OV in Amsterdam

10-04-2010 07:26 34 berichten
Sorry dat ik hier een heel topic voor aanmaak maar heb beetje haast en stress...

Kan ik in A'dam met de metro nog met een strippenkaart reizen? Of alleen met OV chip?

Ik heb een voordeeluren kaart en kan de chip daarop activeren maar hoe werkt dat?

En wat is sneller, dat ding activeren of even snel zo'n tijdelijke OV-kaart kopen met bepaald bedrag?

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ja, de strippenkaart kun je nog gebruiken in Amsterdam.
Oh... excuus.. maar niet in de metro!

Hoe je je voordeelurenkaart kunt activeren weet ik niet. Een ov-kaart kun je kopen in ieder geval tegenover het station. Misschien kunnen ze je daar ook laten zien hoe je je voordeelurenkaart kunt activeren?
Je voordeelurenkaart kun je gewoon in de metro opladen. En idd met een strippenkaart kom je er niet meer in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zo'n tijdelijke OV chipkaart (ook wel anonieme kaart genoemd) kost trouwens ook 7,50 per persoon om aan te schaffen - en dan moet je er nog geld op laden, om er mee te kunnen reizen. Deze kaart is wel herbruikbaar (er zijn mensen die denken wanneer het opgelade bedrag op is, dat ze dan een nieuwe kaart moeten kopen; dat is dus niet zo).
I love Viva... zo snel al reacties.

Beste is dan denk ik op mijn VU-kaart in de metro op te laden. Gewoon met pinpas?
Als je een voordeelurenkaart hebt en je kunt er OV chip mee opladen, dan gewoon deze kaart in de machine stoppen (of er tegen aanhouden - dat weet ik niet) en dan kun je opladen (scheelt je ook 7,50 voor het kopen van een kaart). Ik denk dat dit sneller is dan eerst zo'n kaart te kopen.
Ik weet niet zeker of je je pinpas kunt gebruiken - maar daar kom je snel genoeg achter. Bij grotere stations staan begeleiders die je kunnen helpen (of misschien is er wel een loket). Het zal vast allemaal wel loslopen.
Ja kan gewoon met pinpas.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heb dus heel weinig tijd...maar idd het zal wel loslopen.
Ok dan moet het lukken
Goeie reis.
kan met pinpas? Moet met pinpas volgens mij.
Anders ga je iets eerder van

huis en zet je er op je vertrekstation

al saldo op? Dat hoeft natuurlijk niet per se pas bij de metro.

Maar ik ben vast al te laat hè?
...
@delphicat: inderdaad! Ik heb net deze week het "reizen op saldo" op mijn voordeelurenkaart aangevraagd via internet, daarna moet je wachten en dan pas kun je met je voordeelurenkaart naar een NS-automaat om het "reizen op saldo" te activeren. Zoals Moonlight het nu doet, gaat het denk ik niet lukken.

Maar ja, dat is nu al veel te laat...
Als je met het OV in Amsterdam wil, kan je gewoon die kaart opladen. Je hoeft daar niks voor aan te vragen. Wel als je met de trein op saldo wil reizen. Dan moet je er eerst een product opzetten.
Zo herinner ik het me niet. Of ben ik in de war met het aanvragen van automatisch opladen? Ik weet wel dat ik het allemaal nodeloos ingewikkeld vond, en op internet kon ik ook nergens antwoord vinden op mijn vragen.
Volgens mij heeft Jalisa gelijk. Ik hoefde er ook niets voor te doen.
Cum non tum age
Ik denk dat er een verschil in zit of je wil reizen met je OV-chipkaart, of met een voordeelurenkaart (waar ook een OV-chipkaart op zit). Want ik heb een GVB-OV chipkaart, daar hoef je niets voor te doen en die kun je zo opladen. Deze week heb ik geregeld dat ik voortaan ook met mijn voordeelurenkaart kan reizen op saldo, en daarvoor moet je dus wel iets doen zoals ik al eerder schreef.
Automatisch opladen moet je wel eerst aanvragen. Voor de NS moet je eerst het ' raileasy' product op je kaart hebben. Maar opladen voor de metro enzo kan gewoon direct bij een oplaadpunt.
.
Alle chipkaarten werken trouwens hetzelfde. Alleen het logo is anders. Als je een voordeelurenkaart aanschaft krijg je dat direct op een chipkaart maar die chipkaart werkt gewoon hetzelfde als bijv. die van het GVB.
VERGEET NIET UIT TE CHECKEN!

Kolereding.
Eens met KW!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven