Mijn oor zit dicht...iemand tips?

donderdag 25 december 2008 om 15:38
Ik weet dat dit eigenlijk op de gezondheidspijler hoort, maar ik zag dat het daar niet zo druk is, vandaar dat ik het hier plaats, in de hoop op snelle tips.
Goed, mijn oor dus. Sinds een paar dagen flink verkouden en sinds gister mijn linker oor dicht. Ik heb al van alles geprobeerd, flink hard blazen met m'n neus dicht, stomen, neusspray, helaas, het mag niet baten.
Ik hoopte dat het vanmorgen (na een nachtje slapen) vanzelf weer over zou zijn, maar dat dus ook niet.
Iemand een tip? Alvast bedankt!
Goed, mijn oor dus. Sinds een paar dagen flink verkouden en sinds gister mijn linker oor dicht. Ik heb al van alles geprobeerd, flink hard blazen met m'n neus dicht, stomen, neusspray, helaas, het mag niet baten.
Ik hoopte dat het vanmorgen (na een nachtje slapen) vanzelf weer over zou zijn, maar dat dus ook niet.
Iemand een tip? Alvast bedankt!
donderdag 8 april 2010 om 18:57
quote:steph schreef op 08 april 2010 @ 18:39:
(is geen dokter of zuster)
JohnnyCake, jij klinkt zelf als arts zeg. Oké dan maar uitzieken.
Waarom heeft het dan bij mij wel geholpen? Na twee dagen slaolie was ik er vanaf.omdat het ook vanzelf overgaat
(is geen dokter of zuster)
JohnnyCake, jij klinkt zelf als arts zeg. Oké dan maar uitzieken.
Waarom heeft het dan bij mij wel geholpen? Na twee dagen slaolie was ik er vanaf.omdat het ook vanzelf overgaat
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 9 april 2010 om 22:44
quote:steph schreef op 09 april 2010 @ 18:55:
Joh, wist ik niet............Soms zijn dingen verrassend simpel.
Joh, wist ik niet............Soms zijn dingen verrassend simpel.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 11 april 2010 om 00:02
er is maar 1 oplossing voor mij bij een echt dicht oor.
t klinkt vies....
een ui naast je oor op je kussen leggen tijdens het slapen... moet jij eens zien hoe snel je oor open is.
ik heb dit ook ooit van iemand als top gehad.
ui dus in stukkies hakken, in washandje doen en zo dicht mogelijk bij je oor houden...
tadaaaaaaaa
t klinkt vies....
een ui naast je oor op je kussen leggen tijdens het slapen... moet jij eens zien hoe snel je oor open is.
ik heb dit ook ooit van iemand als top gehad.
ui dus in stukkies hakken, in washandje doen en zo dicht mogelijk bij je oor houden...
tadaaaaaaaa
woensdag 14 april 2010 om 11:44
Een vliegreisje terwijl je verkouden bent, betekent bij mij gegarandeert 'dichte' oren en oorpijn. Komt door de veranderende druk op de trommelvliezen geloof ik. Heb een neusspray gekregen en eindelijk.. na 2 weken begint de druk af te nemen en hoor ik weer goed. Joepie!
Sla-olie helpt niet wanneer je doof bent door een verkoudheid, zoals door velen al hier gezegd. Zoutoplossing o.i.d. snuiven wel, maar je moet wat geduld hebben
Sla-olie helpt niet wanneer je doof bent door een verkoudheid, zoals door velen al hier gezegd. Zoutoplossing o.i.d. snuiven wel, maar je moet wat geduld hebben
maandag 6 december 2010 om 14:58
maandag 6 december 2010 om 19:31
@ Jessy:Ik zou zeker doorgaan met stomen en ook met neusspray. Verder goed gapen en hierbij je onderkaak bewegen van links naar rechts (klinkt heel maf ik weet het) als het goed is hoor je dan wat gekraak in je oren. Soms kan het op die manier open ploppen. Anders is het gewoon afwachten. Is het na een paar dagen nog steeds potdicht dan naar de huisarts.