Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
quote:Jala5 schreef op 11 april 2010 @ 00:23:

Nee, hier zuid holland, maar wel hetzelfde probleem.Ik heb geprobeerd hem aan te melden in Leiden, maar daar hebben ze bijna 2x zoveel aanmeldingen als plaatsen en kinderen uit de eigen regio gaan voor. Amsterdam idem.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik ook, morgen ben ik hier weer.....
quote:Solomio schreef op 11 april 2010 @ 00:24:

Suus, ik heb me niet eens hoeven oriënteren, want er is maar 1 school geschikt. Nu hij daar afgewezen is ga ik door naar het minst slechte alternatief. Als dat ook niet lukt is hij officieel niet-plaatsbaar. Dan ben je 11 en is er nergens een plek voor je.Fucking unbelievable. Ik zou trouwens niet eens weten welke school ik moet bekijken. De informatievoorziening vanuit school is nihil.
Kan het RMPI niets voor je betekenen Jala ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik heb hier ook goede dingen over de stichting MEE gehoord, ga ik ook contact mee zoeken..
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:Solomio schreef op 11 april 2010 @ 00:25:

[...]

Ik heb geprobeerd hem aan te melden in Leiden, maar daar hebben ze bijna 2x zoveel aanmeldingen als plaatsen en kinderen uit de eigen regio gaan voor. Amsterdam idem.

En zelfs uit de goede regio (wij dus, Leiden) is het een probleem.

Dus toch maar regulier onderwijs en heel veel praten, in contact blijven en bla bla bla, ben blij dat eg, heel veel uit handen neemt.
Solo, ik weet uit ervaring dat de meetse architecten behoorlijk autistische trekken hebben dus dat kan geen belemmering zijn

Ik heb jouw zoons gezien, en vond het behoorlijk normale kinders. Slim, blijf-met-je-tengels-van-mijn-jofo-af, en raak-me-niet-aan-zonder-aankondiging. Niet de gemiddelde pubers, maar absoluut architecten-materiaal. Kompgoe. Architecten zijn meestal oud voordat ze van de uni afkomen, dus dat is ook geen belemmering.
Stichting MEE is heel goed, alleen kreeg ik altijd wel een beetje geitenwollensokkengevoel van mijn contactpersoon. Totaal humorloos, niet echt een klik maar ze heeft heel veel voor me gedaan.
Tila, architect is hem op het lijf geschreven. Maar dan moet ie nu wel eerst een fatsoenlijke middelbare schoolopleiding kunnen doen. En dat is met zijn capaciteiten geen vmbo.
De belemmering Til zit hem in het feit dat de zoon van Sol afgewezen is op de eerrste keus school en dat je zonder vooropleiding niet in aanmerking komt voor een universitaire studie. Het jochie valt straks tussen wal en schip in omdat er geen plek voor hem is.
quote:borodini schreef op 11 april 2010 @ 00:25:

Kan het RMPI niets voor je betekenen Jala ?Wij zitten (zitten haha) lopen in oegstgeest, hele fijne mensen, maar soms wel lastig om adviezen te krijgen van meidjes die de helft jonger zijn, zonder kinderen.
Dames ik ga naar bed. het was me een waar genoegen, tot morgen!
Dames en heer natuurlijk
quote:Jala5 schreef op 11 april 2010 @ 00:30:

[...]

Wij zitten (zitten haha) lopen in oegstgeest, hele fijne mensen, maar soms wel lastig om adviezen te krijgen van meidjes die de helft jonger zijn, zonder kinderen.

Mijn jongste gaat na de zomer in Oegstgeest naar school, als dat allemaal doorgaat tenminste. Want voor oudste heb ik niks, voor jongste is het ook allemaal nog niet zeker, alleen ziet dat er wel iets positiever uit.

In het ongunstigste geval heb ik na de zomer dus twee thuiszitters.
okay, ga erg veel spelfouten maken, dus tijd voor bed, dank jullie wel voor jullie luisterend oog, en het meedenken.

slaap lekker allemaal en
Meisjes en jongen, wat een goed idee om te gaan slapen. Dit topic is er morgen vast ook nog wel.

Trusten.
Leuk topic, als ik tijd heb ga ik em helemaal lezen!

Heb ook nog wel een verhaaltje... Ik vroeg een jongen om even de vieze koffiekopjes te gaan pakken, dan konden die in de vaatwasser. Komt ie terug met de koffiekopjes. Heel goed dus.. Theekopjes, schoteltjes en lepeltjes had ie laten staan
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:dangeensuus schreef op 11 april 2010 @ 00:29:

De belemmering Til zit hem in het feit dat de zoon van Sol afgewezen is op de eerrste keus school en dat je zonder vooropleiding niet in aanmerking komt voor een universitaire studie. Het jochie valt straks tussen wal en schip in omdat er geen plek voor hem is.

Ik ben een rasoptimist. Ik denk dat als solo de juiste school vindt/krijgt/overtuigt, dat ie en beste architect kan worden. En dat het dan niet uitmaakt als ie 26, of 28, of 32 is als ie afstudeert, want dat valt niet op onder architecten. Die zijn allemaal oud als ze afstudern.

(heb er en gezien die jong afstudeerde: die redde het niet) En al die architecten, die sporen niet
Bijkomend detail: hij heeft een vriend (hoogbegaafd, Asperger), die ook architect wil worden. Ze hebben hun hele loopbaan al uitgestippeld: eerst samen de auti-havo, dan samen ergens vwo, dan samen naar de TU. En vriend is wel aangenomen op de auti-havo, dus dat heeft een extra klap gegeven bij de jongens. En de angst bij mijn zoon dat zijn vriend straks wel naar de TU kan en hij niet, of hij pas veel later.
Ken wel een x aantal autisten die op de TU (delft) zitten hoor!
Leuk topic!! Ik heb zin om nu alles al te lezen, maar ik moet gaan slapen!
quote:Solomio schreef op 11 april 2010 @ 00:31:

[...]

Mijn jongste gaat na de zomer in Oegstgeest naar school, als dat allemaal doorgaat tenminste. Want voor oudste heb ik niks, voor jongste is het ook allemaal nog niet zeker, alleen ziet dat er wel iets positiever uit.

In het ongunstigste geval heb ik na de zomer dus twee thuiszitters.Flink druk leggen bij de Leerplichtambtenaar en bij het stadsdeel of de gemeente als je echt niets passends kan vinden. Dáár ligt een verantwoordelijkheid voor het aanbieden van passend onderwijs binnen de regio.
Oh, en nog een voorbeeldje.

Noem ik dat ie zich niet zo op de kast moet laten jagen door de anderen jongens...

Zegt ie een uur later; 'ik zit nooit op mijn kast...'

Duurde even voor het kwartje bij mij viel...
En ik neem aan dat dit de school is die geen plek heeft in de regio Amsterdam?
quote:frizzy schreef op 11 april 2010 @ 00:49:

En ik neem aan dat dit de school is die geen plek heeft in de regio Amsterdam?Yep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven