Ik ben verbannen

09-04-2010 21:50 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu ga vertellen is natuurlijk niet echt gebeurd. Ik heb een grote fantasie. Maar toch..

Stel je eens voor.

Op een avond verveel je je een beetje. Er is niets op TV en in lezen heb je ook geen zin. In een opwelling meld je je aan op het forum van een weekblad. Zoiets als dit, maar toch anders. Je struint een beetje rond en ontdekt dat er op dit forum van het niet bestaande weekblad (het is immers maar een verzonnen verhaal) l veel gezeurd wordt over zaken die je geen f*ck interesseren. Omdat je je nu eenmaal erg verveelt, reageer je zo hier en daar..

Een maand later: Bijna iedere avond log je wel even in op het forum dat ik voor dit verhaal verzonnen heb. Je bent inmiddels stomverbaasd. Je wist niet dat mensen zo zuur konden denken over de wereld om hen heen. Eigenlijk dacht je altijd dat de Nederlandse democratie best goed functioneerde en dat we niets te klagen hebben. Wanneer je de reacties op dit forum leest, ontstaat er opeens een heel ander beeld. Je wist niet dat je leefde in een soort bananenrepubliek, je wist niet dat we bedreigd werden door hordes asielzoekers en moslims die stiekem bezig zijn de macht over te nemen

Weer een maand later (denk erom, het is maar een verhaal):

Inmiddels lees je geen krant meer, je laatste boek ligt onder een laag stof. De zure en xenofobe mensen van dit forum vullen je avonden. Gelukkig zijn er ook medestanders. Leuke en ruimdenkende mensen die net als jij hun best doen om al het uitgestorte braaksel op te ruimen.

Je krijgt een goed idee: je opent een eigen topic en kondigt aan dat hier nu eens alleen plaats zal zijn voor positieve berichten over multicultureel Nederland. Aangezien er wel zeven topics zijn die de negatieve kanten van deze zaak belichten, denk je dat dat toch wel moet kunnen. Helaas is dat een illusie...

Weer een maand later.

Je bent voor altijd verbannen. Op het forum dat natuurlijk niet echt bestaat gaan de foute grapjes, de citaten en verwijzingen naar enge rechtse sites en de angstaanjagende verhalen over mensen van niet westers afkomst door. Iedere dag en iedere avond.

Pffff, wees maar blij dat dit een verzonnen verhaal is!
Ach wees blij dat je je verzonnen kabeltrui in de kliko kan gooien en hier in een niet verzonnen hip jurkje kan rondhuppelen Mie.
Ik houd me niet op op politieke pijlers hier. Ik heb dat één keer gedaan en vond het Geert Wilders gehalte veel te hoog. Veel hoger dan goed voor me was.

Toch mag ik hopen dat dit echt alleen maar een verhaal is.....
Maar in je dromen bleek het toch fijner ergerns anders dan daar.
Ja, maar ik moet toch denken aan de nietsvermoedende forummer (is dat een goed woord?) van niet Nederlandse afkomst die gezellig een avondje gaat surfen op het internet...

Maar ja, het is gelukkig allemaal niet echt waar.
quote:mamalief schreef op 09 april 2010 @ 21:52:

Ach wees blij dat je je verzonnen kabeltrui in de kliko kan gooien en hier in een niet verzonnen hip jurkje kan rondhuppelen Mie.ik ben hier altijd (verzonnen) naakt. Zalig, 't voelt zo vrij!
Known to cause insanity in laboratory mice
Ik hoorde laatst ook dat alle serieuze reacties topless worden getypt.
quote:zusenzo schreef op 09 april 2010 @ 21:57:

Ik hoorde laatst ook dat alle serieuze reacties topless worden getypt.Maar als je topless kunt googlen, dan ben je pas echt de google-koningin
Iets anders
quote:Lys schreef op 09 april 2010 @ 21:56:

[...]

ik ben hier altijd (verzonnen) naakt. Zalig, 't voelt zo vrij!Blij dat je voor de meet toch nog een stukje stof kon vinden om om je heen te draperen
Dat was al vrij duidelijk

Maar TO het is iid erg ergerlijk, op actueel zitten er hier ook een paar, gelukkig een paar.
Niet op actueel lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 09 april 2010 @ 22:05:

Niet op actueel lezen.Goeie tip, die probeer ik te onthouden.
quote:mamalief schreef op 09 april 2010 @ 22:01:

[...]

Blij dat je voor de meet toch nog een stukje stof kon vinden om om je heen te draperen Ik heb de jaszakken van Male en Teddy erafgescheurd en in de auto toch nog ff een leuk setje in elkaar gedraaid.
Known to cause insanity in laboratory mice
Ja, grappig is het, ik heb wel een beetje dezelfde ervaring. Maar waarom blijf ik hier toch lezen? Ondanks de overwegend negatieve wereldvisie werkt het forum toch heel erg verslavend
Goh, je zou zomaar denken dat je op het forum van de PVV bent geweest....als dit natuurlijk geen fantasieverhaal was....
quote:zusenzo schreef op 09 april 2010 @ 21:57:

Ik hoorde laatst ook dat alle serieuze reacties topless worden getypt.En dat, mijn lieve Zus, is helemaal juist. Mag ik hieruit concluderen dat jij je tot "laatst" niet aan die forumetiquette hebt gehouden?
Nee ik zat zonder onderbroek te typen
Mie, je moet dat niet-bestaande, verzonnen forum even een naam geven. Ellebil, Railf, Atse, Tnarksklov, Neeg ljits, Looceter...

Nou ja, of je verzint zelf een andere, dat kan ook nog natuurlijk.
.
En achterklap.
niets vermoedende autochtone forummer op zoek naar kleurspoeling tips stuit op allochtonen site waar wordt gepraat over de lelijkheid van blond haar, slap en suf net als het karakter van de Hollanders.

Tja. Zo is dr altijd wel wat. Kan er niet mee zitten.
Ik ben bekend met de "forumcratie" van daarginds in het verzonnen forum. Erg triest.

Maar er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Dibah schreef op 09 april 2010 @ 22:23:

[...]

Roddel?Jij schaart jezelf onder die omschrijving, begrijp ik?
quote:zusenzo schreef op 09 april 2010 @ 22:24:

En achterklap.En dat zal best hard aankomen zonder onderbroek.
Ja, gelukkig maar hè dat ik het verzonnen heb. Stel je toch voor dat het echt zo was dat er allerlei discriminerende grappen zouden worden gemaakt op een knus openbaar forum. In het echt zouden er toch mensen zijn die daar op letten. Ik ben niet zo'n ervaren forummer, maar zulke mensen zijn er toch op een forum? Een soort opassers. Die zouden zo iets natuurlijk nooit toelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven