mijn pa heeft rare plannen

07-04-2010 23:06 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Wet voorschrijven? Ze maakt zich zorgen.....Een volwassen man moet inderdaad zelf weten wat hij doet met zijn leven, maar als er signalen zijn waaruit blijkt dat het misschien eens niet goed af gaat lopen ben je toch wel een ijskikker als het je helemaal niks kan schelen..
Grappig dat je haar als de boeman/vrouw beschrijft zonder haar te kennen. Na je 2e bericht heb ik meer het idee dat je vader de boeman is. Zoekt onderdanige vrouw waar hij geen ruzie mee krijgt en lekker het huis voor het schoonhoud.

Zo naief is hij dus niet.

Ben je misschien toch bang dat al zijn geld naar haar gaat en niet naar jou?
Nou, Dove, ik vind je wel héél stellig hoor.

Een heel klein beetje nuance (dat het niet per se het klassieke verhaal hoeft te zijn) kan ook geen kwaad.

En blijkbaar ken jij de ernst van de situatie wel?

Zoals al gezegd: misschien is het de vader zijn bewuste keus wel om een risico te nemen. Misschien denkt hij wel: 'in het ergste geval ben ik mijn geld kwijt, so what?'.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
...
Ben ik de enige die gelezen heeft dat pa zijn exen weleens sloeg omdat hij een opvliegend karakter heeft?? (maar er later oh zo'n spijt van heeft) Volgens mij moeten we ons eerder zorgen maken over dat meisje.
quote:elfje26 schreef op 08 april 2010 @ 00:08:

Ben ik de enige die gelezen heeft dat pa zijn exen weleens sloeg omdat hij een opvliegend karakter heeft?? (maar er later oh zo'n spijt van heeft) Volgens mij moeten we ons eerder zorgen maken over dat meisje.Hm je hebt gelijk daar ben ik inderdaad wel heel snel aan voorbij gegaan...
Catootje: welke reacties vind je niet hoffelijk dan?

De meeste mensen zeggen toch dat ze zich best kunnen voorstellen dat je er mee zit, maar dat het zijn eigen leven is om te bepalen? Dus precies wat JIJ schrijft in deze laatste post?

Elfje: Nee, dat had ik niet gelezen! Waar schrijft ze dat?
elfje26, dat had ik idd gemist.
2e post op pag 3
Ja, je hebt gelijk.

Goh.

Nou zouden we het 'klassieke plaatje' ook helemaal om kunnen draaien van wie van de twee er nou eigenlijk behoed dient te worden voor de ander.
TO, hoe heeft je vader haar leren kennen, via internet of daar op vakantie? Kunnen ze op 'n goed niveau met elkaar communiceren, qua taal? Mijn eerste zorg zou niet 't geld zijn maar het verschil in cultuur. Westerlingen denken dat Aziatische vrouwen onderdanig zijn en daarom al hun dromen waar kunnen maken. En dat is een denkfout. Aziatische vrouwen zijn mentaal bewonderenswaardig sterk. Net als in Rusland overigens. Dat komt omdat de mannen in die culturen vaak lapzwansen zijn en de vrouwen daardoor gedwongen zijn 't huishouden met harde hand te bestieren. Lezende over het karakter van jouw vader kan ik je nu al vertellen dat dat hem niet zal bevallen. Maar goed, eer hij daar achterkomt kan hij al lang en breed met haar getrouwd zijn en dan is het te laat. Dan zit hij financieel aan haar en haar familie vast. Het is namelijk gebruikelijk om aan de familie maandelijks een bedrag over te maken omdat hij haar 'uit de arbeidsmarkt' heeft gehaald en zij gecompenseerd willen worden voor misgelopen inkomsten. Een ander praktisch punt waar jouw vader aan moet denken is zijn fysieke gezondheid. De vrouw zal getest moeten worden op overdraagbare aandoeningen. Probleem in Thailand is dat die gezondheidsverklaringen gewoon op de markt gekocht kunnen worden dus of je aan een dergelijke verklaring waarde kunt hechten is 'n tweede. Iemand hierboven heeft het al gezegd: hoe meer jij jouw vader daar op aanvalt, hoe meer hij zich aan haar vast zal klampen. Die vrouw kun je het niet kwalijk nemen, zij probeert enkel 'n goed bestaan voor zichzelf en haar familie te bewerkstelligen.
...
Hopelijk heeft het geholpen om het van je af te schrijven...Neemt je vader soms vaker vreemde beslissingen dat je je zo verantwoordelijk vvoor hem voelt?

In ieder geval zal je moeten proberen te accepteren dat dit is hoe hij kiest zijn leven in te richten...En met zorgen heb je alleen jezelf. Ik hoop dat ze vriendelijk is, en dat het je lukt om een goede verstandhouding te houden en tegelijkertijd je zorgen en verantwoordelijkheidsgevoel opzij te schuiven.

Veel sterkte! Maar het komt vast goed als je het even hebt laten bezinken en ervoor zorgt dat het je persoonlijk niet teveel raakt.
Tja. Dan wordt het ineens gecompliceerder. Het is zoals Broedkippetje zegt; wie moet nu oppassen voor wie? Je vader lijkt me ineens niet zo'n fijne man om een relatie mee aan te gaan, want ik denk niet dat die opvliegendheid nu verdwenen zal zijn. Maar als ik in zijn schoenen stond zou ik twijfelen aan de oprechtheid van haar liefde (persoonlijk zou ervan overtuigd zijn dat ze op m'n geld uit was).

Lastig verhaal, maar daar schiet TO alsnog niets mee op.
Hoi Catootje,

Even een reactie op je OP. Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat je eerste reactie er een is van even schrikken.

Toen ik de laatste keer uit Bangkok terugkwam zat er op mijn vlucht ook een oudere man met een jonge Thaise die in de aankomsthallen aan zijn familie werd voorgesteld in gebrekkig Engels. Dus je vraagt je dan als buitenstaander wel even af wat de bedoeling is. Het is geen gelijkwaardig plaatje zeg maar. Zij sprak hakketak-Engels, hij sprak hakketak-Engels, zijn familie sprak hakketak-geen-Engels. En daarnaast zo een meid komt ziels alleen naar een onbekend land waar ze het bestaan niet eens vanaf wist. Heeft vaak geen opleiding genoten, is volledig afhankelijk, geen eigen geld etc. Ze stond ook echt met van die bambi-ogen ongemakkelijk om haar heen te kijken.

Maar goed. Het enige dat je kan doen is afwachten en op het beste hopen. Misschien vind je het wel een hele leuke meid, en zie je dat ze je vader echt happy maakt en andersom.

En wat dat golddiggen betreft, het stikt hier ook van de golddigsters, dat risico loopt hij echt niet alleen in Azie.
...
nou TO dan denk ik meer dat je een probleem hebt met je vader met een vriendin van wat voor afkomst dan ook, omdat je bang bent dat het weer fout zal gaan.

Dat is treurig. Heel treurig. Helaas ben jij niet verantwoordelijk voor zijn leven. En je kunt hem natuurlijk wel confronteren met zijn gedrag, maar je kunt hem niet veranderen (helaas, soms) dat kan hij alleen zelf.

Misschien toch nog maar eens proberen een goed gesprek aan te gaan.

En als hij de plannen toch doorzet, probeer dan op een objectieve manier zijn vriendin te leren kennen. Zonder vooroordelen. Misschien is ze wel hardstikke lief. Je kan niet weten......
Oei, je vader slaat ook zijn vriendinnetjes :s?? Ik heb echt, met beide ouders, vanwege een hele hoop gedoe in het verleden een emotionele band doorgehakt...Dat moest wel, omdat ik me anders constant zorgen aan het maken was en me persoonlijk verantwoordelijk voor ze voelde...Ik verbaas me erover dat jij ondanks de dingen die je vader misschien allemaal al op zijn kerfstok heeft staan, dat nog niet gedaan hebt?

Ik weet natuurlijk ook niet of dat de beste oplossing is! Maar het lijkt me anders zo pijnlijk om met je vader om te gaan?? Hoe doen andere mensen dat dan als hun ouders niet zulke frisse dingen op hun kerfstok hebben staan? (geweld, manipuleren, liegen..). Contact verbreken is ook wel weer zo drastisch...
Tja Catootje, het is 'n lastige situatie. Een zogenaamde catalogus-bruid kan nogal voor opschudding zorgen. Ik las achteraf pas over jouw vaders andere ervaringen en gedragingen. Oneerbiedig gezegd: you can't teach an old dog new tricks. Ik wens je veel wijsheid.
Ben het eens met wat Notebook schrijft.
hey ik ken mensen wat hoeren hebben....er zijn in met name thailand nog heel veel criminelen wat jonge mensen verkopen zelfs voor 200 euro...

Ik ken meerdere mensen wat een thaise hebben en meestal draait het echt niet om liefde maar omdat een ouwe jonge vrouwtjes wil neuken en laat koken en poetsen.Vaak gepensioneerde.

Ik weet niet of je bekend bent met raamhoeren?

Er zijn heel veel slavische,negerinnen en Aziatische wat illegaal achter een raam zitten en zelfs er wonen ,paspoort afgepakt en bang gemaakt vaak met geweld zodat ze zich niet verzetten en alles doen wat de klant wil,het is vaak beter voor ze om gore dingen te doen dan op het einde van de dag geen geld te hebben omdat ze dan een lesje krijgen,die buitenlandse vrouwen zullen zowiezo niet snel naar de politie gaan want meestal is het hier toch beter dan waar ze vandaan komen en zijn ze te bang.Tja wat je vader wil of doet weet ik niet maar als je toch graag een Aziatische ofzo wil waarom zoek je die dan niet hier??Ik zelf denk dat hij niet helemaal eerlijk is,ook dat Aziatische vrouwen niet materialistisch zijn....wat moet ze dan met een ouwe en check het eens ga eens een keer voor de grap naar thailand en kijk eens hoever die niet gaan voor een tientje
...
hey ik ken mensen wat hoeren hebben....er zijn in met name thailand nog heel veel criminelen wat jonge mensen verkopen zelfs voor 200 euro...

Ik ken meerdere mensen wat een thaise hebben en meestal draait het echt niet om liefde maar omdat een ouwe jonge vrouwtjes wil neuken en laat koken en poetsen.Vaak gepensioneerde.

Ik weet niet of je bekend bent met raamhoeren?

Er zijn heel veel slavische,negerinnen en Aziatische wat illegaal achter een raam zitten en zelfs er wonen ,paspoort afgepakt en bang gemaakt vaak met geweld zodat ze zich niet verzetten en alles doen wat de klant wil,het is vaak beter voor ze om gore dingen te doen dan op het einde van de dag geen geld te hebben omdat ze dan een lesje krijgen,die buitenlandse vrouwen zullen zowiezo niet snel naar de politie gaan want meestal is het hier toch beter dan waar ze vandaan komen en zijn ze te bang.Tja wat je vader wil of doet weet ik niet maar als je toch graag een Aziatische ofzo wil waarom zoek je die dan niet hier??Ik zelf denk dat hij niet helemaal eerlijk is,ook dat Aziatische vrouwen niet materialistisch zijn....wat moet ze dan met een ouwe en check het eens ga eens een keer voor de grap naar thailand en kijk eens hoever die niet gaan voor een tientje
Trouwens als het echt dreigt mis te gaan (hij gedraagt zich als een enorme e*kel), kan je haar meenemen naar Chinatown in Amsterdam (diverse toko's en eettenten). Kan ze zelf contacten leggen met andere Aziaten. Zij helpen elkaar onderling altijd. Krijgt ze ook haar eigen contacten waarmee ze in haar eigen taal kan praten, voelt ze zich wellicht minder eenzaam.

Sterkte.
@Zwaarleven

Wat druk jij je verfijnd uit.

"en check het eens ga eens een keer voor de grap naar thailand en kijk eens hoever die niet gaan voor een tientje" voor de grap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven