingen gaat zien denk ik, dus ik ga er van uit dat het voor je wel mee zal vallen. Is ook wel mooi dat je dan ook een stukje van de ramadan meemaakt. Ik ga zelf van 2 tot 9 augustus naar Jordanië. Ben er al een paar keer geweest. Echt super, ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
Tja ben net terug van een reis syrie jordanie en het was echt super gaaf en mooi!! Echt een aanrader.
Ben eergisteren teruggekomen na 8 dagen Jordanie. Het was helemaal super! Veel mooi dingen gezien, het weer was perfect. Ik wil terug!
Ik ben vrijdag teruggekomen van Jordanie. Prachtig land en vriendelijke mensen! Ook schitterend weer gehad en een leuke groep / leuke reisleiding. Mei is qua temperatuur ook nog een goede tijd om te gaan (alhoewel het in Aqaba al 40+ graden was). Ik zou ook zo weer terug willen!
..
Ik vond 10 dagen Jordanie meer dan genoeg. Verder denk ik dat het er in november te koud is. Ik zat er in april en dat was aangenaam, in 't binnenland zelfs heet, maar aan zee toch nog wat frisjes.
Qua eten is het absoluut niet duur. Overnachting weet ik niet, ik was er met een georganiseerde reis.

En of je makkelijk naar buurlanden kunt is afhankelijk van welk land je heen wil. Syrië zal op het moment niet zo makkelijk gaan.

Wat ik weet zijn Egypte en Israel geen probleem.

Qua temperatuur... Wij waren er eind februari/begin maart en dat was wel aangenaam, maar niet bijzonder warm (spijkerbroek en t-shirtje, extra trui mee). Eigenlijk prima voor sightseeing, lekker zonnetje erbij. In Aqaba was het wel heel erg warm.

Ik ben afgelopen november naar Libanon geweest en toen was het nog rond de 20 graden. Wel een grotere kans op regen.

Misschien eens kijken op het forum van Lonely Planet? Daar staat echt vanalles over Jordanië in 1 subforum (ervaringsdeskundigen en meest up to date informatie).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven