Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
Ik heb hier trouwens ook onderzoeksrapporten teruggestuurd naar de psycholoog, nadat ik de spelfouten had aangevinkt en gecorrigeerd. Gewoon zo irritant, spellingcontrole is toch een kleine moeite, en het staat zo stom in zo'n rapport...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Jemig Suus, dan ben je al zo lang bezig en heb je feitelijk nog weinig bereikt.... Wat frustrerend moet dat zijn zeg!

Wat dat betreft ben ik blij dat zoon al in groep 2 naar speciaal onderwijs is gegaan. (ook al hebben we daarna nog een hoop school ellende gehad, maar goed, hij zit nu, in groep 5 van een cluster 4 school, eindelijk goed op zijn plek.)

Lekker ook, zo'n leraar die er duidelijk niet zoveel zin in heeft..... En daar ben je dan als ouder dus wel afhankelijk van. Rotgevoel lijkt me.
leuke quotes van school:

leerkracht groep 4: "wordt u wel eens boos op uw zoon?"

Ik: "Nee hoor. Thuis zeg ik alleen maar: ga maar lekker los jongen, leef je uit. Boos worden, tsk"

leerkracht groep 5, toen ik boos werd omdat de in het vorige jaar gemaakte afspraken niet nageleefd werden: "ik stap nu eenmaal graag blanco in een nieuwe klas". Blanco, inderdaad.

Schoolhoofd, ten tijde van groep 6: "heeft u een foldertje voor mij, over ADHD etc." Toen wist ik even niks meer te zeggen, uitgeluld
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Wat het onderzoekstraject betreft liep dat hier echt super. Duurde uiteindelijk toch nog een half jaar, maar dat kwam mede doordat ik tussendoor ineens even geopereerd moest worden en daardoor 6 weken uit de roulatie was, waarna de psych een maandje met vakantie was.

Over het centrum waar mijn kinderen onderzocht zijn en nu behandeld worden heb ik eigenlijk alleen maar lof, op af en toe een akkefietje met een psychiater na. Maar ik heb vrij weinig met de psychiater te maken, maar wel met de psycholoog, systeemtherapeuten en sociotherapeuten, en die zijn stuk voor stuk super.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
A moet na elke maaltijd 3 minuten op de wc zitten om te poepen, omdat hij niet uitzichzelf gaat poepen, en dus helemaal verstopt raakt of gewoon in zijn broek poept. ( En daar vrolijk mee rond blijft lopen, af en toe lekker in zijn onderbroek krabben, en dan met die nageltjes weer aan zijn eczeem.. brrr )

Anyway, hij zit net 3 minuten op de wc, dus ik zeg: "A, je 3 minuten zijn om"

Zegt ie: "Oh, dan moet ik nu stoppen met poepen en doortrekken?"

Nee jongen, als je net lekker zit te poepen mag je gewoon rustig door blijven poepen

En: Goedemorgen allemaal :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Zoon zag een reclame met "brood, daar zit wat in" met boegbeeld Sven Kramer. Uitgelegd dat dat die schaatser is die heel goed is, maar die laatst wel een foutje had gemaakt. Hij kende dat verhaal natuurlijk wel en zei "nou, dat zit er dus in brood!"

En gisteren waren er Poolse Nederlanders/Nederlandse Polen aan het woord in het journaal, over de vliegramp. Zoon luistert naar hun zware accent en zegt "eigenlijk lijkt Pools best wel op Nederlands he".
mijn zoon net: Als je geboren wordt,ben je ook gelijk jarig die dag....

Zoon heeft ADD en meervoudig tic-syndroom..

ga nu even rest lezen,maar wat een verhalen zeg!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 11 april 2010 @ 10:04:

mijn zoon net: Als je geboren wordt,ben je ook gelijk jarig die dag....

Die vraag heb ik ooit aan mijn kleuterjuf gesteld, toen wij beschuit met muisjes kregen toen ze een baby had gekregen.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Het is hier vandaag weer voetbaldag,iedere thuiswedstrijd van Ajax zit meneer in het stadion,op zijn eigen plekje

We starten dus rond een uur of 6 al met......

Mama waar moet de grote wijzer staan,hoeveel minuten,waar moet de kleine wijzer staan

Tijd,is zooooo belangrijk,hier draait alles om tijd

Waar moet de grote wijzer op staan....?????
quote:Solomio schreef op 11 april 2010 @ 10:08:

[...]

Die vraag heb ik ooit aan mijn kleuterjuf gesteld, toen wij beschuit met muisjes kregen toen ze een baby had gekregen.

Ik vond het vroeger zo verbazingwekkend dat iedereen precies op z'n verjaardag geboren wordt. Dat zo'n ongeboren baby van te voren weet wanneer z'n verjaardag is!

Ik vond het ook een logische verklaring voor de te vroeg geboren buurjongen. Hij moest wel, hij was die dag jarig.
quote:iris16 schreef op 11 april 2010 @ 10:09:

Het is hier vandaag weer voetbaldag,iedere thuiswedstrijd van Ajax zit meneer in het stadion,op zijn eigen plekje

We starten dus rond een uur of 6 al met......

Mama waar moet de grote wijzer staan,hoeveel minuten,waar moet de kleine wijzer staan

Tijd,is zooooo belangrijk,hier draait alles om tijd

Waar moet de grote wijzer op staan....?????Al eens aan een time timer gedacht. Schept een hoop duidelijkheid.

http://www.timetimer.nl/
Antwoorden op zo'n verhaaltjes test: er wordt een situatie geschetst, waarbij zoonlief moet aangeven of / wat hij er vreemd aan vindt. Situatie: je zit in de bus, hebt ontzettende honger. Je vraagt aan iemand anders in de bus (die je niet kent) om een boterham.

Antwoord: Tja, als ik honger heb zou ik wat te eten vragen, da's normaal. Ik zou het niet vragen aan iemand die boos kijkt. Ook niet aan een Chinees, want die zou mij niet verstaan.
Zo moesten wij een jaar of 2 geleden eens naar de orthopeed,waar moet de grote wijzer staan mama

Heel dom vertel ik hem waar de wijzers moeten staan *zo stom*

Want het liep uit..........

Binnen 5 minuten begon het gemopper....onbeschoft vond hij het,afspraak is toch afspraak....Mama

Probeer af te leiden,en uit te leggen,dat het soms wel iets langer kan duren

Meneer wordt steeds onrustiger,en wanhopig blijft hij op mijn horloge kijken

Na 20 minuten,als ik denk nu gaat het fout,sta ik op,en vraag aan de balie hoe lang het nog gaat duren,omdat ik een kind heb,wat moeite heeft met wachten

Tja mevrouw iedereen moet op zijn beurt wachten

Ja,mevrouw maar dit kind kan dat niet

Ze kijkt even naar zoon,en je ziet haar denken,pppppfffffffff

Ik hou vol,en spreek af,waar zoon bij staat,als de grote wijzer op de 6 staat,en we zijn dan nog niet aan de beurt,gaan we weg,en komen we een andere keer terug

Ondertussen schopt en slaat hij van zich af,en gebruikt woorden,waar het schaamrood me van op de kaken komt

Als de grote wijzer dan bijna op de 6 staat,zijn we aan de beurt en zou je denken,dat het klaar is

hij weigert de dokter een hand te geven,ik leg haastig uit,dat hij moeite heeft met het niet nakomen van afspraken.

De sfeer wordt er niet beter op,en terwijl met veel moeite wordt gekeken,naar zijn enkels,voeten,mag hij vanuit een boekje een paar aangepaste schoenen uitzoeken

Wild wordt hij,stomme K schoenen,onbeschofte dokter ,hij is wild,en ik wijs snel een paar schoenen aan,doe die maar

Voordat hij de kamer van de dokter verbouwd,sleur ik hem mee naar buiten,waar we worden aangekeken door een wachtkamer vol mensen

Daar sta ik dan,met een hysterisch kind,die probeerd alles te raken wat hij maar raken kan,op zijn blote voeten,omdat ik de kans niet meer kreeg hem die aan te doen.

We moeten nog een nieuwe afspraak maken,maar ik durf dat niet aan.

Ik sleur hem door de wachtkamer heen,en blijf tegen hem praten,we gaan lekker naar buiten vent,ik benoem alles wat wel goed ging

Niets helpt.........totdat hij een snoepautomaat ziet staan

De heenweg had ik hem beloofd dat we daar een snoepje uit zouden halen als we terug gingen

Uit het niets houd hij op,en kijkt me aan

Mama ik mocht hier toch een snoepje kopen.....................

Half in tranen,en het zweet zit me werkelijk overal,bedenk ik me,dat dit echt is wat ik beloofd heb

Ja,vent jij mag hier een snoepje kopen,maar zullen we dan eerst even je sokken en je schoenen aandoen

Hij vind het prima

In de auto zucht hij eens diep,en zegt,wat was die dokter onbeleefd he Mam???
quote:absoluteEinstein schreef op 11 april 2010 @ 10:19:

[...]

Al eens aan een time timer gedacht. Schept een hoop duidelijkheid.

http://www.timetimer.nl/Da's een goeie...
quote:absoluteEinstein schreef op 11 april 2010 @ 10:19:

[...]

Al eens aan een time timer gedacht. Schept een hoop duidelijkheid.

http://www.timetimer.nl/Die heb ik idd, thuis werkt dat prima
iris...en dan de ouders in de wachtkamer: nou geeft ze 'm nog een snoepje ook!
quote:marnie schreef op 11 april 2010 @ 10:30:

iris...en dan de ouders in de wachtkamer: nou geeft ze 'm nog een snoepje ook!Nou dat was al helemaal aan de andere kant van het ziekenhuis,dus die hebben dat gelukkig niet meegekregen hahahaha
Ik ben bij drie instellingen weggehoond omdat ik ze zo ongeveer smeekte om een goede test. Ik was de wanhoop nabij. Maar in het 21ste-eeuwse interactieve-galactische-zweefteef-bullshit-psycho-crap moet je lekker dicht bij jezelf blijven, bij je kind blijven en goed aan de relatie werken. Nou, sinds de diagnose is de relatie tussen mij en Muizelientje een stuk verbeterd, omdat ik haar nu eindelijk een beetje begin te begrijpen.

Ik ben bij alledrie die instellingen teruggeweest en 1tje was zo eerlijk om de rapporten nogmaals erbij te halen, al gaf ze aan dat op het moment van mijn langskomen ik ook in de scheiding zat en dat dat de anamnese kleurde. Maar verder was ze eerlijk genoeg om ook te bekennen dat ze zelf nog weinig wist van MCDD maar zich wel aan het bijscholen was. Ze stond ook erg open voor alles wat ik vertelde.

Van nummer 2 (die mij een zware therapie aanbood zonder eerst te diagnosticeren) kreeg ik te horen dat ze echt wel een onderzoek hadden willen doen, maar eerst dat programma want dan was er alvast een start. Bullshit, want ze weigerde mij indertijd echt het onderzoek.

Therapieen zijn erg populair. Dit omdat ze met een nieuwe therapie weer geld kunnen lospeuteren van de regering. Geloof me, het heeft niets met het welzijn van je kind te maken als ze weer met een stoere therapie aan komen. It's all about the money.

Nummer 3 wist helemaal niets te zeggen en bleef maar hameren op dat hij naar de moeder wilde kijken in het geheel. Ik heb hem er nogmaals maar aan herinnerd dat ik hier niet voor mezelf kwam, maar voor het kind.....

Momenteel is mijn strijdtoneel naar de school verplaatst. Muizelientje heeft recht op een rugzakje en de school verdomt het om het aan te vragen omdat "het zoveel werk is".

Inmiddels ligt er een klacht bij het schoolbestuur en komt de school zowaar in actie. Binnenkort een afspraak. Hun insteek: om te praten over de begeleiding van Muizelientje. ik heb koeltjes laten weten dat we dan en dan komen voor het tekenen van de aanvraag, bij geen tegenbericht staat de afspraak.
.
quote:Jody schreef op 11 april 2010 @ 10:38:

[...]

Sorry, ik weet niet of ik erom mag lachen (daar was dit topic toch voor ), maar ik zie dit zo voor me. Hoewel ik me ook goed kan indenken hoe jij je op zo'n moment moet voelen.

Ik gebruik voor mezelf ook vaak een wekker om een signaal te krijgen wanneer ik met iets moet stoppen. Ben anders in staat de hele dag één en dezelfde activiteit te doen en al het andere te vergeten...

Het zijn ook juist deze uitspraken,die het doen ,deze zijn goud waard,het laat helemaal zien,hoe de denkwijze in elkaar zit

Zo puur

Daarom hou ik zo veel van hem,maar ga nooit meer alleen naar een ziekenhuis afspraak met hem hahaha
quote:Jala5 schreef op 11 april 2010 @ 00:15:

Muis ik ben het wel, tot op zeker hoogte, met je eens, maar toch als je net als wij toch probeerd je kind op een reguliere school te houden, kom je wel een hoop barricaden tegen. Helaas. Soms is het makkelijker (en ik weet dat ik nu tegen een hoop schenen aan schop) als je een laag begaafd kind hebt. Dan een kind met Asperger, die in ons geval ook nog eens hoogbegaafd is.

Jala, ik begrijp dit eigenlijk heel goed.

De oudste heeft add met pdd-nos, en ik vertelde hier iets over tegen een collega. Zegt ze "jij hebt toch nog een kind op het speciaal onderwijs?" Ik; "Oh ja maar die heeft gewoon Down."

Da's natuurlijk ook niet iedere dag zo gewoon maar eerlijk is eerlijk, iedereen kent het en je ziet het meteen. Dus begrip voor raar gedrag, rugzakjes etc. etc. komt voor hem zoveel makkelijker los dan voor oudste.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Zoon had net op school geleerd dat meisjes als ze ouder worden borsten krijgen. Zegt hij tegen zijn juf (45) oh, ik dacht dat u al volwassen was!

Ze kon er wel om lachen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 11 april 2010 @ 10:47:

Zoon had net op school geleerd dat meisjes als ze ouder worden borsten krijgen. Zegt hij tegen zijn juf (45) oh, ik dacht dat u al volwassen was!

Ze kon er wel om lachen.Hahaha ik nu ook
quote:lolapaloeza schreef op 11 april 2010 @ 10:47:

Ze kon er wel om lachen.Geweldig
quote:absoluteEinstein schreef op 11 april 2010 @ 10:18:

[...]

Ik vond het vroeger zo verbazingwekkend dat iedereen precies op z'n verjaardag geboren wordt. Dat zo'n ongeboren baby van te voren weet wanneer z'n verjaardag is!

Ik vond het ook een logische verklaring voor de te vroeg geboren buurjongen. Hij moest wel, hij was die dag jarig.

Zo heb ik het nooit bekeken!

Vroeger dacht ik dat moeders baby's kochten in een babywinkel. Die worden dan m.b.v. een operatie in de buik gebracht. Vervolgens groeit de baby. Als die groot genoeg is, werd ie geboren. Op het moment dat de baby groeit, gaat alles volgens de werkelijkheid.

Natuurlijk weet ik nu wel beter.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven