Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
He LA, ja is wel fijn hoor! Gisterwn was echt een drama, vriend moest me overal bij helpen. Dus ik ben wat beter gestemd alleen ga ik zo maar weer een pijnstiller nemen want ik begin het weer te voelen. Ach komt wel weer goed

De poesjes zijn enorm gegroeid, wat een dames! Senshi is heel erg nieuwsgierig en best een bengel. In de gordijnen klimmen, op de deur zitten. Zij is wel echt een actief beestje, als ze niet geaiid wil worden rent ze weg. Nu ze krols is steeds is het een metamorfose, dan wil ze continu kroelen met iedereen! Samurai is een echte schootkat. Speelt niet veel, ligt liever te relaxen. Als we slapen gaat ze echt om mn hoofd heen liggen, zo vertederend!

We zijn echt heel blij met ze en zien het ook echt als onze kindjes, hoe raar dat ook klinkt. Ze luisteren wel goed en sons praten we met elkaar. Ze miauwen echt terug naar ons, zo grappig! Vriend wil nog een kitten erbij maar ik vind het zo wel goed. Ons huis is echt te klein en deze zijn zo gewend aan elkaar. In een volgend huis misschien maar nu even niet.

Ben jij al helemaal gewend in je huis? En zie je je honden nog vaak genoeg?

Knuf chooc
Aah Choco wat kut met je rug!

Ik weet niet of iemand mijn coupe nog gaat bewonderen (down there). Wat leuk trouwens, konijntjesweekend

Was beetje pissed op scharrel. We zouden elkaar woensdag misschien zien, SMS ik of hij er al zin in heeft, heeft ie wat anders afgesproken. Sukkel. t Is niet de eerste keer.

Zijn redenatie: Ik ga niet allemaal dagen vrijhouden waarop jij MISSCHIEN kunt.

Nou dan toch niet. Klaaaaaaar.

Hij is nu online weet niet of er nog iets komt. Vermaak me morgen ook prima zonder hem hoor.

Heb nog niet alles gelezen hier. Wil niet te lang forummen vanavond, anders kan ik straks misschien weer zo moeilijk slapen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Zin om te snacken

Kan wel want toch geen last van een scharrel die me te dik vind ofzo. Wel lekker eigenlijk dat dat nu van de baan is :-)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hahaha moon. Zulke mannen met zulke negatieve opmerkingen.... eigenlijk willen ze gewoon een lief vrouwtje die constant voor ze klaar staat. Maar als dat zo is, vinden ze je ook niet interessant genoeg en laten ze je hangen.

Van die opmerkingen onder de gordel vind ik het. Gewoon GRAAG OF NIET hoor MENEER! Volgens mij mag ie blij zijn dat je uberhaupt interesse in hem toont ;) Haha.

Choco; sterkte met je rug! En geniet van je kittens:D Kittens zijn heerlijk. Zo lekker eigenaardig. Grappig dat ze terugmiauwen! Proberen ze helemaal mee te doen he?;)

Voor wie het interesseert; lessen gingen goed, kinderen waren leuk vandaag. Af en toen nog een beetje dat ze overal commentaar op hebben, bijvoorbeeld als je net afspreekt met de kinderen dat ze GEEN medaille mogen maken, dat er dan nog een kind zeurt van: "Ja maar wat nou als..." NEE IS NEEEEEE!! Verdorie, die ouders van tegenwoordig voeden hun kinderen ook totaal niet op he ... ;) Haha. Neehoor, is ook deels mijn eigen fout. Ik voel het soms te laat aan als ik vind dat kinderen te ver doordrammen..
Wat goed dat het goed ging! Voel je je nu ook beter dan een paar dagen terug?

Die scharrel is ook wel een soort vriend. In de zin van vriendschap. Soms voel ik me kut en dan kan hij via MSN precies de goede dingen zeggen.

We gaan niet stappen ofzo als één van ons zich vervelend voelt, t gaat bijna altijd via MSN. Wonen ook niet bij elkaar om de hoek.

Ja hij mag blij zijn met mijn aandacht. Ben soms ook de enige die m nog aandacht geeft ahahahahhahaha.

Zo lekker naar bed. Welterusten.
Slaap lekker!
@choco: wat leuk dat het zo goed gaat met de poezen! Ik moet wel lachen om dat terugmiauwen, heb dat inderdaad wel vaker gehoord.

Met mijn honden gaat het ook goed hoor.

Ze zijn 2 weken terug een weekend komen logeren en in mei komen ze een hele week.

Ik mis ze wel maar vind het wel beter voor ze zo, beter dan uit elkaar halen en eentje bij mij. Dat zou echt zielig zijn.

@moon: jammer van die scharrel, heb je daar al die moeite voor gedaan Laat hem lekker in zijn sop gaarkoken, hij weet niet wat hij mist. Nog een snack genomen gisteravond?

@Meiske: leuk dat je lessen gisteren goed zijn gegaan.

Enne kinderen hebben inderdaad altijd een weerwoord. Mag ik alsjebliiiiiiiiiiiiieft toch ... etc

Ergens ook wel weer grappig

Gaat het ook goed met leren?

@ SHV: hoe gaat het met jou? Al een paar dagen niks van je gelezen. Slaap je alweer een beetje 's nachts?
SHV, ik ben ook benieuwd hoe het gaat.

Laat ons gedoe over schaamhaar enzo je vooral niet van weerhouden om te schrijven. Er is plaats voor een lach en een traan hier, en zeker voor zoveel tranen als jij nu hebt.

Ja jammer van de scharrel. Ik laat de boel gewoon weer groeien hoor, wil mijn vlechtjes terug!!

Ach dan heb ik vandaag ook niet dat gedoe van: wat trek ik aan, hoe doe ik mijn haar, etc etc. Gewoon vanavond in joggingpak op de bank. Ik had gister nog ff wat kaas gegeten en boterhammen met kaas met mayo en curry. Lekker!

In bed realiseerde ik me dat het met mijn gevoel niet zoveel doet, met scharrel. In het begin heb ik me nog wel eens helemaal bezat (toen deed ik dat sowieso vaak) na een bepaalde opmerking van hem. Goed dat het nu niet meer zoveel indruk maakt.
nee je hebt dan wel voldoende afstand genomen. Als ie niet altijd even consequent is misschien wel verstandig

Maar zou je niet weer iemand willen die je wel kan raken of ben je daar nog even niet aan toe?

Ik niet in ieder geval, maar dat zal vanzelf wel weer komen
Het gaat nu echt heel slecht. Ik ben overstuur aan het huilen en ik ben zo wanhopig. Mijn fout is ook dat ik 'aanzeur' tegen de verkeerde mensen. Ik vind het zo stuitend hoe weinig mensen begrip hebben voor depressies, en mensen die gewoon wat minder sterk in hun schoenen staan. Ik word lui genoemd, en wat niet al, en dat maakt me alleen nog maar erger overstuur. "Zie je wel, ik ben inderdaad een grote mislukking.'
quote:lieveranoniemm schreef op 07 april 2010 @ 16:26:

nee je hebt dan wel voldoende afstand genomen. Als ie niet altijd even consequent is misschien wel verstandig

Maar zou je niet weer iemand willen die je wel kan raken of ben je daar nog even niet aan toe?

Ik niet in ieder geval, maar dat zal vanzelf wel weer komen

Jawel, ik zou wel weer een echte liefde willen hebben.

Vorig jaar rond deze tijd had ik een vriendje. Echt precies op deze datum gingen we elkaar weer zien voor een week (heb gisteren zitten rekenen) Dat was fijn maar ineens maakte hij het uit en ik ben daar echt ziek van geweest. Door mijn 'ziekte' kan ik daar dan ff in doorslaan: niet meer eten, niet meer slapen, veel alcohol. Hele rare tijd was dat want ik was continu dronken en praatte veel meer dan ik normaal doe, wat ook wel weer lekker was. Ben nu weer veel geslotener, iig naar mijn ouders. Op foto's van die tijd zie ik er gewoon haske goed uit, raar want mijn lijf bezweek zowat aan de drank.

Anyway: Scharrel zou niet mijn partner kunnen zijn. Of het zou wel kunnen maar we zouden er niet echt gelukkig van worden,beiden. Afgelopen jaar was het fijn hem soms te spreken (hebben elkaar nauwelijks gezien, meer via SMS en MSN) en te weten wat je aan elkaar hebt maar er geen pijn of gedoe van te hebbn.

Maar deze week dacht ik wel: nou iemand die wel de woendsdagavond voor mij vrij houdt als dat al bijna afgesproken is, zou ook wel prettig zijn. Gewoon dat iemand om je geeft en er alles aan doet om je te zien.

Dat hebben scharrel en ik niet. Ik doe ook niet veel moeite voor hem, laat ook mijn gewone leven voor gaan.

Lang verhaal. Ik heb trouwens tot 13 uur in bed gelegen

Had gisteren een eind gefietst en misschien mede daardoor was ik zo moe.

Fijne dag!
quote:Ste_ schreef op 08 april 2010 @ 13:57:

Het gaat nu echt heel slecht. Ik ben overstuur aan het huilen en ik ben zo wanhopig. Mijn fout is ook dat ik 'aanzeur' tegen de verkeerde mensen. Ik vind het zo stuitend hoe weinig mensen begrip hebben voor depressies, en mensen die gewoon wat minder sterk in hun schoenen staan. Ik word lui genoemd, en wat niet al, en dat maakt me alleen nog maar erger overstuur. "Zie je wel, ik ben inderdaad een grote mislukking.'

Ik lees het nu pas. Kun je de huisarts bellen vandaag? Aangeven hoe het echt gaat? (slecht dus)

Zou je opname fijn vinden? (ik weet niet of dat aan de orde is hoor)

Als alles echt slecht gaat kan het fijn zijn dat een ander even voor je zorgt en dat je niet hoeft te koken maar toch kunt eten, bijv.

Als je s nachts niet kunt slapen zijn er altijd mensen wakker en je mag tegen ze aan zeuren wat je wilt.

Heb je er al eens aan gedacht ? En indien nodig. heb je dan oppas voor je kind?

Misschien is het en stap te ver, ik weet het niet, maar heb het idee dat je nog niet terug in balans aan het komen bent.

Shit ik verwar Ste en SHV.... ben nog niet goed wakker.

SHV, sorry.

Ste, sorry/

Ste, wat kan jou helpen op dit moment?
quote:Moonlight82 schreef op 08 april 2010 @ 14:30:

[...]

Ik lees het nu pas. Kun je de huisarts bellen vandaag? Aangeven hoe het echt gaat? (slecht dus)

Zou je opname fijn vinden? (ik weet niet of dat aan de orde is hoor)

Als alles echt slecht gaat kan het fijn zijn dat een ander even voor je zorgt en dat je niet hoeft te koken maar toch kunt eten, bijv.

Als je s nachts niet kunt slapen zijn er altijd mensen wakker en je mag tegen ze aan zeuren wat je wilt.

Heb je er al eens aan gedacht ? En indien nodig. heb je dan oppas voor je kind?

Misschien is het en stap te ver, ik weet het niet, maar heb het idee dat je nog niet terug in balans aan het komen bent.

Ik ben 21, heb geen kind. ;)

Ik heb door verhuizing pas een nieuwe huisarts. Ik zat er aan te denken om voor maandag een afspraak te maken, maar ik vind het wel heel eng. Lekkere binnenkomer is dat meteen op je eerste afspraak: 'hoi, ik ben Ste, en ik wil niks, voel me vreselijk, wat nu?'

ik ben zo bang dat ik daar niet serieus genomen wordt ofzo.
quote:Moonlight82 schreef op 08 april 2010 @ 14:31:

Shit ik verwar Ste en SHV.... ben nog niet goed wakker.

SHV, sorry.

Ste, sorry/

Ste, wat kan jou helpen op dit moment?

Iets te doen. Werk, wat dan ook. Ik doe niks omdat ik er heel bang voor ben, en er ontzettend tegenop zie. Het liefst lig ik in bed.

Maar, ik heb een paar maanden geleden een topic geopend waar alles uitgebreid instaat: Mislukking

Dan weten jullie wat beter waar ik precies mee zit. De situatie is eigenlijk nog hetzelfde. Ik schaam me er echt voor dat ik er nog steeds niks aan heb gedaan.
Joh dat topic had ik jaren terug ook kunnen openen.

Het spijt me maar ik zit op een onhandige computer (of eigenlijk: dat ding is niet onhandig maar ik ben het). Weet niet of het gaat lukken je topic te lezen.

Hoe krijg je geld nu, als je niet werkt?

Zou vrijwilligerswerk iets zijn, voor nu? Mijn ervaring is dat je erg gewaardeerd wordt en dat ze minder streng zijn als je een keer later bent of niet kunt.

Veel vrijwilligers hebben wel een reden dat ze niet betaald werken (bijv arbeidsongeschikt) en dat maakt dat je zelf ook makkelijker je verhaal kunt doen.

Tip: ga iig even naar buiten vandaag. Veeg je tranen weg, zet een bril op. Het is mooi weer!
Mijn ouders betalen mijn huur. En de rest betaal ik van spaargeld dat ik gelukkig nog heel veel heb. Ik snap ook wel dat dat eigenlijk vet zonde is, en dat ik zsm werk moet hebben. Maak me er ook elke dag druk om.
Als ik werk heb ga ik die spaarrekening ook meteen weer aanvullen hoor.
Komt me bekend voor. Mijn spaargeld ging op gegeven moment op aan incassokosten en drank.

Die incassokosten waren al helemaal niet nodig, ik had geld om mijn huur te betalen maar de puf niet om het te regelen (hoe weinig moeite het ook is).

En ik was dus dronken.

Nouja was wel heel behoorlijk depressief in die tijd dus.

Het kan overgaan. Dat is het goede nieuws.
@ste: tjee wat klote voor je

Het lijkt me geen gek idee om even contact op te nemen met je huisarts. Waarom tot maandag wachten? Je kunt toch ook morgen gaan?

Heb je al enige vorm van hulp? Misschien een psycholoog waarmee je praat?

Het helpt wel om van je af te schrijven, daar ben ik zelf ook achtergekomen.

Dus schrijf hier maar een eind weg, dat helpt echt!

Zal straks je topic ook even lezen, maar voor nu nog een
quote:Moonlight82 schreef op 08 april 2010 @ 14:27:

[...]

Jawel, ik zou wel weer een echte liefde willen hebben.

Vorig jaar rond deze tijd had ik een vriendje. Echt precies op deze datum gingen we elkaar weer zien voor een week (heb gisteren zitten rekenen) Dat was fijn maar ineens maakte hij het uit en ik ben daar echt ziek van geweest. Door mijn 'ziekte' kan ik daar dan ff in doorslaan: niet meer eten, niet meer slapen, veel alcohol. Hele rare tijd was dat want ik was continu dronken en praatte veel meer dan ik normaal doe, wat ook wel weer lekker was. Ben nu weer veel geslotener, iig naar mijn ouders. Op foto's van die tijd zie ik er gewoon haske goed uit, raar want mijn lijf bezweek zowat aan de drank.

Anyway: Scharrel zou niet mijn partner kunnen zijn. Of het zou wel kunnen maar we zouden er niet echt gelukkig van worden,beiden. Afgelopen jaar was het fijn hem soms te spreken (hebben elkaar nauwelijks gezien, meer via SMS en MSN) en te weten wat je aan elkaar hebt maar er geen pijn of gedoe van te hebbn.

Maar deze week dacht ik wel: nou iemand die wel de woendsdagavond voor mij vrij houdt als dat al bijna afgesproken is, zou ook wel prettig zijn. Gewoon dat iemand om je geeft en er alles aan doet om je te zien.

Dat hebben scharrel en ik niet. Ik doe ook niet veel moeite voor hem, laat ook mijn gewone leven voor gaan.

Lang verhaal. Ik heb trouwens tot 13 uur in bed gelegen

Had gisteren een eind gefietst en misschien mede daardoor was ik zo moe.

Fijne dag!

Wat toevallig dat het juist op deze datum is! Ik kan me wel voorstellen dat je daar ziek van wordt hoor als iemand het met je uitmaakt en je hebt zelf wel gevoelens.

Ik vraag me ook af of een 'normaal' iemand dat niet ook doet, teveel drinken, veel gaan praten etc.

Ik heb daar zelf ook een handje van maar heb de laatste tijd wel geleerd om het dan bij familie, vrienden of psychiater aan te geven en het niet te 'verstoppen'.

Kun jij dat ook een beetje?

Als ik jou was zou ik een nieuwe afspraak met de scharrel maken. En dan een echte.

Heb je even een arm om je heen en wat liefde, ook al is het niet de liefde die je zoekt.
Over dat andere topic, daar hoeft wat mij betreft niet meer in gereageerd te worden hoor. De openingspost kan wel even gelezen worden ivm het verhaal, maar verder liever niet.
ik heb de openingspost gelezen en ook de reacties van moon. Geen probleem om daar verder niet meer te reageren.

Schrijf maar gewoon hier mee.

Eventueel kun je de reacties van moonlight hier beantwoorden als je wilt.

Gaat het weer wat beter met je?
Okee ik zal er niet verder in schrijven. Maar ik hoop wel dat je ergens anders ruimte neemt om te schrijven. En hoop dat je wel moeite hebt genomen om er te lezen.
LA, wat betreft anderen en liefdesverdriet. Ik denk dat die dan bijv 1 nacht niet slapen of op een gegeven moment een paar uurtjes per nacht. Ik ben in staat om een week wakker te blijven als ik niet drink.

En als ik dan ga drinken drink ik mezelf zo ziek dat ik niet meer eet.

Je kent het een beetje denk ik he?

Met ouders of broers over gevoelens praten is moeilijk soms. Vorig jaar wel gedaan maar de reacties zijn wisselend. Iig niet echte troost in de zin van arm om me heen enzo. Mijn vader had wel een middag vrij van zijn werk omdat ze zich zorgen maakten maar dan gaat hij gewoon thuis zitten werken en ik bijv met een tijdschrift in de tuin. Zo zijn ze, ik weet niet of dat nog verandert.

Mijn broertje heeft een vriendin gehad en dat ging weer uit (in het buitenland) en daar heb ik m ook nooit meer over gehoord. Hij mag er over beginnen maar dat doet hij niet. Andersom ook niet.

Misschien was het beter om vorig jaar mei meer tijd voor mezelf te hebben dat ik iig ongestoord kon janken. Wilde eigenlijk meteen weer op reis om even op mezelf te zijn. Was wel plannen aan t maken maar mijn ouders vroegen of het wel zo'n goed idee was in die labiele toestand. Ben toen niet gegaan maar 'gewoon' thuis depressief geraakt. Tja.

Die scharrel: het is niet zo'n knuffelaar dus arm om me heen wordt niks. Hij wil eigenlijk meteen sex als we elkaar zien.

Ik sta nu online, hij ook, als hij wil kan hij me aanspreken en hij zou zelfs nog een drankje bij me kunnen krijgen. (Ik logeer even in iemands huis en das op fietsafstand van hem).

Maar het voelt juist goed om niet naar zijn pijpen te dansen voor sex. Ik voel me goed in dit huis, heb lekker muziek op staan en ga straks nog een serie kijken op TV.

Hij mag me SMSen of bellen, de bal ligt bij hem (laatste SMS was van mij).

Ik ben (gelukkig) niet zo iemand die nu de hele dag op de telefoon kijkt of hem al 3 x gebeld heeft.Bij mij is graag of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven