OV in Amsterdam
zaterdag 10 april 2010 om 07:26
Sorry dat ik hier een heel topic voor aanmaak maar heb beetje haast en stress...
Kan ik in A'dam met de metro nog met een strippenkaart reizen? Of alleen met OV chip?
Ik heb een voordeeluren kaart en kan de chip daarop activeren maar hoe werkt dat?
En wat is sneller, dat ding activeren of even snel zo'n tijdelijke OV-kaart kopen met bepaald bedrag?
Bedankt alvast!
Kan ik in A'dam met de metro nog met een strippenkaart reizen? Of alleen met OV chip?
Ik heb een voordeeluren kaart en kan de chip daarop activeren maar hoe werkt dat?
En wat is sneller, dat ding activeren of even snel zo'n tijdelijke OV-kaart kopen met bepaald bedrag?
Bedankt alvast!
zaterdag 10 april 2010 om 07:38
zaterdag 10 april 2010 om 07:50
Zo'n tijdelijke OV chipkaart (ook wel anonieme kaart genoemd) kost trouwens ook 7,50 per persoon om aan te schaffen - en dan moet je er nog geld op laden, om er mee te kunnen reizen. Deze kaart is wel herbruikbaar (er zijn mensen die denken wanneer het opgelade bedrag op is, dat ze dan een nieuwe kaart moeten kopen; dat is dus niet zo).
zaterdag 10 april 2010 om 07:54
zaterdag 10 april 2010 om 09:52
@delphicat: inderdaad! Ik heb net deze week het "reizen op saldo" op mijn voordeelurenkaart aangevraagd via internet, daarna moet je wachten en dan pas kun je met je voordeelurenkaart naar een NS-automaat om het "reizen op saldo" te activeren. Zoals Moonlight het nu doet, gaat het denk ik niet lukken.
Maar ja, dat is nu al veel te laat...
Maar ja, dat is nu al veel te laat...
zaterdag 10 april 2010 om 10:12
Ik denk dat er een verschil in zit of je wil reizen met je OV-chipkaart, of met een voordeelurenkaart (waar ook een OV-chipkaart op zit). Want ik heb een GVB-OV chipkaart, daar hoef je niets voor te doen en die kun je zo opladen. Deze week heb ik geregeld dat ik voortaan ook met mijn voordeelurenkaart kan reizen op saldo, en daarvoor moet je dus wel iets doen zoals ik al eerder schreef.