Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Marnie,denk niet dat ie al verhuisd is hoor,sta in het mailbestand dus dan had hij het wel laten weten neem ik aan.Hij verkoopt ook Lorenzo Villoresi,Lalique en inderdaad ook alles wat jij noemde.Beetje moeilijk kijken als hij de prijs noemt is vaak succesvol hihi,dan gaat er wel wat van af.
Ja Tijger, ik denk dat dat het is, ik kan het niet zo goed ruiken waar 't 'm in zit, die headshopvibe. Met Gandhara had ik het ook, maar dat is dan ook weer een geur uit de "Memories of India Series", daar is Taj er ook een van
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:tijgermeisje schreef op 08 april 2010 @ 11:40:

Naarstig op zoek in mn proefjesvoorraad naar een geur waar ik poetsdrang van krijg, tis hier echt te erg en voor mn verjaardag heb ik nog een hoop werk te verzetten qua puinruimen...

Was dat niet een Montale, Musk to Musk ofzo? Staat me iets van bij...
Marnie jij hebt goed geheugenzeg! Was inderdaad Montale met musk to Musk. Alleen weet ik niet of ik die uitkies als ik "aktief" ben of dat ik er echt aktiever van ben. Maakt niet uit misschien door erin te geloven gebeurd er wat in huis. Tijgermeisje weet je was een plattelandsvrouwen tip: Zorg dat de tafel schoon en opgeruimd is en als je een kleed hebt dat dat netjes gezogen is en je kraan inde keuken en het toilet blinkt oogt het huis netjes. Ik kan het beneden even heel netjes hebben maar kom dan niet boven of trek geen kast open!

Meisjes allemaal heel veel plezier zaterdag, zal aan jullie denken. Pas op bij oversteken op de trams enzo!! Ik denk dat jullie al kwekkend rondlopen . Gaat er iemand met een vlaggetje voorop of volgen jullie een geurspoor?

Vandaag in MKK, blijft lekker die geur. Vanochtend begon de dag zo triest en kil en nat hier, ik vind dit een "warme"geur en heb heerlijk kunnen genieten in de file van mijn "eigen" geurtje.

Prettige dag verder!
Ha Skiffy, kijk, zo'n tips daar hebben we wat aan! En inderdaad, zo'n groep die loopt te kletsen en aan elkaar loopt te ruiken...hihi, met een vlaggetje...ik zie het al voor me!
Goede avond allemaal!

Ben helemaal blij met dit niche topic, vol met gezellige, lieve en vooral vrolijke geurliefhebbers

Kieke en Beauties nog een dikke

Natas, gaat het al wat beter met je?

Vandaag in Lyric van Amouage, verrukkelijk....

Ben en wordt zo blij met/van deze geur.

Amouage, ik wordt een echte fan!

Moet echt de volgende keer mee naar Wevelgem, een attar lijkt me heerlijk van dit parfummerk.

Beauties wat een mooie fles is die Muguet (schrijf ik het goed)!

Skiffy je ruikt heerlijk vandaag!

Ook hier was het de hele dag grauw en nat helaas.

Maar als we de weergoden mogen geloven wordt het in het weekend en een aantal dagen erna wat beter

Ben erg nieuwsgierig naar dit merk:

Boadicea the Victorious

Vooral de Divine klinkt goed:

Classic and elegant, this opens with the crisp, fizzy rush of a champagne cocktail. Sparkling aldehydes and tart mandarin pave the way for a diva-worthy jasmine – enticing and bold, with a cool edge that contrasts dramatically with warm sandalwood and the mysterious resinous sweetness of styrax. This is absolutely a statement floral – not ethereal or delicate – but strong, sweeping and confident, suitable for making an entrance or closing a deal. The drydown has a cool, complex quality that that demands attention without a hint of coy flirtatiousness. Compelling, alluring and completely in control – this is exactly what we would wear if we were the sort of spy who had to attend cocktail parties with secret weapons concealed in our stilettos. Utterly sophisticated.

Divine Notes

Jasmine, mandarin, aldehydes, styrax, sandalwood

Hier een foto van de fles

Kent iemand iets van deze geurlijn?
Ladies Hi,

Bedankt voor jullie beterschapswensen. Het gaat wel wat beter maar voel me nog niet super.

Vandaag wel een lichtpuntje. DAPHNE!!!! Vanmiddag bezorgd.

Geweldige geur. Ik ruik vanalles... eerste reactie was WAUW!!!

Smelly, je had helemaal gelijk hoor. Deze moet je hebben.

En iedereen al aan het aftellen voor zaterdag...
Ahhhhhhhh Natas, ik ben jaloers........Daphne....zucht.....

Je had hem van ALZD geloof ik?
Fijn dat je je weer iets beter voelt, laat je nog ff verwennen
Beauties, wauw....zo mooi die glaskralen, maak je je sieraden zelf?
Natas: leuk he, zo'n pakketjes! Daar knapt een mens van op!

Inkie je bent een lieverd (en je ruikt heerlijk, net als ik, al zeg ik het zelf, ik heb nl net nog wat Helianthe opgespritzt...

Ben ook wel benieuwd naar die Boadicea, vlgs mij kan je op Luckyscent reviews lezen..
Yep, Inkie inderdaad bij ALZD besteld. En trouwens snel geleverd, binnen een week.

Oh jee, wat schrijf je nu weer over Boadicea. Klinkt goed. Té goed....

*gaatcomputersnelafsluiten*
Marnie, jij ook hij is apart hè, die Helianthe, ook al omdat hij niet zo bekend is.

Hélianthe, first of all, is an ode of summer dawn, for its gourmand promises, led by green and juicy pears notes.

However, we can discover inside itself the sensual fullness of the zenith, composed with a bouquet of exotic flowers : Ylang-ylang, sunflower. This sensual and blooming harmony by then ends up with the mystical charm of sandalwood.

Hélianthe adorned with sun, offers at the same time flowered woody notes, tinted of tender green, carnal and mystical.

Top notes : Green notes, Pear

Middle notes : Exotic flowery, Ylang-ylang, Sunflower.

Notes de fond : Sandalwood
Inkie, ik heb ze ff gegoogled, ken jij de Kafeine ook? Zou echt een geur voor mij zijn 's ochtends!!!! Kan wel een 3dubbele dosis gebruiken....
Het water loopt me in de mond bij de website:

http://www.boadiceathevictorious.com/

Kafeine kan ik niet vinden?? Link graag :-)
Inkie: ik bedoelde Atelier Bohème Kaféine, van Atelier Bohème (website met .fr er achter)

Die Helianthe gaat in ieder geval op de lijst!
Aha, en ik maar zoeken bij Boadicea the Victoriou, en die hebben zoveel verschillende geuren
Hey Inkie, gaan we knuffelen, jij ook een dikke

Ja joh, echt mee gaan hoor de volgende keer en lekker een attar scoren

Je hebt het idd goed geschreven & thanks

Klinkt heel goed wat je geplaatst hebt en mooie fles is dat ook, ik ken het merk (nog) niet.

Natas, mooi dat het tenminste al iets beter gaat, dat je maar heel snel helemaal beter mag zijn.

En gefeliciteerd met je geur, ik word onderhand erg nieuwsgierig naar die Daphne

Inkie, ik maak de glaskralen zelf en als men het wil dan maak ik in opdracht ook een sieraad ervan.

Speel dus letterlijk bijna elke dag met vuur

Ik baal er zo van dat ik niet meekan zaterdag, denk aan me bij de exclusieve Chanels, mss ruik ik dan wel wat

Jullie gaan het geweldig hebben en ik kan niet wachten op de verslagen, heerlijk!!
Sorry dat ik jullie schandalig verwaarloosd heb!!! Wel mee gelezen, maar weinig puf om te posten.

Voor degene die zaterdag op stap gaan, heel, heel veel plezier! Wie gaan er eigenlijk mee? Tijger, Smelly, Aromax? Als mijn banksaldo het had toegelaten, was ik graag meegegaan, volgende keer weer!

Marnie en Beauties, bedankt voor jullie reactie bij mijn poezenfoto, leuk beestje he? Ik kan via hyves weer eens niet reageren, dus maar even zo.

Wat ook een goede tip is voor het huishouden: Beetje parfum (in mijn geval Bois D'Armenie) knoeien op de strijkplank, zo wordt stijken leuk, want iedere keer als ik begin, komt die geur weer helemaal naar boven

Fijne avond allemaal!
Jeetje, wat een lekkere strijktip! Heb gisteren een stapel vanaf-de-grond-tot-mijn-heup weggestreken, had ik dit nou maar geweten hihi.

Ik ben er ook Zaterdag, 12 uur koffiecorner B*k#f. Nog 2 nachtjes slapen...

Inkie wat een mooie fles zeg, jammer genoeg ken ik de geur niet, maakt wel heel nieuwsgierig.
O ja, Dutchsuzanne, jij ook, dat wist ik eigenlijk wel, maar dat geheugen van mij Jij ook veel plezier!
Goeie tip,LP,ik stofzuig dankzij Smelly ook al geparfumeerd hihi.

Iemand iets van Aromax gehoord?Hoorde vanmiddag op de radio dat er op de parfumerie vd honingraat een man was aangehouden die met een mes liep te zwaaien,echt waar,geen grap.Moest gelijk aan A. denken,mischien kreeg ie te weinig proefjes bij zijn aankoop haha.
Ai Dutchsuus, dan heb jij vast een strijk-arm nu!

Ladyphoxy: ik hou van dat soort huishoudelijke tips...had ik nu ook nog maar een huishoudster om ze aan door te geven!

Beauties: gaaf dat je zelf sieraden maakt..
Nou Kikie - die man in de Bijenkorf was niet ik, hoor Dus geen zorgen maken. Maar schokkend was het wel toen ik het op TV zag - bloed etc en je hoort een verhaal van iemand, die zegt hoe ze onder de toonbank moest schuilen - dan is het opeens heel dichtbij - dan denk je - tja - ik kon er ook maar lopen daar. Net toen met die vrouw, die was gesprongen. Schokkend - even erbij stilstaan en toch... verder gaan met je leven.

Ik ben nog steeds van plan om er te zijn op zaterdag - even kijken hoe leuk het is om samen aan de geuren te ruiken
Ha die LadyPhoxy! Ja, wat een schattig beestje die Isa

Das zeker een goede tip van het strijken, dan geniet je toch nog van de geur die je geknoeid hebt haha.

Ja, idd een strijk-arm zoals Marnie zegt, ik zou denk ik heel hard gaan gillen als ik zoveel ineens zou moeten strijken.

Kiekie, dat had ik ook gehoord toen ik zat te werken op de radio, die man liep met een mes te zwaaien en de politie had hem 2x in zijn been geschoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven