Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Hi Aromax,jij ook veel plezier van je nieuwe aankopen!

Waar blijft Smelly toch,heeft ze zich ergens laten insluiten? Zou niet echt verbaasd zijn haha
Hoe was trouwens die zaak in de Crusemanstr??
Ja AromaX, top he, zo'n dag!

Central Park hoef ik dus niet te proberen...

geklets en gegil? Nee toch? Zo ken ik de dames helemaal niet
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Oh sorry,lees net dat jullie daar niet geweest zijn!
Heydiho.

Hebben jullie ons gemist? Ik jullie wel hoor ( schrijft dit vanaf carpoolplaats haha)

Keb nog nooit zoveel uren achter een man aangelopen in mijn leven dan op deze dag om uiteindelijk met hem in een kroeg te belanden en hij rook me daar toch lekker. Het klikte enorm en wat heb ik genoten van deze dag . Helaas moest ik hem delen met 2 wilde wieven die ook al zo hemels roken. Nou daar valt moeilijk mee te concurreren dan zeg .

Jongens wat was het leuk en wat vond ik het fijn met jullie. Dank daarvoor.

Mijn voeten en tenen zijn rijp voor de jacht inmiddels. Ik heb op mijn 2 kleine teentjes aan de buitenkant een likdoorn, dus 2 in totaal en ik wacht altijd met pedicure tot ik kruipend over de stoep ga en dus had ik beter afgelopen week kunnen gaan en dat heb ik vandaag goed gevoeld ahum.

Bij Cloudnine was het erg leuk met alle Bonds en Carthusias en Ineke geuren, man wat zijn die mooi gemaakt, weer 2 op verlanglijst die ik zo even ga opzoeken en de BOND signature parfum wauw, die knalde er even in zeg. En ik werd gek op Yasmin Nuit v Different Company maar niet gekocht. Ja we hoorden welke geur George Clooney koopt en toen gingen DutchSuus en ik bijna op de vuist. Alleen het horen van die naam maakt het beest in ons los.

Trouwens wat een fijne mensen werken er in deze winkel, heel erg leuk want we kochten niks m aar bleven lang ruiken en ruiken en ruiken en kan me voorstellen dat mensen daar best een beetje kriegel van zouden kunnen worden maar ze bleven vreselijk vriendelijk.Daar kom ik nog eens terug.

Dutchsuus ik ga bij Henny vragen naar de Midnight Oud met korting voor je, laat het je nog weten want ik heb een pasje dus dat scheelt toch .

O,ja bij Skins heb ik gekocht tada...tromgeroffel:

Nohiba, een hele oosterse geur waarin ik me prinses ( op de erwt) waanin een haremachtige toestand.

Ook een geur voor jou in dit geval AromaX want vandaag had jij een harem achter je aan.

Hmmm wat een fantastische geur en niet duur, 100 ml 65 euro.

Wilde ik bij Skins de Yasmin Nuit kopen van Different C hebben ze dat merk helemaal niet grrrrr , alleen in Laren grrrrr.

Toen bij de spiegelgracht bij Dany Duop een heeeeeerlijke Montale gekocht, heel zoetig en fruitig Fruits Of The MUsk jammie en de overheerlijke Le Rivage des Sirtes van MDCI.

Jonge jonge die ruikt me lekker. O wat ben ik weer blij en wat een lieve man is Dany zeg. ( de andere verkoper vond ik ook helemaal top gnuif).

Hier ga ik ook terug want Montale brengt binnenkort 4 nieuwe geuren uit dus dan sta ik daar kwijlend op de deur te bonken uiteraard.

Ik ga nu even googelen naar de geuren die ik allemaal heb geroken. Trusten voor de slaapkopjes onder ons.
Kiekie - de zaak op de Crusemanstraat is heel mooi en leuk om te bezoeken, alleen we hebben het niet gedaan - één dag is gewoon te weinig. Volgende keer gewoon daar beginnen en via PCH terug de stad in te gaan.

Marnie - wie zei, dat geklets en gegil van dames kwam? Ik heb nu wel last van de keelpijn grapje, hoor.
Central Park van Bond klinkt interessant! Ben benieuwd of die geur echt naar Central Park ruikt...
Hey Smelly! Wat een mooie geuren komen er toch weer voorbij!!!

Ik stond idd op het punt om te gaan douchen / pitten, maar wachtte nog even op jullie verslagen....super!
Marnie ik heb nog even tekst toegevoegd. Niks douchen en dat soort dingen, blijf nou joh.

Dalida leuk jij hier! Je moet de Bond geuren ook gaan ruiken en de geuren van Ineke joh, zo mooi gemaakt al had ik de avondgeur al maar de andere geuren zijn ook fantastisch.

Wel warm bij Skins maar kwam denk ik ook door het glas champagne wat ik te snel had leeggedronken omdat ik dorst had....
Klinkt goed, Smelly!

Iedereen gefeliciteerd met de prachtige aankopen!
Nou, nog even dan...ik ben al meer dan 1/2 uur afscheid van het forum aan het nemen...

Champagne bij Skins? Wanneer is de volgende trip?
Dank je, Dalida! Jammer, dat je er niet bij kon zijn!

En Central Park - het was maar de ene aspect, wat ik had genoemd, maar eigenlijk is er meer tijd nodig om deze geur te leren kennen

Smelly - die Aziyadè heeft ook iets met Harem te maken. En twee Harems - nee - dat kan ik niet aan. Maar Nohiba vond ik inderdaad een mooie geur - wel bijzonder goed op je huid - beter dan op de blotter. En wat Jasmijn betreft heb ik een paar magische worden voor je - Sarrasins en A la Nuit (tja - die jasmijn-grap, die zal even blijven, hoor )
Marnie ouwe zuipschuit hik....schaam je je niet? Jij ruikt dus aan geuren puur voor de alcohol begrijp ik nu ( gaat in de kroeg daar een keer over roddelen)

Fruits of The Musk zit nu op arm wauw!!!!! Die is lekker mensen!
AromaX ooooo Sarassins ken jij die geur? Die wil ik ook nog, alleen al voor die mooie kleur van de vloeistof.

Ik heb vreselijk om je gelachen trouwens ( en om die Jasmijngrapjes) en ik zit nu denk ik nog een paar dagen als een dwaas met glimlach om mijn mond.

Kan ook erg blij zijn gewoon dat er mensen zijn die mijn geurenpassie snappen en die dat zelf ook hebben.

Dalida ik vond het erg jammer dat je er niet bij was en hoop dat je een keer mee zult gaan.......
Smelly: stiekem drink ik de geuren ook, eindelijk een beetje promillage...en je mag alleen over me roddelen als ik erbij ben!
Oh sh*t, mijn was hangt nog buiten...
gelukkig geen vuile was
Marnie - tegenwoordig hoef je geen zorgen te maken over je was - een beetje moderne musks erop spuiten en het ruikt weer fris en net gewassen

Smelly - ja, ik ken Sarrasins - ik vond hem een vrij aardige jasmijn met een mooie abrikoos noot en goede, maar niet overdreven diepte. De geur heeft mij niet voldoende overtuigt om het te kopen, maar het is wel mooi.

En lachen was het zeker wel
AromaX: ik zal er maar geen MKK opspuiten dan...
Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben echt een TOPDAG gehad!!!

Allemaal gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten. En morgen nog lekker nagenieten.

Kan iemand met de link doorsturen van Youtube zodat ik het videoverslag kan zien?

Trusten allemaal.
Natas, jij ook mee volgende keer hoor. Marnie, je was kan nog zo schoon zijn maar sommige vogels kunnen er dan toch nog op sch..ten en daar doe je dan niks aan.

Oeps ik heb al over je geroddeld vandaag en dat was over je fantastische rode lipstick van toen, ben ik um nog vergeten te kopen zeg....stond ermee in mijn hand en toen weer eerst naar toilet gegaan en achter AomaX aan uiteraard en dan vergeet je weer die lipstick.Mijn brein is dringend toe aan transplantatie , vervanging dus.

Uhm foto s??? Video? O,ja, uhm...had ook gekund maaruh soort van vergeten, heb volgens mij toch 2 foto s ofzo. Jemig zeg .
Smelly: je hebt die lipstick toch wel teruggelegd he, niet zomaar meegenomen...je weet maar nooit met sommige types

helemaal met een geurenbeneveld brein...

mooi was ie wel he, moet in je lipstick collectie zitten!
Tijger, klinkt super zeg en Black Tourmaline die klinkt heel spannend

En ja, het parfumistaschap is erg zwaar, heel zwaar, lang lopen, veel ruiken, lang rijden in de auto of lang treinen enz.

Gaaf Dutchsuus en wat heb je heerlijk veel geroken en genoten!Van harte met je aankopen

AromaX, leuk he zo tussen snuivende, kwebbelende en gillende dames Echt een andere ervaring dan he haha.

Gefeliciteerd met je aankopen!

Smelly, weer zo'n geweldig verhaal, je gekochte geuren klinken echt heerlijk,jij ook van harte!

Wat jammer vd Jasmin de Nuit, komt een volgende keer wel en die signature Bond ook mss?

Ben blij dat jullie het zo leuk gehad hebben, nu lekker de voetjes wat rust geven, hebben ze wel verdient

Ik kon vandaag ff op en neer naar Ikea om opbergmeubel met bakken voor zoontje te kopen en nog wat kleine dingetjes, heerlijk weertje was het.

Nu zo bedje in, trusten allen,slaap lekker!
O ja tuurlijk, wil ook wel foto's of wat dan ook zien hoor
Morgen allemaal.

Marnie lipstick terugleggen? O waarom dan? Verwarrend allemaal.Ik denk dat Dutchsuus en ik allebei een halve hebben want we stonden er allebei mee net als met de George Clooney fles. We dachten dat zijn geest uit de fles zou komen en daar wilden we gelijk allebei bijzijn uiteraard.

Beauties ja die Bond Signature moet er ook een keer komen, dat staat als een paal boven parfum. ( nieuw gezegde).

Vandaag in Le Rivage des Syrtes hmmmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven