De Jumbo, is dat wat?
donderdag 8 april 2010 om 14:32
Ik ga verhuizen (jeujjj). Waar ik nu woon heb ik in een straal van 2 km de keus uit een AH, een AH, een AH, een AH XL en oh ja één Plus.
Maar nu staat er dus straks een Jumbo bij mij in de buurt! Is dat wat? Hebben ze lekkere dingen? Is het duurder dan de AH, en hoe is het (wat luxere) assortiment?
Ben benieuwd!
Maar nu staat er dus straks een Jumbo bij mij in de buurt! Is dat wat? Hebben ze lekkere dingen? Is het duurder dan de AH, en hoe is het (wat luxere) assortiment?
Ben benieuwd!

donderdag 8 april 2010 om 15:38
donderdag 8 april 2010 om 15:48
Volgens mij is jumbo een stuk goedkoper dan AH. Ik heb nooit systematisch prijzen vergeleken, maar als ik bij Jumbo beland voor grote boodschappen, betaal ik doorgaans belachelijk weinig voor een volle kar. Bio-aanbod is bij de jumbo die ik ken wel minder uitgebreid dan bij Appie, da's wel jammer, maar daar staat tegenover dat er redelijk wat fairtrade-aanbod is.
Over het algemeen lijkt het me een prima basissupermarkt: niet duur, maar wel een fijne sfeer (zeker in vergelijking met die typische rotsfeer die bij de meeste goedkope supers hangt).
Over het algemeen lijkt het me een prima basissupermarkt: niet duur, maar wel een fijne sfeer (zeker in vergelijking met die typische rotsfeer die bij de meeste goedkope supers hangt).
donderdag 8 april 2010 om 18:50
donderdag 8 april 2010 om 18:51
quote:Bergje65 schreef op 08 april 2010 @ 17:23:
En als je het, qua prijs, vergelijk met de Aldi of de Lidl? Hoe komt Jumbo daar dan uit? Is dat vergelijkbaar?
Als je een B-merk koopt bij Jumbo is het vaak net zo duur als bij de Aldi of Lidl.
Alleen groenten en fruit zjin vaak goedkoper bij Aldi of Lidl
En als je het, qua prijs, vergelijk met de Aldi of de Lidl? Hoe komt Jumbo daar dan uit? Is dat vergelijkbaar?
Als je een B-merk koopt bij Jumbo is het vaak net zo duur als bij de Aldi of Lidl.
Alleen groenten en fruit zjin vaak goedkoper bij Aldi of Lidl
donderdag 8 april 2010 om 19:45
Ik vind de Jumbo een heel fijne winkel en hij is zeker goedkoper dan de AH (koeka, ik heb wel systematisch prijzen vergeleken ). Koop alleen nooit wat van "O'Lacy" (dit was voorheen het huismerk van de Jumbo geloof ik, nu hebben ze ook "Jumbo" merk) want dat is bijna altijd ranzig is mijn ervaring.
Hier is het aanbod biologisch vlees bij de Jumbo zeer beperkt in vergelijking met biologisch en scharrel van de AH. Ook ben ik niet echt wild over hun verse groenten en fruit.
Voor de "gewone" dingen ga ik zeker naar de Jumbo, want ze hebben een groot assortiment en zijn goedkoop, maar voor bepaalde dingen ga ik toch nog even langs de AH.
Wat ideaal is bij de Jumbo is idd de service (ook al heeft het vleeswarenmeisje net alles opgeruimd, loopt ze gerust weer naar achteren om iets voor je te pakken) en je hoeft bijna nooit lang in de rij te wachten (in tegenstelling tot AH hier waar je altijd lang in de rij staat).
Hier is het aanbod biologisch vlees bij de Jumbo zeer beperkt in vergelijking met biologisch en scharrel van de AH. Ook ben ik niet echt wild over hun verse groenten en fruit.
Voor de "gewone" dingen ga ik zeker naar de Jumbo, want ze hebben een groot assortiment en zijn goedkoop, maar voor bepaalde dingen ga ik toch nog even langs de AH.
Wat ideaal is bij de Jumbo is idd de service (ook al heeft het vleeswarenmeisje net alles opgeruimd, loopt ze gerust weer naar achteren om iets voor je te pakken) en je hoeft bijna nooit lang in de rij te wachten (in tegenstelling tot AH hier waar je altijd lang in de rij staat).

donderdag 8 april 2010 om 21:48
quote:Lienes schreef op 08 april 2010 @ 17:58:
@Maja82, waarom is de jumbo in Zutphen niet goed?
ben benieuwd...woon zelf in Zutphen namelijkBen je wel eens naar de jumbo in Deventer geweest? Moet je voor de gein eens doen, wat een verschil met in Zutphen. Ruimer, schoner, netter, vriendelijker personeel. Deventer is verder rijden dan Zutphen, maar ik vind de Jumbo in Deventer een stuk prettiger. (baal alleen van het parkeergeld, maar goed)
@Maja82, waarom is de jumbo in Zutphen niet goed?
ben benieuwd...woon zelf in Zutphen namelijkBen je wel eens naar de jumbo in Deventer geweest? Moet je voor de gein eens doen, wat een verschil met in Zutphen. Ruimer, schoner, netter, vriendelijker personeel. Deventer is verder rijden dan Zutphen, maar ik vind de Jumbo in Deventer een stuk prettiger. (baal alleen van het parkeergeld, maar goed)
vrijdag 9 april 2010 om 10:30
Wij gingen ook altijd naar de Jumbo. Een fijne winkel, kende de winkel uit mijn jeugd, maar toen was die winkel voornamelijk in brabant te vinden. Gelukkig kwam die bij ons in de stad en ik heb er met veel plezier bondschappen gedaan. Door de Jumbo kwam ik niet meer bij de Aldi. Ondertussen zijn we verhuisd en moeten we weer boodschappen doen bij ah. Ik kijk dan ook uit naar het moment dat super de boer Jumbo wordt.
vrijdag 9 april 2010 om 11:08
quote:SeptemberGirl schreef op 08 april 2010 @ 14:40:
oh en fatsoenlijk personeel! als je vraagt waar iets staat, lopen ze zelfs met je mee! en als je zware boodschappen hebt, vragen ze meteen of ze even mee moeten lopen naar de auto...
Is dat niet gewoon normaal?
Hier althans wel.
Ik vind dat het ook zo hoort.
oh en fatsoenlijk personeel! als je vraagt waar iets staat, lopen ze zelfs met je mee! en als je zware boodschappen hebt, vragen ze meteen of ze even mee moeten lopen naar de auto...
Is dat niet gewoon normaal?
Hier althans wel.
Ik vind dat het ook zo hoort.
vrijdag 9 april 2010 om 12:43
vrijdag 9 april 2010 om 14:37
quote:absoluteEinstein schreef op 08 april 2010 @ 15:11:
[...]
Ik bedoel er lekker vlees mee dat niet ingevroren is geweest en ontdooid wordt verkocht. En dat verkopen ze bij de Jumbo.
.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn...
Op een warme dag, in een Jumbo in een dorp waar veel toerisme is, was het BBQ vlees blijkbaar niet aan te slepen en lag er veel nog bevroren vlees in de schappen. In verpakkingen die normaal gesproken ontdooid vlees bevatten.
Smaakt mij er niet minder om hoor. Gewoon even voor het complete beeld.
[...]
Ik bedoel er lekker vlees mee dat niet ingevroren is geweest en ontdooid wordt verkocht. En dat verkopen ze bij de Jumbo.
.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn...
Op een warme dag, in een Jumbo in een dorp waar veel toerisme is, was het BBQ vlees blijkbaar niet aan te slepen en lag er veel nog bevroren vlees in de schappen. In verpakkingen die normaal gesproken ontdooid vlees bevatten.
Smaakt mij er niet minder om hoor. Gewoon even voor het complete beeld.
vrijdag 9 april 2010 om 14:38
vrijdag 9 april 2010 om 14:40
goede supermarkt..vindt ze zeker in het hoger segment beter dan ah (bijv. met luxe vlees of kaas/vleeswaren)
Nadeel is dat ze niet echt aan aanbiedingen doen...en de aanbiedingen die ze hebben, vind ik meestal niet geweldig...
maar met vers fruit etc. zijn ze vaak (stukken) goedkoper dan ah en is het assortiment wat exotischer
Nadeel is dat ze niet echt aan aanbiedingen doen...en de aanbiedingen die ze hebben, vind ik meestal niet geweldig...
maar met vers fruit etc. zijn ze vaak (stukken) goedkoper dan ah en is het assortiment wat exotischer
vrijdag 9 april 2010 om 14:48
Ik vind Jumbo (in mijn woonplaats althans) niets. De kwaliteit van de versproducten vind ik niet goed, vaak lege schappen en weinig aanbod biologische producten. Als ik er wat koop, zijn het basisproducten; melk, rijst, pasta, koek, frisdrank etc. Ik doe mijn boodschappen veel liever bij AH.
Fortis et liber
vrijdag 9 april 2010 om 14:58
De Jumbo is over het algemeen goedkoper dan de AH. Je kunt er ook veel geld verdienen: hun producten zijn gegarandeerd goedkoper dan in andere supermarkten. Als ze toch duurder zijn, krijg je het gratis. Ik ken een aantal studenten die zo 10 kratjes bier voor niks hebben meegekregen.
Verder hebben ze een heel groot assortiment, vooral op het gebied van biologisch en vegetarisch. Het is bijvoorbeeld de enige winkel in de wijde omgeving die vegetarische kaas verkoopt en zelfs meerdere merken. Zelfs de AH heeft dat hier niet in het assortiment, terwijl ze verder veel vega hebben.
Het personeel is alleen niet altijd even geweldig, ik vind ze minder vriendelijk dan bij de AH.
Verder hebben ze een heel groot assortiment, vooral op het gebied van biologisch en vegetarisch. Het is bijvoorbeeld de enige winkel in de wijde omgeving die vegetarische kaas verkoopt en zelfs meerdere merken. Zelfs de AH heeft dat hier niet in het assortiment, terwijl ze verder veel vega hebben.
Het personeel is alleen niet altijd even geweldig, ik vind ze minder vriendelijk dan bij de AH.
vrijdag 9 april 2010 om 19:35
Ik ben er niet wild van, ik vind hem hier een beetje klein en veel producten die ik vaak gebruik hebben ze niet. Wat ze dan weer wél hebben zijn veel verschillende soorten groenten en fruit en ook nog eens voor een lage prijs.
Grappig dat velen hier Jumbo vergelijken met AH qua aanbod aan biologische spullen. Ik doe meestal boodschappen bij de Plus en het aanbod biologische spullen is daar vele maen groten dan bij AH. Vooral met biologisch vlees vind ik dat je bij AH genept wordt, ze werken er met sterren en veel vlees dat als Puur & Eerlijk wordt verkocht heeft maar 1 van de 3 sterren, daar kwam ik thuis pas achter.
Grappig dat velen hier Jumbo vergelijken met AH qua aanbod aan biologische spullen. Ik doe meestal boodschappen bij de Plus en het aanbod biologische spullen is daar vele maen groten dan bij AH. Vooral met biologisch vlees vind ik dat je bij AH genept wordt, ze werken er met sterren en veel vlees dat als Puur & Eerlijk wordt verkocht heeft maar 1 van de 3 sterren, daar kwam ik thuis pas achter.