mijn pa heeft rare plannen

07-04-2010 23:06 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
quote:catootjemaaktzichzorgen schreef op 07 april 2010 @ 23:06: ik vraag me af hoe lang het zal duren tegen dat hij door zal hebben dat hij z'n geld weeral es kwijt zal zijn aan iemand die minder goeie bedoelingen heeft... en dat terwijl zijn kind en kleinkind het ook wel zouden kunnen gebruiken, we hebben niets te kort, maar we hebben maandelijks ook niet veel over...

(....)

Groetjes!

Bemoei je er niet mee. Je vader is verliefd.

Wat zou jj met dat geld van hem doen, wat ie kennelijk beter aan jou kan geven? Maak je hem gelukkig op een relatie-manier? (m.a.w: zou je voor geld met em seksen? Z'n ontbijt maken? Sokken wassen? Aanhoren wat ie echt te vertellen heeft?

Ik denk van net, want je hebt nu al geen goed woord over voor de vrouw op wie hij verliefd is. Verliefdheid, of houden van, kijkt niet naar social standards. Ik snap best dat je et iet leuk vindt dat zij van jouw leeftijd is, maar ik vind je echt klinken als een hebberige kleuter. "Zijn kind en kleinkind kunnen ook wel wat gebruiken...." tsss!
quote:catootjemaaktzichzorgen schreef op 07 april 2010 @ 23:06:

ik vraag me af hoe lang het zal duren tegen dat hij door zal hebben dat hij z'n geld weeral es kwijt zal zijn aan iemand die minder goeie bedoelingen heeft... en dat terwijl zijn kind en kleinkind het ook wel zouden kunnen gebruiken, we hebben niets te kort, maar we hebben maandelijks ook niet veel over... Tips: probeer je te verplaatsen in je vader en denk dan niet aan zijn geld. De man is zo te horen op zoek naar liefde in zijn leven.
Heel jammer en moeilijk , maar hier heb jij je niet mee te bemoeien .
je vader is een volwassen man die heel goed zijn eigen keuzes kan maken, en ook het recht heeft om fouten te maken. Hij heeft zijn dochter niet nodig om hem "op te voeden"
Je vader zou best wel eens genaaid kunnen worden.

Maar dat is jouw zaak niet.

En al helemaal niet omdat jij zijn geld ook wel zou kunnen gebruiken.

Je schrijft 'weer es'.

Gebeurt dit vaker?

En is hij er dan daarna heel verdrietig/boos/van slag van? Want dan zou je hem misschien subtiel op dit patroon kunnen wijzen. Maar dus om hém te beschermen, niet jezelf.

Maar waarschijnlijk wil hij dit niet horen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Oh, en groetjes!

Wat ben jij zuur zeg! Opgevoed, goed terecht gekomen, en nu misgun je je vader z'n verliefdheid omadat jij de centen wil hebben? Je wil niet aardig doen tegen iemand die je nog nooit ontmoet hebt? Je zit te zwammen over dingen als 'de westerse mens die allemaal dingen wel of niet doet...

Lekker ben jij.
best moeilijk als je vader zich in laat pakken door een golddigger. Hopelijk komt hij weer snel bij zinnen
Ik vind het ook zorgwekkend hoor! Zelf zou ik het ook vreselijk vinden als mijn vader een of andere Aziatische armoedzaaier naar Nederland haalt, zijn geld daaraan spendeert en in de waan is dat dit 'echte liefde' is. Want laten we eerlijk zijn, ze gebruikt hem hoogstwaarschijnlijk voor z'n geld. Daarbij is het inderdaad walgelijk dat ze zo jong is!

Het spijt me Catootje ik heb helaas geen wijze raad voor je, ik leef oprecht met je mee en wens je veel sterkte in deze situatie. Hopelijk komt je vader tot het inzicht dat hij belachelijk bezig is...
Dat wordt lekker Thais vreten de komende tijd. Ik zou maar niet zo zeuren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ja goeie god zeg ! Hij zal dat jonge ding maar in zijn testament zetten ....
Tja, mijn eerste reactie is, het is zijn leven.

Mijn moeder heeft een vriend gehad in egypte, die 20 jaar jonger was dan haar, ze wilde trouwen en weet ik wat allemaal

en dan zou hij hier komen wonen.

ik maakte me er heeeel druk om, maar uiteindelijk realiseerde ik me, het is het haar leven.

(ik moet ook eerlijk zeggen, dat ze het uiteindelijk zelf ook niet zo'n goed idee vond, maar ook al had ze het wel doorgezet, ik had achter haar gestaan)
anoniem_64195 wijzigde dit bericht op 07-04-2010 23:19
Reden: ben al oud nieuws zie ik, jeetje wat is dit forum snel :)
% gewijzigd
Het zou natuurlijk ook nog eens kunnen dat ze echt ter goeder trouw gek op hem is. Zou kunnen.

Edit: met 'ze' bedoel ik de thaise.
quote:Dove schreef op 07 april 2010 @ 23:15:

Ik vind het ook zorgwekkend hoor! Zelf zou ik het ook vreselijk vinden als mijn vader een of andere Aziatische armoedzaaier naar Nederland haalt, zijn geld daaraan spendeert en in de waan is dat dit 'echte liefde' is. Want laten we eerlijk zijn, ze gebruikt hem hoogstwaarschijnlijk voor z'n geld. Daarbij is het inderdaad walgelijk dat ze zo jong is!

Zooooo.... het beste maar weer!

aziatische armoedzaaier, 'echte liefde', gebruiken voor geld, walgelijk...

Dit zeg je ver een man die TO heeft opgevoed, altijd z'n geld heeft verdiend en kennelijk behoorlijk goed, en die kan nu opeens niet meer zelfstandig denken?
quote:Broedkippetje schreef op 07 april 2010 @ 23:18:

Het zou natuurlijk ook nog eens kunnen dat ze echt ter goeder trouw gek op hem is. Zou kunnen.

Edit: met 'ze' bedoel ik de thaise.

Echt niet.Dat bestaat daar niet hoor, echte liefde. Ze verkopen daar werkelijk aar alles, ook liefde, dus dat kan niet echt zijn!

Tilalia2, mensen die verliefd zijn en op een roze wolk zitten kunnen inderdaad vaak niet meer helder denken. Kom op zeg, wat moet een Aziatisch, arm en jong meisje met een vent die haar vader had kunnen zijn in Nederland? Afgezien van zijn geld? Haal anders ff die bakken met zand uit je ogen...dit is toch gewoon het welbekende verhaaltje: arm ding uit arm land gebruikt rijke, blanke vent...

Ben benieuwd dat als het jullie vader was, jullie het nog steeds zo'n romantisch verhaaltje zouden vinden...
Hmmm ik snap TO wel. Zelf zou ik ook mijn vader koste wat kost willen beschermen tegen wat ik als kwaad zou zien.

Ik ben ook best een papa's kindje Maar!! Wat de anderen al zeggen: je hebt er geen invloed op. Zorg dat het contact met je vader goed blijft, zodat hij nog luistert als je later iets oppert.

Dat zij er straks misschien vandoor gaat met zijn geld is erg, maar als zij je straks je relatie met je vader gaat kosten... dat is veel erger!!

Blijf hem steunen is mijn advies, je kan best je zorgen uiten maar laat hem in zijn waarde. Sterkte!
quote:Very Cherry schreef op 07 april 2010 @ 23:17:

Dat wordt lekker Thais vreten de komende tijd. Ik zou maar niet zo zeuren.
Maar even een heel serieuze vraag .

Hoe heb je het hier met je vader over gehad ?

Heb je m aan zn nekvel getrokken en aan tafel gezet ; "zo pa , met jou moet ik even ..." .

Tja ik weet t niet , maar allereerst , op dergelijke toon zou ik toch ook niet van de "kritiek" van mijn kind gediend zijn .

Daarnaast snap ik de dreiging van zo een nieuwe jonge vrouw heus wel.

Maar wil je er echt meer mee te maken hebben dan waar je je nu druk om maakt ?

Wanneer je vader zijn plannen doorzet zou je haar toch ook eerst kunnen ontmoeten en daarna verder te kijken dan de golddigger die ze nu lijkt te zijn ( in jouw ogen ) ?
Ik zou me ook ontzettend zorgen maken hoor!

natuurlijk is het zijn keus wat hij als volwassen man doet, maar als ie een beetje verstand heeft ipv met zijn piemel/hart te denken, kan hij ook wel beredeneren dat je als je net verliefd bent en degene nog geen twee maanden kent en elkaar 14 dg ofzo echt gezien hebt, je geen onroerend goed oid voor haar gaat kopen. Zeker als de motieven van haar kant door haar armoede, leeftijd en woonplaats wat anders kunnen zijn dan een redelijk welgestelde Europese vrouw van zijn leeftijd.

Probeer je vader duidelijk te maken dat jij je zorgen maakt. En dat hij natuurlijk zijn eigen keuzes maakt, maar dat dit wel wat bizar gedrag is en dat hij ook nog even af kan wachten om het te overdenken en te kijken hoe de relatie gaat lopen.

(De opmerking dat jij en je kind ook best wat geld van hem zouden kunnen gebruiken, is wel nogal vreemd. Dat besef je hopelijk wel?)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
en je weet natuurlijk helemaal niet of de taiwanese van kwade opzet is. Of kan je toekomstvoorspellen
Ik moet altijd aan Jambers denken bij dit soort verhalen.
Romantische verhaaltjes heeft niemand het hier over gehad.

En het kan best dat ze niet ter goeder trouw is.

Maar dan nog is de vader een volwassen kerel die zijn eigen beslissingen mag nemen en zijn eigen fouten mag maken (en misschien vindt hij het wel een prima deal om dubbel genaaid te worden. Zou ook kunnen.
quote:Dove schreef op 07 april 2010 @ 23:24:

Tilalia2, mensen die verliefd zijn en op een roze wolk zitten kunnen inderdaad vaak niet meer helder denken. Kom op zeg, wat moet een Aziatisch, arm en jong meisje met een vent die haar vader had kunnen zijn in Nederland? Afgezien van zijn geld? Haal anders ff die bakken met zand uit je ogen...dit is toch gewoon het welbekende verhaaltje: arm ding uit arm land gebruikt rijke, blanke vent...

Ben benieuwd dat als het jullie vader was, jullie het nog steeds zo'n romantisch verhaaltje zouden vinden...

**braakt**

Ik ken een stel. Hij hele goeie baan, genoeg geld, aanzien, etc. Wordt verliefd op een 'mokkeltje' uit oost-europa. Niemand was er blij mee, ook al had ze een opleiding: ze was maar 2 jaar ouder dan zijn dochter.

Ze zijn al jaren samen. Getrouwd. Hebben een gewone relatie.

Tuurlijk bestaan er golddiggers, maar golddiggers bestaan niet alleen in arme landen. TO's vader is een grote vent, heeft levenservaring genoeg, en mag dus zijn eigen keuzes maken. Daar heb je als dochter niets, maar dan ook niets over te zeggen/ vinden, laat staan doen.
ja joh, zijn genoeg mannen die niet meer op zoek zijn naar echte liefde maar gewoon een wijf willen die ze kunnen naaien, die kookt en haar mond houdt. Hij dokt, zij zit mooi op en geeft pootjes.

Het is gewoon een deal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven