Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 22:06:

Hoe hebben jullie het aangepakt met de medicatie, gewoon begonnen?Ik heb geen medicatie m.b.t. autisme, wel m.b.t. allergieën. Astma stelt bij mij niet zo veel meer voor. Toen ik jonger was, had ik er meer last van. Ik ben wel voor medicatie.
World of Warcraft: Legion
Maar Hans. waarom ben jij voor medicatie ? Medicatie voor een allergie vind ik minder heftig omdat het in feite de persoonlijkheid niet veranderd. Die kans bestaat met de medicatie die ik mijn zoontje waarschijnlijk ga geven wel.
quote:hans66 schreef op 10 april 2010 @ 22:48:

[...]

Ik heb geen medicatie m.b.t. autisme, wel m.b.t. allergieën. Astma stelt bij mij niet zo veel meer voor. Toen ik jonger was, had ik er meer last van. Ik ben wel voor medicatie.Bij Muizelientje ging het van 5 driftbuien per dag met 'huisraad met vliegles' naar ongeveer 3 per week. Met af en toe vliegles.
Nog even: iemand zei een keer (binnen mijn gehoorsafstand) over mijn zoon: zoo, als dat mijn kind was....toen schoot er bij mij uit: gelukkig is ie niet van jou, maar van mij, dus maak je maar geen zorgen!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:28:

Ja een serverfout ofzoiets. Ik kopieer nu eerst de tekst voor ik post, anders ben ik mijn schrijfsels kwijt.Ik ben hier nog niet tegen aangelopen...
quote:marnie schreef op 10 april 2010 @ 22:50:

Nog even: iemand zei een keer (binnen mijn gehoorsafstand) over mijn zoon: zoo, als dat mijn kind was....toen schoot er bij mij uit: gelukkig is ie niet van jou, maar van mij, dus maak je maar geen zorgen!

Ik moet altijd zo lachen als vreemden zeggen dat A en ik Sprekend op elkaar lijken

Dat kan helemaal niet, aangezien hij niet van mij is , maar ik vat het maar op als een compliment
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ja, maar er is geen medicatie tegen autisme (alleen veel liefde, verdriet, en er voor elkaar zijn) Ik neem aan dat de medicatie voor jullie kinderen voor de adhd (en erger) zijn.

Dus als je dat niet kent, is het ook moeilijk om daar een gedachte over te geven.
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 22:49:

Maar Hans. waarom ben jij voor medicatie ? Medicatie voor een allergie vind ik minder heftig omdat het in feite de persoonlijkheid niet veranderd. Die kans bestaat met de medicatie die ik mijn zoontje waarschijnlijk ga geven wel.De persoonlijkheid verandert niet hoor. De chaos in het hoofd wel. Het maakt het voor de jongens net makkelijker om zichzelf te handelen en dat geeft ze rust.
MILF in the making ;-)
quote:marnie schreef op 10 april 2010 @ 22:50:

wow. Ik weet niet of ik voor mezelf kan instaan als ik iemand dat hoor zeggen over mijn kind... Ik kan daar zo ongelooflijk woest om worden he.

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik voordat ik een kind had met autisme ook mijn oordeel klaar had. Over asociale kinderen, onopgevoede kinderen, in de winkel krijsende kinderen en ga zo maar door. Tegenwoordig niet meer. Het kan zijn hoor, dat het gewoon een asociaal onopgevoed kind is. Maar het kan ook zomaar zijn dat het kind ongelooflijk overprikkeld is door alle geluiden, en het aanbod in de winkel en dat het speeltje waar hij al maanden voor aan het sparen was er niet meer is. En dan is ie heel flauw. En terecht.
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:53:

[...]

De persoonlijkheid verandert niet hoor. De chaos in het hoofd wel. Het maakt het voor de jongens net makkelijker om zichzelf te handelen en dat geeft ze rust.Ja okee. Maar ik ken mijn kind niet anders dan druk, is dat dan geen deel van zijn persoonlijkheid? Of moet ik dat anders zien
Hier ook sarcastische zwarte humor. Teveel meegemaakt (ook zonder de diagnoses van de kinderen) en dat was een overlevingsmechanisme. Maar niet iedereen waardeert het. Ach ja.

En lullige opmerkingen genoeg. Zelfs de vraag waarom we vier kinderen hadden als de oudste al niet goed was. Hadden we beter kunnen stoppen. Ik ben geen moord begaan op dat moment, maar man o man wat een zelfbeheersing was daarvoor nodig.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:53:

[...]

De persoonlijkheid verandert niet hoor. De chaos in het hoofd wel. Het maakt het voor de jongens net makkelijker om zichzelf te handelen en dat geeft ze rust.

Precies. Ik ben er ook niet 100% happy mee. Maar er is rust in de tent, en vooral: in het bolletje van Muizelientje. Dat is voor mij belangrijk. Ze kan daardoor zich ook beter concentreren op school, want ze had de concentratie van een goudvis: drie seconden.

En het wordt al druk zat straks in de puberteit.
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:55:

Hier ook sarcastische zwarte humor. Teveel meegemaakt (ook zonder de diagnoses van de kinderen) en dat was een overlevingsmechanisme. Maar niet iedereen waardeert het. Ach ja.

En lullige opmerkingen genoeg. Zelfs de vraag waarom we vier kinderen hadden als de oudste al niet goed was. Hadden we beter kunnen stoppen. Ik ben geen moord begaan op dat moment, maar man o man wat een zelfbeheersing was daarvoor nodig.

Kennelijk vonden de ouders van die persoon het ook geen reden om geen kind te krijgen........

Wat kunnen mensen soms dom zijn.
DGS: had ik ook hoor, dat oordeel. Ik dacht er ook te komen met consequentie, liefde en de hele riedel.....ik weet ook dat mensen vooral uit onwetendheid zo praten, maar soms....grrrrrrrr
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Ik heb het idee dat door de getemde drukte (want druk zijn ze nog steeds, ook met medicatie) juist hun persoonlijkheid naar voren komt. De bravoure is minder, de eeuwige chaos ook. Daardoor komen ze zelf, het wie ze zijn, meer naar voren.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:57:

Ik heb het idee dat door de getemde drukte (want druk zijn ze nog steeds, ook met medicatie) juist hun persoonlijkheid naar voren komt. De bravoure is minder, de eeuwige chaos ook. Daardoor komen ze zelf, het wie ze zijn, meer naar voren.Daar zeg je zo wat....
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:55:

En lullige opmerkingen genoeg. Zelfs de vraag waarom we vier kinderen hadden als de oudste al niet goed was. Hadden we beter kunnen stoppen. Ik ben geen moord begaan op dat moment, maar man o man wat een zelfbeheersing was daarvoor nodig.Ah ja, herkenbaar. Zeker omdat mijn zus ook autisme had. "Het is zeker van jou". Het opvallende is dat drie mensen, die het ''redelijkerwijs kunnen weten" (= werkzaam in het veld) hebben gezegd, na 1 blik op exman, dat het zeer ws. is dat het van zijn kant komt. Niet dat het wat uitmaakt, overigens, ze heeft het en we moeten er mee omgaan. Maar hoewel ex en zijn familie het nog altijd niet aanvaard hebben, herken ik meer in ex dan in mijn zus.
soms dom, maar heb ook wel eens het gevoel express gemeen.
Of iemand die zegt dat man en ik op opvoedcursus moeten of de kinderen uit huis geplaatst, want als al onze kinderen zó worden dan ligt het aan ons. Diezelfde persoon vroeg zich ook af wanneer we onze dochter genoeg verkloot hadden voor een diagnose.
MILF in the making ;-)
Zo dan, DRP, lekker tactisch van mensen om te vragen waarom je aan nog meer kinderen begint

Aan mij is het afgelopen jaar heel vaak de vraag gesteld of ik geen spijt heb van mijn relatie met Vriend , door alle stress. ( de opname van A, vriend EMDR therapie enz enz, en dan weet men nog maar een klein deel van alles )

Dat vind ik zo onbeschoft zo'n vraag, hoezo spijt ? Als ik spijt zou hebben gehad zou ik al niet meer bij Vriend zijn, denk ik zomaar, ik ben verdorie 31 , kan heel goed zelf bedenken wat ik wel of niet wil.

Ik kaats de vraag meestal terug: "Heb jij niet onwijs spijt van je relatie\kinderen\huwelijk".
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Jala5 schreef op 10 april 2010 @ 22:45:

Hans dit waren letterlijk zijn woorden, maar hij bedoelde het niet eens zo kwaad, in onze visie is hij één van de 'goede'Gelukkig. Bij mij op school is autisme bij leerlingen bekend, en de leraren gaan er dan ook respectvol mee om.
Ik heb trouwens net even gegoogled naar de eventuele bijwerkingen van Concerta en zag dit staan op de volgende site:

http://www.apotheke.nl/pa ... p?ID=533&Method=infotekstquote:Meestal gaat ADHD in de puberteit over. Een deel van de kinderen houdt echter klachten, ook als ze volwassen zijn.Is dat zo?? gaat het meestal in de puberteit over? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 22:49:

Maar Hans. waarom ben jij voor medicatie ? Medicatie voor een allergie vind ik minder heftig omdat het in feite de persoonlijkheid niet veranderd. Die kans bestaat met de medicatie die ik mijn zoontje waarschijnlijk ga geven wel.Gaat dat niet geleidelijk aan dan? Waarschijnlijk ben ik onvoldoende bewust van het verschil tussen psychofarmaca en "lichamelijke" medicatie.
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:58:

Of iemand die zegt dat man en ik op opvoedcursus moeten of de kinderen uit huis geplaatst, want als al onze kinderen zó worden dan ligt het aan ons. Diezelfde persoon vroeg zich ook af wanneer we onze dochter genoeg verkloot hadden voor een diagnose.Ah ja, de beste stuurlui aan wal opvoedkundigen. Ook ik heb dat gehad. Pest is met MCDD dat ze zich voorbeeldig gedragen bij een ander - aangeleerd gedrag, weet je nog? - maar thuis weer 'gewoon'. Zelfs bij ex gedraagt ze zich redelijk 'netjes'.

Mijn zus had een andere vorm van autisme - ik weet niet exact welke want 45 jaar geleden waren ze nog niet zo ver en ze is al bijna 20 jaar dood. Maar ook daar de 'experts', ze zouden haar wel even in een week opvoeden. Dus mijn ouders brachten haar eens weg, naar kennissen die een half uurtje met de auto verderop woonden. We schrijven jaren 70, mobielloze tijdstip. Mijn vader ging na een kwartiertje na afleveren maar even een telefooncel zoeken en vragen hoe het ermee was.

Of we haar weer konden komen ophalen, alsjeblieft.....
Nou Hans, dan kunnen wij elkaar een hand geven want ik weet het ook niet

Ik vind het in ieder geval heel moeilijk om die keuze voor mijn zoontje te moeten maken Het is dat ik weet dat het voor hem de beste keuze is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven